AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Del Skrevet 28. juni 2022 Og hva er din mening? Anonymkode: 1e1e8...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 28. juni 2022 #2 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Jeg er kristen. Slik jeg tolker Bibelen tilhører sex det heterofile ekteskapet. Når det er sagt, samboerskap, ONS etc er i samme kategori som samesex forhold. Det er der kirken har gjort mye feil, i det å single ut homofili som en synd verre enn andre, det er feil, og helt forkastelig. Det er krenkende. Personlig bryr det meg midt i rumpa hva voksne mennesker gjør med sitt sexliv, så lenge ingen andre blir skadelidende bør voksne mennesker få gjøre som de vil uten at jeg skal blande meg opp i det. I ett fritt samfunn er det også selvsagt at ingen religions moralsyn skal påvirke hva som er lov seksuelt i et samfunn Endret 28. juni 2022 av Topsi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Del Skrevet 28. juni 2022 Ateist - Så lenge du ikke skader andre kan du gjøre som du vil. Voksne som er glade i hverandre og som lever sammen er en fin ting, uavhengig av hvilket kjønn du er sammen med. Anonymkode: 24b0f...cb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 28. juni 2022 #4 Del Skrevet 28. juni 2022 Nå er jeg det ikke sånn at kirkebenkene slites ned på grunn av meg, men en eller annen tro/håp har jeg og da tenker jeg at: 4Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. 5Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. 6Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. 8Kjærligheten tar aldri slutt. Og det burde alle kristne fokusere på. DETTE er bibelens budskap, folkens. Vil dere virkelig fokusere på Sodoma og Gomorra og annet svovel i helvetesdritt og grille homofile når det finnes noe så fantastisk nydelig som kjærlighetens høysang i korinterbrevet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 28. juni 2022 #5 Del Skrevet 28. juni 2022 Gud er den Største, jeg vitner om at det ikke er noen gud utenom Gud, jeg vitner med total sikkerhet foran mennesket og til Gud selv at Han eksisterer og jeg vitner til at jeg har null tvil om det, jeg vitner til at det er Sannheten, totalt det som er sant, og jeg søker tilflukt hos min Gud, min Beskytter, fra ondskapen og mørket i min sjel og fra alt det Gud har skapt av ondskapfulle vesener som jeg vitner til eksisterer, og fra hviskeren og fra mørket som kan ta meg etter mitt siste åndedrag, jeg ber, må mitt siste åndedrag bli fanget av Han som først ga den til meg. Gud elsker alle og alt. Punktum. Hele deg. Uansett om du puler menn eller har drept 10 mill mennesker. Den Godheten som Gud er, du kan umulig oppleve den helt, det er for mye Ren Godhet, du hadde blitt utslettet. Faktisk, bare for ca 6 timer siden sang jeg midt i byen med en venn av meg. Jeg danset, sang og priste Gud, resiterte hellige skrifter og slikt. Snakket også om Gud og hvor Stor Han er til to taxisjåfører, resiterte og priste Gud inni taxien fra start til destinasjonen. Lol Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk tenkte. Jeg priste Gud stolt og lykkelig. Ingenting kunne stoppe meg. Dette var fordi, før dette, innså jeg Godheten som Gud er. Og det bringte meg i en ca 4 timers bliss-mode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Del Skrevet 28. juni 2022 1 hour ago, Laraa said: Nå er jeg det ikke sånn at kirkebenkene slites ned på grunn av meg, men en eller annen tro/håp har jeg og da tenker jeg at: 4Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. 5Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. 6Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. 8Kjærligheten tar aldri slutt. Og det burde alle kristne fokusere på. DETTE er bibelens budskap, folkens. Vil dere virkelig fokusere på Sodoma og Gomorra og annet svovel i helvetesdritt og grille homofile når det finnes noe så fantastisk nydelig som kjærlighetens høysang i korinterbrevet? ❤️❤️ Anonymkode: a3f93...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Del Skrevet 28. juni 2022 Topsi skrev (1 time siden): Jeg er kristen. Slik jeg tolker Bibelen tilhører sex det heterofile ekteskapet. Når det er sagt, samboerskap, ONS etc er i samme kategori som samesex forhold. Det er der kirken har gjort mye feil, i det å single ut homofili som en synd verre enn andre, det er feil, og helt forkastelig. Det er krenkende. Personlig bryr det meg midt i rumpa hva voksne mennesker gjør med sitt sexliv, så lenge ingen andre blir skadelidende bør voksne mennesker få gjøre som de vil uten at jeg skal blande meg opp i det. I ett fritt samfunn er det også selvsagt at ingen religions moralsyn skal påvirke hva som er lov seksuelt i et samfunn Samesex?? Hva slags sex har samer?? Anonymkode: e4dad...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Del Skrevet 28. juni 2022 Ateist. Folk får gjøre det de vil. Alle er like mye verdt i mine øyne. Anonymkode: 74a37...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ateist - Så lenge du ikke skader andre kan du gjøre som du vil. Voksne som er glade i hverandre og som lever sammen er en fin ting, uavhengig av hvilket kjønn du er sammen med. Anonymkode: 24b0f...cb6 Som jeg skulle sagt det selv. Anonymkode: d9246...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #10 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg er ikke med i noen religion. Personlig synes jeg homofili er helt greit, og undres hvorfor religiøse gidder å bruke tid på hva andre gjør som ikke skader dem direkte. Anonymkode: 85038...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 28. juni 2022 #11 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg er kristen og homo 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg er kristen. Ettersom Jesus var homofil, så regner jeg med homofili er innafor 😆 Anonymkode: 418c8...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #13 Del Skrevet 28. juni 2022 Er ikke religiøs men tror på naturvitenskap og sjelen og kjærligheten. Homofili er veldig smart for gruppens overlevelse. Skjønner ikke i det hele tatt at noen lager så mye oppstyr av noe så normalt. Sett det hos dyrene og, noen okser og værer som bare nektet å pare seg med det motsatte kjønn, men søkte selskap med hverandre. Anonymkode: a870e...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omarel Skrevet 28. juni 2022 #14 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Homofili er obskønt i islam og er derfor syndfullt handling. Det uenighet om straffeform i straffeloven. De som anser at det ikke omfattes av straffeloven er typisk "skeive/ vestlige sosialantropologer" såkalt modern tolkning og ikke tradisjonelle tolkere som følger de juridiske lovskolene. Endret 28. juni 2022 av omarel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 28. juni 2022 #15 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg bryr meg ikke om religion. Det er bare ikke meg å la meg selv bli ført inn i noe eventyr greier og være slave for noe jeg aldri har sett i mitt liv. Homofili for meg er helt ok, men merkelig at de er nødt å ha parade når de får beskjed av politiet at det ikke er trygt. Men men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Del Skrevet 28. juni 2022 omarel skrev (12 minutter siden): Homofili er obskønt i islam og er derfor syndfullt handling. Det uenighet om straffeform i straffeloven. De som anser at det ikke omfattes av straffeloven er typisk "skeive/ vestlige sosialantropologer" såkalt modern tolkning og ikke tradisjonelle tolkere som følger de juridiske lovskolene. Dette bekrefter at islam ikke er forenelig med moderne vestlige verdier, det er på tide at vestlige samfunn tar et oppgjør med denne utdaterte og fiendtlige ideologien. Det finnes INGEN uenighet rundt straffeform for homofili i den norske straffeloven siden det ikke er straffbart, hvis du ikke er klar over det så gjelder ikke religiøse lover i Norge og vi skal heller aldri godta sånt svineri som Sharia. Hvis islamister ikke kan akseptere dette så kan de finne seg et annet land å bo i, problemet er vel at da blir de fattige siden de ikke kan ta del verdiskapningen som moderne vestlige samfunn står bak. Kuffar-penger vil de ha men å akseptere og respektere vestlige verdier vil de ikke. Anonymkode: dd9b6...63d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 28. juni 2022 #17 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er kristen. Ettersom Jesus var homofil, så regner jeg med homofili er innafor 😆 Anonymkode: 418c8...f60 Hadde han gangbang med disiplene sine?🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Samesex?? Hva slags sex har samer?? Anonymkode: e4dad...4db De får det som står på lappen. Anonymkode: 1b159...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omarel Skrevet 29. juni 2022 #19 Del Skrevet 29. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette bekrefter at islam ikke er forenelig med moderne vestlige verdier, det er på tide at vestlige samfunn tar et oppgjør med denne utdaterte og fiendtlige ideologien. Det finnes INGEN uenighet rundt straffeform for homofili i den norske straffeloven siden det ikke er straffbart, hvis du ikke er klar over det så gjelder ikke religiøse lover i Norge og vi skal heller aldri godta sånt svineri som Sharia. Hvis islamister ikke kan akseptere dette så kan de finne seg et annet land å bo i, problemet er vel at da blir de fattige siden de ikke kan ta del verdiskapningen som moderne vestlige samfunn står bak. Kuffar-penger vil de ha men å akseptere og respektere vestlige verdier vil de ikke. Anonymkode: dd9b6...63d Amerikansk straffelov er heller ikke forenlig med norsk straffelov. Mennesker kommer fra ulike verdens deler og har ulike oppfatninger. Amerikans lov forby nasjonalt frihet til abort. Vil det si at amerikanere er uforenlig med oss? Man må skille mellom lov og mennesker. Problemet uansett samfunn er når folk tar loven i egne hender, såkalte cowboys. Jeg er fult klar over norsk lov, så du må også være fult klar over at dette er svar på spørsmål om islam som jeg har svært på og det er der takhøyde for. Eller mener du at fag, informasjon og kunnskap skal sensureres nå? Poenget med spørsmålet er ikke å diskutere, men å belyse nyanseforskjeller i svaret, så du ikke trenger å svare! Endret 29. juni 2022 av omarel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 29. juni 2022 #20 Del Skrevet 29. juni 2022 omarel skrev (2 timer siden): Amerikansk straffelov er heller ikke forenlig med norsk straffelov. Mennesker kommer fra ulike verdens deler og har ulike oppfatninger. Amerikans lov forby nasjonalt frihet til abort. Vil det si at amerikanere er uforenlig med oss? Man må skille mellom lov og mennesker. Problemet uansett samfunn er når folk tar loven i egne hender, såkalte cowboys. Jeg er fult klar over norsk lov, så du må også være fult klar over at dette er svar på spørsmål om islam som jeg har svært på og det er der takhøyde for. Eller mener du at fag, informasjon og kunnskap skal sensureres nå? Poenget med spørsmålet er ikke å diskutere, men å belyse nyanseforskjeller i svaret, så du ikke trenger å svare! Tenker de fleste som ønsker en tidsmaskin kan reise til enten USA eller et muslimsk land i resten av verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå