Gå til innhold

Jeg har funnet den perfekte gave til pappa


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad for jeg har funnet ut hva jeg skal gi til pappa.

Jeg skal levere inn masse bilder av meg da jeg var liten til kopiering i en fotobutikk og lage et flott album. Da mamma og pappa skilte seg beholdt mamma alle bildene så han har ingen av meg fra da jeg var liten pike. Jeg er sikker på at det blir en flott gave! :rosasmil: Foran i albumet vil jeg skrive noen ord om hvor mye pappa betyr for meg! Tror dette blir en sikker vinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie

Veldig fin gave :) Jeg gjorde det samme til min pappa et par år etter at foreldrene mine ble skilt, og gaven ble veldig godt mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg også gjort, i og med at pappa ikke hadde noen barnebilder av meg og min bror etter skilsmissen for mange år siden. Han ble rørt til tårer :) Flott gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det samme for noen år siden og pappa gråt da han fikk det!

Mamma har også beholdt alle albumene da de ble skilt.

DET var innertier det!Pappa elsket det.

Klem fra La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal gjøre det selv, altså kopiere de med fotoprinteren. Ringte japan foto i dag og de skulle ha 10,- pr bilde. Hadde tenkt til å kopiere 100 stk, så det blir jo himla dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du dem bare analogt? papirkopi eller negativene? har du tilgang på en scanner?

eurofoto.no tar 2,49 pr bilde hvis det er få, 1,75 hvis det er over 250 bilder... jeg er ikke sikker på prisene hos fotoknudsen og andre, men det er garantert under 10 kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gamle papirutgaver, ikke digitalt og ikke har jeg negativer heller. Men jeg har scanner. Mener du jeg skal scanne de inn og sende de til fremkalling? Det er forskjellige størrelser på bildene, har det noe å si? Tenkte også å ta med noen barnehagebilder som er tatt av meg, men det er det en fotograf som kom ut i barnehagen som har tatt. Kan man kopiere slike uten rettigheter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du scanner dem inn og lagrer som en bildefil kan du laste dem opp til en digital fotobutikk og få dem trykt der. Du kan velge forskjellige format før du bestiller bildene.

jeg har bare prøvd eurofoto.no, og det funker bra der. du kan jo sjekke prisene i forskjellige butikker.

rettigheter har jeg ikke peiling på, men hvis du bare skal lage en kopi til din kjære far ville jeg ikke tatt det så enormt tungt. Du kan jo kontakte fotografen og spørre? De kan kanskje til og med sende deg en kopi?

her står linker til omtale av forskjellige fotobutikker på nett:

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article443658.ece

bare husk å scanne dem med høy oppløsning. ellers blir bildene kornete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ideen var snabla lur! Jeg luftet den for min søs, og vi ble enige om at dette skal vi gjøre til pappa`s bursdag! Takker for tipset!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...