Gå til innhold

Hørt rykter om at min bestefar tok sitt liv...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er da bekjentskap av han, eldre personer. Selv har jeg ikke hørt eg kny av foreldrene mine om det. Bør vi tre søskner få vite dette? 

Anonymkode: 1cb0b...c32

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, den er lei. Beklager så mykje, TS ❤️ 

Anonymkode: 8b11c...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi, den er lei. Beklager så mykje, TS ❤️ 

Anonymkode: 8b11c...045

Dette er mange herrens år siden, aldri møtt han desverre. Jeg er i 30årene nå. 

Anonymkode: 1cb0b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det er feil å ikke fortelle det. Dere kjente han jo ikke engang, og det med selvmord kan være "smittsomt" om det allerede er selvmord i familien så er det kanskje en enklere utvei.. 

Anonymkode: f7f01...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er da bekjentskap av han, eldre personer. Selv har jeg ikke hørt eg kny av foreldrene mine om det. Bør vi tre søskner få vite dette? 

Anonymkode: 1cb0b...c32

Dere får vite det om deres foreldre vol dere skal vite det. Selvmord er ikke noe særlig å dele med barna eller at blir snakkis på bygda. Kanskje så de det som at å oppgi annen dødsårsak var å la ham forlate jorda med æren i behold. 

Anonymkode: 7c279...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere får vite det om deres foreldre vol dere skal vite det. Selvmord er ikke noe særlig å dele med barna eller at blir snakkis på bygda. Kanskje så de det som at å oppgi annen dødsårsak var å la ham forlate jorda med æren i behold. 

Anonymkode: 7c279...a96

Ja, bare rart å høre dette i ettertid. Synd han var så langt nede. Selv sier foreldrene mine veldig lite om han. Har kun hatt to besteforeldre i livet, men de forlot verden da jeg var 14. Alltid savnet å ha besteforeldre.. 

Anonymkode: 1cb0b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er naturlig å tenke at det er vondt for foreldrene dine å snakke om dette, og at de derfor ikke har sagt noe, om det viser seg at dette stemmer. Jeg tenker likevel at det etter så lang tid er greit å spørre dem om omstendighetene rundt bestefaren din sitt dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Det er naturlig å tenke at det er vondt for foreldrene dine å snakke om dette, og at de derfor ikke har sagt noe, om det viser seg at dette stemmer. Jeg tenker likevel at det etter så lang tid er greit å spørre dem om omstendighetene rundt bestefaren din sitt dødsfall.

Vi har spurt, men svaret er veldig uvitende. Nesten så de ikke vet årsaken, men det er nok noen hemneligheter vi ikke vet. 

Anonymkode: 1cb0b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har spurt, men svaret er veldig uvitende. Nesten så de ikke vet årsaken, men det er nok noen hemneligheter vi ikke vet. 

Anonymkode: 1cb0b...c32

Det er jo ikke sikkert de er helt sikre på at det var selvmord heller? Jeg kjente ei som døde i trafikken, men noen mener at måten hun kjørte på kan tyde på at det var et selvmord. Noen av de pårørte er derimot uenig i det. 

Anonymkode: f7f01...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har spurt, men svaret er veldig uvitende. Nesten så de ikke vet årsaken, men det er nok noen hemneligheter vi ikke vet. 

Anonymkode: 1cb0b...c32

Det kan jo være at de ikke er sikre selv? jeg hadde nok ikke latt dette ligge selv, men det kan være at det er det lureste …

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehemligheter er en uting. Langt verre å høre rykter på bygda enn å bare være ærlig om ting.

Hos oss er det ting som bygda vet om mine foreldre som skjedde før vi barna ble født. Min mor er nå død og min far nekter å snakke om det. Han bekrefter at det er noe, men ønsker ikke å snakke om det. Men det er helt greit for han at bygda vet det. Regner med at vi får vite det når han dør...

Anonymkode: 34df1...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert de er helt sikre på at det var selvmord heller? Jeg kjente ei som døde i trafikken, men noen mener at måten hun kjørte på kan tyde på at det var et selvmord. Noen av de pårørte er derimot uenig i det. 

Anonymkode: f7f01...d34

Vel, ryktene sa så uiallefall, aner ikke hvor. Vi bodde i det huset han selv har bodd i sine yngre dager. Det skjedde helt ufattelig mye rart i det huset. (Ikke ment med denne mld til de som ikke tror det er mer mellom himmel og jord). 

Anonymkode: 1cb0b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Husk at på den tiden snakket en ikke om selvmord. Det kan være såre ting rundt din bestefar som dine foreldre ikke ønsker å dele med sine barn. 
Mine barn har verdens beste forhold til sin morfar, det de ikke vet var at han har vært alkoholiker da jeg var barn. Han har ikke drukket etter mile barn ble født. 
Jeg kommer ikke til å fortelle barna mine om dette selv Om de snart er myndige nå.. hvorfor ?? 
fordi jeg vil at de skal ha det gode forholde til sin morfar og se han med egne øyne, ikke mine. 
 

Anonymkode: bc1f7...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...