Gå til innhold

Muslimsk jente prøver å bli bestevenninner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Muslimer tror også på Jesus. Han er en profet i koranen, istedenfor Guds sønn som i kristendommen.

Forskjellen på islam og kristendommen er at muslimer tror på 1 Gud, mens i kristendommen tror man på treenigheten; Gud, sønnen og den hellige ånd.

Du får jo tenke selv hva du tror. Selv er jeg norsk men jeg syns det virker mer logisk at det er 1 Gud, og at Gud ikke har en menneskelig sønn (Gud er jo tross alt det som har laget absolutt alt, en slags kraft som naturligvis ikke har en menneskelig sønn..?)

Uansett! Du trenger ikke være redd for å si at du er kristen. Kristne beskrives i koranen som «folk av boken», altså respekterte folk. Muslimer er ofte veldig rause og hyggelige, og elsker å invitere på besøk! Du får sikkert servert arabisk te og hjemmelagde kaker eller noe, det er typisk.

Syns du skal ha et åpent syn og være hyggelig tilbake. Hun skjønner da at du ikke er muslim 😊

Anonymkode: 25dc8...e4d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva religion har med saken å gjøre. Liker du å være sammen med henne eller ikke? Hvis dere ikke fungerer sammen som personer, får du vel bare fase ut vennskapet da.

Anonymkode: 92a84...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskriminerende og hatefullt innhold, brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. 

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke være åpen for å lære mer om islam? Høres ikke ut som om du er veldig personlig kristen? Islam kan jo være det rette for deg? Har flere norske venner som har konvertert etter som de ble veiledet i islam.

Anonymkode: 3a498...d83

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Muslimer tror også på Jesus. Han er en profet i koranen, istedenfor Guds sønn som i kristendommen.

Forskjellen på islam og kristendommen er at muslimer tror på 1 Gud, mens i kristendommen tror man på treenigheten; Gud, sønnen og den hellige ånd.

Du får jo tenke selv hva du tror. Selv er jeg norsk men jeg syns det virker mer logisk at det er 1 Gud, og at Gud ikke har en menneskelig sønn (Gud er jo tross alt det som har laget absolutt alt, en slags kraft som naturligvis ikke har en menneskelig sønn..?)

Uansett! Du trenger ikke være redd for å si at du er kristen. Kristne beskrives i koranen som «folk av boken», altså respekterte folk. Muslimer er ofte veldig rause og hyggelige, og elsker å invitere på besøk! Du får sikkert servert arabisk te og hjemmelagde kaker eller noe, det er typisk.

Syns du skal ha et åpent syn og være hyggelig tilbake. Hun skjønner da at du ikke er muslim 😊

Anonymkode: 25dc8...e4d

Måtte Allah veilede deg til sannheten. Det høres ut som du er muslim❤️

Anonymkode: 44101...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skjønner ikke hva religion har med saken å gjøre. Liker du å være sammen med henne eller ikke? Hvis dere ikke fungerer sammen som personer, får du vel bare fase ut vennskapet da.

Anonymkode: 92a84...f64

Helt enig. Jeg hadde ikke giddet å si noe om religion eller noe annet, jeg hadde bare latt vennskapet fade ut (ikke svare når hun tar kontakt, unngått henne). Og nei, du er ikke rasist ts, med mindre du ikke vil ha henne som venn pga hennes religion. Oppfatter ikke at det er tilfelle her.

Anonymkode: aa94b...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 0.15):

Nei ts, du er hverken rasist eller dårlig menneske.

En ting er at noen har en tro de bekjenner seg til, noe annet er det å ville presse dette på noen andre som ikke har bedt om det.

Anonymkode: 7363d...b78

Enten er dette trolling, eller så har TS misforstått kraftig. Islam/muslimer er ikke som Jehovas vitner og skal konvertere folk. Dette er skrevet i Koranen at man ikke skal aktivt jobbe for å få noen over til religionen, kanskje denne damen prøver å ufarliggjøre religionen sin siden TS selv sier hun er skepsis til den?

Er jo bare naturlig det? Men jeg holder en knapp på trolling, for merkelig at TS ikke ser det selv. 

Anonymkode: 027bd...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 22.19):

Var hyggelig i begynnelsen, men etter hvert begynte hun å bli ganske intens, snakke om hvordan vi skal bli bestevenner og konstant om barna sine i tenårene (hun fikk dem som 15-åring, altså var hun barnebrud). En ting som er ukomfortabelt er at hun forteller mye om religionen sin, jeg er i utgangspunktet skeptisk til islam men ville forsøke å sette til side fordommene mine for ville skille person og religion, men nå prøver hun å vise meg moskeen sin, formidle ting fra koranen osv. Vil også ha med meg og barna mine med hjem til seg. 

Har ikke fortalt henne at jeg selv er kristen men føler behov for å fade ut denne relasjonen. Men gjør det meg til en rasist eller et dårlig menneske?

Anonymkode: 40930...ac1

Er du en av idiotene som ikke vet hva en rasist er, bare slenger ut begrepet litt her og der 🤷‍♀️🙄🤯, eller ikke vet hva definisjonen på det er?

Oj, ja det er du, når du virkelig klarer å spørre om du er rasist! 🙄🙄🤦‍♀️🤦‍♀️🤯🙇‍♀️😱

Anonymkode: 6d2a8...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...