Gå til innhold

Noen som husker dette barne tv programmet ?

robert90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sommer2464 skrev (47 minutter siden):

Ja det var artig

Ja 😁 hva husker du best fra programmet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (3 timer siden):

Ja 😁 hva husker du best fra programmet ? 

Taperlaget måtte skli ned ut av romskipet rett i noe gørr husker jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (På 21.6.2022 den 17.17):

Hei, jeg lurer på om det er fler enn meg som husker og likte å se på virre virre vapp når de var mindre ? Jeg  digget det, men det virker ikke som om det er så mange som husker det.  er det bare meg som husker denne geniale serien ? 

husker melodien men var for gammel til å se den så aner ikke hva det handllet om. Akdri sett det

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (14 minutter siden):

husker melodien men var for gammel til å se den så aner ikke hva det handllet om. Akdri sett det

Man er aldri for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (13 timer siden):

Taperlaget måtte skli ned ut av romskipet rett i noe gørr husker jeg.

Aha så du husker romskip sessongen best ? Den var gøy 😃 min favoritt var når de var i jungelen, hvor lagene satt på huske benker og taperlaget fikk sin benk senket ned i gørra, og deretter dumpet et karr med mer slim og gørr over hodet 😜😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (13 timer siden):

Okey jaja at du kjenner igjen melodien er nok ikke så rart. Virre virre vapp var et ganske populært morgen barne tv på midten av 90 tallet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (4 timer siden):

Aha så du husker romskip sessongen best ? Den var gøy 😃 min favoritt var når de var i jungelen, hvor lagene satt på huske benker og taperlaget fikk sin benk senket ned i gørra, og deretter dumpet et karr med mer slim og gørr over hodet 😜😂

Ja så mest på romskip sesongen husker knapt jungel sesongen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (2 timer siden):

Ja så mest på romskip sesongen husker knapt jungel sesongen.

Okey, ja romskipet var veldig  gøy det og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (7 timer siden):

Okey, ja romskipet var veldig  gøy det og 😊

Jeg husker spesielt godt i romskipet så hadde de veldig mange gøye ekstra konkurranser til slutt hvis det var uavgjort og de måtte Kåre en vinner. For eksempel var det en hvor de hadde en sånn lang lakkeristråd med en seige mann knytt på enden hvor det laget som først klarte å spise seg frem til seigemannen vant, eller en hvor de skulle skrelle lengst mulig epleskrell på 1. minutt. Det laget med lengst skrell vant, eller en hvor de skulle knyte sko med gryteklut hansker på seg. Det laget som først fikk en knute vant. Så når taperlaget var avgjort så gikk per bort til et sånt panel mens han trykket på masse knapper, og så sa han: luke opp, rutsje ned, og da åpnet en luke i veggen seg, og en rutsjebane kom frem. Taperlaget måtte nå stille seg i kø foran luken, og en etter en rutsje ned i gørra. Så trykket per på noen flere knapper og så datt det enda mer gørr over hodet på dem 😁😂 haha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (57 minutter siden):

Jeg husker spesielt godt i romskipet så hadde de veldig mange gøye ekstra konkurranser til slutt hvis det var uavgjort og de måtte Kåre en vinner. For eksempel var det en hvor de hadde en sånn lang lakkeristråd med en seige mann knytt på enden hvor det laget som først klarte å spise seg frem til seigemannen vant, eller en hvor de skulle skrelle lengst mulig epleskrell på 1. minutt. Det laget med lengst skrell vant, eller en hvor de skulle knyte sko med gryteklut hansker på seg. Det laget som først fikk en knute vant. Så når taperlaget var avgjort så gikk per bort til et sånt panel mens han trykket på masse knapper, og så sa han: luke opp, rutsje ned, og da åpnet en luke i veggen seg, og en rutsjebane kom frem. Taperlaget måtte nå stille seg i kø foran luken, og en etter en rutsje ned i gørra. Så trykket per på noen flere knapper og så datt det enda mer gørr over hodet på dem 😁😂 haha 

Ja, husker de kule konkurransene hvis de hadde samme mengde poeng. Per hadde mange morsomme ideer hehe. Var det ikke sånne konkurranser mellom spørsmålene om landet de hadde om og musikkonkurransen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galen King skrev (9 timer siden):

Ja, husker de kule konkurransene hvis de hadde samme mengde poeng. Per hadde mange morsomme ideer hehe. Var det ikke sånne konkurranser mellom spørsmålene om landet de hadde om og musikkonkurransen?

Jo det stemmer faktisk 😊 de fikk se en video med fakta fra et land. Da gjaldt det å følge med, fordi etterpå fikk du spørsmål fra den samme videoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (På 28.6.2022 den 0.00):

Så gøy 😁 hva husker dere best fra programmet ? 

Husker ikke om det var mitt svar, men fødselsårene stemmer så det var det sikkert.

Det var vel noe quiz spm og slikt som ungene måtte svare på, det husker jeg var kult! For noe var lett og noe var skikkelig vanskelig følte jeg.

Mener også de hadde innslag av noe tegneserie som ikke vistes noe annet sted? (som jeg vet). Men der er jeg usikker. Også var programlederne såååå kule. De var voksne men også viltre og tøysete. Jeg er nesten sikker på at jeg syns han mannen var kjekk/søt eller noe slikt 😂

Kan ikke huske at det var vanlig at de hadde sånn voksne gjester osv for det virker jo megakleint (som den videoen på YT) Jeg husker bare barn som gjester, og at de fikk slimvann over seg de som tapte? 😅

Anonymkode: ce78b...425

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Husker ikke om det var mitt svar, men fødselsårene stemmer så det var det sikkert.

Det var vel noe quiz spm og slikt som ungene måtte svare på, det husker jeg var kult! For noe var lett og noe var skikkelig vanskelig følte jeg.

Mener også de hadde innslag av noe tegneserie som ikke vistes noe annet sted? (som jeg vet). Men der er jeg usikker. Også var programlederne såååå kule. De var voksne men også viltre og tøysete. Jeg er nesten sikker på at jeg syns han mannen var kjekk/søt eller noe slikt 😂

Kan ikke huske at det var vanlig at de hadde sånn voksne gjester osv for det virker jo megakleint (som den videoen på YT) Jeg husker bare barn som gjester, og at de fikk slimvann over seg de som tapte? 😅

Anonymkode: ce78b...425

Haha ja du har nesten alt riktig her 😉 kan legge til at det var guttene mot jentene, og at det var 4 sessonger, med forskjellig tema hver sessong. Først en sessong fra en bussholdeplass, så to sessonger i en jungel, og så en sessong fra et romskip og til slutt en sesong fra en ubåt. Taperlaget ble alltid dynket i gørr. Det var så og si alltid jentene som vant 😜🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kult at de hadde forskjellige konsepter i hver sesong. Forskjellige måter de dynket de som tapte i gørr på hehe. Konkurransene var forskjellige. Hadde håpet de lagde flere sesonger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galen King skrev (21 timer siden):

Var kult at de hadde forskjellige konsepter i hver sesong. Forskjellige måter de dynket de som tapte i gørr på hehe. Konkurransene var forskjellige. Hadde håpet de lagde flere sesonger.

Haha ja, jungelen var desidert min favoritt, men romskipet på en god nr 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

robert90 skrev (På 21.6.2022 den 17.17):

Hei, jeg lurer på om det er fler enn meg som husker og likte å se på virre virre vapp når de var mindre ? Jeg  digget det, men det virker ikke som om det er så mange som husker det.  er det bare meg som husker denne geniale serien ? 

Ja jeg så det

Anonymkode: eb4e3...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg så det

Så kult 😁 hva husker du best fra programmet da ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert90 skrev (1 minutt siden):

Så kult 😁 hva husker du best fra programmet da ? 😊

husker ikke så mye da :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

husker ikke så mye da :(

Okey, ikke så rart det er jo lenge siden det gikk nå, men det var veldig gøy. Det var to lag som konkurrerte mot hverandre (guttene mot jentene) guttene i grønne t skjorter og jentene i oransje t skjorter. De konkurrerte mot hverandre i ulike konkurranser, og det var ulike temaer i de forskjellige sesongene, og det laget som tapte ble alltid dynket ned i masse ekkelt gørr 😜😂 i vår familie var spenningen alltid stor på hvilket lag som skulle vinne. Vi var ca 50/50 splittet på hvem som heiet på jentene og hvem som heiet på guttene 😜 det var stortsett alltid jentene som vant og da fikk som regel vi guttene i familien høre det når guttelaget ble dynket i gørra 😜🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...