Gå til innhold

Ta med egen drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

O.G. skrev (20 minutter siden):

Pepsi Max til hjortesteika blir så bra.

Eller kanskje de lyver for å slippe å traktere sine gjester på skikkelig vis.

Hvorfor er den eneste skikkelige måten å motta gjestene på er å servere dem uhorvelige mengder med alkohol? 

Anonymkode: 1a2ba...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er den eneste skikkelige måten å motta gjestene på er å servere dem uhorvelige mengder med alkohol? 

Les tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (14 minutter siden):

Les tråden.

Har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har lest.

Hvis du ikke forstod hvorfor det er god kotyme og traktere sine gjester når man inviterer dem til bryllup, så er det lite jeg kan skrive for å forklare deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke forstod hvorfor det er god kotyme og traktere sine gjester når man inviterer dem til bryllup, så er det lite jeg kan skrive for å forklare deg det.

Men man er traktert om en får treretters middag, drikke , kaffe og kaker? 

Anonymkode: a4548...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men man er traktert om en får treretters middag, drikke , kaffe og kaker? 

Drikke pepsi max til maten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som vanlig får denne diskusjonen skikkelig vann på mølla:laugh:

Da jeg svarte tidligere her, så må jeg innrømme at jeg oppfattet at drikke skulle tas med til maten også. Jeg hadde ikke reagert noe særlig om man ble bedt om å ta med seg drikke utenom det egentlig. Også spørs det hvem man er i bryllupet og hvor stort det er; er man mor til brud, så bør man holde seg til minimalt. Er man en fjern invitert som man ofte er, så syns jeg det er deilig med litt rus for å holde ut den lange, lange dagen, så da tar jeg gjerne med vin selv (nei; ikke en kanne med hjemmebrent). Er bryllupet alkoholfritt, så hadde jeg ikke blitt utover noen sene timer, nei. Hvem orker det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (Akkurat nå):

Drikke pepsi max til maten ja.

Nei det er alkohol til maten? Om det er pepsimax det er snakk om så tipper jeg bryllupet er alkoholfritt. Og det må nå være helt opp til brudeparet å bestemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er alkohol til maten? Om det er pepsimax det er snakk om så tipper jeg bryllupet er alkoholfritt. Og det må nå være helt opp til brudeparet å bestemme. 

Du må presisere.

kommer alle gjester til middagen eller er det flere gjester som kommer til kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (3 minutter siden):

Da jeg svarte tidligere her, så må jeg innrømme at jeg oppfattet at drikke skulle tas med til maten også. Jeg hadde ikke reagert noe særlig om man ble bedt om å ta med seg drikke utenom det egentlig. Også spørs det hvem man er i bryllupet og hvor stort det er; er man mor til brud, så bør man holde seg til minimalt. Er man en fjern invitert som man ofte er, så syns jeg det er deilig med litt rus for å holde ut den lange, lange dagen, så da tar jeg gjerne med vin selv (nei; ikke en kanne med hjemmebrent). Er bryllupet alkoholfritt, så hadde jeg ikke blitt utover noen sene timer, nei. Hvem orker det?

Det står jo i hovedinnlegget? Forutenom til maten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (Akkurat nå):

Du må presisere.

kommer alle gjester til middagen eller er det flere gjester som kommer til kaffe?

Ts må nesten svare på det 😊 Spiller det noen rolle? De som bare blir med på kaffen og fest etterpå har med sin egen alkohol, eller tar av det som ble igjen av alkohol fra middagen som er vanlig å sette fram på festen etter middagen og taler og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det står jo i hovedinnlegget? Forutenom til maten? 

Ja, men det ble lest litt fort av meg da vet du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts må nesten svare på det 😊 Spiller det noen rolle? De som bare blir med på kaffen og fest etterpå har med sin egen alkohol, eller tar av det som ble igjen av alkohol fra middagen som er vanlig å sette fram på festen etter middagen og taler og slikt. 

Ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er normalt eller ikke, men jeg personlig ser ikke problemet

Anonymkode: f81ef...d0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (19 minutter siden):

Vel... De som ikke trenger alkohol for å holde ut gjennom dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel... De som ikke trenger alkohol for å holde ut gjennom dagen. 

Ja, men jeg syns det er godt med litt vin og øl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 20.6.2022 den 20.24):

Er jo ikke alle som har så god råd. Skjønner ikke at folk henger seg oppi dette.

Anonymkode: 823d9...0b7

Nei, så da skyver man kostnaden over på gjestene? 

Ikke at det koster så mye med alkoholen i seg selv, men så er jo billig-bryllup gjerne laaangt uti gokk hvor man må betale transport til bygda, overnatting og gjerne to heftige taxiturer fra overnattingsstedet til selskapslokalet også. 

Vipps, så har man brukt 5000 som par på et bryllup der brudeparet stiller med den billigste tre-retter de kunne finne. 

Anonymkode: 0f7ef...036

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, så da skyver man kostnaden over på gjestene? 

Ikke at det koster så mye med alkoholen i seg selv, men så er jo billig-bryllup gjerne laaangt uti gokk hvor man må betale transport til bygda, overnatting og gjerne to heftige taxiturer fra overnattingsstedet til selskapslokalet også. 

Vipps, så har man brukt 5000 som par på et bryllup der brudeparet stiller med den billigste tre-retter de kunne finne. 

Anonymkode: 0f7ef...036

Dette er veldig overdrevent og har ingenting med topic å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er at folk har så lite peiling på hva som er skikk og bruk i selskapskapslivet  at både brudepar og gjester bommet helt på hvordan de skal invitere gjester, og gjestene aksepterer alle mulige slags invitasjoner av samme grunn. 
Husker jeg leste om noen som ville holde bryllup langt uti ødemarka der en måtte gå 2 mil eller i 2 t ( husker ikke eksakt). 
Jeg lurer på om det ikke var snakk om matpakker i tillegg under feiringen. 
Det er visse spilleregler når en inviterer gjester i et bryllup. 
Det er også fullt mulig å holde et alkoholfritt bryllup om en vil unngå fyll og utidig oppførsel. 
Om det virkelig var umulig å bli enig, så hadde jeg heller akseptert en invitasjon der det stod at det var bar og du kjøper egen drikke enn at jeg måtte ta med drikke. 
Vil en ha et ordentlig og vellykket bryllup og at det er innenfor budsjettet, så inviterer en helker færre gjester.  

Anonymkode: 4acfb...1da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (56 minutter siden):

Hei! Ikke noe hersketeknikk eller sånn, men jeg ser at du har feilstavet samme ordet i løpet av tråden, så tenkte jeg skulle gi en vennlig rettelse. Det skrives "kutyme".

Anonymkode: 97082...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...