AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Del Skrevet 19. juni 2022 Hei. Jeg har tidligere løpt en del intervaller, vekslet da mellom 4km/t og 10/12 km/t. Nå er det lenge siden jeg har trent pga skade i høst og en operasjon i vinter. Jeg skal prøve meg litt på løping igjen og kondisjonen er på bunn. Målet er å jogge mer sammenhengende, f.eks 20-30 min uten pause. Hva bør jeg sette tredemølla på? Har prøvd på 8 og 7,5 km/t men pulsen stiger raskt og jeg holder ikke ut mer enn 6-8 minutter før jeg må gå noen minutter. Bør jeg holde farten på 7,5 og løpe så lenge jeg orker og tenke det går seg til over tid- eller bør jeg skru ned tempo på tredemølla? Anonymkode: 2c76b...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Del Skrevet 19. juni 2022 Så lenge du presser deg litt vil du få bedre kondis uansett. Enten det er ved å løpe raskere eller lenger. Intervaller er jo bra, hvis du er ok med det så fortsett med det Anonymkode: 803f7...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg ville skrudd ned tempo. Tempo kan økes etterhvert som du har kondisen og kroppen til å løpe lenger og fortere. Det er viktig at du bygger deg opp gradvis slik at kroppen (sener, ledd og muskulatur) tåler den belastningen joggingen medfører. En måte å gjøre det er eks. å laste ned en C25K app og følge programmet. Om du synes det er for enkelt i starten, kan du hoppe til uke 2. Anonymkode: 351eb...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #4 Del Skrevet 21. juni 2022 Ned med tempo ja. 6 eller 6,5. Korte og raske skritt. Anbefaler å følge Løpeglad på Instagram, der er det mange tips å hente. Anonymkode: fca6f...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå