Gå til innhold

Hvor mye veide du og hva veide baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

68 før gravid, gikk opp 8 kg. Baby veide 3.3 kg.

Anonymkode: 920ef...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye veide du før graviditeten? Hvor mye gikk du opp? Hva veide babyen? 

Vet at egen vekt ikke alltid har noe å si. 

Anonymkode: 4b4d9...aa8

jeg gikk ned 17kg, da jeg kastet opp fra uke 5 til 36 , holdt kun på cola i en periode, legen sa at stort sett abefalte de ikke det i svangerskapet,men når jeg fikk i meg så lite, så var det greit. babyen var sunn og frisk og var 3650gr og 50cm

Anonymkode: 816ee...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ser nå at jeg mistforsto det du spurte om.

Jeg var 3620gr og 47cm ,mens babyen var 3650gr og 50 cm

Anonymkode: 816ee...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 53 kg før graviditeten, gikk opp 11 kg hvorav babyen veide 3,5 kg når han ble født to dager på overtid :) 

Anonymkode: 019b0...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 68 kg før graviditeten. Gikk opp 18 kg. Babyene veide 3 kg begge to (tvillinger).

Anonymkode: 7dfec...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 78, gikk opp 11kg og baby var 3070. 

Anonymkode: 5f286...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graviditet 1: 72 kg før graviditet, 88 kg høygravid. Barnet veide 4.1 kg

Graviditet 2: 74 kg før graviditet, 91 kg høygravid. Barnet veide 4.9 kg. 

Anonymkode: 5d4a9...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 59 og er 165 høy før jeg ble gravid. Veide 72 kg da jeg fødte. Babyen var 3,5 kg

Anonymkode: 41e9d...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 kg før graviditeten. På siste kontroll jeg rakk med jordmor (en knapp uke før fødsel) veide jeg 66 kg.

Baby veide 3140g, men var full av væske som jeg fikk intravenøst under fødselen. Da de regnet på hvor mye væske jeg fikk, hvor mye som var igjen i blæren rett etter fødsel (tisset ikke i mellom) og hvor hoven baby så ut, tippet jordmor og barnelege at han egentlig veide ca. 2900g. Fødte dagen før termin.

Både far og jeg var små som nyfødte.

Anonymkode: 3e757...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 67 før første baby , gikk opp ca. 36kg og mistet 10kg under fødsel. Baby veide 3.8kg.

kiloene  raste ned etter det, men kom aldri tilbake til 67. Landet på 82 Kg. 

Er gravid igjen i uke 11 og gått  ned 3 kg. Plages av kvalme.

 

Anonymkode: 89b95...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 25 kg. Babyen var 3450 g. 

Anonymkode: 6be4c...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 3400 g da jeg ble født. 58 kg da jeg ble gravid, gikk opp 20 kg. Det meste forsvant på kort tid.  Barnet var 3500 g. De neste barna var litt tyngre, 3800 og 3900 g. Alle jenter. Både meg og barna født omtrent på termin. 

Anonymkode: 103a0...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine veide 3300 (+noen gram).

Jeg veide 92 og 85 kg. Gikk opp 5 og 7 kg.

Anonymkode: 116a1...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide 3900 når jeg var født. 52kg når jeg ble gravid og gikk opp 10kg. Babyen veide 3375

Anonymkode: 8b893...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet 1 Jeg veide 72 kg før jeg ble gravid. 88 når jeg fødte, 3 uker før termin. Baby veide 3096. 

Graviditet 2 Jeg veide 71 kg før jeg ble gravid. 76 når jeg fødte, 2 uker før termin. Baby veide 3165.

Anonymkode: e7a62...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor mye veide du før graviditeten? Hvor mye gikk du opp? Hva veide babyen? 

Vet at egen vekt ikke alltid har noe å si. 

Anonymkode: 4b4d9...aa8

Veide 68 før graviditet, la på meg over 30kg. Nektet å bli veid mer da jeg var på 98kg ved 35uker. Så aner ikke hvor mye jeg veide på slutten. Baby veide 2700gram. 

Anonymkode: 9fc15...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ble født 3720g og 51cm selv.

Da jeg ble gravid veide jeg 80kg akkurat, og fødselsdagen til mini veide jeg 125kg. «Ekstrem vektøkning» ble nevnt i epikrisen, så det var svært hyggelig å få det i fleisen 😂 Mista nesten 30kg den første måneden etter fødsel, så hadde ekstremt mye vann i kroppen.

Mini veide 3442g og var 49cm - men her var det morkakesvikt anslagsvis 2 uker før fødsel, så han skulle nok vært større, var estimert til rundt 4,5kg på en utredning i uke 31. 

Anonymkode: 72a53...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Var ca 130 kg ved fødsel. Hadde gått opp 40 kg begge gangene. Babyene var 3260 til termin og 3785 til termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 64 før graviditet, gikk opp i vekt siste 3 ukene tror jeg (gikk 2 uker over termin) til 68 kg (1.74 høy). Lite vann i kroppen, merket ingenting til det. 

Babyen gikk altså 2 uker over termin og var lang, og vekt midt på snittet for gutter (husker ikke nøyaktig). 
 

Men både jeg og far er naturlig kanskje sånn i øvre sjikte av normal BMI - så han blir vel det han og (med ordinært kosthold og bevegelse). 

Anonymkode: 7904d...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ble født 3720g og 51cm selv.

Da jeg ble gravid veide jeg 80kg akkurat, og fødselsdagen til mini veide jeg 125kg. «Ekstrem vektøkning» ble nevnt i epikrisen, så det var svært hyggelig å få det i fleisen 😂 Mista nesten 30kg den første måneden etter fødsel, så hadde ekstremt mye vann i kroppen.

Mini veide 3442g og var 49cm - men her var det morkakesvikt anslagsvis 2 uker før fødsel, så han skulle nok vært større, var estimert til rundt 4,5kg på en utredning i uke 31. 

Anonymkode: 72a53...c6f

Samme her, jeg ble fulgt opp så nøye med blodprøver og alt gjennom hele svangerskapet begge gangene. Ingen skjønte hvorfor jeg la på meg så mye. Følte meg som et nytt menneske bare ungen var ute 😂 veldig spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...