Gå til innhold

Erfaring med inseminering hjemme? Erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ajarRun skrev (3 minutter siden):

Hva med spiral?

Da er dette utført av gynekologer eller leger som vet hva de gjør! 

Anonymkode: b3ab8...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ajarRun skrev (9 minutter siden):

Hva med spiral?

Å sette inn spiral kjennes ut som et kraftig vepsestikk oppi der. Men det gjøres av gynekologer og den er steril.

Man skal ikke prøve å putte fremmedlegemer inn i livmoren på egenhånd.

Bruker man sprøyte for å bli gravid, så menes det at man enkelt og greit stapper en sprøyte (uten nål) inni skjeden og sprøyter inn sæd. Sæden gjør som den ellers ville gjort som ved sex, den svømmer opp livmorhalsen uten hjelp :)

Anonymkode: 02d99...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har to barn lagd på denne måten, med sæd fra donor. 

Vi hentet sæden som var plassert på avtalt sted, første var vi veldig anonyme på, men ved andremann så ga vi beng, og mannen leverte i postkassa vår. 
Hentet det inn, tok det i sprøyte og fikset biffen selv.

Med førstemann mener jeg vi tok dagen ved positiv el-test og dagen etter, med andremann husker jeg faktisk ikke, men gjetter at vi gjorde det samme der. 
Førstemann hadde vi tilsammen 12 forsøk med, endel av de i Danmark (dette var før det ble lovlig i Norge), mens nr 2 satt på første forsøk.

Begge ungene er tenåringer nå.

Anonymkode: bbfb3...414

Håper virkelig ungene vet hvem sin biologiske far er. 

Anonymkode: e79df...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da er dette utført av gynekologer eller leger som vet hva de gjør! 

Anonymkode: b3ab8...050

Eller helsesykepleiere som har tatt et 30 timers kurs der 75 minutter er informasjon om spiral, en time er praktisk øvelse, en time er oppgaver, og en time er en jordmor som japper om jordmødre og spiral. I beste fall er det 4 timer og 15 minutter om spiral, men som alle som har tatt helsefaglig utdanning vet, er at en time med øvelse betyr 10 minutter med øvelse og 50 minutter med å stå med kuken i hånda uten å gjøre noe. Det er ikke veldig omfattende. 

Edit: De øvrige 25 timene brukes til kjønnslemlestelse, misbruk, annen prevensjon og feministiske tema. Men jeg vil ikke kjede dere med det. Hvis dere ville høre slikt vrævel ville dere vært i Kvinnegruppa Ottar.

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Å sette inn spiral kjennes ut som et kraftig vepsestikk oppi der. Men det gjøres av gynekologer og den er steril.

Man skal ikke prøve å putte fremmedlegemer inn i livmoren på egenhånd.

Bruker man sprøyte for å bli gravid, så menes det at man enkelt og greit stapper en sprøyte (uten nål) inni skjeden og sprøyter inn sæd. Sæden gjør som den ellers ville gjort som ved sex, den svømmer opp livmorhalsen uten hjelp :)

Anonymkode: 02d99...abe

Jeg foreslo å bruke kateter nettopp fordi de er sterile. Å kutte dem gjør dem vel usteril, men meh. 

Sier hvem?

Lav suksessrate med den metoden.

Endret av ajarRun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...