Gå til innhold

Ser du etter høystatusmenn/kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det jo to forskjellige ting son diskuteres her. 1. Hva personen selv ser etter. 2. Hva man tror regnes som høystatus av omverdenen. 

Generelt ønsker de fleste å date oppover i attraktivitet. De er selvfølgelig en umulighet at alle kan få det til så da må man finne områder man kan droppe. Skjønner ikke helt den at utseende er førsteprioritet for dating. For puling ja, men skal du være sammen annet enn for endeløs puling så er personlighet mye viktigere. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror egentlig de fleste kvinner er mer opptatt av intelligens (egentlig kulturell og sosial kompetanse), utseende og trivelighet enn av lønn og muskler

Anonymkode: eeaf6...a83

Ta en titt på YouTube og søk på "high status males". 

Sjekk ut diverse podkaster om temaet. 

Kanskje spesielt i USA har vi den "don't settle for less" holdningen blant kvinner. Dette fordi kvinner alltid forteller andre kvinner at han var ikke bra nok, du fortjener bedre osv. I tillegg blir de fortalt at de er en prinsesse og får alt de ønsker seg fra ung alder. 

Dette fører selvfølgelig til urealistiske krav og en kravmentalitet uten like. 

Han skal gjerne tjene minst 100K. være over 6ft. tall, være muskuløs og ha et høystatusyrke. Nå skal det sies at denne podcasten tar for seg unge jenter i Miami området. 

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke gjelder alle kvinner, og at de fleste mer modne kvinner har mer bakkekontakt og realistiske forventninger. Men utrolig hvor mange kvinner som uttaler seg fritt og ikke hører selv hvor dumt dette høres ut. 

Jeg synes det likevel er skremmende. Her skal du ha en 2% mann når du selv er en overvektig alenemor med 3 unger og jobber deltid i butikk. Det holder liksom bare at du bare møter opp i kraft av å være kvinne egentlig uten å tilby mannen noe annet enn ekstra jobb. 

Anonymkode: 7187c...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ta en titt på YouTube og søk på "high status males". 

Sjekk ut diverse podkaster om temaet. 

Kanskje spesielt i USA har vi den "don't settle for less" holdningen blant kvinner. Dette fordi kvinner alltid forteller andre kvinner at han var ikke bra nok, du fortjener bedre osv. I tillegg blir de fortalt at de er en prinsesse og får alt de ønsker seg fra ung alder. 

Dette fører selvfølgelig til urealistiske krav og en kravmentalitet uten like. 

Han skal gjerne tjene minst 100K. være over 6ft. tall, være muskuløs og ha et høystatusyrke. Nå skal det sies at denne podcasten tar for seg unge jenter i Miami området. 

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke gjelder alle kvinner, og at de fleste mer modne kvinner har mer bakkekontakt og realistiske forventninger. Men utrolig hvor mange kvinner som uttaler seg fritt og ikke hører selv hvor dumt dette høres ut. 

Jeg synes det likevel er skremmende. Her skal du ha en 2% mann når du selv er en overvektig alenemor med 3 unger og jobber deltid i butikk. Det holder liksom bare at du bare møter opp i kraft av å være kvinne egentlig uten å tilby mannen noe annet enn ekstra jobb. 

Men vi er ikke amerikanere, og gudskjelov for det😊. Likestilling er en effektiv kur mot sånt, det gjør at f.eks jeg kan erkjenne at jeg ikke trenger en mann, men kan velge å ha en for gledens skyld. Og da er utseende og trivelighet høyest på lista mi, rett og slett fordi jeg liker skjønnhet og hygge

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vi er ikke amerikanere, og gudskjelov for det😊. Likestilling er en effektiv kur mot sånt, det gjør at f.eks jeg kan erkjenne at jeg ikke trenger en mann, men kan velge å ha en for gledens skyld. Og da er utseende og trivelighet høyest på lista mi, rett og slett fordi jeg liker skjønnhet og hygge

Vi er ikke amerikanere, men vi følger fotsporene av de som leder den vestlige kulturen, som er store fantastiske Amerika.

Vi ligger rundt 10-15 år bak hva nå enn som foregår i Amerika. Bare se hvordan vi har importert kjønnskamper, lgbtq+, blm, og annet godteri. Sosiale medier som Tik-Tok får dette til å spre seg som flammer i tørt gress i vestlige samfunn.

Hva får deg til å tro at likestilling er kuren, og ikke bare en del av kulturen som er importert?

AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (14 minutter siden):

Vi er ikke amerikanere, men vi følger fotsporene av de som leder den vestlige kulturen, som er store fantastiske Amerika.

Vi ligger rundt 10-15 år bak hva nå enn som foregår i Amerika. Bare se hvordan vi har importert kjønnskamper, lgbtq+, blm, og annet godteri. Sosiale medier som Tik-Tok får dette til å spre seg som flammer i tørt gress i vestlige samfunn.

Hva får deg til å tro at likestilling er kuren, og ikke bare en del av kulturen som er importert?

Du, jeg tror virkelig trenden er i ferd med å snu. Antikommersialisering, likeverd, kritisk tenkning og skepsis til billige og lettvinte sannheter er på frammarsj. Se oppgjøret med forbrukerkulturen, suksessdyrkinga, kjønns- og rasesterotypiene. Det amerikanske er definitivt ikke kult lenger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du, jeg tror virkelig trenden er i ferd med å snu. Antikommersialisering, likeverd, kritisk tenkning og skepsis til billige og lettvinte sannheter er på frammarsj. Se oppgjøret med forbrukerkulturen, suksessdyrkinga, kjønns- og rasesterotypiene. Det amerikanske er definitivt ikke kult lenger.

Er forøvrig rimelig sikker på at likestilling aldri ble et amerikansk mainstream-fenomen, snarere et akademisk elitefenomen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høystatus for kvinner og menn er to vidt forskjellige ting. 

For menn er det status, ressurser, til dels fysikk og utseende og økonomi. 

For kvinner er det først og fremst utseende. Er hun attraktiv, tar vare på seg selv og er feminin er hun høystatus i mine øyne. Menn er visuelle skapninger. 

Menn bryr seg ikke om type jobb og økonomien til en kvinne. Mannen vil føle seg som han som bidrar mest her uansett. 

Mange kvinner feiltolker det slik at mannen er ute etter det samme som en kvinne søker i en mann. For og si det slik om hun er attraktiv nok spiller det ikke rolle om dama har endt utdanningen på vgs. og jobber på Kiwi. 

Kort og brutalt. 

Stusser over dere som mener kun utseende og alder gjør en høystatus-kvinne. 
Så lite trua på menn har jeg ikke. Skal en kvinne lande et forhold med en oppegående fyr må hun ha noen personlige egenskaper som gjør at hun er kjekk å være med. 
Det er fåtallet menn som vil være med en manipulerende dramaqueen ev en kvinne med tung psykiatri, uansett om hun ser ut som miss universe. 
Holder ikke i lengden.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (3 timer siden):

Stusser over dere som mener kun utseende og alder gjør en høystatus-kvinne. 
Så lite trua på menn har jeg ikke. Skal en kvinne lande et forhold med en oppegående fyr må hun ha noen personlige egenskaper som gjør at hun er kjekk å være med. 
Det er fåtallet menn som vil være med en manipulerende dramaqueen ev en kvinne med tung psykiatri, uansett om hun ser ut som miss universe. 
Holder ikke i lengden.

Morsomt hvordan kvinner her inne skaper sitt eget narrativ, og tillegger menn egenskaper og ønsker etter hva de selv føler og tenker. 

Nå skal jeg komme med litt sjokkerende fakta. 

1) Menn og kvinner er ulike på nesten alt. Hvordan vi tenker, føler, prioriterer, og orienterer oss her i livet. De fleste kvinner og menn har gjerne også ulike verdier. 

2) Kvinner kan ikke selv bestemme hva som gjør en høystatuskvinne. Det gjør datingmarkedet og menn. Du kan både ønske, tenke og føle at venninnen din er en høystatuskvinne alt du vil uten at det gjør henne til det. 

3) En høystatuskvinne for menn er en attraktiv kvinne både på innsiden og utsiden. Merkelig hvor sjokkerte kvinner er gang på gang over at den fysiske attraksjonen et viktig for en mann. 

4) En høystatuskvinne har ikke en haug mental baggasje og lidelser. Hun er frisk, oppegående, feminin og samarbeidende i relasjon med en mann. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Morsomt hvordan kvinner her inne skaper sitt eget narrativ, og tillegger menn egenskaper og ønsker etter hva de selv føler og tenker. 

Nå skal jeg komme med litt sjokkerende fakta. 

1) Menn og kvinner er ulike på nesten alt. Hvordan vi tenker, føler, prioriterer, og orienterer oss her i livet. De fleste kvinner og menn har gjerne også ulike verdier. 

2) Kvinner kan ikke selv bestemme hva som gjør en høystatuskvinne. Det gjør datingmarkedet og menn. Du kan både ønske, tenke og føle at venninnen din er en høystatuskvinne alt du vil uten at det gjør henne til det. 

3) En høystatuskvinne for menn er en attraktiv kvinne både på innsiden og utsiden. Merkelig hvor sjokkerte kvinner er gang på gang over at den fysiske attraksjonen et viktig for en mann. 

4) En høystatuskvinne har ikke en haug mental baggasje og lidelser. Hun er frisk, oppegående, feminin og samarbeidende i relasjon med en mann. 

Tror det skrives "bagasje". Må få orden på den rettskrivinga di hvis du skal være bautaen for en feminin blomst med iq på over 70😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 12.27):

Noen spørsmål

1) Hva gir kvinner høy status som partner fra samfunnets side?

2) Hva gir menn høy status som partner fra samfunnets side?

3) Hvordan skiller dette seg fra hvordan du eventuelt velger partner og hva du ser etter?

Anonymkode: 91efd...310

En ting som er viktig for min del er at kvinnen har orden på økonomien,er i fast jobb og har eget bosted. Jeg er mann over 40,og ser etter kvinner i samme alder, kvinner som er leier bolig og i det hele tatt er dårlig økonomisk stilt er helt uinteressant for min del. Det er vel slik med de fleste av oss,at vi betrakter uføretrygdede og arb.ledige som mennesker med lav status,dessverre......

Anonymkode: 49a82...bc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror det skrives "bagasje". Må få orden på den rettskrivinga di hvis du skal være bautaen for en feminin blomst med iq på over 70😁

Gratulerer med hvordan du klarte å påpeke at ett ord var feilskrevet uten å argumentere med noen av de relevante punktene. Et dårlig forsøk på en herkseteknikk. Der tapte du vel egentlig diskusjonen før den hadde begynt. 

Svaret ditt oser av nedlatenhet og krenkbarhet, men noe annet var det vel ikke å forvente av den generiske kg-brukeren. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gratulerer med hvordan du klarte å påpeke at ett ord var feilskrevet uten å argumentere med noen av de relevante punktene. Et dårlig forsøk på en herkseteknikk. Der tapte du vel egentlig diskusjonen før den hadde begynt. 

Svaret ditt oser av nedlatenhet og krenkbarhet, men noe annet var det vel ikke å forvente av den generiske kg-brukeren. 

Tror jeg har prøvd å forklare deg det der før, skal du selge deg inn som Mann (stor, sterk, klok ifølge machomyten) bør du absolutt få orden på språket ditt😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror jeg har prøvd å forklare deg det der før, skal du selge deg inn som Mann (stor, sterk, klok ifølge machomyten) bør du absolutt få orden på språket ditt😁

Og om du klarer å kommentere på noe annet enn språk hadde jeg blitt imponert😁

Det at du saumfarer et innlegg på flere avsnitt etter en skrivefeil, og tenker at jippi jeg har vunnet sier nok om deg som person. 

AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (3 timer siden):

Vi ligger 10-15 år foran. En av årsakene til at amerikanske kvinner er sinnsykt mye mer opptatt av høy lønn enn oss er bl.a. at de knapt får mammapermisjon eller foreldrepenger, for ikke å snakke om hva de må betale for gode skoler, helseforsikring osv. De må nesten ha en forsørger, og det er alt annet enn fremskritt. 

At vi importerer amerikansk kultur gjennom media er vel ikke akkurat en revolusjonerende innsikt du kommer med eller noe nytt som har skjedd med TikTok, men når det kommer til likestilling så er de milevis bak de nordiske landene. Google it. Vi er jo så likestilte og egalitære at det klikker for oss bare Tusenfryd vil selge fast track-billetter. 

Til trådens spørsmål så opplever jeg at høystatus finner høystatus, og det inkluderer alle kvaliteteter som er ramset opp her omtrent, for begge kjønn. 

Om en "dum bimbo" blir sammen med en "gammel gris" med penger, så er ingen av de det jeg kaller for toppen av høystatus. Da snakker dere om folk som bare har noen få kvaliteter å skilte med, ikke mange.

En mann som scorer høyt på alt fra utseende til personlighet til status/penger/direktørstilling etc, blir ikke sammen med Laila som jobber på bensinstasjonen på Jessheim bare fordi hun har fine boobs. Han blir sammen med en tilsvarende ambisiøs, intelligent, belest og karismatisk dame også. Som også er pen, men ikke som bare er det.

Jeg bryr meg faktisk mer om status nå enn jeg gjorde før, kanskje fordi eksen hadde det, og så kan man liksom ikke gå nedover - neste person må alltid være bedre enn forrige. Så jeg må egentlig forbli singel da, for han var nesten 10/10 på alt.

Anonymkode: 7f7bf...0b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og om du klarer å kommentere på noe annet enn språk hadde jeg blitt imponert😁

Det at du saumfarer et innlegg på flere avsnitt etter en skrivefeil, og tenker at jippi jeg har vunnet sier nok om deg som person. 

Trenger ikke å saumfare, det er ganske iøynefallende... Greia er jo at de konservative gubbene er så uvitende, og da blir det bare latterlig når de kommer med de kjønnsgreiene sine. Dumme og selvhøytidelige på en gang.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke å saumfare, det er ganske iøynefallende... Greia er jo at de konservative gubbene er så uvitende, og da blir det bare latterlig når de kommer med de kjønnsgreiene sine. Dumme og selvhøytidelige på en gang.

Jada, jeg er gubbe og sikkert yngre enn deg🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jada, jeg er gubbe og sikkert yngre enn deg🙈

Det er du helt sikkert, men du har likefullt en uintelligent gubbeattitude. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er du helt sikkert, men du har likefullt en uintelligent gubbeattitude. 

Fordi du er uenig med meg og blir krenka, gratulerer! 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du er uenig med meg og blir krenka, gratulerer! 

Nei og nei. Jeg reagerer som jeg gjør fordi du later til å være en av gubbene i alle aldre som insisterer på å være smartere i kraft av sin mannlighet, men så er de dummere. Hvordan tror du det føles for damer å forholde seg til den pakka der? Det er utrolig håpløst og tragikomisk. Og så nytter det ikke å forklare for dem heller, for de er fanden meg for stolte eller for dumme til å forstå

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 12.27):

Noen spørsmål

1) Hva gir kvinner høy status som partner fra samfunnets side?

2) Hva gir menn høy status som partner fra samfunnets side?

3) Hvordan skiller dette seg fra hvordan du eventuelt velger partner og hva du ser etter?

Anonymkode: 91efd...310

Utseende gir både menn og kvinner høystatus for de kan velge hvem de vil uten å ha penger å status. 
men stygg mann med penger er en stygg mann med penger. Kvinnen tenner jo ikke på han hun tenner på Gucci baggen hun skal få etter runden.

Anonymkode: 6422b...fe8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...