AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #21 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi bruker ca kr 10 000 - 12 000. To voksne og to barn på barneskolen. Barna er nokså småspiste. Storhandler på Kiwi og supplerer med Meny når vi skal ha noe ekstra godt (oster, fersk fisk /kjøtt, juice, etc.). Bruker utelukkende Trumf-kort til handling også betaler mannen og jeg halvparten hver. Kjøper mye bær, frukt, smoothies og yoghurter til matpakka, og dette drar nok mest. Men vi kan ha ganske rimelige middager som trekker kostnadene ned, som f.eks. pannekaker og tomatsuppe, fiskeboller med poteter og gulrøtter, fiskekaker, etc. Nå som sommeren er her, regner jeg med at matkostnadene vil øke, da vi er veldig glad i å grille. Anonymkode: 2dde4...b29 Har egentlig ikke tenkt på hvor mye ekstra penger det går til å handle inn det nødvendige til matpakka. Hadde helt sikkert spart mye hvis skole/barnehage hadde servert mat mot kostpenger evt. I den forrige barnehagen til barna våre betalte vi 300kr pr. Mnd. For all mat og drikke. Det er sikkert den summen vi bruker i uka pr. Barn nå som vi sender med matpakke. Vi elsker også å grille, endelig er sesongen i gang😊 TS Anonymkode: 8cb95...ec4
Prøver18 Skrevet 16. juni 2022 #22 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg lurer på hvor mye penger dere bruker på mat og husholdningsartikler på en uke/måned. Vi er en familie med to voksne, og tre barn (barnehage og barneskole-alder). Syns vi bruker vanvittig store summer på mat. Vi bruker cirka 16 000,- per måned. Jeg syns det er drøyt, men samtidig greier/ønsker jeg ikke å kutte ned på noe. Snuser eller røyker ikke. Vi ukeshandler og planlegger måltider i god tid, det er ikke impulskjøp. Syns det er interresant å se hvordan andre familier løser dette med mathandling og økonomi. Hvor mange er dere i familien, og hvor mye penger cirka bruker dere? 😊 Anonymkode: 8cb95...ec4 Herregud det er helt villt!! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #23 Skrevet 16. juni 2022 Prøver18 skrev (17 minutter siden): Herregud det er helt villt!! Absolutt 🥳 TS Anonymkode: 8cb95...ec4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #24 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bruker i snitt 12 000 i måneden på Kiwi og Meny, er to voksne. Er fornøyd med det 🙂 Anonymkode: 33f9a...ca0 Dere bruker 3 ganger mer enn oss😅 vi er to voksne som lever godt på 3500-4500 i mnd. Bra for dere at dere er fornøyde, det er vi også. Anonymkode: 9d759...ffe
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #25 Skrevet 16. juni 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Dere bruker 3 ganger mer enn oss😅 vi er to voksne som lever godt på 3500-4500 i mnd. Bra for dere at dere er fornøyde, det er vi også. Anonymkode: 9d759...ffe Ja, det beste er jo når alle kan få leve akkurat som de ønsker 🙂 Anonymkode: 33f9a...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #26 Skrevet 16. juni 2022 Vi har ett barn i bhg og ett på skolen. To voksne. Prøver å ligge på 7000-8000 per måned. Kunne glatt lett brukt mer men har ikke råd. Dette er ikke inkludert mat spist ute. Det gjør vi så sjeldent. Kostnadene over er til mat og slikt som såpe, dopapir til husholdningen. Er jo ikke mye til såpe, tannkrem etc per måned. Mat trekker så og si alt. Anonymkode: fd6ce...fa1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #27 Skrevet 16. juni 2022 Mumsy skrev (2 timer siden): Imponerende😀 Jeg forstår ikke hvordan dere kan bruke så «lite». Men jeg tror kanskje at vi bruker mye penger på å lage sunne og fristende matpakker til barna blant annet. Den utgiften har jo ikke dere (enda). Spiser dere middag hver dag? Hvis dere bruker 100kr om dagen til det, er det «bare» 300kr igjen pr. Uke til ALT annet av mat og andre nødvendige ting. Ja vi spiser hjemmelaget middag hver eneste dag☺️ Vi har vanlige måltider - frokost- ofte lunsj- middag og kveldsmat. Med god planlegging, sjekking av tilbud og ukeshandel med handleliste går det helt fint☺️ Anonymkode: a5357...549 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #28 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja vi spiser hjemmelaget middag hver eneste dag☺️ Vi har vanlige måltider - frokost- ofte lunsj- middag og kveldsmat. Med god planlegging, sjekking av tilbud og ukeshandel med handleliste går det helt fint☺️ Anonymkode: a5357...549 Og vi spiser ganske mye frukt og grønt, drikker brus i helgene og unner oss snacks 😅 Og kjøper bleier hehe Anonymkode: a5357...549 1
Lizard Skrevet 16. juni 2022 #29 Skrevet 16. juni 2022 Vi har et matbudsjett på kr. 4000 i uka. To voksne og to barn i småskolen. Vi er aktive og vil spise gode proteiner og mye frukt, bær og ferske grønnsaker. Jeg vil heller ikke spise billigost eller raske karbohydrater av dårlig kvalitet. Når vi ikke MÅ spare på maten skjønner jeg ikke hvorfor vi skal knipe inn her. God kvalitet og et sundt kosthold får koste det det koster. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #30 Skrevet 16. juni 2022 16 000 er veldig mye for en familie på tre. Vi er fire. Vi bruker ca 8 000 i mnd på alt av dagligvarer, altså inkludert hygieneprodukter, vaskemidler, osv. Vi unner oss det vi har lyst på. Vi spiser veldig mye fersk frukt og grønt, som er dyrt. Men vi passer på tilbud og sånt. Dopapir kjøper vi i kjempepakker på tilbud. Brus og snop handles på tilbud (5 freiaplater til 100 på obsen nå, wohoo). Er litt bevisst på merker - er first price like god som gilde, så kjøper vi den billigste, men vi spiser ikke noe vi synes er dårlig om den dyrere varianten er bedre. Anonymkode: c7853...d1e 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #31 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi har ett barn i bhg og ett på skolen. To voksne. Prøver å ligge på 7000-8000 per måned. Kunne glatt lett brukt mer men har ikke råd. Dette er ikke inkludert mat spist ute. Det gjør vi så sjeldent. Kostnadene over er til mat og slikt som såpe, dopapir til husholdningen. Er jo ikke mye til såpe, tannkrem etc per måned. Mat trekker så og si alt. Anonymkode: fd6ce...fa1 Har full forståelse for det😊. Det er snakk om mye penger uansett, for helt nødvendige ting. For mange blir det nok slik at hvis man har mer penger, så bruker man mere. Vi kunne helt sikkert ha kuttet ned masse, men så lenge det ikke er behov er det vanskelig å gjennomføre.. TS Anonymkode: 8cb95...ec4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #32 Skrevet 16. juni 2022 Lizard skrev (32 minutter siden): Vi har et matbudsjett på kr. 4000 i uka. To voksne og to barn i småskolen. Vi er aktive og vil spise gode proteiner og mye frukt, bær og ferske grønnsaker. Jeg vil heller ikke spise billigost eller raske karbohydrater av dårlig kvalitet. Når vi ikke MÅ spare på maten skjønner jeg ikke hvorfor vi skal knipe inn her. God kvalitet og et sundt kosthold får koste det det koster. Er nok litt sånn jeg også tenker. Siden vi åpenbart har muligheten til å bruke så mye penger (fikk et lite sjokk når jeg regnet på det bare), så blir det til at vi gjør det. Jeg kunne fint skrantet inn hvis det var nødvendig. Jeg prøver selvsagt å være noenlunde fornuftig økonomisk, men verdsetter nok det å ha god og sunn mat høyt. Så bruker vi heller mindre penger på andre ting 😊 TS Anonymkode: 8cb95...ec4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #33 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 16 000 er veldig mye for en familie på tre. Vi er fire. Vi bruker ca 8 000 i mnd på alt av dagligvarer, altså inkludert hygieneprodukter, vaskemidler, osv. Vi unner oss det vi har lyst på. Vi spiser veldig mye fersk frukt og grønt, som er dyrt. Men vi passer på tilbud og sånt. Dopapir kjøper vi i kjempepakker på tilbud. Brus og snop handles på tilbud (5 freiaplater til 100 på obsen nå, wohoo). Er litt bevisst på merker - er first price like god som gilde, så kjøper vi den billigste, men vi spiser ikke noe vi synes er dårlig om den dyrere varianten er bedre. Anonymkode: c7853...d1e Vi er en familie på fem. smart og benytte seg av gode tilbud. Jeg kunne aldri kjøpt 5 sjokoladeplater på tilbud 😂 Hadde garantert spist dem alle på en dag. Snop har jeg ikke med i budsjettet, det kjøper vi så lite av. Brus derimot, det drikker vi masse av, så går nok noen lapper på det. Prøver å kjøpe litt hygieneartikler og slikt når det er tilbud. TS Anonymkode: 8cb95...ec4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #34 Skrevet 16. juni 2022 Takk til alle som har svart! Artig å få innblikk i så mange ulike familier og budsjetter 😀 Jeg ser at vi bruker mer penger på mat enn de fleste som har kommentert her, men også et par likesinnede (heldigvis🥵). Grunnen til at jeg postet innlegget er ikke nødvendigvis at vi trenger å begynne å spare, eller skamme oss over forbruket for den del. Det var rett og slett det at jeg fikk meg et aldri så lite sjokk når jeg satt å så igjennom pengebruken fra tidligere måneder. Uansett veldig fint å få noen gode sparetips! Det går selvsagt an å ta bedre økonomiske valg på noen av tingene vi handler. Er også ganske overrasket og imponert over dere som klarer dere på en fjerdedel av hva vi gjør. Bra jobba 👏 TS Anonymkode: 8cb95...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #35 Skrevet 16. juni 2022 Vi er også mange i familien og bruker nesten akkurat det samme som dere. Vi har tenåringer og barn i barneskolealder. I vårt forbruk på ca 16 000 så er alt av husholdningsvarer som såper og toalettpapir, men også alkohol. Vi kjøper ikke mye alkohol. kun i helgene. Ikke snus eller røyk. Brus kun i helgene. Vi har tilsammen fem barn da, men har alle barna bare 50% av tiden, så du kan godt si at vi på en måte før på 2,5 barn sånn omtrentlig. Men jeg merker at prisene går opp og vi har ikke råd til like mye og like god mat nå som før. Vi prøver å holde samme budsjett med høyere priser og det er jo litt vanskelig. Anonymkode: 5e25f...7af 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #36 Skrevet 16. juni 2022 59 minutter siden, Lizard said: Vi har et matbudsjett på kr. 4000 i uka. To voksne og to barn i småskolen. Vi er aktive og vil spise gode proteiner og mye frukt, bær og ferske grønnsaker. Jeg vil heller ikke spise billigost eller raske karbohydrater av dårlig kvalitet. Når vi ikke MÅ spare på maten skjønner jeg ikke hvorfor vi skal knipe inn her. God kvalitet og et sundt kosthold får koste det det koster. Bifaller! 🙂 Anonymkode: 33f9a...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #37 Skrevet 16. juni 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Er nok litt sånn jeg også tenker. Siden vi åpenbart har muligheten til å bruke så mye penger (fikk et lite sjokk når jeg regnet på det bare), så blir det til at vi gjør det. Jeg kunne fint skrantet inn hvis det var nødvendig. Jeg prøver selvsagt å være noenlunde fornuftig økonomisk, men verdsetter nok det å ha god og sunn mat høyt. Så bruker vi heller mindre penger på andre ting 😊 Anonymkode: 8cb95...ec4 Ja, om det er en ting det bare er bra å bruke mye penger på om man har mulighet og vilje, så burde det jo være mat. Det er mye trivsel og samhold i å kose seg med den typen mat man selv ønsker. Passer man på å spise passe sunt, er det jo helse i det også. Anonymkode: 33f9a...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #38 Skrevet 16. juni 2022 1,5 voksne, 1 barn og 1 baby. Bruker 7000-10000kr. Det inkluderer snus, røyk, cider, take away, cafe og restaurant. Burde ta oss sammen!! Anonymkode: 5334a...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #39 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk til alle som har svart! Artig å få innblikk i så mange ulike familier og budsjetter 😀 Jeg ser at vi bruker mer penger på mat enn de fleste som har kommentert her, men også et par likesinnede (heldigvis🥵). Grunnen til at jeg postet innlegget er ikke nødvendigvis at vi trenger å begynne å spare, eller skamme oss over forbruket for den del. Det var rett og slett det at jeg fikk meg et aldri så lite sjokk når jeg satt å så igjennom pengebruken fra tidligere måneder. Uansett veldig fint å få noen gode sparetips! Det går selvsagt an å ta bedre økonomiske valg på noen av tingene vi handler. Er også ganske overrasket og imponert over dere som klarer dere på en fjerdedel av hva vi gjør. Bra jobba 👏 TS Anonymkode: 8cb95...ec4 Jeg tenker at man selv velger hva man vil bruke pengene på. Har man nok penger, hva er da galt med å bruke dem på god mat, om det er det som gir dere glede? Vi har et vennepar med omtrent dobbelt forbruk som oss. De er utmerket klar over at de bruker godt over tre ganger så mye som er "normalt" for en familie på deres størrelse. Men de velger altså å bruke så mye penger på det. De har god økonomi, og ser ingenting galt med at de da bruker pengene sine på å kose seg med rundstykker til frokost både lørdag og søndag, kjøper kvalitetskjøtt fra slakteren, o.l. Noen bruker masse penger på å reise, noen bruker peng på fyll og fest og uteliv, noen har hytter og båter og "moro-kjøretøy", osv. Hva man velger å bruke penger man har råd til å bruke på, er opp til hver enkelt, tenker nå jeg. Vi er en veldig økonomisk bevisst familie. Vi vet hva vi bruker mye penger på, og hva vi bruker lite på, og det er et bevisst valg. Anonymkode: c7853...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #40 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi lager god mat fra bunnen hver eneste dag. Spiser masse frukt, bær og grønnsaker, året rundt. Spiser kjøtt 1-2 dager i uka, ellers mye vegetar og fisk og skalldyr. Liker gode oster og marmelader, konfekt i stedet for smågodt. Prøver å begrense brusforbruket, så kjøper stort sett små flasker av sånt, ofte glass. Bruker det dyreste av toalettpapir og tørkerull, fordi vi liker det best. Jeg handler på tilbud når det er naturlig, og vi har lite matsvinn. Anonymkode: 33f9a...ca0 Vi er to voksne og to barn(Barneskole og ungdomsskolekr og her i huset spiser vi plantebasert så andre ord går det i mye grønt og vi ligger vel på 4-5000 i måneden. At man ikke ønsker sandpapir dopapir har jeg forståelse for, men det finnes en mellomting og når det kommer til å tørk papir så trenger man virkelig ikke det dyreste mener jeg. Anonymkode: da8fc...98d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå