Gå til innhold

Hvordan trene for å få lange definerte muskler?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! har i alle drevet med idrettsform som har gitt meg korte, kompakte og store muskler - bena mine ser ut som de tilhører en skøyteløper... får veldig lett definerte muskler, men vil ikke ha dem! hvilken treningsform gir meg lengre, smalere muskler, hvis dere skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dansing og den slags.

Det som er det viktigste for å få musklene slik du vil ha dem, er å strekke MYYYYE ut!

Det gjorde nemlig vi når vi danset. Halve dansetimen brukte vi til tøying. Resultatet var da det du vil ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå kommer sikkert noen og kaster drit til meg igjen for å være bedreviter... :-?

Men man får ikke noen fysisk/visuell effekt av å tøye mye...

Se bare på turnere...

Alt kommer an på hva/hvordan du trener.

Og som den som startet tråden vet, så får man ikke korte ller lange muskler, med det er en talemåte...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umh..

Hvorfor kaller vi det da "fotballmuskler?"

Jeg har alltid lært på skolen og når jeg trente at man fikk fotballmuskler av å ikke tøye ut!

Man skal jo tøye ut for å strekke muskler og sener osv etter trening. Men jeg forstår hva du mener. Kjenner en som løfter vekter og ikke klarer å få hendene bak nakken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umh..

Hvorfor kaller vi det da "fotballmuskler?"

Jeg har alltid lært på skolen og når jeg trente at man fikk fotballmuskler av å ikke tøye ut!

Man skal jo tøye ut for å strekke muskler og sener osv etter trening. Men jeg forstår hva du mener. Kjenner en som løfter vekter og ikke klarer å få hendene bak nakken!  :ler:

Vel, kort så går en muskel fra a til b (utspring og feste), det gjør den uansett hva du gjør, vel om man ikke sliter den av da... :wink:

De seneste studier av tøying etter trening viser også at tøying ikke gjør deg mindre støl, men det er en annen sak da..

Jeg vet om flere som trener body-building som går ut i spagat...

Det som skjer når man tøyer, er at man holder muskelen mer fleksibel, dvs at den kan strekkes lengre (bli lengre) . Utseendet på den når den er slapp er som den er pga treningen en gjør.

Et annet litt morsomt begrep er senete muskler... hehe, hva er det? En muskel med identitetskrise...

Eller senesterk...Dvs en som er sterk uten å ha store muskler... Da er det liksom senene som er sterkere enn hos andre... Vel, en sene kan ikke trekke seg sammen, det er det muskelen som klarer, så det blir også feil...

Men nå er jeg ute på en sidevei.. beklager.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lange pene muskler får du ved å trene apparater på treningsstudio..

mindre vekter og mer repetisjoner..er en måte ( stramme opp)

men aner ikke hvordan det er når man allerede har dannet et betydelig grunnlag

nettopp begynt med å trene selv jeg :)

........kanskje til hjelp for noen andre som slenger innom innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Lange pene muskler får du ved å trene apparater på treningsstudio..

mindre vekter og mer repetisjoner..er en måte ( stramme opp)

Jeg tror det er motsatt... Korte, "oppblåste" muskler får du i treningsstudio. Lange muskler får du av mer allsidig aktivitet. Muskler som har oppstått som en "bieffekt" av at man gjør et kroppsarbeid eller perfeksjonerer en fysisk ferdighet er stort sett penere enn de som er avet frem kun for muskelutseendets skyld. Synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er motsatt... Korte, "oppblåste" muskler får du i treningsstudio. Lange muskler får du av mer allsidig aktivitet. Muskler som har oppstått som en "bieffekt" av at man gjør et kroppsarbeid eller perfeksjonerer en fysisk ferdighet er stort sett penere enn de som er avet frem kun for muskelutseendets skyld. Synes nå jeg.

Hvis du pumper ja med mye vekter og færre repetasjoner.

Det er en myte det der , derfor så mange jenter er redd for vektene også..de tror de blir superwoman med engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...