Gå til innhold

Julebord


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Isj, jeg må på et julebord og jeg har ikke noe å ha på meg!!

Vi skal ha julebord på en restaurant og vi skal ikke ut etterpå så vidt jeg vet. Altså ikke noe store greier. Restauranten er ikke noe spesielt dyr eller overfancy.

Jeg synes det er så vanskelig å vite pynte-graden, hvis dere skjønner, man vil jo "stå i stil" til de andre. Må vel ha et skjørt av noe slag og en topp, men lurer på hvor høy party/glitter- faktoren skal være. Dessuten er jeg en frysepinne, sitte der med en singlet eller noe er liksom ikke meg, da kommer jeg til å ha ståpels hele kvelden.

Dette julebordet er tross alt i desember, det kommer til å være kaldt ute antakeligvis. Her kommer jeg til problem nummer 2, sko. Altså, hvis man har tynne festgevanter på seg passer det dårlig med vinterstøvletter, de blir for grove. Og vanlige støvletter med hæl blir antakeligvis livsfarlig, hvis det har blitt glatt og snø. Småsko a la ballerinasko eller loafers blir liksom litt feil på vinteren det også.. Siden vi bare skal være inne på en restaurant blir det vel litt merkelig å ta med sko og skifte også?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kle deg i det du føler deg vel i. Pynt deg slik du ville gjort om du skulle ut på en fin middag med kjæresten/mannen din. Siden dere skal ut på en halvfin restaurant kan jeg ikke se noen grunn til å trekke i paljetter og galla hvis du ikke føler deg komfortabel med det.

Du kan jo gjøre litt ekstra ut av sminke, smykker og hår. Støvletter kan du absolutt bruke. Småsko i pose er ikke nødvendig...

Tips: Gå til en skomaker; få lagt på et sklisikkert lag på støvlettene dine. Jeg har gjort det med alle vinterskoene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke julebord uten en fin kjole, det er da min mening. Ikke den "lille sorte", det er for meg bare ett tegn på "latskap" i klæsveien. Finn deg en fin kjole meg en mørk farge, behøver ikke vere så pyntet i det julebordet du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Spør de andre hva de har tenkkt å ha på. Så slipper du ihvertfall være redd for at du er den som er minst/mest pyntet. De fleste tenker som deg, og lurer sikkert på hvor pyntet de skal være.

Og smykker som lillypie sier... det kan gjøre veldig mye med et antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv temmelig frustrert for noen uker siden, da jeg ble "innkalt" til årets julebord rundt omkring....

Men så snublet jeg over et skjørt og en topp på Wearhouse, av alle steder. Begge er i sånn krøllet silk-look, med hekle-border, altså sånn boheme aktig, i mørk sjokoladebrun farve.

Har funnet en brun bolero som passer, og har tenkt å gå for mørk turkise detaljer.

Fjorårets svarte penstøvletter får duge i år også.

Nå har jeg fått så langt hår at jeg vurderer å spraye det godt, og sette det opp i en litt rufsete oppsats.

Så nå er sesongen reddet for meg. Skal på to julebord, men to helt ulike miljø, så jeg kan jukse og bruke samme antrekk.

Hvis jeg bare finner en kul veske nå..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...