AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #101 Skrevet 6. juni 2022 debatten skrev (1 minutt siden): Barna dine kommer til å hate deg. Barn blir ekstremt fort knyttet til dyr og det gjør de mer empatiske. Nå skal du ta en valp som tror den har funnet flokken sin ut. Stakkars valpen og eksen din som har investert i en valp som han sikkert hadde tenkt til å bruke til avl. Haha Jeg er ikke ts, forresten. Anonymkode: 49afb...814 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #102 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så driten skal gå utover hunden? Bare fordi noen ikke tar ansvar? Anonymkode: ab462...1ff Ja, hun har ikke noe mer ansvar for denne hunden enn deg, eller jeg eller naboen. Dette blir bare verre av at ts nok en gang skal ta ansvar for han. Anonymkode: dfe5a...7ac 10 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #103 Skrevet 6. juni 2022 debatten skrev (4 minutter siden): Barna dine kommer til å hate deg. Barn blir ekstremt fort knyttet til dyr og det gjør de mer empatiske. Nå skal du ta en valp som tror den har funnet flokken sin ut. Stakkars valpen og eksen din som har investert i en valp som han sikkert hadde tenkt til å bruke til avl. Ja det kan du tro det 😂 Anonymkode: 4590e...e43 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #104 Skrevet 6. juni 2022 debatten skrev (6 minutter siden): Jeg synes eksen høres morsom ut. Barna kommer til å elske faren som ga de valp resten av livet. 🐶 Ok 😂 Anonymkode: 4590e...e43 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #105 Skrevet 6. juni 2022 Hunden kommer til å bli ødelagt psykisk og det er faktisk farlig. Anonymkode: 5b45d...4ff 3 1
Mt3 Skrevet 6. juni 2022 #106 Skrevet 6. juni 2022 debatten skrev (1 time siden): Denne hunden er et familiemedlem og burde behandles deretter. Ja, den er det nye familie medlemmet til TS sin eks. Og TS har dermed akkurat like mye ansvar for hunden som hun ville hatt for ett evt barn eks samboer hadde satt til verden med en ny dame. 19
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #107 Skrevet 6. juni 2022 debatten skrev (1 time siden): Denne hunden er et familiemedlem og burde behandles deretter. Nei, en uønsket hund kommer aldri til å bli et fullverdig "familiemedlem". Anonymkode: 23cbe...b6c 2
BobbySocks Skrevet 6. juni 2022 #108 Skrevet 6. juni 2022 Jeg hadde latt barna være hos far fulltid en periode. Han blir nok lei og det blir nok de og. Valpen hadde ALDdRi kommet i mitt hus, da tror far han har «vunnet». Det er ikke barnas valp, det er hans. 11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #109 Skrevet 6. juni 2022 Barn lærer av hva man gjør. Ikke hva man sier. Her lærer de at mor ikke er noe verdt og bare skal finne seg i alt far gjør. Og man kopierer gjerne mønstre hjemmefra når man blir voksen. Så det beste TS kan gjøre er å lære barna at det er viktig med selvrespekt og at en ikke skal la andre tråkke på seg ved å si klart og tydelig Nei til å ta ansvar for denne hunden. 16åringen er mer enn gammel nok til å skjønne at hunden må leveres tilbake så lenge far er uansvarlig. Anonymkode: 1c759...995 15 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #110 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Barn lærer av hva man gjør. Ikke hva man sier. Her lærer de at mor ikke er noe verdt og bare skal finne seg i alt far gjør. Og man kopierer gjerne mønstre hjemmefra når man blir voksen. Så det beste TS kan gjøre er å lære barna at det er viktig med selvrespekt og at en ikke skal la andre tråkke på seg ved å si klart og tydelig Nei til å ta ansvar for denne hunden. 16åringen er mer enn gammel nok til å skjønne at hunden må leveres tilbake så lenge far er uansvarlig. Anonymkode: 1c759...995 Dette. Ts, slutt å oppføre deg som en dørmatte med mindre du vil at barna skal bli enten dørmatter eller behandle andre som det når det vokse topp. Du er et skikkelig dårlig forbilde her. Dette er ikke et dilemma. Eksen har kjøpt hund, du har ikke. Hunden skal ikke inn i ditt hus, eksen får bare fikse det selv. Barna blir sikkert sure, men sånn er det å være foreldre. De eldste får bo 100 % hos far en liten periode, den yngste henter du bare, så får han/hun bare surmule. Ærlig talt. Hvis barna ber om å få en jakke til 5000 kroner eller å få kake til frokost, er du like tafatt da? Skaff deg en ryggrad, kvinne. Barna slutter ikke å være glade i deg selv om de blir sure her. Men du må slutte å dekke over for far, for da ender du opp som skurken på lang sikt. Det er verre enn å være skurken på kort sikt, som sier nei til å passe eksen sin hund annenhver uke. (hvor tenker han forresten at hunden skal bo om 7-8 år, når alle barna har flyttet ut?) Anonymkode: 13411...072 11 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #111 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har tre barn i alderen 10-16 år. Jeg og eks gikk fra hverandre for seks år siden, etter det har samarbeidet vårt fungert sånn noenlunde, så lenge jeg ordner alt og svelger alle kameler. Vi har dem 50/50. For en måneds tid siden kjøpte eks en valp til ungene. Det er, visstnok, ungene sin hund, ikke hans. Han diskuterte ikke dette med meg på forhånd. Jeg vil ikke ha hund. Og hadde jeg villet ha en hund, ville jeg i hvert fall ikke hatt en schæfer-valp som skal oppdras av barn som aldri har hatt hund før. Nå vil ikke ungene komme til meg, hvis de ikke får ha med seg valpen, og det skjønner jeg jo forsåvidt, jeg hadde heller ikke stolt på at min eks kunne ivareta en valp i en uke, dessverre. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her, katten min vil ikke ha valpen her, jeg vil ikke ha valpen her, men jeg vil jo ha ungene her. Men ungene vil ikke komme hit uten valpen. Jeg har allerede ordnet valpekurs til dem som felles bursdagspresang, men føler meg ellers bare.. låst. Og sur på eksen, som har funnet en ny måte å fucke opp livet mitt på, uten å ta sin del av ansvaret for det han har gjort, selvfølgelig. Og bekymret for valpen, for dette kommer jo ikke til å gå bra, ungene mine har jo ingen forutsetninger for å gi den det den trenger, selv om de vil det aldri så mye. Alle forslag mottas med stor takk, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre her. Anonymkode: 7a492...5e6 her hadde jeg bare bite i det sure eple og tatt valpen, katten venner seg til han/henne etterhvert, du trenger jo ikke ha så mye og gjøre med den, så lenge det er barna sine Anonymkode: caa5d...447 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #112 Skrevet 6. juni 2022 Far har kjøpt seg hund. Han kan ikke pålegge unger ansvaret. Skal en tiåring ta hunden til vetrinær, til valpeskole etc? Tull. Det er eksen din sin hund nå så klart. Ikke ditt problem. Stå på ditt. Anonymkode: b9901...5ec 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #113 Skrevet 6. juni 2022 Hvordan går det TS? Har du snakket med barna? Anonymkode: 4d735...734
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #114 Skrevet 6. juni 2022 Ungene vil ikke dra fra hunden fordi de trives godt hos far og med hunden. Selvfølgelig. Ikke send dine holdninger ovenfor far over på ungene, det er stygt gjort. Saken løses enkelt; ungene bli hos far. Deres stemme skal høres, særlig de litt eldre, og hvis de ikke vil til deg, så må dere finne en annen løsning enn det dere har i dag. Anonymkode: d0bb9...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #115 Skrevet 6. juni 2022 Bare lå de være hos far. Han kommer gort til å bli lei både unger og hund. Det går ikke an å skaffe hund og forvente at noen andre skal ta ansvaret Hadde klikket om far her hadde gjort de. En hund krever mye, derfor velger jeg det bort. Og ingen andre skulle få dyttet det ansvaret over på meg. Dette er en dårlig vurdering av far. Helt hårreisende faktisk. Anonymkode: 31faa...35e 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #116 Skrevet 6. juni 2022 Avbestill det valpekurset! Det er ikke ditt ansvar at noen tar bare på den hunden, og det er slettest ikke barnas! Kan man gå på slikt uten foresatte? Har DU tenkt å gå på valpekurs? Slutt å svelge kameler, slutt å tilrettelegg. Krev at barna kommer til deg etter avtale UTEN hund, 16-åringen kan gjøre som h’n vil, men snakk ned dem, og krev klare avtaler rundt det også. Vær krystallklar når det gjelder årsaken til at hunden overhodet ikke er velkommen hos deg: ansvar, jobb, tiss, bæsj, søvn, turer, mat, trening, oppmerksomhet, plass, lukt, katten -du vil ikke ha det ansvaret og den jobben. Pluss at hunden fortjener og trenger stabilitet og er en krevende rase. Det er FAR som har hund. Ikke de. Ikke deg. Den hunden er ikke ditt problem. Anonymkode: 0b2ab...f3e 9 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #117 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): her hadde jeg bare bite i det sure eple og tatt valpen, katten venner seg til han/henne etterhvert, du trenger jo ikke ha så mye og gjøre med den, så lenge det er barna sine Anonymkode: caa5d...447 Du hadde bare latt deg bli overkjørt? Jaja, deg om det. Anonymkode: 4590e...e43 14
Eneri Skrevet 6. juni 2022 #118 Skrevet 6. juni 2022 Katten eier du, tar ansvar for, og sender den IKKE med til far når ungene drar dit. Hunden eier far og bør ta ansvar for, den skal IKKE sendes med til deg når ungene drar til deg. Jeg tipper det ender med retur/omplassering av hunden. Læring for ungene det også; man skal ikke skaffe dyr på impuls, man skal legge til rette for at de får et godt liv og tenke på at de lever lenge. Det er krevende med ansvar for dyr . Ikke ta imot valpen. Jeg har aldri hatt hund, men ser ikke for meg at det funker med to hjem for en slik hund. Hvem er hundens "sjef"? Gis kommandoer likt? Mat- og turregime likt? Tid på dagen alene hjemme likt? La eksen din for en gangs skyld rydde opp i smørja selv. Og uansvarligheten hans kan du bruke som skyts på familievern-møtene. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #119 Skrevet 6. juni 2022 Han kan fort ha skaffet seg denne hunden, på en eller annen gis-bort side i disse post corona tider. Det høres jo spinnvilt spontant ut 🙈 Anonymkode: d1808...480
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå