Gå til innhold

Prøveromsfrustrasjoner


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg var på Popin i dag, og fant meg en bukse jeg ville prøve. Nesten før jeg hadde fått buksa over knærne titter det en ekspeditrisedame inn ved sprekken ved gardina og gnåler den faste regla: "Nååå, passet den eller?" Jeg hadde jo ikke fått den på meg helt engang, og jeg ble så paff at jeg bare sa "vet ikke" mens jeg prøvde å få den på meg. "Jeg kan gått finne en større størrelse altså" nesten skriker hun, "er det LARGE du har der eller?"

Jeg ble rød som nesa til Rudolf, sa nei takk, ellers takk og kom meg ut av butikken fortest mulig, selvom hun først forsøkte å presse på meg noen andre bukser som "sikkert passer bedre altsååå".

Synes det er skikkelig uhøflig å kaste seg over meg som kunde, jeg kunne godt tenke meg å prøve i fred, og heller stikke hodet ut hvis jeg lurer på noe. Arrgh!

På vei hjem tenkte jeg på tidligere tråder vi har hatt her om Popin, de stemmer faktisk. Noen burde tipse de folka ett og annet om kundebehandling.

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Nikke:

Helt enig

Når jeg er på Pop in (som jeg aldri er egentlig) så hiver jeg på meg klærne fort som f så de ikke skal rekke å komme inn når jeg står der halvnaken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går på provisjon. Jeg var tidligere så imponert over den vennligheten (jeg finner aldri noe der, så jeg ender aldri opp i prøverommet) og hjelpsomheten som rådet der. Men så fikk jeg høre om provisjonen, og da dalte min beundring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det opplevte jeg også i dag, og jeg som så og si aldri er innom på Popin! Hadde ikke fått på meg det jeg skulle prøve engang, og jeg ga henne bare et litt sånn sjokk-blikk, så hun beklagte seg. Makan til hvordan man skal ta seg til rette. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ville høres blærete ut, så vil jeg si at jeg kjøper alle mine klær i USA hvor de også går på provisjon. Der lar de deg være i fred før de evt. spør om du vil ha større eller mindre.

Jeg fikser ikke lenger "norske" prøverom med en dame som står og "hyler" utenfor en gardin... :sjenert:

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei takk til hjelp. Det gjør jeg. Jeg greier da vel sjøl både å se om klærne passer og eventuellt hente en annen størrelse. Butikken er ikke stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noia for å prøve tøy pga disse her! Italia og for den saks skyld, der var det en gnom som sto utenfor og ciao bella vakre klær blablabla, har ikke vært borti makan til tulling! Ille nok med kvinnfolk, men når menn begynner å leke peeping tom i mitt gardin, da er det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm....det er jo kjempeflott m litt service da, enten de går på provisjon eller ei. Setter veldig stor pris på at de henter klær til meg og gjerne finner noe frem som jeg ikke hadde sett selv. De som jobber der har jo full oversikt over hva de har, størrelser og evnt hva som passer forskjellige fasonger og typer.

Og det at du en Large, er DET noe å skamme seg over da?...ok...trenger ikke rope over hele butikken, litt diskresjon er jo ok uansett. Men mye heller en ivrig ekspeditrise enn en som er mer opptatt av sitt eget peilbilde eller sladre med kollegaer og som overser deg totalt til du drar frem kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere er god service i en klesbutikk da? Jobber selv i butikk, så jeg tar gjerne i mot gode råd. Vi blir opplært til å følge opp kundene i prøverommet, men jeg hiver meg ikke over kundene to sekunder etter at de har gått inn i prøverommet forde da. Gir dem tid, og gjør dem oppmerksomme på at jeg er der for å hjelpe til med å hente andre størrelser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere er god service i en klesbutikk da? Jobber selv i butikk, så jeg tar gjerne i mot gode råd. Vi blir opplært til å følge opp kundene i prøverommet, men jeg hiver meg ikke over kundene to sekunder etter at de har gått inn i prøverommet forde da. Gir dem tid, og gjør dem oppmerksomme på at jeg er der for å hjelpe til med å hente andre størrelser osv.

Det høres bra ut det!

Problemet på pop in er at mange er så ivrige at de drar vekk gardinen til prøverommet og titter inn uten at man har bedt om det.

Det er bedre å heller ha et øye på prøverommet og se om det virker som om de som er der inne ønsker en ny størrelse. Man kan jo si ifra før kunden går inn i prøverommet at h*n bare må si ifra hvis du skal hente en annen størrelse.

Jeg får nemlig litt angst når det står en dame utenfor og spør om det går bra. Da blir jeg nemlig livredd for at de skal rive opp gardinen (ja har desverre opplevd det noen ganger...) Det er ikke kult å blotte rumpa til hele butikken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har opplevd tre ganger å bli ufrivillig vist fram i undertøyet på Popin. Av den grunn, og fordi klærne deres generelt passer meg dårlig, går jeg aldri dit mer. Jeg setter pris på å bli spurt om jeg trenger hjelp, men hvis jeg sier nei forventer jeg at de lar meg være i fred, ikke minst i prøverommet...!

For øvrig synes jeg det er mange butikker som har ekle prøverom, uten at de ansatte nødvendigvis er like pågående som hos Popin. Jeg går uhyre sjelden i butikker hvor jeg vet de har prøverom med gardiner som er umulig å trekke skikkelig for, eller dører som bare dekker halve meg, og som har stooore sprekker på hver side. Hvorfor kan ikke vi også få store prøverom som det går an å låse fra innsiden... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere er god service i en klesbutikk da? Jobber selv i butikk, så jeg tar gjerne i mot gode råd. Vi blir opplært til å følge opp kundene i prøverommet, men jeg hiver meg ikke over kundene to sekunder etter at de har gått inn i prøverommet forde da. Gir dem tid, og gjør dem oppmerksomme på at jeg er der for å hjelpe til med å hente andre størrelser osv.

Personlig synes jeg det holder i massevis bare å være tilstede. Ønsker jeg hjelp så tar jeg kontakt, men jeg ønsker ingen "service" i form av oppfølging i prøverom, mas om ditt eller datt passer, eller det evige spørsmålet "Trenger du hjelp?". Jeg hadde i grunnen likt best om dere forholdt dere tause i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Det er bra med service god selvsagt.... men de er jo helt ekstreme på popin.

Men jeg forstår ikke.... tror virkelig de i popin at de selger mer ve då være sånn?

De er jo nesten som disse "innkasterne" i syden (nesten) en del steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror virkelig de i popin at de selger mer ve då være sånn?

De er jo nesten som disse "innkasterne" i syden (nesten) en del steder.

En veldig god sammenlikning!

Kan forøvrig ikke skjønne at de vil tjene noe mer på å være sånn, selv kommer jeg ihvertfall ikke til å gå inn i en Popin-butikk på leeenge.

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm....det er jo kjempeflott m litt service da, enten de går på provisjon eller ei. Setter veldig stor pris på at de henter klær til meg og gjerne finner noe frem som jeg ikke hadde sett selv. De som jobber der har jo full oversikt over hva de har, størrelser og evnt hva som passer forskjellige fasonger og typer.

Og det  at du en Large, er DET noe å skamme seg over da?...ok...trenger ikke rope over hele butikken, litt diskresjon er jo ok uansett. Men mye heller en ivrig ekspeditrise enn en som er mer opptatt av sitt eget peilbilde eller sladre med kollegaer og som overser deg totalt til du drar frem kortet.

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hater dette. Jeg har visst om denne provisjonen deres fra dag 1 og selv om de har bedret seg betraktelig, så hiver de seg over deg med en falsk hjelpsomhet med en gang du setter foten innenfor døra! Men det var altså verre før, det virker som de har skjerpet seg her jeg bor ihvertfall.

Det er svært sjelden jeg handler på Popin, men det hender jeg stikker innom når jeg går forbi, for å se hva de har.

Jeg vil klare meg selv i butikkene. De kan spørre om jeg trenger hjelp, men når jeg sier "nei takk, jeg bare ser litt", så vil jeg se i fred. Men det er likevel viktig at de er der hvis jeg behøver å spørre. Og det er heller ikke bra med tyggegummislafsende utspjåkete barbiedukker som bare snakker om hvor fulle de var i helga eller hvilke typer de klinte med - uten å se kundene - som man kan oppleve f.eks. på BikBok... også disse som står og danser og synger med musikken i butikken og er så kuuule, som om de er på fest :roll: Og på en annen litt "fjortis" butikk her i byen, opplevde jeg ei jente som sto og danset og sang mens hun pakket skjørtet mitt ned i en pose og tok imot pengene mine og... hun var i det hele tatt sååååå kuuul... Og selv om jeg holder meg ung, så er jeg 35 år da...

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...