Gå til innhold

Fått invitasjon for å være med på spleis, men ingen selskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte eier ikke skam, og dette er klassisk tigging fordekt som en slags spleis . 
Jeg hadde ikke gitt fem øre, men var det en god venninne av meg så jeg gitt henne et fint lite smykke som mine feks. 
Og det hadde jeg gitt beskjed om til denne freidige samboeren som hun har 

Anonymkode: 3ce54...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vimsepims skrev (På 2.6.2022 den 22.04):

Kunne nesten vært artig om spleisen ble delt her, og at mange hadde donert lave beløp, sånn 2-5 kr typ...!

Da kunne jo oppretter av spleisen virkelig klødd seg i skjegget! 😂

Hehe. Det hadde vært lol. 1 krone per bruker. Lurer på langt de hadde kommet 😜 

Anonymkode: c830c...05a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enkelte eier ikke skam, og dette er klassisk tigging fordekt som en slags spleis . 
Jeg hadde ikke gitt fem øre, men var det en god venninne av meg så jeg gitt henne et fint lite smykke som mine feks. 
Og det hadde jeg gitt beskjed om til denne freidige samboeren som hun har 

Anonymkode: 3ce54...ae5

"Ikkje frekk! Freidig." 

Anonymkode: c830c...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lover 100 prosent, det er ikke tull. 

Gruppen er ekte.

Anonymkode: 357cc...2c1

Er det noe respons i gruppen da, er det noen som "betaler"?

Det verste med denne frekkheten er at det faktisk fungerer for mange. Bare se i avisene når de omtaler den og den "stakars" personen som fortjener en ferie eller noe annet - folk strømmer til og gir. Helt utrolig!

Anonymkode: 0de61...323

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 20.42):

Fikk nettopp invitasjon av samboeren til en veninne om å være med å spleise på gave til hennes 30 års dag. Og at han skulle skrive oss alle på et kort.

Han sier hun ønsker deg en dyr jacuzzi, men at han ikke har råd til å gi henne det.

Vi er ikke invitert i noe selskap, bare en spleis på Facebook om gave.. ser det er invitert ca 15 stk, inkludert meg.

 

Bare jeg som synes det er utrolig frekt?

Anonymkode: 357cc...2c1

Nei.

Bare å ignorere spleisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir i selskap jeg blir bedt i og noen få utvalgte venninner.

Anonymkode: 90428...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man gir bare gave om man er invitert. 

Anonymkode: c7eba...6c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen gitt til denne spleisen? 🤔Det skal være en fane med oversikt over personer og beløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (5 timer siden):

Har noen gitt til denne spleisen? 🤔Det skal være en fane med oversikt over personer og beløp. 

Kan ikke se det, det er bare et telefonnummer som er samboeren sitt som folk skal vippse til.. så aner ikke hvem som har vippset og ikke. Så teit.. jeg har ikke vippset noe.

Anonymkode: 357cc...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 21.15):

Fikk raskt svar fra han at "Det må vi komme nærmere tilbake med.☺️"

 

🙄

Anonymkode: 357cc...2c1

Hadde svart han akkurat det samme ang spleisen da 😂

Anonymkode: 11676...389

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at han sier det bare er fra han uansett! 🤦‍♀️

Anonymkode: 67008...15a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gave til venner og familie selv om de ikke velger å feire. Er det SÅ uvanlig? 🤷‍♀️ Jeg gir ikke gave for å få noe igjen, men fordi jeg vil gi en hyggelig hilsen til noen jeg er glad i og setter pris på. «Ingen kake - ingen gave» høres strengt ut for meg, men kanskje det er riktig. 

Anonymkode: f9526...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 21.15):

Fikk raskt svar fra han at "Det må vi komme nærmere tilbake med.☺️"

 

🙄

Anonymkode: 357cc...2c1

«Da må jeg komme nærme tilbake med om spleis blir aktuelt ☺️»

Anonymkode: adf24...96a

  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså så hinsides flaut både for venninnen og samboeren. Tror jeg hadde gitt henne en flaske vin og sagt at den hadde jeg kjøpt til henne før jeg fikk vite at samboeren hennes ville gi henne en jacuzzi i gave som han manglet penger til å betale for selv.

Anonymkode: adf24...96a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gi en flaske vin og et par uknuselige glass.

Så skriver du et kort: "Slik at du kan kose deg skikkelig i den nye jacuzzien".

Har han ikke kjøp noe jacuzzi må ha da forklare hva han har bedrevet, og oddsen for at han må spytte kostnaden selv er ganske stor.

Anonymkode: 428e3...25d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forventer han virkelig at folk skal spleise på så dyr gave uten å invitere til skikligt bursdagsfest ? Her gir vi ca 500 kr til de som inviterer til fest. Da pleier vi ( som er invitert til fest ) å kjøpe et gavekort på et senter på en større sum. Feks så fikk vår ene kollega nå et gavekort  på 5000 kr på det lokale kjøpesenteret. 

Hadde han skrevet at hun ønsker å spare til et boblebad å ønsket et lite valgfritt bidrag til det sammen med en invitasjon til bursdags festen ,så hadde det vært litt mindre frekt å noe jeg kunne ha funnet på å bidratt til.😳 

Men da tror jeg at jeg hadde gått sammen med vennegjengen som var invitert, blitt enige om hvor mye vi ville ha gitt og samlet sammen en sum som vi hadde gitt sammen i en konvolutt sammen med et kort. Hadde ikke vipset til en samboer som prøver å loppe vennegjengen for penger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 5.28):

Jeg gir gave til venner og familie selv om de ikke velger å feire. Er det SÅ uvanlig? 🤷‍♀️ Jeg gir ikke gave for å få noe igjen, men fordi jeg vil gi en hyggelig hilsen til noen jeg er glad i og setter pris på. «Ingen kake - ingen gave» høres strengt ut for meg, men kanskje det er riktig. 

Anonymkode: f9526...1c4

Men da gir du jo gave fordi du selv ønsker, noe som er hyggelig. Det blir noe helt annet å være med på bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 20.42):

Fikk nettopp invitasjon av samboeren til en veninne om å være med å spleise på gave til hennes 30 års dag. Og at han skulle skrive oss alle på et kort.

Han sier hun ønsker deg en dyr jacuzzi, men at han ikke har råd til å gi henne det.

Vi er ikke invitert i noe selskap, bare en spleis på Facebook om gave.. ser det er invitert ca 15 stk, inkludert meg.

 

Bare jeg som synes det er utrolig frekt?

Anonymkode: 357cc...2c1

Heilt hinsides og clueless å finne på

Anonymkode: 66abc...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...