Gå til innhold

Prest snurt fordi vi ønsker å kysse i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kysset, er 17 år siden vi giftet oss. Husker ikke helt hva presten sa, var en god norsk-utgave. 

Anonymkode: 28cb9...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 18.05):

Han mente at dette var en dypt personlig ting som ikke skal gjøres foran andre og at det bare skjer i film.

Atte hva?

Kysser dere etter ringene er tatt på?

Anonymkode: a3830...5b3

Kommer an på hvordan det gjøres.

Presten som viet oss sa på møtet før vielsen at det var helt greit med et lite kyss. Men uken før hadde han hatt et nygift par som hadde sugd seg fast i hverandre og blitt stående slik leeenge. Helt til folk rundt hadde begynt å le. Sånt blir jo bare teit og upassende.

Anonymkode: 73c36...9ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en del av seremonien. Men selvfølgelig noe man kan spørre om. Enkelte prester liker det ikke, det må man respektere. 

Jeg er ikke kristen, og ønsket egne rammer rundt bryllupet. Da giftet jeg meg selvfølgelig heller ikke i kirka. Og hadde jeg gjort det ville jeg hatt respekt for de rammene som ble satt, i og med at jeg fikk bruke deres "hus" og ritualer. 

Anonymkode: b903b...f11

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Trodde det var vanlig, jeg giftet meg i en ganske konservativ kirke, men vi ble likevel oppfordret til å kysse, og Heiet frem.

Drit I hva han synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 15.11):

Kommer an på hvordan det gjøres.

Presten som viet oss sa på møtet før vielsen at det var helt greit med et lite kyss. Men uken før hadde han hatt et nygift par som hadde sugd seg fast i hverandre og blitt stående slik leeenge. Helt til folk rundt hadde begynt å le. Sånt blir jo bare teit og upassende.

Anonymkode: 73c36...9ff

Ja det finnes grenser for hva som er «greit» 🙈 man trenger ikke å oppføre seg dyrisk. Et par små kyss er bedre

Anonymkode: 67753...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 19.48):

Han gikk heldigvis med på å si "Gratulerer med dagen!" Og at vi kunne kysse på eget initiativ. Men måtte høre på en lang tale om hvor skammelig det var å blotte noe så intimt og personlig ovenfor Gud og mange mennesker. 

Får litt avsmak av min egen religion når jeg hører ting som dette... men det er bedre enn ingenting!

Åh, det hadde vært utrolig artig!

TS

Anonymkode: a3830...5b3

Haha, hvis det hadde skjedd meg så hadde jeg svart noe i retning "Det går bra, vi tror ikke på Gud uansett, vi syns bare kirken er så pen". Hadde ikke trengt å være sant heller, ville bare sett fjeset på vedkommende 😛 

 

I samtlige bryllup jeg har vært i så har det vært kyssing, kirke eller ikke kirke :) 

Anonymkode: 38735...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...