Gå til innhold

Planlagt helgetur med 2 venninner i sommer. Plutselig inviterer hun ene til grillfest samme helgen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så lyst til å syte og bære meg irl, så jeg tyr til KG jeg! Det siste året eller så har jeg og to barndomsvenninner snakket en del om at vi måtte få til en tur over noen dager i sommerferien. For noen uker siden tok jeg kontakt med de to for å høre om de kunne tenke seg å sette planene ut i livet. Alle virket entusiastiske, og vi kom frem til kun en helg som kunne passe for alle. Så den skulle vi sette av.  Jeg bor på andre siden av landet, så kjøpte flybilletter slik at jeg var hjemme til denne helgen. Og som tittelen sier, plutselig inviterer ene venninna til grillfest samme helgen.

Sende melding i gruppechat til de to at det så ut til at en fest kom i konflikt med helgeturen vår gitt. Det hele ble spøket litt med. Venninna som invitere til fest skrev ''å nei'', men beklaget seg ikke. Jeg har verken bekreftet eller avkreftet om jeg kommer på denne festen. Jeg vil ikke være sur eller konfronterende, men tror jeg finner på noe annet den helgen. Jeg blir skuffet når ting som dette skjer, og det frister lite å delta. Samtidig ble jeg ikke ekstremt overrasket heller. Det har vært et mønster med denne venninnen at hun glemmer avtaler. Det er nok mye av grunnen til mindre kontakt. Jaja, greit å blåse ut litt. Hvordan hadde du reagert i en slik situasjon? 

Anonymkode: 4bea3...888

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fått meg en påminnelse om hvorfor jeg ikke har så mye kontakt med denne venninna lengre. Takler ikke sånt

Anonymkode: 36e72...a19

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør det med overlegg.

Anonymkode: b6299...c52

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde fått meg en påminnelse om hvorfor jeg ikke har så mye kontakt med denne venninna lengre. Takler ikke sånt

Anonymkode: 36e72...a19

Ja, det fikk jeg og 😅

Anonymkode: 4bea3...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nelja skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde reist på helgetur med den andre venninnen som avtalt

Godt svar! Siden det enda er en god stund til så var ikke turen planlagt noe særlig enda. Tror jeg heller driter i hele opplegget og bruker tiden med familie. Er ikke så ofte hjemme, fint med kvalitetstid med dem og. 

Anonymkode: 4bea3...888

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du hvor du har henne… 

Anonymkode: b1dcf...f85

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (13 minutter siden):

Hvorfor sa du ikke "ja så du blir ikke med på tur" eller lignende? Jeg hadde tatt kontakt med den andre venninnen for å høre om vi to fortsatt har planer. Dere må ikke være dere tre, og hvis hun ene alltid sniker seg unna - nei, da er hun vel ikke så interessert. Men det betyr jo ikke at dere to andre ikke kan dra :) 

Jeg er rett og slett konfliktsky når det kommer til situasjoner hvor det kan komme frem at jeg ble såret. Altså må jo ikke vise at jeg er sårbar og kan føle meg avvist. Har litt å jobbe med der. Har sagt ifra til denne venninnen før altså, men ikke så ofte som jeg kunnet ha gjort. Jeg tror egt ikke hun bevisst sniker seg unna. Men hun er nok noe selvsentrert, og diskre og glemsk som et resultat. Denne helgeturen hørtes sikkert topp ut når det først ble foreslått for henne, så forsvant det bak i hjernebarken etterhvert. Veldig ulikt min væremåte, så vi sklir sakte men sikkert fra hverandre. 

Anonymkode: 4bea3...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da vet du hvor du har henne… 

Anonymkode: b1dcf...f85

Oh yes...

Anonymkode: 4bea3...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hun gjør det med overlegg.

Anonymkode: b6299...c52

Jeg kjenner ikke henne som en person som som er såpass kynisk. Heller at slike situasjoner oppstår fordi hun er noe selvsentrert, og ikke alltid tenker over alle andre. Mest fokusert på her og nå kanskje. Ikke videre inspirerende for meg uansett... 

Anonymkode: 4bea3...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er rett og slett konfliktsky når det kommer til situasjoner hvor det kan komme frem at jeg ble såret. Altså må jo ikke vise at jeg er sårbar og kan føle meg avvist. Har litt å jobbe med der. Har sagt ifra til denne venninnen før altså, men ikke så ofte som jeg kunnet ha gjort. Jeg tror egt ikke hun bevisst sniker seg unna. Men hun er nok noe selvsentrert, og diskre og glemsk som et resultat. Denne helgeturen hørtes sikkert topp ut når det først ble foreslått for henne, så forsvant det bak i hjernebarken etterhvert. Veldig ulikt min væremåte, så vi sklir sakte men sikkert fra hverandre. 

Anonymkode: 4bea3...888

Det kommer ikke frem at du er såret ved å bare spørre "Så du blir ikke med på tur likevel?"

Anonymkode: 7dff3...42d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir den sndre venninna med på tur?

Hvis ja, dra med henne og glem denne andre venninna. For et rotehue. 

Anonymkode: d71ed...cef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men blir den sndre venninna med på tur?

Hvis ja, dra med henne og glem denne andre venninna. For et rotehue. 

Anonymkode: d71ed...cef

Ja, rotehue er beskrivende 😆 Blir nok ingen tur nei. Tror jeg skal velge å se på det som ekstra dager innvilket til kvalitetstid med familie. Kan aldri få nok av det! 

Anonymkode: 4bea3...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke så lyst til å syte og bære meg irl, så jeg tyr til KG jeg! Det siste året eller så har jeg og to barndomsvenninner snakket en del om at vi måtte få til en tur over noen dager i sommerferien. For noen uker siden tok jeg kontakt med de to for å høre om de kunne tenke seg å sette planene ut i livet. Alle virket entusiastiske, og vi kom frem til kun en helg som kunne passe for alle. Så den skulle vi sette av.  Jeg bor på andre siden av landet, så kjøpte flybilletter slik at jeg var hjemme til denne helgen. Og som tittelen sier, plutselig inviterer ene venninna til grillfest samme helgen.

Sende melding i gruppechat til de to at det så ut til at en fest kom i konflikt med helgeturen vår gitt. Det hele ble spøket litt med. Venninna som invitere til fest skrev ''å nei'', men beklaget seg ikke. Jeg har verken bekreftet eller avkreftet om jeg kommer på denne festen. Jeg vil ikke være sur eller konfronterende, men tror jeg finner på noe annet den helgen. Jeg blir skuffet når ting som dette skjer, og det frister lite å delta. Samtidig ble jeg ikke ekstremt overrasket heller. Det har vært et mønster med denne venninnen at hun glemmer avtaler. Det er nok mye av grunnen til mindre kontakt. Jaja, greit å blåse ut litt. Hvordan hadde du reagert i en slik situasjon? 

Anonymkode: 4bea3...888

Har du problemer med å holde løfter Ts? Du har jo allerede planlagt hyttetur... Der bør det stoppe. Hallo, du kan ikke på fest! Du er opptatt! 

Anonymkode: 43e92...7fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du problemer med å holde løfter Ts? Du har jo allerede planlagt hyttetur... Der bør det stoppe. Hallo, du kan ikke på fest! Du er opptatt! 

Anonymkode: 43e92...7fd

Haha, sant nok. De to jeg skulle dra med på tur kommer jo til å være på fest. Men kan alliere meg med noe familie for hyttetur og holde løftet mitt!

Anonymkode: 4bea3...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men her tenker jeg du bør være sikker på at den tredje venninnen faktisk er enig med deg om å droppe turen dere hadde snakket om, ellers kan det jo oppleves like kjipt fra hennes side om du bare legger andre planer (om hun tror turen fremdeles blir noe av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOD skrev (19 minutter siden):

Men her tenker jeg du bør være sikker på at den tredje venninnen faktisk er enig med deg om å droppe turen dere hadde snakket om, ellers kan det jo oppleves like kjipt fra hennes side om du bare legger andre planer (om hun tror turen fremdeles blir noe av)

Enig med du. Jeg er sikker på at hun og jeg er enige om det. 

Anonymkode: 4bea3...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2k visninger og bare 18 kommentarer hvor halvparten er svar fra meg 😆 Det var ialf fint å se at ingen forsvarte grillfestvenninna. Hadde rett til å reagere på det opplegget ja...

Anonymkode: 4bea3...888

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...