Gå til innhold

Letrozol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lyskrone skrev (51 minutter siden):

Jeg regnet syklus dag 1 som den dagen der det kommer friskt blod😊 Var også det jeg fikk beskjed av gynekologen 😊 Har du friskt og masse blod i dag så hadde jeg sagt det var dag 1😊

Ja det har jeg også forholdt meg til, men i dette tilfelle vet jeg ikke om det kom i går kveld eller i natt. Siden jeg ikke tømte koppen før idag morges 😅 kom det i går ettermiddag/kveld ville jeg sagt dag 1 i går men kom det i natt ville jeg kanskje tenkt dag 1 idag 🤔 vet ikke hvor mye det har å si hvis jeg bommer med en dag og begynner en dag for tidlig/for seint på letrozol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tussi2018 skrev (19 minutter siden):

Ja det har jeg også forholdt meg til, men i dette tilfelle vet jeg ikke om det kom i går kveld eller i natt. Siden jeg ikke tømte koppen før idag morges 😅 kom det i går ettermiddag/kveld ville jeg sagt dag 1 i går men kom det i natt ville jeg kanskje tenkt dag 1 idag 🤔 vet ikke hvor mye det har å si hvis jeg bommer med en dag og begynner en dag for tidlig/for seint på letrozol

Første gang jeg brukte letrozol begynte jeg på dag 4 siden det ikke var friskt og mye den første, ble gravid den gangen, så tror ikke det har så mye å si🙈 Regn i dag som dag 1 da er du jo litt imellom om du fikk den i går kveld/ natt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tussi2018 said:

Ja det har jeg også forholdt meg til, men i dette tilfelle vet jeg ikke om det kom i går kveld eller i natt. Siden jeg ikke tømte koppen før idag morges 😅 kom det i går ettermiddag/kveld ville jeg sagt dag 1 i går men kom det i natt ville jeg kanskje tenkt dag 1 idag 🤔 vet ikke hvor mye det har å si hvis jeg bommer med en dag og begynner en dag for tidlig/for seint på letrozol

Jeg fikk beskjed av gynekologen at jeg kunne begynne på letrozol på cd 3-5, altså om jeg var usikker på hva som var cd 1, var det bare å vente en ekstra dag. 

Anonymkode: 9e1db...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 😊 Da regner jeg idag som dag 1. Kjedelig når mensen kommer, men heldigvis går det fort til man føler man er i gang igjen når man har begynt på ny runde med letrozol 🤗

Sist tok jeg en dag ekstra, altså dag 3-8. men det resulterte i veldig raskt modent egg, så denne syklusen er det tilbake til vanlig med dag 3-7. Og sjekk hos gyn på dag 11 tror jeg.

hvor i løypa er dere andre nå? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (52 minutter siden):

Tusen takk for svar 😊 Da regner jeg idag som dag 1. Kjedelig når mensen kommer, men heldigvis går det fort til man føler man er i gang igjen når man har begynt på ny runde med letrozol 🤗

Sist tok jeg en dag ekstra, altså dag 3-8. men det resulterte i veldig raskt modent egg, så denne syklusen er det tilbake til vanlig med dag 3-7. Og sjekk hos gyn på dag 11 tror jeg.

hvor i løypa er dere andre nå? 😊

Når kom el da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (6 minutter siden):

Når kom el da? :) 

Dag 12, og da var det klekkeklart på timen så gyn. 25 mm. Så jeg skulle jo ha vært der dagen før og satt ovitrelle da, istedet for den dagen. Vi hadde ikke lagt inn aksjer siden tre dagen i forveien, så da ble jo sjansene bare på el dagen. Hadde vilt mye slim bare et par timer etter den timen hos gyn. 
når pleier du å få el med letrozol? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussi2018 skrev (11 timer siden):

Dag 12, og da var det klekkeklart på timen så gyn. 25 mm. Så jeg skulle jo ha vært der dagen før og satt ovitrelle da, istedet for den dagen. Vi hadde ikke lagt inn aksjer siden tre dagen i forveien, så da ble jo sjansene bare på el dagen. Hadde vilt mye slim bare et par timer etter den timen hos gyn. 
når pleier du å få el med letrozol? 😊

Dette er min aller første gang med letrozol så jeg har ikke peiling :) akkurat tatt siste tabletter for denne gang, cd7 i dag :)  Normalt sett har jeg el ca rundt cd 20-25 , dvs sent, var derfor jeg skulle prøve letrozol sa gynekolog. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler her som har opplevd å fått «kortere og kortere» syklus av Letrozol?🙈

Første runde - 31 dager

Andre runde - 30 dager

Tredje runde - 29 dager

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (4 timer siden):

Dette er min aller første gang med letrozol så jeg har ikke peiling :) akkurat tatt siste tabletter for denne gang, cd7 i dag :)  Normalt sett har jeg el ca rundt cd 20-25 , dvs sent, var derfor jeg skulle prøve letrozol sa gynekolog. :) 

Så spennende da 🤗 Jeg hadde også lange sykluser før jeg startet på det før jeg fikk mitt første barn. Måtte ha provera for å sette i gang mens også. Hadde ingen eggløsning. Men etter fødsel har eggløsning og mensen kommet av seg selv, så det er deilig å vite at kroppen ordner litt opp selv av og til. Men jeg får letrozol for å få eggene til å modnes mer og ovitrelle for å få det til å slippes, tror jeg det var 😅 ble gravid med den komboen på første forsøk sist, men nå er jeg på andre forsøk med nummer to. 
Tenker du å teste med eggløsningstester eller skal du inn på sjekk/ta blodprøve for å se om eggløsning har vært? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (1 time siden):

Er det fler her som har opplevd å fått «kortere og kortere» syklus av Letrozol?🙈

Første runde - 31 dager

Andre runde - 30 dager

Tredje runde - 29 dager

 

Var ingen system hos meg da jeg gikk på det forrige gang. Hadde 36 dager lang syklus mnd før jeg ble gravid og før det var de mye lengre 🙈 mens nå var den jo bare på 26 dager! Men det tror jeg har noe med å gjøre at før hadde jeg ikke el uten letrozol, mens nå får jeg det for å booste den. Deilig med kortere syklus slik at man slipper å vente så lenge på å komme i gang. Så lenge den ikke blir for kort selvfølgelig. Hadde du en stabil syklus før letrozol? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (15 minutter siden):

Så spennende da 🤗 Jeg hadde også lange sykluser før jeg startet på det før jeg fikk mitt første barn. Måtte ha provera for å sette i gang mens også. Hadde ingen eggløsning. Men etter fødsel har eggløsning og mensen kommet av seg selv, så det er deilig å vite at kroppen ordner litt opp selv av og til. Men jeg får letrozol for å få eggene til å modnes mer og ovitrelle for å få det til å slippes, tror jeg det var 😅 ble gravid med den komboen på første forsøk sist, men nå er jeg på andre forsøk med nummer to. 
Tenker du å teste med eggløsningstester eller skal du inn på sjekk/ta blodprøve for å se om eggløsning har vært? 

Jeg kjenner kroppen min veldig godt så merker eggløsningene veldig godt. Temper og pleier bruke eltester, bruker også sjekke tapp og slim. Også hvilepulsen min slår aldri feil, den øker ved el :) Jeg skulle ikke inn for hverken ul eller blodprøver. Så nå er det bare å vente i spenning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel dose, men ikke fått eggløsning enda. Cd 23 i dag. Noen som vet hvorfor testene går så opp og ned?

 

627CAA8B-CB20-4D4B-A50B-E6E445819512.png

1756CDFA-DC14-462E-A6DA-D390B7FCFB44.png

Endret av hufsa87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alltid opp og ned testene mine også @hufsa87 . Hvordan var syklusene dine før letrozol ? Kan jo virke som dobbel ikke er nok hos deg. Men enda kan el komme, men kjedelig når det skal ta sånn tid ja, et tegn på at letrozol ikke funket helt som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (2 timer siden):

Går alltid opp og ned testene mine også @hufsa87 . Hvordan var syklusene dine før letrozol ? Kan jo virke som dobbel ikke er nok hos deg. Men enda kan el komme, men kjedelig når det skal ta sånn tid ja, et tegn på at letrozol ikke funket helt som det skulle.

Ja kjempe kjedelig😓 

jeg fikk provera i april, og letrezol er første gangen denne mnd, gyn (privat) mener det ikke er bevist at doser over dobbelt har noe å si fra eller til😓 ut bilde av syklus loggen. 
 

C4036DB2-B11D-4361-85C3-711DCFEF3DCC.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (2 timer siden):

Ja kjempe kjedelig😓 

jeg fikk provera i april, og letrezol er første gangen denne mnd, gyn (privat) mener det ikke er bevist at doser over dobbelt har noe å si fra eller til😓 ut bilde av syklus loggen. 
 

C4036DB2-B11D-4361-85C3-711DCFEF3DCC.png

Jeg har ikke så mye erfaring å bidra med når det gjelder el tester, men hvilken app er det du bruker? Er dette den samme som bildene av el testene? 
Ville ikke gyn at du skulle ta blodprøve for å se om el har vært? Tror de kan se noe om hvilke «styrke» den hadde. Hvis det er det det heter 😅 jeg fikk i hvert fall beskjed om at min hadde vært svak ene syklusen og da kom den veldig seint. Det var etter en SA. Gikk også på provera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke så mye erfaring å bidra med når det gjelder el tester, men hvilken app er det du bruker? Er dette den samme som bildene av el testene? 
Ville ikke gyn at du skulle ta blodprøve for å se om el har vært? Tror de kan se noe om hvilke «styrke» den hadde. Hvis det er det det heter 😅 jeg fikk i hvert fall beskjed om at min hadde vært svak ene syklusen og da kom den veldig seint. Det var etter en SA. Gikk også på provera.

Nei, fikk resept på letrozol og beskjed om å ta 2 x 2,5 mg 3-7 syklus dag, slutte med provera og komme tilbake om 3 mnd om jeg ikke hadde blitt gravid. Kun tatt blodprøver en gang hos fastlege, de ble sendt med henvisningen.

appen med syklus oversikten heter Flo

eggløsning appen heter premom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hufsa87 skrev (12 timer siden):

Ja kjempe kjedelig😓 

jeg fikk provera i april, og letrezol er første gangen denne mnd, gyn (privat) mener det ikke er bevist at doser over dobbelt har noe å si fra eller til😓 ut bilde av syklus loggen. 
 

C4036DB2-B11D-4361-85C3-711DCFEF3DCC.png

Huffja litt av noen sykluser ja, noen veldig lange og noen veldig korte. Har du pco? Har lest vitaminen nac sammen med letrozol vil gi større sjans for el og spesielt de med pco. Jeg har ikke det men bruker uansett nac, og har tatt det sammen med letrozol denne gang. Du burde nok snakke med gynekologen igjen . ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (9 timer siden):

Huffja litt av noen sykluser ja, noen veldig lange og noen veldig korte. Har du pco? Har lest vitaminen nac sammen med letrozol vil gi større sjans for el og spesielt de med pco. Jeg har ikke det men bruker uansett nac, og har tatt det sammen med letrozol denne gang. Du burde nok snakke med gynekologen igjen . ❤️

Nei ikke pco, fikk jeg beskjed om. 
jeg har endometriose og cyster på eggstokkene som kommer og skrekker😓 

takk for tips, skal lese meg litt opp😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått kort syklus av Letrezol? 😅 

fikk mensen en uke før tiden.

en annen ting.. jeg har ganske kraftig mens, men på skylusdag 3-4 bremser det kraftig så fort jeg begynner mes Letrezol..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsa87 skrev (9 timer siden):

Noen som har fått kort syklus av Letrezol? 😅 

fikk mensen en uke før tiden.

en annen ting.. jeg har ganske kraftig mens, men på skylusdag 3-4 bremser det kraftig så fort jeg begynner mes Letrezol..?

Fant du ut når du hadde el? Om den korte syklusen skyldes veldig kort lutealfase eller om el kom tidlig? At letrozol bremser mensen er nok ikke usannsynlig da den hemmer østrogen, men tror ikke det har noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...