Gå til innhold

Burde salg av tobakk bli forbudt?

Burde salg av tobakk bli ulovlig?  

125 stemmer

1. 1. Burde salg av tobakk bli ulovlig?

• Ja!
      64
    • Nei
      61

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ditto 

Anonymkode: 8403a...7a7

Vanskelig å formulere setninger? 😅 Kanskje ikke et diskusjons forum er det rette for deg

Anonymkode: e4c4a...849

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vanskelig å formulere setninger? 😅 Kanskje ikke et diskusjons forum er det rette for deg

Har sagt det jeg vil si ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Trenger ikke

Jo, på et diskusjonsforum må du faktisk det.

Anonymkode: 7c406...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vedkommende er nok bare et troll som kommer med masse meninger, uten evne til å kunne forsvare dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, på et diskusjonsforum må du faktisk det.

Nei, har krav på en mening 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vedkommende er nok bare et troll som kommer med masse meninger, uten evne til å kunne forsvare dem.

Det er ikke jeg

AnonymBruker
Skrevet

Tobakksindustrien- fabrikkene skulle gått opp i røyk!! Så røykerne hadde måtte slutte.😅😅😅

Anonymkode: 78225...8d1

Skrevet

Jeg tenker, la nå folk bestemme selv! Jeg har røyka som ungdom, men begynte heller med snus. 

Er ikke helt med på at regjeringa skal ta fra folk friheten til og velge selv, om det er gode eller dårlige valg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker, la nå folk bestemme selv! Jeg har røyka som ungdom, men begynte heller med snus. 

Er ikke helt med på at regjeringa skal ta fra folk friheten til og velge selv, om det er gode eller dårlige valg.

Det er for alle beste

Skrevet

Fatter ikke hvorfor ikke-røykere skal engasjere seg så mye i om andre røyker eller ikke! La nå oss som røyker røyke! Det er vårt valg, akkurat som noen velger å ikke røyke! 
Jeg trives som røyker, og har inget ønske eller behov for å slutte! Jo mer dere ikke-røykere maser om hvor ille røyken er, jo mer fornøyd er jeg med å røyke!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (Akkurat nå):

Fatter ikke hvorfor ikke-røykere skal engasjere seg så mye i om andre røyker eller ikke! La nå oss som røyker røyke! Det er vårt valg, akkurat som noen velger å ikke røyke! 
Jeg trives som røyker, og har inget ønske eller behov for å slutte! Jo mer dere ikke-røykere maser om hvor ille røyken er, jo mer fornøyd er jeg med å røyke!

Det er ingenting positivt med å røyke, håper virkelig ikke at du oppmuntrer andre til å røyke 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er for alle beste

Synes jeg ikke selv da. Vi er egne individer, med egne lyster og ønsker. Så skal en regjeringen nekte deg å røyke, når det kun går utover den som røyker? 

Pappa røyker, men når han har besøk så går han ut og røyker. Står ikke i folkemengder og røyker sånn at han plager andre. Hva er problemet da? Ja, han kan få kreft men det er selvvalgt. Spesifikasjoner når broren hans er kreft syk med lungekreft. Og pappa slutter ikke med røyk for det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting positivt med å røyke, håper virkelig ikke at du oppmuntrer andre til å røyke 

Hehe 😂 Røyk er godt, beroligende, kos, sosialt, osv… Mange positive ting med å røyke! 
Tipper du er x-røyker… De er noen av de værste til å snakke ned om røyk og røykere 😂

Jeg oppmuntrer ingen til å røyke… Det er jo et valg man tar selv! Men, spør noen meg om en røyk, så får de jo selvsagt det!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det ingen som foreslår å forby salg av nesespray? Jeg kjenner fler som er avhengige av det, og det ødelegger nesa til folk!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Røyk  er et veldig mildt rusmiddel og en bruker det som en er avhengig. Alkohol brukt like hyppig hadde ikke vært like akseptert.

Å forby røyk vil føre til kriminalitet da brukergruppa er avhengig og bruken er relativt sosialt akseptabel. 

En kan gradvis heve aldersgrensen slik at det blir færre som kan kjøpe. Jeg tenker med ett år annethvert år.

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: ba9ec...5ec

• Liker 2
Skrevet
Flintis skrev (10 minutter siden):

Røyk  er et veldig mildt rusmiddel og en bruker det som en er avhengig. Alkohol brukt like hyppig hadde ikke vært like akseptert.

Å forby røyk vil føre til kriminalitet da brukergruppa er avhengig og bruken er relativt sosialt akseptabel. 

En kan gradvis heve aldersgrensen slik at det blir færre som kan kjøpe. Jeg tenker med ett år annethvert år.

Det er nok lurt… For de fleste som begynner å røyke venter jo til de blir gamle nok til å kjøpe selv 😂😂😂 

Jeg har røyka i 10 år, og de seks første åra kunne jeg ikke kjøpe selv… Ikke noe problem det!

AnonymBruker
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (59 minutter siden):

Fordi dere er ekstremt plagsomme for oss! Er man så uheldig at naboen under røyker, kan man ikke lufte uten å følge med, for plutselig er leiligheten full av kvalmende lukt. Orker heller ikke bruke balkongen om det kjederøykes på nabobalkongen. 
Passiv røyking er skadelig, og fælt for allergikere/astmatikere. 
Også helt forferdelig å få en røyker ved siden av seg på buss eller fly. Sitte småkvalm hele turen fordi idioten ved siden av absolutt skulle ta en røyk rett før han gikk på 🤢

Anonymkode: d5f94...586

Skrevet
TinaEmilie98 skrev (38 minutter siden):

Det er nok lurt… For de fleste som begynner å røyke venter jo til de blir gamle nok til å kjøpe selv 😂😂😂 

Jeg har røyka i 10 år, og de seks første åra kunne jeg ikke kjøpe selv… Ikke noe problem det!

Det var ingen formell aldersgrense på dette før, så da fikk en kjøpt. Så ble det 16 og senere forhøyet til 18 år. Nei det vil selvfølgelig ikke ha noen stor effekt på kort sikt, men om 24 år er det 30 åringer som har lov å kjøpe og da er det foreldregenerasjonen som må kjøpe og det er ikke så enkelt bestandig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (4 timer siden):

Det fører til at færre begynner å røyke. Sjansen er mindre jo lengre tid som går, og jo høyere aldersgrensen er, jo vanskeligere er det å kjøpe ulovlig. Økt aldersgrense vil være et mer fornuftig tiltak enn alle disse symboltiltakene som har kommet, og har en dokumentert effekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...