Gå til innhold

Burde salg av tobakk bli forbudt?

Burde salg av tobakk bli ulovlig?  

125 stemmer

1. 1. Burde salg av tobakk bli ulovlig?

• Ja!
      64
    • Nei
      61

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (2 timer siden):

Et salgsforbud i Norge ville være meningsløst så lenge man kan få kjøpt det lovlig i nabolandene. 

Høyere aldersgrenser vil også være meningsløst så lenge de ikke blir håndhevet. Øker man grensen til 20, så vil det være like enkelt for en 19-åring å skaffe seg sigaretter som det er for 17-åringene i dag. De som vil, får det til.

Det siste stemmer ikke helt, da vil det være vanskelig for 17,16,15 osv. åringer å kjøpe sigaretter. Dermed får man færre mindreårige som røyker.

Anonymkode: 7c406...644

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er pina snart ikke lov til en dritt som er gøy. Forbud vs nyte livet, her er det noen vurderinger å ta i betraktning. Vi skal DØ hele gjengen, men om du ønsker å leve som en livsløs robot så trenger du ikke tvinge det på resten.

Anonymkode: b0e97...bdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er pina snart ikke lov til en dritt som er gøy. Forbud vs nyte livet, her er det noen vurderinger å ta i betraktning. Vi skal DØ hele gjengen, men om du ønsker å leve som en livsløs robot så trenger du ikke tvinge det på resten.Anonymkode: b0e97...bdf

Alt som er gøy er ikke lov, det er slik det er alle steder. Man vet nå at røyking er svært helseskadelig, og det tilsier at man bør forsøke å redusere antallet som røyker. Det er mye gøy man kan gjøre i livet som ikke medfører helseskader for seg selv og andre og store kostnader for skattebetalerne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Alt som er gøy er ikke lov, det er slik det er alle steder. Man vet nå at røyking er svært helseskadelig, og det tilsier at man bør forsøke å redusere antallet som røyker. Det er mye gøy man kan gjøre i livet som ikke medfører helseskader for seg selv og andre og store kostnader for skattebetalerne.

Det blir jo selvfølgelig mindre kostnader for skattebetalerne når folk dør tidligere. Nei men det er jaggu mye livsglede som tapes over forbud også. Og hvor skal dette forbudsopplegget stoppe? Jeg har levd noen år og har bare sett mer forbud blitt implementert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det blir jo selvfølgelig mindre kostnader for skattebetalerne når folk dør tidligere. Nei men det er jaggu mye livsglede som tapes over forbud også. Og hvor skal dette forbudsopplegget stoppe? Jeg har levd noen år og har bare sett mer forbud blitt implementert. 

Jeg forsvarer ikke et totalforbud, ihvertfall ikke idag. Men røykere koster samfunnet langt mer enn de bidrar med og det man sparer i pensjon. KOLS, kreft og slikt er dyrt å behandle, da tilsier sunn fornuft at man bør forsøke å få færre til å røyke. Det er mye annet man kan drive med som gir livsglede hvor man ikke dytter kostnadene over på skattebetalerne.

AnonymBruker
Skrevet

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HATER RØYK,SIGARETTER,SNUS OG TOBAKK. ET HELVETE PÅ JORD.

Anonymkode: bd8fe...2db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HATER RØYK,SIGARETTER,SNUS OG TOBAKK. ET HELVETE PÅ JORD.

Anonymkode: bd8fe...2db

😂😂😂 Det er vel din sak, ikke min? Hvorfor skal ikke jeg kunne velge å nyte noe jeg liker, selvom du hater det? 
Tar meg en deilig Rød3 jeg, mens jeg ler av CAPS LOCK skrikingen din 😂 

DD24632E-4A1E-403B-8CEE-F2D3359C3D92.jpeg

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt,samt svar.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snuser. Røyka mye før, og tar meg en i blant. Jeg syns det bør bli forbudt, for det hadde vært enklere for flere å slutte da. Fordi du må. Jeg kan fint klare meg uten tobakk. På jobben får vi ikke lov til å bruke det, og det går helt fint. Jeg bruker det heller ikke når jeg er på besøk hos foreldrene mine. Men når jeg er hjemme, da er det ingen som bryr seg, jeg har tobakk, det er digg, så da tar jeg meg en snus eller en røyk. 

Anonymkode: 98ab8...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Ja det burde bli forbudt også alkohol. 

Anonymkode: 5d004...61d

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt å se at halvparten ønsker at tobakk skal bli forbudt. Er dere redde for at noen skal tvinge på dere tobakk? Nordmenn er virkelig noen ekstremister når det kommer til forbud og tvang for å styre mennesker. 

Anonymkode: e4491...c1b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde vært bra. Jeg er veldig avhengig av snus. Prøver å slutte nå og det er så tungt blant annet fordi det er tilgjengelig over alt. Å gå på butikken er en prøvelse for meg

Anonymkode: b5d90...0b3

Skrevet

Nei, det burde generelt være mye mindre forbud 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 10.55):

Morsomt å se at halvparten ønsker at tobakk skal bli forbudt. Er dere redde for at noen skal tvinge på dere tobakk? Nordmenn er virkelig noen ekstremister når det kommer til forbud og tvang for å styre mennesker. 

Anonymkode: e4491...c1b

Det er jo fordi andres røyking går utover meg og andre. Jeg selv ville fått et bedre liv om jeg slapp røyklukt på balkong, inn på soverommet etc. 

Anonymkode: d5f94...586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er jo fordi andres røyking går utover meg og andre. Jeg selv ville fått et bedre liv om jeg slapp røyklukt på balkong, inn på soverommet etc. 

Du får tilpasse deg, røyking på egen balkong er fullt i tråd med loven. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å forby sukker? Overvekt er et stort problem 

Anonymkode: df617...52b

AnonymBruker
Skrevet
On 5/28/2022 at 12:50 AM, AnonymBruker said:

Burde salg av tobakk bli forbudt over hele landet? Hvis ikke, hva er så bra med tobakk?

Anonymkode: 8403a...7a7

JA!

Samme med alkohol, la dritet bli forbudt.

Anonymkode: fd262...f24

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du får tilpasse deg, røyking på egen balkong er fullt i tråd med loven. 

Og derfor bør skiten forbys! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snus og alkohol er kanskje like skadelig som røyk på mange måter. Forskjellen er at konsumet av disse to tingene ikke går ut over andre direkte på samme måte som røyk gjør.

Jeg bor i et leilighetskompleks hvor han som bor over oss røyker. Det betyr at jeg om sommeren ikke kan bruke egen terrasse fordi han sitter ute og røyker. Jeg vet han har lov til å røyke på egen terrasse og derfor sier jeg heller ikke noe. Men det ødelegger for meg direkte. Hadde han sittet på sin terrase med snus eller en øl så hadde det ikke gått utover meg.

Anonymkode: d9e7e...63c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...