Gå til innhold

Jeg savner han. Han slettet meg..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så,så.. Nå vet ikke du hvordan han var på meg i begynnelsen...😄 Kanskje for å få meg hektet på han. Er bare den brå avslutningen som var så rar. 

Anonymkode: 83a95...9b3

Spiller ingen rolle hvordan han var i starten. Du må komme deg videre. 

Anonymkode: 44d87...9b1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, hadde han vært interessert så hadde han ikke slettet deg. Jeg har da tatt med folk jeg likte på tur og innså at jeg faktisk ikke likte dem lenger. Shit happens. Du gav han en runk, han innså at han ikke likte deg og bestemte seg for å gå videre. Det må du også gjøre. 

Anonymkode: 291d4...877

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han er åpenbart ikke klar for et forhold. Det at han slettet det, er jo faktisk bare bra for din del. Da blir det enklere for deg å komme over han. Men det er klart at det tar tid, siden du ble forelsket. Jeg har vært der selv, at en jeg datet og trodde jeg hadde god kjemi med, åpenbart ikke følte det samme for meg til syvende og sist.

Anonymkode: 4af25...2ec

Jeg tror nok det er greia, han orker bare ikke damer. Hvem orker det når man er langt nede.. Jeg har vel snappet litt vel mye til han. Kanskje han finner seg ny, kanskje vi treffes igjen, kanskje ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror nok det er greia, han orker bare ikke damer. Hvem orker det når man er langt nede.. Jeg har vel snappet litt vel mye til han. Kanskje han finner seg ny, kanskje vi treffes igjen, kanskje ikke. 

Jeg tror nok det blir ikke.

Anonymkode: 2dc47...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 20.46):

Kan du skrive ned en punktliste her om alle "negative" ting han fortalte deg?

Hvor gammel er han ?

kan prøve å se om jeg synes ting henger på greip her.

Anonymkode: e8fd7...e79

Er det på ingen måte en mulighet for at han legger meg til som venn igjen? Har han glemt at vi er på venner på face..? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det på ingen måte en mulighet for at han legger meg til som venn igjen? Har han glemt at vi er på venner på face..? 

Venner og ikke på face har ingen betydning tror jeg. Har en jeg flørta med lenge via en app... plutselig så jeg på face at han var på tur med en dame og sjekket begge to og begge var i forhold. Altså nytt forhold med hverandre. Men han liker fortsatt alt jeg legger ut så face har nok ingen betydning i slik setting. 

Anonymkode: a9eef...e72

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Venner og ikke på face har ingen betydning tror jeg. Har en jeg flørta med lenge via en app... plutselig så jeg på face at han var på tur med en dame og sjekket begge to og begge var i forhold. Altså nytt forhold med hverandre. Men han liker fortsatt alt jeg legger ut så face har nok ingen betydning i slik setting. 

Anonymkode: a9eef...e72

Ok, ja toget har nok gått for min del, har skjønt det. Jeg vil bare vite hvorfor han lagret bilder av meg på snap, lagre typisk litt "deilige" puppebilder med tøy på for så å slette alt igjen. Før han ei uke etter det slettet meg. Forstår du? Det henger liksom ikke på grep, han var så frem og tilbake. Jeg tror nesten han har fått ei dame. 

Møtte han idag også. I butikken. Han er litt overalt der jeg er ved tilfeldigheter. Kjipt vi har mistet kontakt. Igrunnen litt stsselig når jeg ikke har gjort han noe vondt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 1.47):

Langt, men håper dere leser ♡ 

Vi hadde en veldig god kjemi. Dette har aldri skjedd meg at jeg noen gang har tenkt, savnet en mann som jeg har kjent så lite.. 

Det begynte med at han kontaktet meg i november ifjor. Han var da helt nysingel, sårbar etter at han gikk gjennom et  brudd etter 4års samboerskap med utroskap fra hennes side. Jeg merket han trengte meg da fordi han savnet henne som han egentlig kjente en bitterhet mot. Dette var samme mnd. Så jeg ga lite tilbake...tenkte at jeg var rebound. 

Så plutselig etter 3 mnd begynte jeg å interessere meg for han av en rar uforklarlig grunn. Jeg var jo gått gjennom det samme. 3mnd før ble jeg singel etter 12års samboerskap. 

Vi møttes og han virket så intr. Vi dro fra stedet vi var på å gikk hjem til han. Vi begynte å kline og gan tok meg med innpå rommet for mer. Akkurat da ringte tlf hans kl 20.30. Vi klinte videre men tlf ringte igjen... Det var hans datter på ti år. Etter det fladet det naturlig ut og jeg gikk hjem. 

Vi skulle møtes igjen. Og han viste all interesse for meg. Jeg ga han massasje siden jeg er utdannet massør, det endte klart opp med en runk og han gjorde noe på meg - ikke sex. 

Etter denne hendelsen ble han rar og stille. Han merket at han ikke var klar for et forhold sa han.. Han visste ikke selv at han var så langt nede før nå. Han var sykemeldt pga eksen, de skulle giftet seg nå i mai... Han sa i en setting at han var deprimert. Jeg fikk derfor beskjed om at vi måtte bremse. Desverre så klarte jeg ikke dette helt.... Jeg sendte han snap i ny og ne, bare milde gode snap. Før etter en mnd's tid ble slettet på snap av han.

Jeg fikk sjokk..

Trodde ikke dette var typisk han. Jeg maste jo aldri. Hva var årsaken? Hvorfor? Har nå ikke hørt noe fra han på 4uker. Men aldri tenkt så mye på en mann i mitt liv, jeg ble jo forelsket. Vanskelig å slippe han. Kan jeg vinne han tilbake tro? Ei gang....? Hvorfor slettet han meg? Han var nokså langt nede ... sa han. 

Jeg tror du må prøve å innse hva du forelsket deg i og hva som er realiteten.

Du forelsket deg i noe som ikke eksisterer. Vil du ha en som sårer andre slik han såret deg? Som stikker av når ting blir tøft? Som ghoster deg? 

Sikkert ikke.

Og du kjenner han ikke så godt etter så kort tid, den du forelsket deg i er en blanding av håp, forventninger og drømmer.

Det du må innse er at han også er den du nå har fått servert. En som stikker, som kan såre slik han gjør og ghoste. Dette er en del av han. Liker du den delen? Denne ganske store delen? Hvis ikke, prøv å fokuser på det slik at du ikke forsvinner helt i de fantastiske tankene om han.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 2.02):

?? Hvorfor i alle dager. Det er da helt normalt å gå igjennom et tankekjør når man opplever å bli slettet av noen man har hatt noe fint sammen med. Ghosting er helt forferdelig, man går igjennom alle scener i detaljer i hodet sitt.. føler med deg TS. Vet ikke hvorfor han gjorde som han gjorde, men kan være så enkelt som at han sier sannheten når han sier at han merker han ikke er klar for noe nytt. 

Anonymkode: da41f...ea6

Kanskje han har funnet tonen igjen med eksen, og måtte slette deg så hun ikke skulle begynne og stille spørsmål (eller allerede hadde gjort det) ?

Han er åpenbart i kjærlighetssorg etter bruddet, så jeg forstår ikke helt hvorfor du tror du bør fortsette å henge rundt han. Han trenger jo tid til å komme over det i fred og ro, og å ha deg, dvs en dame som helt klart er lysten på "noe mer", rundt seg da hjelper ikke. Særlig ikke hvis han håper på å få eksen tilbake og er redd hun skal finne noe å ta han på.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (4 timer siden):

Jeg tror du må prøve å innse hva du forelsket deg i og hva som er realiteten.

Du forelsket deg i noe som ikke eksisterer. Vil du ha en som sårer andre slik han såret deg? Som stikker av når ting blir tøft? Som ghoster deg? 

Sikkert ikke.

Og du kjenner han ikke så godt etter så kort tid, den du forelsket deg i er en blanding av håp, forventninger og drømmer.

Det du må innse er at han også er den du nå har fått servert. En som stikker, som kan såre slik han gjør og ghoste. Dette er en del av han. Liker du den delen? Denne ganske store delen? Hvis ikke, prøv å fokuser på det slik at du ikke forsvinner helt i de fantastiske tankene om han.

Det hjalp det du skrev her, takk. ♡ 

For å være ærlig så har jeg følt det har vært min feil, enten min egen dumhet som går fem på, eller det at jeg var så på at han ikke orket meg mer. Men jeg var alltid vennlig mot han, spurte han hvordan det gikk fordi jeg brydde meg. Merkelig at han kan snu på alt og late som ingenting? Det psyker meg nesten ut. Er det det han vil ? 

Det sprøe er at han eks ignorerte han og han sa til meg at i ettertid har han tenkt og tenkt på hvorfor hun ignorerte han og ville ha et svar. (Noe han aldri fikk) - også sletter han meg?! Altså var jo dette vi snakket om, han og jeg.

Han virker litt kald egentlig. Tror du han ikke syntes jeg var pen likevel? Han som skrøt så veldig av mitt utseende. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 timer siden):

Kanskje han har funnet tonen igjen med eksen, og måtte slette deg så hun ikke skulle begynne og stille spørsmål (eller allerede hadde gjort det) ?

Han er åpenbart i kjærlighetssorg etter bruddet, så jeg forstår ikke helt hvorfor du tror du bør fortsette å henge rundt han. Han trenger jo tid til å komme over det i fred og ro, og å ha deg, dvs en dame som helt klart er lysten på "noe mer", rundt seg da hjelper ikke. Særlig ikke hvis han håper på å få eksen tilbake og er redd hun skal finne noe å ta han på.

Det er virkelig noe jeg lurer på. Om de har funnet tilbake til hverandre igjen.. Men rart at han fortalte meg alt om hvordan hun hadde såret han. De hadde sloss, hun bitt og slått han. Hvorfor i alle dager ville han dratt tilbake til dette da? Utroskap er nå en ting, men en vill slosskamp? Det vil nok aldri vare isåfall. Kanskje heller ei annen ei? Men da hjelper det ikke med kjærlighetssorg i det forholdet heller. 

Jeg traff eksen hans på butikken ett par uker før han slettet meg. Hun kikket lenge på meg, men hvordan kan hun isåfallhafunnet ut om meg? Kjent meg igjen fra bilder? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det hjalp det du skrev her, takk. ♡ 

For å være ærlig så har jeg følt det har vært min feil, enten min egen dumhet som går fem på, eller det at jeg var så på at han ikke orket meg mer. Men jeg var alltid vennlig mot han, spurte han hvordan det gikk fordi jeg brydde meg. Merkelig at han kan snu på alt og late som ingenting? Det psyker meg nesten ut. Er det det han vil ? 

Det sprøe er at han eks ignorerte han og han sa til meg at i ettertid har han tenkt og tenkt på hvorfor hun ignorerte han og ville ha et svar. (Noe han aldri fikk) - også sletter han meg?! Altså var jo dette vi snakket om, han og jeg.

Han virker litt kald egentlig. Tror du han ikke syntes jeg var pen likevel? Han som skrøt så veldig av mitt utseende. 

Dette handler ikke om utseendet ditt.

Og folk vil ofte gjøre mot andre det de ikke tåler at andre gjør mot dem. Dessverre.

Han mener sikkert at han har god grunn til å slette deg, og ser ikke parallellen til hva som skjedde mot han, for han var jo heeeelt uskyldig.

Helt seriøst, sånne folk er søppel. Nå vet ikke jeg om dette stemmer, men ofte så er det sånn. Folk opplever kjipe ting og av en eller annen grunn så blir de like kjipe mot andre, men de ser ikke at de gjorde det samme.

Du vet, som en narsissist. En narsissist som ble slått i oppveksten og som har lovet å aldri slå sine egne barn. Men så slår han kona og unnskylder det med "du fikk meg til å slå deg! Du provoserte meg!". De har en unnskyldning, de har rett til å gjøre det.

Noe sånt.

Han mener han har rett til sine handlinger, men det betyr ikke at du har gitt han denne grunnen. Grunnen kan eksistere i han selv.

Og en mann som er interessert har ikke noe imot å få masse meldinger så lenge det ikke er mas. Og blir det for mye så sier de bare ifra... 

Hvis han har blitt sammen med exen igjen så er det ikke så rart. Sånne voldelige forhold eksisterer fordi det trigger mange mekanismer i menneskene som lever i det. Man er aldri så lavt som når man er sammen, men man er aldri så høyt heller. Og de høye periodene føles ut som dop fordi det er så langt fra de vondeste periodene. Man blir avhengig av dem. Og man blir avhengig av å gå den som hater deg mest til å elske deg, så derfor jobber man for at det skal skje.

Det kan også være at han er så deprimert at han ikke orker å deale med noe av dette og derfor bare slettet deg fordi det er en enkel utvei.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (8 minutter siden):

Dette handler ikke om utseendet ditt.

Og folk vil ofte gjøre mot andre det de ikke tåler at andre gjør mot dem. Dessverre.

Han mener sikkert at han har god grunn til å slette deg, og ser ikke parallellen til hva som skjedde mot han, for han var jo heeeelt uskyldig.

Helt seriøst, sånne folk er søppel. Nå vet ikke jeg om dette stemmer, men ofte så er det sånn. Folk opplever kjipe ting og av en eller annen grunn så blir de like kjipe mot andre, men de ser ikke at de gjorde det samme.

Du vet, som en narsissist. En narsissist som ble slått i oppveksten og som har lovet å aldri slå sine egne barn. Men så slår han kona og unnskylder det med "du fikk meg til å slå deg! Du provoserte meg!". De har en unnskyldning, de har rett til å gjøre det.

Noe sånt.

Han mener han har rett til sine handlinger, men det betyr ikke at du har gitt han denne grunnen. Grunnen kan eksistere i han selv.

Og en mann som er interessert har ikke noe imot å få masse meldinger så lenge det ikke er mas. Og blir det for mye så sier de bare ifra... 

Hvis han har blitt sammen med exen igjen så er det ikke så rart. Sånne voldelige forhold eksisterer fordi det trigger mange mekanismer i menneskene som lever i det. Man er aldri så lavt som når man er sammen, men man er aldri så høyt heller. Og de høye periodene føles ut som dop fordi det er så langt fra de vondeste periodene. Man blir avhengig av dem. Og man blir avhengig av å gå den som hater deg mest til å elske deg, så derfor jobber man for at det skal skje.

Det kan også være at han er så deprimert at han ikke orker å deale med noe av dette og derfor bare slettet deg fordi det er en enkel utvei.

Okei, så i bunn og grunn var det jo ikke fordi han ikke var interessert i meg eller utseendet mitt? Det er derfor jeg har oversett svarene her inne med de som kun skriver " han er ikke interessert i deg" - Jo, det var han. Han hadde aldri ringt meg 3 ganger daglig om han ikke var intr i meg. Han hadde heller aldri lagret flere bilder av meg, forså plutselig slette. Fordi "hun var ikke pen lengre". 

Men det ligger nok mer i det du sier, det at han enten har funnet tilbake til henne. Han pratet veldig mye om henne. Merket faktisk også en slags anger fra hans side. Eller at han var så deprimert og "skadet" fra forrige forhold/evt mistet jobb at han ikke orket kontakt med meg. 

Jeg har også vært i et voldelig forhold tidligere, så jeg vet hva du prater om her. Jeg vendte tilbake til han fordi jeg savnet han så inderlig og glemte hva han hadde gjort mot meg. 

Jeg lurer på hva han tenkte da han så meg på butikken. Han så meg garantert, men han gikk med solbrillene på inne. Merkelig...Men det var vel for å bli mindre stresset. Tror du ikke? 

Jeg prøver bare å lufte ting litt i detalj så folk her kan se helheten. Ikke bare det å bli dumpet fordi jeg ikke var pen nok. Jeg tenker også hvordan de sitt forhold blir etterhvert og om han i det hele tatt vil glemme meg? Han har nå slettet ei som ville hjelpe han, ei som var veldig tålmodig og ga han tid. Klart det har gitt meg dårlig selvtillit og ike minst vanskelig for meg å stole på menn igjen. Ts. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 1.47):

Langt, men håper dere leser ♡ 

Vi hadde en veldig god kjemi. Dette har aldri skjedd meg at jeg noen gang har tenkt, savnet en mann som jeg har kjent så lite.. 

Det begynte med at han kontaktet meg i november ifjor. Han var da helt nysingel, sårbar etter at han gikk gjennom et  brudd etter 4års samboerskap med utroskap fra hennes side. Jeg merket han trengte meg da fordi han savnet henne som han egentlig kjente en bitterhet mot. Dette var samme mnd. Så jeg ga lite tilbake...tenkte at jeg var rebound. 

Så plutselig etter 3 mnd begynte jeg å interessere meg for han av en rar uforklarlig grunn. Jeg var jo gått gjennom det samme. 3mnd før ble jeg singel etter 12års samboerskap. 

Vi møttes og han virket så intr. Vi dro fra stedet vi var på å gikk hjem til han. Vi begynte å kline og gan tok meg med innpå rommet for mer. Akkurat da ringte tlf hans kl 20.30. Vi klinte videre men tlf ringte igjen... Det var hans datter på ti år. Etter det fladet det naturlig ut og jeg gikk hjem. 

Vi skulle møtes igjen. Og han viste all interesse for meg. Jeg ga han massasje siden jeg er utdannet massør, det endte klart opp med en runk og han gjorde noe på meg - ikke sex. 

Etter denne hendelsen ble han rar og stille. Han merket at han ikke var klar for et forhold sa han.. Han visste ikke selv at han var så langt nede før nå. Han var sykemeldt pga eksen, de skulle giftet seg nå i mai... Han sa i en setting at han var deprimert. Jeg fikk derfor beskjed om at vi måtte bremse. Desverre så klarte jeg ikke dette helt.... Jeg sendte han snap i ny og ne, bare milde gode snap. Før etter en mnd's tid ble slettet på snap av han.

Jeg fikk sjokk..

Trodde ikke dette var typisk han. Jeg maste jo aldri. Hva var årsaken? Hvorfor? Har nå ikke hørt noe fra han på 4uker. Men aldri tenkt så mye på en mann i mitt liv, jeg ble jo forelsket. Vanskelig å slippe han. Kan jeg vinne han tilbake tro? Ei gang....? Hvorfor slettet han meg? Han var nokså langt nede ... sa han. 

Uff, ekkel type spør du meg. La det gå litt tid, så er du nok bare glad til.

Anonymkode: bf3d9...69c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uff, ekkel type spør du meg. La det gå litt tid, så er du nok bare glad til.

Anonymkode: bf3d9...69c

Godt å vite at det ikke er min feil... 

Lurer på om han finner dame på denne måten. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Det har bare gått ei uke og jeg kjenner virkelig at han er på vei ut av hodet mitt nå. Ser eksen har vært å kikket på profilen min. Ser det med at hun kommer opp som eks hele tiden nå, sånn helt "tilfeldig"🙃 Nå er det hans tap om han etterhvert angrer.. (det kan jo hende også..) litt vinglete kan vi alle vel være. 

Skrevet

Det er godt å høre TS. Også føler jeg litt for å si unnskyld på vegne av alle her som var ganske så uhøflige. Empati er visst ikke nødvendigvis den egenskapen man ofte ser først hos brukere som har behov for å være anonyme. 

Og jeg tviler på at utseendet ditt har så mye med saken å gjøre - jeg har sett mange her på KvinneGuiden nevne at mannfolk er spesielt overfladiske men jeg  tror ikke det stemmer. Mitt syn på det hele er at uansett om det er snakk om menn eller kvinner så er det individuelle interesser og behov først og fremst - ikke benevnelser som passer til å beskrive kjønn. Brødre og søstre først, ikke sant? 

Så ikke la deg bli såret av dette, så la det ta den tiden det trengs for at såret får gro - en dag vil du sikkert få svaret også, for ofte er det jo sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her

Det har bare gått ei uke og jeg kjenner virkelig at han er på vei ut av hodet mitt nå. Ser eksen har vært å kikket på profilen min. Ser det med at hun kommer opp som eks hele tiden nå, sånn helt "tilfeldig"🙃 Nå er det hans tap om han etterhvert angrer.. (det kan jo hende også..) litt vinglete kan vi alle vel være. 

Bra, ts! 

Han er uansett ikke verdt deg, konfliktsky og feig som han er. Jeg har som sagt tidligere vært der at en jeg trodde det var litt alvor med plutselig ghostet meg også. Jeg kjenner igjen den desperasjonen som skinte igjennom i de første innleggene dine. For man får liksom ikke en skikkelig avslutning når noen ghoster, man går gjerne og er usikker en periode. Hva om, hva hvis… Det er vondt, og det er vanskelig!

Så det er veldig godt å høre at han er på vei ut av hodet ditt nå. Det fortjener du :) 

Anonymkode: 4af25...2ec

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
tasmus82 skrev (9 timer siden):

Det er godt å høre TS. Også føler jeg litt for å si unnskyld på vegne av alle her som var ganske så uhøflige. Empati er visst ikke nødvendigvis den egenskapen man ofte ser først hos brukere som har behov for å være anonyme. 

Og jeg tviler på at utseendet ditt har så mye med saken å gjøre - jeg har sett mange her på KvinneGuiden nevne at mannfolk er spesielt overfladiske men jeg  tror ikke det stemmer. Mitt syn på det hele er at uansett om det er snakk om menn eller kvinner så er det individuelle interesser og behov først og fremst - ikke benevnelser som passer til å beskrive kjønn. Brødre og søstre først, ikke sant? 

Så ikke la deg bli såret av dette, så la det ta den tiden det trengs for at såret får gro - en dag vil du sikkert få svaret også, for ofte er det jo sånn. 

Takk for det. Det høres ut som du setter deg godt inn i min situasjon :)

Jeg har ingen følelse på at han noen gang kommer "tilbake" til meg igjen, selvom jeg først tenkte tanken på det. Han sa jo at han ville kjøre det litt rolig fremover, så han selv kunne bearbeide tidligere sorg osv. Så kunne det jo tenkes at han ville prøve igjen om ett års tid? Hvem vet..? 

Uansett, nå legger jeg hvertfall ballen død. Men jeg har jo truffet han på butikken i ettertid, hjelper ikke akkurat på. Men etter dette, så har han sett historiene jeg har lagt ut på insragram. Så helt glemt og uinteresssant kan jeg vel ikke da være? Tenk om han tenkte, hun er jo fin da. Er sånn typisk 'etterpåklok' tanke. Litt sånn karma for de som vender ryggen til først... 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 2.02):

?? Hvorfor i alle dager. Det er da helt normalt å gå igjennom et tankekjør når man opplever å bli slettet av noen man har hatt noe fint sammen med. Ghosting er helt forferdelig, man går igjennom alle scener i detaljer i hodet sitt.. føler med deg TS. Vet ikke hvorfor han gjorde som han gjorde, men kan være så enkelt som at han sier sannheten når han sier at han merker han ikke er klar for noe nytt. 

Anonymkode: da41f...ea6

Nå vet jeg ikke om dette er typisk ghosging. Han snakket vel sant...

AnonymBruker
Skrevet
tasmus82 skrev (På 2.6.2022 den 0.59):

Det veldig rare var at jeg fikk en snap av han idag, selvom han fjernet meg som venn? (Jeg var ikke ignorert) . Hva om han vil starte på ny med meg igjen den dagen han føler seg klar...😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...