Gå til innhold

Hvilke tilbakemeldinger kan egentlig postes under Tilbakemeldinger og nyheter om forumet?


Aricia
Gå til løsning Løst av Edie,

Anbefalte innlegg

Jeg har et oppfølgingsspørsmål ang. organiseringen av forumsdelen for tilbakemeldinger etter at svar er gitt i en annen tråd her. (Starter ny tråd slik vi nå er bedt om å gjøre, for å ikke avspore).

Beskrivelsen for "Tilbakemeldinger til moderatorteamet og nyheter om forumet" er følgende: 

Sitat

Her vil moderatorteamet legge ut nyheter om forumet, inkludert oppdatering om regelverk og underforum. Tekniske spørsmål stilles i dette underforumet. 

Den eneste formen for tilbakemeldinger beskrivelsen eksplisitt åpner for at brukere kan komme med her i den åpne delen av tilbakemeldinger er altså tekniske spørsmål.

Samtidig har to tråder med andre typer tilbakemeldinger blitt postet i løpet av de siste dagene. Denne tråden, med spørsmål om et eget forumsrom for bøker og litteratur, og denne tråden, som etterlyser strengere regelverk og moderering (på generelt grunnlag) av tråder med hets mot uføre, har begge (til en viss grad i hvert fall) blitt besvart.

Så langt jeg kan se er imidlertid ikke noen av trådene innenfor det forumsrommet jeg poster i nå skal kunne inneholde. Men siden det svares i i stedet for at trådene flyttes til den generelle delen av Private forumshenvendelser konkluderer jeg med at tolkningen min må være feil. 

Så: Hva kan egentlig postes her av slike generelle og overordnede spørsmål og synspunkter ang. moderering og forumsstruktur? Etter omleggingen er det hele mildt sagt uklart.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Løsning

I utgangspunktet er det kun tekniske spørsmål; som feilmeldinger, annonsefeil og tekniske muligheter innenfor forumprogramvaren som skal stilles her.

Spørsmål om rydding av innlegg, sletting av tråder, spørsmål om advarsler, PM osv. skal i Private forumhenvendelser.

Tråden du henviser til om forslag om nytt underforum kan ses på som et rent teknisk spørsmål, og det vil være greit å stille i dette underforumet. Tilbakemeldingen om strengere regelverk vil vi i utgangspunktet ha i Private forumhenvendelser, men vi vil i en overgangsperiode (for både brukere og moderatorteam) prøve å svare på noen slike spørsmål her. Dette fordrer at vi kan gi et ordentlig svar uten å bryte regelverket. Samtidig så gir det oss en mulighet til å vurdere hvordan brukere responderer på at moderatorteamet setter sine svar som løsning, og dermed ikke får flere svar. Vi kan også vurdere å flytte tråder etter at svar er avgitt.

Er man usikker, så er det aldri feil å poste i Private forumhenvendelser.

Edie, adm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen i tråden min er ikke løst.

Jeg vil gjerne ha en definisjon på hva "tekniske spørsmål" er. Forklaringen du gir er overhodet ikke i tråd med det jeg oppfatter som tekniske spørsmål.

At dere svarer på gammeldagse Ris og ros-spørsmål her i en overgangsfase er jo forsåvidt en fin gest, men det bidrar bare til å øke forvirringen. Som jeg har påpekt før: Denne forvirringen bunner først og fremst i at beskrivelsen dere har laget til de nye underkategoriene er ufullstendig.

Sakset fra den generelle delen av Private forumshenvendelser: 

Sitat

Generelle henvendelser

Her kan du poste generelle spørsmål om forumet som du av en eller annen grunn ikke ønsker å poste i Tilbakemeldinger til moderatorteamet, og nyheter om forumet.

Igjen: Hvis man "av en eller annen grunn" har mulighet til å poste overordnede og generelle henvendelser som de i trådene jeg nevnte over i Generelle henvendelser (som imidlertid sorterer under Private forumhenvendelser, forstå det den som kan), så må det bety at man OGSÅ kan velge, "av en eller annen grunn",  å poste slike henvendelser under Tilbakemeldninger til moderatorteamet, og nyheter om forumet. 

Når man så går inn i sistnevnte underkategori for å sjekke hva som kan postes der presiseres det imidlertid her at det her kun åpnes for "tekniske spørsmål" fra brukernes side. 

Dere bør faktisk være mye klarere og helt presise på dette, for det dreier seg om hva som skal være tillatt å diskutere åpent for offentligheten i et av Norges største diskusjonsforum. Å gjøre generelle og prinsipielle diskusjoner om regelverk og forumsstruktur til private henvendelser unntatt offentlighet er mildt sagt spesielt. Å deretter underkommunisere at man faktisk har gjennomført en slik endring er enda mer oppsiktsvekkende.

Endret av Aricia
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...