Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Ariana807 skrev (1 time siden):

Sier ikke at jeg skal boikotte Rema. Men jeg tok ukeshandelen der før, kjøpte de vanlige ukestingene jeg hadde 10/10 av, og handlet jo da også alt annet jeg skulle ha til middag i samme slengen, for jeg gidder ikke reise innom 3-4 ulike butikker. 

Nå bruker jeg mer flittig tilbudsavisene, for det lønner seg mer ser det ut som. De tilbudene jeg har fått på Rema etter omleggingen har for det meste ikke vært noe jeg er interessert i, noe jeg kanskje har handlet 1-2 ganger.

Sjekker jeg Æ hver mandag? Ja jeg gjør jo det, i håp om at de skal treffe. Men sjekker også alle andre tilbud i tillegg før jeg bestemmer meg for hvor jeg vil spare mest penger.

Men da er vel realiteten at det hadde vært mer økonomisk for deg å handle de andre varene enn de på 10-på-10 et annet sted tidligere og? Så egentlig har du lært noe om økonomi nå?

Jeg opplever forresten det samme som deg. Jeg handler gjerne det som jeg får personlige kutt på, men siden 10-på-10 forsvant,sprer jeg handelen mye mer enn før. Men jeg benytter gjerne 3 -4 ulike matbutikker iløpet av en uke for å spare penger.

Anonymkode: b70f1...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Appen kjenner ikke meg for jeg kjøper ikke alle disse ferdigproduktene i remas eget merke. Feks ferdig pizzadeigen har jeg aldri kjøpt. 

Anonymkode: f21b8...a3a

Nei, den kjenner deg ikke enda. Men om du ikke bruker de personlige kuttene, vil det komme andre forslag. Og etterhvert vil den kjenne deg.

For øvrig er mange av Rema sine ferdigprodukter gode. F eks pastarettene. Om jeg skal velge mellom First Price, Coop sin Xtra og Rema 1000 sitt eget merke, velger jeg Rema. De to andre er ikke bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, den kjenner deg ikke enda. Men om du ikke bruker de personlige kuttene, vil det komme andre forslag. Og etterhvert vil den kjenne deg.

For øvrig er mange av Rema sine ferdigprodukter gode. F eks pastarettene. Om jeg skal velge mellom First Price, Coop sin Xtra og Rema 1000 sitt eget merke, velger jeg Rema. De to andre er ikke bra kvalitet.

Joda jeg bruker noen av rema produktene, feks spaghetti/pasta. Men når 5 av 7 produkter på rabatt er av remas eget merke og produkter jeg ikke har kjøpt eller vil kjøpe så blir det tull. De har hatt 4 uker på seg og fortsatt ikke relevant. Jeg handler som normalt og kjøper ikke det som ikke er relevant. Men før hadde jeg mye jeg fikk rabatt på, men med nye ordningen så treffer ikke de personlige tilbudene. 

Anonymkode: f21b8...a3a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MarianneE skrev (6 timer siden):

Det jeg ikke viste, er at man må trykke på hvert Æ-tilbud og rate med stjerner. På den måten får man tilbud som er personlig tilpasset. Glutenfritt brød, Norvegia og yoghurt fikk 6 stjerner av meg, 0.5 l Pepsi fikk 1 stjerne da den er lite relevant for meg.

Jeg sender en stjerne og skriver på alt jeg et allergisk mot,  likevel får jeg tilbud på det. 

Anonymkode: d56f0...2ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, MarianneE said:

Det jeg ikke viste, er at man må trykke på hvert Æ-tilbud og rate med stjerner. På den måten får man tilbud som er personlig tilpasset. Glutenfritt brød, Norvegia og yoghurt fikk 6 stjerner av meg, 0.5 l Pepsi fikk 1 stjerne da den er lite relevant for meg.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sendte inn 1 stjerne på alt, og da fikk jeg et nytt tilbud som faktisk var relevant for meg.

Anonymkode: 823cd...dfd

Jeg har sendt tilbakemeldinger helt fra starten av, og likevel fått for det aller meste helt irrelevante tilbud. Med unntak for 1-2 varer som ser ut til å dukke opp ca annenhver uke, så da hamstrer jeg litt. Men satsen er veldig lav i forhold til det de hadde før. Jeg mistenker at tilbakemeldingene heller ikke har fungert som de skulle, siden dette er første uken det kommer opp "takk for din tilbakemelding" så man ser at de faktisk er sendt. Vi får vel se om det har noen effekt fremover, da. Nå ser jeg forøvrig at Coop har slått til med noen fine og relevante kuponger til meg, så da får det bli en liten tur dit etterpå :) 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har sendt tilbakemeldinger helt fra starten av, og likevel fått for det aller meste helt irrelevante tilbud. Med unntak for 1-2 varer som ser ut til å dukke opp ca annenhver uke, så da hamstrer jeg litt. Men satsen er veldig lav i forhold til det de hadde før. Jeg mistenker at tilbakemeldingene heller ikke har fungert som de skulle, siden dette er første uken det kommer opp "takk for din tilbakemelding" så man ser at de faktisk er sendt. Vi får vel se om det har noen effekt fremover, da. Nå ser jeg forøvrig at Coop har slått til med noen fine og relevante kuponger til meg, så da får det bli en liten tur dit etterpå :) 

Det har alltid kommet opp det hos meg. Og jeg har stort sett alltid fått noe tilbud jeg bruker hver uke. Har vært noen uker hvor det også har vært veldig bra, med mye 30- og 15% på relevante varer. Da har jeg hamstret.

Anonymkode: f418f...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det har alltid kommet opp det hos meg. Og jeg har stort sett alltid fått noe tilbud jeg bruker hver uke. Har vært noen uker hvor det også har vært veldig bra, med mye 30- og 15% på relevante varer. Da har jeg hamstret.

Jeg har fortsatt til gode å få så mye som 30% på noe, etter, er det seks uker nå? Tidligere fikk jeg ofte 30% i tillegg til de 10 jeg hadde fra før. Forstår jo at det kanskje ikke var så lønnsomt for dem, da. Spesielt når jeg nesten aldri handlet noe som ikke var minst 10% på. Men sånn sett blir det ikke så annerledes nå, siden jeg ender med å gå dit mye sjeldnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har fortsatt til gode å få så mye som 30% på noe, etter, er det seks uker nå? Tidligere fikk jeg ofte 30% i tillegg til de 10 jeg hadde fra før. Forstår jo at det kanskje ikke var så lønnsomt for dem, da. Spesielt når jeg nesten aldri handlet noe som ikke var minst 10% på. Men sånn sett blir det ikke så annerledes nå, siden jeg ender med å gå dit mye sjeldnere. 

Så du handler heller steder hvor du ikke fr noe rabatt? Handler dyrere duda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Nei, jeg handler i butikker som har rabatter som passer meg bedre. Denne uken er det coop. Varer det ikke er rabatt på koster stort sett det samme i alle lavprisbutikkene, og vi har flere å velge i her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handlet en del is i går i det minste. Så får noe ut av appen selv om de personlige priskuttene er elendige 😅

Anonymkode: 9c350...4b8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gir tilbakemeldinger, og like fullt -hver uke er det 3-5 tineprodukter med 10% rabatt…. I beste fall er det et relevant produkt med 20-25% avslag…

Anonymkode: 45ea5...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare fått 10 og 15% rabatt. Har aldri fått 30

Anonymkode: eb1f7...21d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Herlig med alle de som skal boikotte Rema og heller handle andre steder der det er dyrere.. Tipper det er bare noe de sier, også sjekker de Æ hver mandag...

Jeg boikotter ikke rema, men jeg kjøper heller ikke varer jeg ikke skal fordi jeg får 10% på det… jepp, sjekker nok æ framover, det kan jo plutselig dukke opp noe bra. Jeg handler mindre på rema enn før, og bruker ikke de uinteressante kupongene. Mye jeg hadde på 10 på 10 har lik pris på rema som på kiwi, så nå handler jeg like gjerne på kiwi med trumf. 

Anonymkode: 8bec1...7a8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke alt som er billigst på rema i utgangspunktet. Noe er billigere eller lik pris på kiwi, faste 3 for 2 tilbud på meny blir billigere om en skal ha mer, tilbudsaviser og kuponger fra Coop og meny har ofte noe interessant. Hvor er det man ikke får noe rabatt? Vel, akkurat på er rema det stedet jeg ikke får noe rabatt, iom at de rabattene jeg får er av null interesse og ikke blir brukt. 

Anonymkode: 8bec1...7a8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-15% på druer. Tror ikke jeg har kjøpt druer siden forrige høst (autumn crisp). Og kommer ikke til å kjøpe før det blir høst igjen. Ikke en fulltreffer akkurat. Jeg vet at man kan gi tilbakemelding på hvor relevant tilbudet er. Men forstår ikke hvorfor appen må lære å kjenne oss på nytt når jeg har brukt den i mange år.

De andre tilbudene ser jeg hvorfor er der, men mye av det er ikke noe jeg trenger nå.

Har et veldig relevant tilbud, -10% på melk, hadde ikke vært feil om det var mer avslag (ja må alltid klage litt 😂), men vet jeg ikke er eneste som savner å få -30% på noe, ikke noe denne uken heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fortsetter med litt mer relevante tilbud annenhver uke hos meg, alltid de samme 2-3 produktene og aldri mer enn 25% på noe. Men denne uken fikk jeg 10% på Grans brus. Og så la jeg merke til i tilbudsavisen at disse har gått opp fra 35 for 4, til 40 for 4. Prisen har altså gått opp med 14%, og likevel kaller de det tilbud? Regner med dette er en fast prisøkning, men kunne være interessant å følge litt mer med på om grunnprisen er dyrere på alt man får "tilbud" på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker vi er en del av et stort forsøk på å se hvor mye de kan påvirke kjøpevanene våre. 

Selv har jeg vært heldig og kommet i en gruppe som får tilbud basert mest på tidligere kjøp.

Denne uken har jeg prosenter på kyllinglårfilet, økologisk kefir, yoghurt, seterrømme, setersmør, Norvegia, Snøfrisk, fersk mozarella og royal is. Alt er ting jeg bruker jevnlig. Selv om det ikke er aktuelt å kjøpe setersmør hver 14. dag 😊

Anonymkode: 25478...87c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker vi er en del av et stort forsøk på å se hvor mye de kan påvirke kjøpevanene våre. 

Anonymkode: 25478...87c

Det er veldig godt mulig, ja ganske sannsynlig at de tenker sånn. Hvis de deler oss i to grupper hvor den ene får dårlige tilbud, så kan de se om den gruppen slutter å handle, eller handler mindre enn de som får gode tilbud. Hvis vi handler like mye, så er veien kort til å gi like dårlige tilbud til alle. Coop gjorde vel noe lignende, da de sluttet å sende kuponger til noen uheldige utvalgte. Da ser de raskt om de tjener på det, eller om de kundene forsvinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De første par ukene syntes jeg det nye rabattsystemet var ok. Men nå ser jeg at jeg får det samme annenhver uke. HELT DET SAMME! Og det til tross for at jeg 1. Aldri har kjøpt varen(e). 2. Har gitt tilbakemelding med stjernekast en. 3. Fortsatt ikke kjøper varene.

Handler mindre og mindre på Rema etter den nye ordningen. Ikke bare er de personlige kuttene blitt verre, men tilbudsavisene inneholder i mindre grad tilbud, og i større grad annonser for varer til full pris. Og nedsatt disken med datovarer, der har de endret nedprising fra -50% til -20% - 30%.

Men ikke så galt at det ikke er bra for noe: oppdaget nylig at min lokale Meny er suveren på nedprising av datovarer. Så nå går jeg der. Hadde ikke Rema begynt med sitt nye system, hadde jeg kanskje ikke vandret innom Meny og brukt litt tid på å faktisk se meg om etter nedprisete varer :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De første par ukene syntes jeg det nye rabattsystemet var ok. Men nå ser jeg at jeg får det samme annenhver uke. HELT DET SAMME! Og det til tross for at jeg 1. Aldri har kjøpt varen(e). 2. Har gitt tilbakemelding med stjernekast en. 3. Fortsatt ikke kjøper varene.

Handler mindre og mindre på Rema etter den nye ordningen. Ikke bare er de personlige kuttene blitt verre, men tilbudsavisene inneholder i mindre grad tilbud, og i større grad annonser for varer til full pris.

Nettopp, som med brusen som har ligget i tilbudsavisen lenge, selv om det har vært fast lav pris. Nå er prisen høyere, og presenteres fortsatt som tilbud. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...