Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud på noen chipstyper og tacoskjell av et billigmerke som jeg aldri noensinne har kjøpt.

Men samtidig har jeg fått tilbud igjen på favoritt-dusjsåpen, 30%, og det kan hende jeg benytter meg av. I tillegg har vi fått 30 på yoghurten sønnen min spiser en del av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var veldig fornøyd med den gamle 10 på 10, da fikk jeg tilbud på ting jeg faktisk kjøpte. Har vanligvis ikke handlet så veldig mye på Rema fordi Kiwi er nærmere, men etter omleggingen har jeg ikke fått så mange relevante tilbud, virker veldig tilfeldig utifra tidligere kjøpshistorikk, så blir nok ikke å handle der så mye fremover (utover om det kommer noen veldig gode tilbud). Har både Kiwi, Coop Mega, og Bunnpris i området, så det får bare være, men det er synd at tilbudene ble så lite relevante ift før. Flere venner har også nevnt dette. 😕

Anonymkode: 3c127...d81

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 time siden):

Jeg har fått tilbud på noen chipstyper og tacoskjell av et billigmerke som jeg aldri noensinne har kjøpt.

Du er nr 4 i denne korte tråden som har fått dette denne uken. 

Rema kjører visst bestevennsstrategi for sine leverandører på sine såkalte "persontilpassede tilbud". Sistnevnte er mer løgn enn noe annet.

For øvrig har jeg redusert handlen med ca. 50% på Rema etter omleggingen. Jeg er innom hver mandag og handler frukt og grønt, såden man får 10% rabatt direkte i kassen pga det. Tørrvarer, kjølevarer og frysevarer har jeg nesten kuttet helt bort, og handler det på Extra. 

Anonymkode: 10f28...227

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handletur gjennomført. Spart 200 på vaskemidler for det neste halve året. 

Mulig jeg er mer fornøyd en andre da jeg handler bulk. 10-på-10 var jo greit om man handler omtrent det samme hver uke. Men 10% er ikke mye. Nå storhandler jeg heller når varer jeg bruker mye av er på 30%. 

Anonymkode: a8e10...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Handletur gjennomført. Spart 200 på vaskemidler for det neste halve året. 

Mulig jeg er mer fornøyd en andre da jeg handler bulk. 10-på-10 var jo greit om man handler omtrent det samme hver uke. Men 10% er ikke mye. Nå storhandler jeg heller når varer jeg bruker mye av er på 30%. 

Fikk du 30% på vaskemidler? Fikk 10%. Enig i at 30% på typisk hamstrevarer er verdt turen. 

Anonymkode: 8bec1...7a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen har jeg fått priskutt på mat jeg aldri har kjøpt... Jeg gir alltid tilbakemelding, men det virker som at Rema 1000 enten ikke leser de eller bryr seg 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fikk du 30% på vaskemidler? Fikk 10%. Enig i at 30% på typisk hamstrevarer er verdt turen. 

Alt fra Omo. Og her går det MYE Omo Colour og ikke minst Sportsvask. 

Får 2-3 gode 30% tilbud hver uke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra. Bruker også omo, men fikk 10% på remas egen tøyvaskemiddel og sånne rengjøringspray. Hadde jeg fått 30% om hadde jeg vært fornøyd og handlet inn litt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Omo Colour får man ofte 4,5kg på Europris xor 100 kr, så om du har muligheten lønner det seg å handle det der i stedet for 1,17kg man får kjøpt på Rema.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PetterKanin skrev (10 minutter siden):

Omo Colour får man ofte 4,5kg på Europris xor 100 kr, så om du har muligheten lønner det seg å handle det der i stedet for 1,17kg man får kjøpt på Rema.

Har autodosering. Så bruker kun flytende. 

Kvalitet og komfort trumfer pris. Men gidder ikke betale mer for akkurat samme produkt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ennå ikke fått et eneste tilbud på 30% på noe som helst etter omleggingen. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lite imponert etter omleggingen. Jeg får lite relevante tilbud egentlig. Det 3 eneste tilbudene jeg har benyttet med av den siste mnd har vært-15% på 4-pk Pepsi Max, -30% på meierismør og -30% på havregryn. Havregryn spiser jeg forsåvidt hver dag, men har fått forskjellige typer til -30% hver uke siden det startet. I en enpersonshusholdning går det ikke såå mye havregryn. Irriterer meg hele greia. 10på 10 var mye bedre. Da fikk jeg tilbud på ting jeg faktisk jevnlig bruker. Nå får jeg stort sett tilbud på noe jeg har kjøpt en gang før eller på noe snop. Denne uken fikk jeg tilbud på to typer sjokolade og løsvekt nøtter. Det kjøper jeg ytterst sjelden på rema. 

Jeg kommer nok til å fortsette å handle der da det er eneste butikken som ligger i praktisk avstand både fra hjemme og jobb, men hadde jeg bil hadde jeg nok handlet mer på Coop. Mer relevante kuponger og samtidig bonus på alt jeg handler i tillegg til 11% på frukt og grønt. Extra har også to for xx,- på noen produkter jeg bruker så det sparer jeg ytterligere en del på i forhold til rema. 

Anonymkode: 109ab...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andioop777 skrev (5 timer siden):

Igjen har jeg fått priskutt på mat jeg aldri har kjøpt... Jeg gir alltid tilbakemelding, men det virker som at Rema 1000 enten ikke leser de eller bryr seg 

Så rart. Jeg er ikke så ofte innom Rema, men sjekket i appen, og de fleste tilbudene var ting jeg hadde kjøpt der før. Ganske bra tilbud også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herlig med alle de som skal boikotte Rema og heller handle andre steder der det er dyrere.. Tipper det er bare noe de sier, også sjekker de Æ hver mandag...

Anonymkode: f418f...ab1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke viste, er at man må trykke på hvert Æ-tilbud og rate med stjerner. På den måten får man tilbud som er personlig tilpasset. Glutenfritt brød, Norvegia og yoghurt fikk 6 stjerner av meg, 0.5 l Pepsi fikk 1 stjerne da den er lite relevant for meg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MarianneE skrev (3 timer siden):

Det jeg ikke viste, er at man må trykke på hvert Æ-tilbud og rate med stjerner. På den måten får man tilbud som er personlig tilpasset. Glutenfritt brød, Norvegia og yoghurt fikk 6 stjerner av meg, 0.5 l Pepsi fikk 1 stjerne da den er lite relevant for meg.

Jeg sendte inn 1 stjerne på alt, og da fikk jeg et nytt tilbud som faktisk var relevant for meg.

Anonymkode: 823cd...dfd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herlig med alle de som skal boikotte Rema og heller handle andre steder der det er dyrere.. Tipper det er bare noe de sier, også sjekker de Æ hver mandag...

Anonymkode: f418f...ab1

Sier ikke at jeg skal boikotte Rema. Men jeg tok ukeshandelen der før, kjøpte de vanlige ukestingene jeg hadde 10/10 av, og handlet jo da også alt annet jeg skulle ha til middag i samme slengen, for jeg gidder ikke reise innom 3-4 ulike butikker. 

Nå bruker jeg mer flittig tilbudsavisene, for det lønner seg mer ser det ut som. De tilbudene jeg har fått på Rema etter omleggingen har for det meste ikke vært noe jeg er interessert i, noe jeg kanskje har handlet 1-2 ganger.

Sjekker jeg Æ hver mandag? Ja jeg gjør jo det, i håp om at de skal treffe. Men sjekker også alle andre tilbud i tillegg før jeg bestemmer meg for hvor jeg vil spare mest penger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått kun 10% og 15% rabatter og fleste varene er rema sitt eget merke. Er det noe nytt de har startet med at de mest gir rabatt på sitt merke? 5 av 7 rabatter hos meg er på varer av remas eget merke. 

Denne uken rabatt er på varer jeg aldri har kjøpt, og som er rema sine egne merker. Feks rema ferdig pizzabunn, rema tortillachips. De andre rabattene er på varer jeg sjeldent kjøper (kanskje rema vil jeg skal kjøpe det mer), fikk rabatt på brie. 

Anonymkode: f21b8...a3a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
andioop777 skrev (17 timer siden):

Tviler på at kundeservice hos rema sitter og leser hver eneste tilbakemelding. Men i teorien skal appen være smart nok til å lære deg å kjenne på dine tilbakemeldinger.

Jeg tenker at den nye ordningen har vart i noen få uker (4 uker?). Da må man gi det litt tid. Om et halvt år, hvis man bruker appen jevnlig, så vil tingene ordne seg.

På den annen side, så har jeg brukt Coop sin app i årevis, og får fortsatt kuponger på ting jeg kanskje har kjøpt en gang. Så går det noen runder, med samme kupong inkludert, til den endelig slutter å dukke opp, siden jeg ikke bruker den.

Jeg synes forresten at det at det kommer "nye" varer er litt kjekt. Da får jeg prøvd ut varer til rabattert pris :)

Anonymkode: b70f1...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tviler på at kundeservice hos rema sitter og leser hver eneste tilbakemelding. Men i teorien skal appen være smart nok til å lære deg å kjenne på dine tilbakemeldinger.

Jeg tenker at den nye ordningen har vart i noen få uker (4 uker?). Da må man gi det litt tid. Om et halvt år, hvis man bruker appen jevnlig, så vil tingene ordne seg.

På den annen side, så har jeg brukt Coop sin app i årevis, og får fortsatt kuponger på ting jeg kanskje har kjøpt en gang. Så går det noen runder, med samme kupong inkludert, til den endelig slutter å dukke opp, siden jeg ikke bruker den.

Jeg synes forresten at det at det kommer "nye" varer er litt kjekt. Da får jeg prøvd ut varer til rabattert pris :)

Anonymkode: b70f1...13c

Appen kjenner ikke meg for jeg kjøper ikke alle disse ferdigproduktene i remas eget merke. Feks ferdig pizzadeigen har jeg aldri kjøpt. 

Anonymkode: f21b8...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...