Gå til innhold

Jobbintervju


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal på jobbintervju på fredag og gikk igjennom skapet i går på jakt etter noe passende å ha på meg.. Fant ut at jeg bare hadde EN bukse som ikke var treningsbukse eller jeans, og på skjortefronten sto det enda verre til..

Men det jeg kom frem til var: svart glatt bukse i litt dressbukselignende stil (riktignok med en lomme nederst på beinet og rimelig mye sleng..), ettersittende svart skjorte og svart pinstriped liten dressjakke + svarte støvletter med litt hæl.. Er det et ok antrekk? Det er veldig lite "meg"..

Synes det ble litt mye svart.. Men så har jeg rosa hår, det gjør kanskje litt opp for fargeløsheten.. :ler:

Og ja, en annen ting også: jeg har (delvis) rosa hår. med litt ettervekst i tillegg.. Burde jeg sette opp håret mitt så det så minst mulig fargerikt ut? Tenker på stram hestehale eller noe sånt.. Ser veldig tantete ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke trives i det, syntes jeg heller ikke du skal gå med det.

Hvis du har en fin topp + sko er det ikke noe problem å ha jeans på intervju, så sant det ikke er jobb som advokat el. da hadde jeg gått for en eller annen buisness dress. Men hvis ikke, er det bare å bruke jeans. Det har jeg selv brukt på intervjuer, og det har ikke vært noe nedtur, fikk da jobben ihertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 100% avhengig av hva slags jobb det er du skal i intervju på, hva slags antrekk som passer.

Uten å vite om det er barnehageass, butikkmedarbeider (og i så fall hva slags butikk) eller på et kontor, er det vanskelig å komme med råd om antrekk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er et bryllupsforum (fatter ikke helt hvordan denne tråden  er kommet hit), så kan jeg foreslå hvit kjole..;)

Dette er ikke et bryllupsforum så jeg fatter ikke helt hvor du tror du er ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg som skrev første innlegg

Ok, det var kanskje lurt å skrive hva slags jobb ja :)

Er en typisk kontorjobb, vet ikke helt hvilken del av bedriften jeg skal inn i (de hadde flere typer stillinger og jeg tar egentlig hva som helst så har søkt på alle :) ) men tror ikke jeg skal ha noe face-to-face kontakt med kunder, så sånn sett er vel ikke utseendet det viktigste... Men var og kikket litt der i går, og nesten alle damene jeg så hadde dress.. så litt noia der..

Om det var opp til meg ville jeg vel helst gått i skjørt.. Men synes at fargerike lappeteppe-sigøynerskjørt (som er yndlingsplaggene mine - elsker sånne!) var å dra det litt vel langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

Jeg hadde hvertfall gjort noe med håret.. Hadde aldri turt å gå på jobbintervju med rosa hår med mindre det var snakk om en jobb i et piercingstudio eller musikksjappe..

Og så ville jeg valgt en topp i en annen farge enn sort... Og en bukse uten lommer langt nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg hadde tatt en shoppingrunde jeg om jeg var deg. Sigøynerlappeskjørt må du ikke gå i. Hvis du har sett at de andre på jobben stort sett går i dress ville jeg kjøpt meg en enkel svart bukse, uten noe lommer eller annet dill dall på. Den svarte jakken kan du jo bruke men jeg ville hatt en enkel topp eller skjorte i en annen farge enn svart inni. Svarte sko med litt hel er jo også bra.

Du finner jo mange enkle bukser som ikke koster all verdens og topper er det jo et hav av. Håret ville jeg kanskje ha farget ja, men om du absolutt ikke vil det ville jeg satt det opp og gjort det litt midre synlig.

Dersom du skulle få jobben så må du vel kanskje oppgradere klesskapet uansett hvis det er litt dresskode på arbeidsplassen så det er vel ingen dum invistering????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

For en kontorjobb er nok rosa hår og fargerike gavanter en dårlig løsning, ja :forvirret:

Få vekk håret, og kjøp deg en billig enkel dressbukse sak på Veromoda e.l. (men hvis du skal bruke den sorte jakken til, husk på at sort ikke er sort, og at tekstil ikke er tekstil, så alt passer ikke nødvendigvis sammen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter igjen

tenkte meg nok at det ble helt feil antrekk ja.. :grine:

Vel, håret er såpass mørkerosa at jeg tviler på at jeg får dekt det fullstendig med annet enn svart.. og jeg er normalt ganske lys blond.. så det vil se rimelig rart ut.. Har vasket det masse i det siste (bare en uke fra jeg fikk varsel om intervjuet til jeg skal dit, og det er LENGE siden jeg søkte på stillingen.. hadde helt glemt at jeg hadde søkt faktisk) men den fargen satt veldig bra.. Vil IKKE ha permanent svart/mørkebrunt hår iallefall. Har en ikke-permanent svartfarge liggende, som jeg kunne brukt.. men den blir blålig etter noen vask.. Å prøve et helt nytt merke hårfarge idag kan jo være ganske skummelt.. Hm, jeg KAN jo farge det svart på intervjuet og så møte opp med blått hår om jeg får jobben.. Det var ikke den dummeste planen.. :sjarmor:

Vet de ansatte en fyr med masse piercinger og hanekam der for en tid tilbake.. Men han hadde vel endel bedre papirer enn meg.. Var på nærmeste kjøpesenter og kikket idag, men de har jo omtrent ikke dressbukser for tiden jo.. og de som var så jo helt merkelige ut på meg.. I tillegg til at de kostet veldig mye for en tom lommebok. Men skal iallefall gå for en mer fargerik topp.. Noen "ønsker" om farge? Har topper i de aller fleste farger. Med og uten utrigning, tilogmed noen med høy hals og fløyelsstoff.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele rene jeans og dressjakke, og nyvasket pent fikset rosa hår. Ikke alt for mye sminke. Det skal jo tross alt være du som søker på jobben også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele rene jeans og dressjakke, og nyvasket pent fikset rosa hår. Ikke alt for mye sminke. Det skal jo tross alt være du som søker på jobben også...

Enig, høres bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele rene jeans og dressjakke, og nyvasket pent fikset rosa hår. Ikke alt for mye sminke. Det skal jo tross alt være du som søker på jobben også...

Enig!

Pass på at ikke jeansene er av den slitte eller hullete typen, skal dette funke, bør den være mørk! Men jeg ville kanskje sett etter en helt vanlig sort bukse eller lignende, som du kunne brukt.

Har du noen litt "damete" støvletter? Da "høyner" du antrekket med å brette opp disse og bruke støvletter til.

Høres dette ut som det kan funke for deg?

For øvrig kan du gjøre mye med noen smykker, men ikke hvis de ikke er litt nøytrale, dvs uten dødningehoder og slikt ;) (vet ikke om du har det, det er bare et eks)

Lykke til med jobben, håper du får den! Ser ut som du har rett motivasjon i hvert fall, og det er jo det viktigste!!!!

Fortell hvordan det går da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...