Gå til innhold

Champgnefrokost 17.mai -Oslofenomen?


Connie80

Anbefalte innlegg

heller ikke normalt i Innlandet i alle fall...        

Anonymkode: 32fc1...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Bergen kjører masse studenter på Juss,NHH og BI champagnefrokost, samt voksne folk i vellykkede strøk som tror at de er bedre enn de fleste.

Anonymkode: fdf71...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har vokst opp med 17. mai som en alkoholfri dag. En dag som skal være en fin dag for barna som de kan glede seg til. Is, brus, pølser og kaffeselskap hjemme med kaker og div mellom barnetog og borgertog. Dette har jeg videreført til mine barn. Vi har utvidet med grilling på kvelden for hele familien. Da tar vi voksne oss et vinglass om vi vil, og bunaden blir byttet ut med noe lettere. Champagne-frokost kommer jeg aldri til å innføre, uansett hvor hipt det måtte være. Synes ikke noe om å starte dagen med alkohol, særlig ikke om det er barn tilstede.

Anonymkode: 85669...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harrykultur. Drive å drikke seg drita når det er så mye unger på byen. 

Setter dem i samme bås som ranerne som kjører til Sverige i påska.

Anonymkode: 38721...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hvor i livet man er? Når jeg studerte, var det som regel champagnefrokost 17.mai. Etter studieårene, når venner etter hvert har fått barn, så har 17.mai blitt mer og mer en familiedag for mine venner. Jeg som er ufrivillig singel og barnløs merker dette veldig godt, da jeg plutselig ikke har noen å henge med på sånne dager. Har en mor som ikke bryr seg om å feire sånt, og heller ikke er i form til noe særlig feiring. Har en søster som har sin egen familie, men de vil feire for seg selv. Jeg savner sårt venninne- feiringer av både 17.mai, sankthans, nyttårsaften og lignende dager. 

Anonymkode: 0bb74...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Harrykultur. Drive å drikke seg drita når det er så mye unger på byen. 

Setter dem i samme bås som ranerne som kjører til Sverige i påska.

Anonymkode: 38721...969

For vår del, i studiemiljøet jeg var en del av, var det aldri snakk om å drikke seg drita. Maks et par glass over flere timer. Det var mest kosen, og den litt staselige følelsen man får med bobler i glasset😊

Anonymkode: 0bb74...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil heller kalle det et instafenomen. Selv om det ble vanlig veldig lenge før Instagram. Men nå er det sånn "se så ekstremt megalykkelig jeg er og hvor mange venner jeg har og seeee den dyyyyyre champagnen vi drikker da!" Mest for å vise seg frem og dokumentere på insta. Latterlig. 

Anonymkode: 93b46...1a9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...