AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #41 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg holder på å gå ned i vekt, men jeg sliter virkelig med å få i meg frokost og andre måltider enn middag. Derfor har jeg blitt anbefalt av ernæringsfysiolog om å forsøke næringsdrikker i stedet. Jeg ser at prisen på disse næringsdrikkene er veldig høy, over 100 kr for 4 små flasker. Jeg lurer derfor på om det finnes noe pulver av noe slag som inneholder næring, som kanskje er billigere enn de ferdiglagde drikkene som selges på apotek? Anonymkode: e25c9...9d2 Hvorfor skal du ha næringsdrikker hvis du holder på å gå ned i vekt? Man dør ikke av et måltid om dagen. Næringsdrikker anbefalt av ernæringsfysiolog høres jo helt feil ut. De er ikke spesielt gode, er næringsrettet og inneholder masse kalorier. Tenker en smoothie el ville hjulpet deg mye om du må ha noe. Anonymkode: 8f97c...656 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #42 Del Skrevet 23. mai 2022 Hvis du går til en ernæringsfysiolog som hevder at du ødelegger forbrenningen ved å spise en gang om dagen, bør du snarest bytte rådgiver. Vedkommende har åpenbart ikke peiling. Husk at hvem som helst kan kalle seg ernæringsfysiolog, uavhengig av kompetanse. Klinisk ernæringsfysiolog er noe helt annet og de folka vet hva de snakker om. Anonymkode: 8fdca...70f 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #43 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei dette stemmer ikke man må få et vedtak fra hellfo og det er veldig strenge krav. Jeg har vedtak selv så jeg har vel kanskje litt mer kunnskap enn en som vet om noen andre som har Anonymkode: 51ea0...4b7 Kjøpte til mor- mor når hun gikk ned i vekt pga magesår, og til en venninne som slet med og få i seg nok næring fordi hun ikke tåler gluten. Har et familiemedlem med anoreksi som skulle drikke disse, men var et pes og få de i henne da. Dette var energirike næringsdrikker fra apoteket. Hadde ikke med noe vedtak når jeg kjøpte for dem. Har ts fått vedtak fra helfo via sin ernæringsfysiolog? . Er du sikker på vi snakker om det samme? Har uansett ikke påstått og være veldig kunnskapsrik på dette, snakker ut fra min erfaring om vektøkning, ikke nedgang. Anonymkode: 225fb...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #44 Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg anbefaler Propud milkshake sine, det er 200 kalorier pr flaske og de er ganske gode! Finnes i mange smaker (sjokolade, jordbær, cockies&creem, brownie, mango, cappuccino). Jeg syntes sjokoladen er best! Rett etter kommer jordbær og cappuccino. Cockiedowe er veldig søt og mange kan syntes den er litt kvalmende. Mango er grei, men jeg er ikke så glad i mango 😅 brownies smaken har jeg ikke prøvd enda Jeg vet at kiwi typisk har disse, men da ofte bare sjokolade og jordbær. De kan også ta inn flere smaker på etterspørsel. Ellers er det bare å bestille de på nettet, (tights.no & gymgrossisten pleier å ha) De er ikke noe spesielt billigere enn andre, men ofte er det veldig bra salg på de i Sverige! Anonymkode: ae100...4f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #45 Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg spiser ikke godteri og drikker ikke brus. Drikker hovedsaklig vann med noen dråper Zeroh i, eller Pepsi Max laget med SodaStream hjemme hvis jeg skal "kose" meg, så det er ikke mye ekstra kalorier jeg får i meg. Synes det hele er håpløst. Har hørt så mye rart og vet ikke hvem jeg skal høre på lenger. Jeg er mye slapp og sliten, men blodprøver viser ingenting galt. Skal undersøkes for revmatiske sykdommer, men har ikke kommet så langt. Har PCOS da, men er det virkelig SÅ vanskelig å gå ned i vekt med PCOS? Jeg spiser middag fra frokosttallerken, så voldsomme mengder spiser jeg heller ikke, ikke nok til at det blir mer enn det maksimale av kalorier jeg skal ha i meg daglig. Forøvrig har jeg forsøkt å lage smoothies, grøt (går ikke ned), og eventuelt bare ta en liten yoghurt eller frukt (går heller ikke ned). Smoothie går lettere ned enn yoghurt, men så er det tiltak å faktisk lage det om morningen. ts Anonymkode: e25c9...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #46 Del Skrevet 23. mai 2022 https://www.tine.no/merkevarer/e Hva med disse da? Sånne næringsgreier fra Tine. Litt bedre enn de 4-pakningene da smaksmessig, men aner ikke pris. Anonymkode: b0c49...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #47 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nei dette stemmer ikke man må få et vedtak fra hellfo og det er veldig strenge krav. Jeg har vedtak selv så jeg har vel kanskje litt mer kunnskap enn en som vet om noen andre som har Anonymkode: 51ea0...4b7 Er noen i nær familie som får det gratis. Anonymkode: 0d2c1...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #48 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er noen i nær familie som får det gratis. Anonymkode: 0d2c1...22f Men der er mulig det er vedtak fra helfo forresten. Tok litt tid å få det gjennom. Men det går vel an å ordne om ts trenger det. Anonymkode: 0d2c1...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #49 Del Skrevet 23. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Du kan få på blå resept av legen. Anonymkode: 0d2c1...22f Nei! Hun oppfyller da ikke kriteriene for refusjon. Staten betaler (heldigvis) ikke næringsdrikker for en person som er på slankeren og ikke liker frokost. Dette er ikke et medisinsk problem. Anonymkode: a0598...587 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #50 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kjøpte til mor- mor når hun gikk ned i vekt pga magesår, og til en venninne som slet med og få i seg nok næring fordi hun ikke tåler gluten. Har et familiemedlem med anoreksi som skulle drikke disse, men var et pes og få de i henne da. Dette var energirike næringsdrikker fra apoteket. Hadde ikke med noe vedtak når jeg kjøpte for dem. Har ts fått vedtak fra helfo via sin ernæringsfysiolog? . Er du sikker på vi snakker om det samme? Har uansett ikke påstått og være veldig kunnskapsrik på dette, snakker ut fra min erfaring om vektøkning, ikke nedgang. Anonymkode: 225fb...36b Jo man må ha vedtak fra hellfo for å få Næringsdrikker på blå resept. https://www.helfo.no/regelverk-og-takster/blareseptordningen-forhandsgodkjent-og-individuell-stonad/blaresept-og-individuell-stonad/individuell-stonad-til-naeringsmidler/individuell-stonad-til-naeringsmidler Anonymkode: 51ea0...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #51 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men der er mulig det er vedtak fra helfo forresten. Tok litt tid å få det gjennom. Men det går vel an å ordne om ts trenger det. Anonymkode: 0d2c1...22f Det er ikke noe man bare kan ordne. Anonymkode: 51ea0...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #52 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg holder på å gå ned i vekt, men jeg sliter virkelig med å få i meg frokost og andre måltider enn middag. Derfor har jeg blitt anbefalt av ernæringsfysiolog om å forsøke næringsdrikker i stedet. Jeg ser at prisen på disse næringsdrikkene er veldig høy, over 100 kr for 4 små flasker. Jeg lurer derfor på om det finnes noe pulver av noe slag som inneholder næring, som kanskje er billigere enn de ferdiglagde drikkene som selges på apotek? Anonymkode: e25c9...9d2 Mener du at du har fordel av frokost? For om du, personlig, ikke har en fordel av frokost? Dropp frokost. Dette med faste måltider og viktigheten av frokost er bare tull. Fordøyelsen til oss mennesker er skapt den gangen vi sprang rundt på savannen og gjemte oss fra rovdyr. Vi er designet for å spise når mat er tilgjengelig (noe som er hele årsaken til fedme). Til frokost kan du spise en yoghurt, en neve nøtter, en smoothie, en banan eller altså intet. Alle billige. Anonymkode: 7f210...618 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #53 Del Skrevet 23. mai 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Greia er at jeg spiser for sjeldent i løpet av dagen. Jeg spiser kun middag, og får høre at det ødelegger forbrenningen. Jeg vet ikke hvorfor det har blitt slik, men eneste gangen jeg er sulten er når jeg skal spise middag. Blir ikke sulten før dagen etter til middag. I følge blodprøver mangler jeg ikke vitaminer eller mineraler, men jeg ønsker å prøve dette for å sette kroppen i gang etter anbefaling fra ernæringsfysiologen. ts Anonymkode: e25c9...9d2 Les deg opp på OMAD - one meal a day. Det gjør faktisk det motsatte av å ødelegge forbrenningen, det gir kroppen din langt mer energi til å faktisk forbrenne fett i stedet for å fordøye mat. Det er i tillegg enormt mye forskning som viser at det motvirker kreftceller. Jeg følger dette selv og det gjorde vektnedgangen min ekstremt enkel, og jeg spiser akkurat hva jeg ønsker til det ene måltidet. Føler du deg frisk når du spiser en gang om dagen? Har du nok energi? Anonymkode: bb213...ef8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #54 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo man må ha vedtak fra hellfo for å få Næringsdrikker på blå resept. https://www.helfo.no/regelverk-og-takster/blareseptordningen-forhandsgodkjent-og-individuell-stonad/blaresept-og-individuell-stonad/individuell-stonad-til-naeringsmidler/individuell-stonad-til-naeringsmidler Anonymkode: 51ea0...4b7 Her står det jo at man får på blå resept, men at lege. også må sende ved individuell søknad. Derfor uttrykket blå resept. Og langvarig bruk er et kriterie er jo en selvfølge om man vil ha noe på blå resept. Og sykdom, men får ikke helt taket på hvorfor ts har fått det anbefalt eller hvorfor ts må ha. Det er hvertfall et alternativ. Anonymkode: 0d2c1...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #55 Del Skrevet 23. mai 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Her står det jo at man får på blå resept, men at lege. også må sende ved individuell søknad. Derfor uttrykket blå resept. Og langvarig bruk er et kriterie er jo en selvfølge om man vil ha noe på blå resept. Og sykdom, men får ikke helt taket på hvorfor ts har fått det anbefalt eller hvorfor ts må ha. Det er hvertfall et alternativ. Anonymkode: 0d2c1...22f Hun får det ALDRI dekket på blå. Hvor skulle hun? "Pasienten liker ikke frokost og lunsj".. synes jeg ser det i legens søknad til Helfo. Anonymkode: a0598...587 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #56 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun får det ALDRI dekket på blå. Hvor skulle hun? "Pasienten liker ikke frokost og lunsj".. synes jeg ser det i legens søknad til Helfo. Anonymkode: a0598...587 Kommer dårlig fram i hi hvorfor det er anbefalt. Anonymkode: 0d2c1...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #57 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her står det jo at man får på blå resept, men at lege. også må sende ved individuell søknad. Derfor uttrykket blå resept. Og langvarig bruk er et kriterie er jo en selvfølge om man vil ha noe på blå resept. Og sykdom, men får ikke helt taket på hvorfor ts har fått det anbefalt eller hvorfor ts må ha. Det er hvertfall et alternativ. Anonymkode: 0d2c1...22f Ts oppfyller ikke kriteriene. Anonymkode: 51ea0...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #58 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer dårlig fram i hi hvorfor det er anbefalt. Anonymkode: 0d2c1...22f Nei det kommer tydelig frem Anonymkode: 51ea0...4b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #59 Del Skrevet 23. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer dårlig fram i hi hvorfor det er anbefalt. Anonymkode: 0d2c1...22f Det blir jo anbefalt fordi hun ikke liker å spise frokost og lunsj. Simplere kan det ikke bli. Anonymkode: a0598...587 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #60 Del Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg spiser ikke godteri og drikker ikke brus. Drikker hovedsaklig vann med noen dråper Zeroh i, eller Pepsi Max laget med SodaStream hjemme hvis jeg skal "kose" meg, så det er ikke mye ekstra kalorier jeg får i meg. Synes det hele er håpløst. Har hørt så mye rart og vet ikke hvem jeg skal høre på lenger. Jeg er mye slapp og sliten, men blodprøver viser ingenting galt. Skal undersøkes for revmatiske sykdommer, men har ikke kommet så langt. Har PCOS da, men er det virkelig SÅ vanskelig å gå ned i vekt med PCOS? Jeg spiser middag fra frokosttallerken, så voldsomme mengder spiser jeg heller ikke, ikke nok til at det blir mer enn det maksimale av kalorier jeg skal ha i meg daglig. Forøvrig har jeg forsøkt å lage smoothies, grøt (går ikke ned), og eventuelt bare ta en liten yoghurt eller frukt (går heller ikke ned). Smoothie går lettere ned enn yoghurt, men så er det tiltak å faktisk lage det om morningen. ts Anonymkode: e25c9...9d2 Handler det mer om at det er tiltak å lage seg noe å spise/drikke enn at du faktisk ikke får det i deg? En smoothie tar deg 2 min å lage. Skal du ha opp energien din så må du ha næring, og da må man lage mat/spise riktig. Er du ikke sulten på morgenen får du i deg lunsj i stede. Og hva spiser du til middag og utenom middag? Noen steder må alle disse kaloriene komme fra? Er du mye sliten og trøtt, så orker man ikke så mye. Da forbrenner man ikke så mye heller. Anonymkode: 8453f...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå