Sluagh Skrevet 21. juli 2007 #161 Skrevet 21. juli 2007 Kan egentlig ikke komme på noe fra typen, men min sjef sa til meg: "Sluagh, du er fantastisk". Det ble satt i en sammenheng med mange løse tråder på jobb som ble fanget opp og ja... Jeg bare gjorde mitt beste og hun var fornøyd, og jeg satte pris på det. Det varmet godt i den situasjonen Jeg rødmer som en idiot når jeg får komplimenter jeg... Stammer og ser ut som en dust.
Anglofil Skrevet 22. juli 2007 #162 Skrevet 22. juli 2007 (endret) Det var en som sa til meg (en gutt) for en stund siden; "Yvonne, du er en fantastisk person, du vet bare vet det ikke selv!" (han vet ganske godt om mine problemer med mobbingen og mitt til tider dårlige selvbilde). Aner ikke hvorfor han sa det, men hyggelig selvsagt å høre. Og ikke minst overraskende. Mvh Yvonne Endret 22. juli 2007 av yvonne
Bladlusa Skrevet 23. juli 2007 #163 Skrevet 23. juli 2007 Mannen min kan med et par ord og et blikk få meg til å føle meg som verdens flotteste dame, om jeg så ligger med feber på 3. døgnet, fett og bustete hår, svett og fæl, og blank og kvisete i ansiktet. Han er unik! :rødme: Ellers har jeg lyst til å trekke frem noen ekstra varmende komplimenter jeg har fått fra uventet hold: Spontant utbrudd fra en kamerat som ikke hadde sett meg på et par år: "Åh, du har lagt på deg! Så fin du er!" Det var akkurat det jeg trengte å høre, siden jeg for første gang vurderte om det kanskje var på tide med en liten slankekur. Den kuren ble ikke noe av, nei! Fra en av "gutta på gølvet" på jobben: "Du er hjartet i den her firman, du. Det ska' du veta." Fra kameraten til lillebroren min, jeg var vel 10-11 og han 6-7: Han: "Kan ikke du komme ut og leke?" Jeg: "Nei, jeg har ikke lyst til det akkurat nå." (Jeg syntes han var for liten, men hadde ikke lyst til å si det til ham.) Han: "Jammen, du er så søt!" Jeg skulle slått til, det gikk jammen mange år til neste gang jeg fikk en sånn kompliment!
Aftenvandrer Skrevet 24. juli 2007 #164 Skrevet 24. juli 2007 Det å få komplimenter er veldig flott. Heldig er den som får dem. Vi må være flinke til å ta dem imot også! Synes så mange bare avfeier komplimenter som usanne, ufortjente, eller blir forlegne og går av en eller annen grunn i forsvar. Da jeg leste forrige innelegg her, kom jeg på et par til som gjorde inntrykk. En av mine yngre medarbeidere, alle jobbet frilans som intervjuere, kom bort til meg og sa "Skal du slutte?? Men du er jo ryggraden i det sosiale miljøet her, hva skal vi gjøre nå da??" 2 år senere var jeg tilbake i et kort engasjement, da kom ei av jentene bort til meg og sa "Få en klem da. Jeg tror du har forandret deg en del, men øynene og smilet ditt glemmer jeg ikke så lett". Det var koselig! Og siste, på hovedfagspils, etter en lang samtale med en utrolig flott kvinne av en medstudent, sier hun "Vet du, jeg tror du er vår tids Sokrates". Ok, nok nå.
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. juli 2007 #166 Skrevet 27. juli 2007 Da jeg en helt vanlig dag kom gående til butikken med barnevogn og en kjekk mann bare stoppet meg plutselig og sA:Jeg må bare få si dette, du er virkelig kjempevakker!! Jeg ble helt satt ut og bare sa:hæh? Så han gjentok at jeg var helt nydelig. Eh..tusen takk stortret jeg frem..Så bare gikk han igjen.. Det lyste iallefall opp den dagen min
Gjest Pax Skrevet 27. juli 2007 #167 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har fått mye ros for min turkise øyefarge i utlandet (men aldri i Norge). I alle fall, det var en jente som sa: - Du har så nydelige øyne, det ene øyeblikket ser de blå ut, det neste grønne. Men det beste av alt er at de utstråler en ekte varme. Det var veldig hyggelig å høre.
Besson Skrevet 27. juli 2007 #168 Skrevet 27. juli 2007 For en deilig tråd, blir helt rørt! Min mann er fantastisk flink til å gi meg komplimenter, går ikke en dag uten at han sier noe fint til meg, er veldig bortskjemt. :rødme: Fra andre må jeg nevne to kompiser som helt uavhengig av hverandre sa til meg: "Mannen din er den heldigste mannen i verden!" Et flott kompliment til meg, men ble litt fornærmet på konene deres sine vegne da... Satt på flyplassen en gang, sammen med mann og barn, og ved siden av oss satt et gammelt ektepar. Etter en stund sier plutselig den gamle mannen til meg: "Vi ville bare si at vi synes du er så utrolig flink med barna dine." Jeg ble så rørt og takknemlig at jeg begynte nesten å grine! Vi hadde hatt en forferdelig dag med forsinkelser på fly og alle var slitne og trøtte, og da var det så utrolig godt å få et slikt kompliment!
Gjest nimbus Skrevet 3. august 2007 #170 Skrevet 3. august 2007 Fra en gutt: du er jo utrolig pen, men det er ikke derfor jeg ikke klarer å slutte å elske deg. Det er øynene dine, de er så levende... (jeg liker nemlig egentlig ikke kompliment som går på pen/søt/sexy, da føler jeg meg som et kjøttstykke...) fra min mann: jeg gleder meg til resten av livet sammen med deg fra en streng lærer på foreldremøte i min slemme ungdomstid: Nimbus er egentlig ekstremt intelligent (den tror jeg er favoritten) den morsommeste tror jeg er fra en jeg datet som skrev sms neste morgen: du er en stor jente! Han er engelsk, og hadde funnet en ordliste på internett... fra sjefen min: så leit at du skal slutte! Du har vært en stor ressurs for oss. For en koselig tråd! Har egentlig hatt en drittdag, men nå ble jeg litt glad over å tenke på fine kompliment jeg har fått!
Apple- Skrevet 6. august 2007 Forfatter #171 Skrevet 6. august 2007 For en koselig tråd! Har egentlig hatt en drittdag, men nå ble jeg litt glad over å tenke på fine kompliment jeg har fått! Så bra for deg! Dette var noe av tanken da jeg startet denne tråden (som jeg aldri hadde trodd skulle bli så lang - veldig koselig!).
Apple- Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #172 Skrevet 26. februar 2008 Ikke gi dere nå, folkens! Positive ting må holdes gående, og det er så koselig å lese hvor hyggelige folk kan være mot hverandre. Gi f... i Jante-loven og la oss få høre det!
Jodi Skrevet 26. februar 2008 #173 Skrevet 26. februar 2008 Fra en kompis for mange år siden: "den mannen som ender opp med Jodi kommer til å få et lykkelig liv"... Det varmet! Ellers var det veldig hyggelig å få høre at sjefen min var imponert over hvor fort jeg lærte ting, etter å ha vært i jobben i en mnd. En god kamerat av meg kom med flere komplimenter (for meg ihvert fall) i løpet av samme telefonsamtalen.. Det var snakk om eksen hans, og han sa "nei, det ble feil å sammenligne dere to, dere er jo som natt og dag" (han er ikke veldig fornøyd med eksen..). Og når han sa "du er virkelig verdt å ta vare på, det mener jeg og det skal du ta til deg", ble jeg virkelig rørt.... Og når datteren min sier "du er den beste mamman i hele verden, jeg elsker deg jeg", da får jeg litt klump i halsen ja...
Supramundane Skrevet 26. februar 2008 #174 Skrevet 26. februar 2008 "Jeg driter i hva/hvordan/hvorfor/når. Det eneste som betyr noe at det er oss." Sagt av samboeren min. :rødme:
Gjest Gjest-M- Skrevet 26. februar 2008 #175 Skrevet 26. februar 2008 Ungene mine sier stadig vekk at jeg er den beste mamma`n i verden, og bedre kompliment kan hvert fall ikke jeg få. Noen kompiser av yngstemann hadde sagt høyt i klassen på skolen at mamma`n til xxxxxx er skikkelig kul, og det tar jeg som et veldig godt komliment. Også en liten artig historie. For omtrent akkurat et år siden, var yngstemann og jeg i London. Jeg hadde nettopp hatt influensa, og var fortsatt litt sliten. Vi hadde trasket rundt i byen hele dagen, kom over en musikkforretning hvor sønnen måtte inn. Jeg satte meg på en liten stol i et hjørne mens poden kikket. Følte meg skikkelig sliten og trøtt, da en av de ansatte kom bort til meg og sa: May I just say that you are very beautyfull. Gjett om gamle mamma levde lenge på den:))
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #176 Skrevet 26. februar 2008 Min 4-årige sønn som sier til de andre barna i barnehagen, mens han holder meg i hånden, da vi skulle feire "mothers day" med en fest for alle mammaene (ja, noen steder i utlandet gjør de sånn!): "LOOK AT MINE !!!" ...jeg smeltet helt, og har fortsatt ikke glemt disse ordene, mange år etter...
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #177 Skrevet 26. februar 2008 Jeg kommer på flest jobbkomplimenter, jeg... Sist: Du er jammen kjempeflink (fra ny oppdragsgiver). At noe jeg har gjort har gitt mottager dagens gode latter (i positiv forstand... det skulle være morsomt). At jeg er strukturert og effektiv (jeg føler meg stort sett ikke sånn selv, men gjør jobben min til avtalt tid). At noen av de ansatte et sted jeg jobbet for flere år siden har sagt til andre (felles kjente) at de savnet meg og syntes jeg var så hyggelig å jobbe med. ... hmm... Jo, en kamerat sa at selvtilliten hans får et løft når han snakker med meg Ikke at han har så dårlig selvbilde heller, men han har vært ganske sjenert og sikkert litt usikker selv om han har kjempeintegritet. Rare greier. Men hyggelig å høre. At ei barndomsvenninne jeg har gjenopptatt kontakten med de siste årene, og som jeg beundrer av ulike grunner, sa at det ikke var rart det var vi som var bestevenninner da vi var små, og at hun var så glad vi har kontakt igjen. Det er jeg også, da Samboern min kommer mest med ganske generelle komplimenter, skulle av og til ønske at han var mer spesifikk. Men han har i hvert fall vist at han har tro på meg, og sånn sett bidratt mye til at jeg er der jeg er. Dessuten gir han komplimenter ganske ofte.
Gjest der lehrer Skrevet 1. mars 2008 #178 Skrevet 1. mars 2008 Kjempetråd! I jobbsammenheng, 8. klasse: "Jeg skjønner ikke dette, men det er ikke fordi du er en dårlig lærer altså" og, fra en "typisk pøbel" i samme klasse siste dag før jul: - Du er den beste læreren på vi har hatt! - Jasså? Selv om du får kjeft nesten hver time for at du bråker? - Ja!
Gjest koosejenta Skrevet 1. mars 2008 #179 Skrevet 1. mars 2008 beste komplimenet var da en vikar var hos oss i barnehagen jeg jobbet i..hun er ung,17 år da hun sa: Hvis jeg hadde vært voksen og en mann så ville jeg ha giftet meg med deg:) hehe..syns det var bra å høre... andre komplimenter..: jeg var på byen og traff en ung mann som flørtet med meg..han trodde jeg var ung 22 år..jeg er 34 gjett om det var gøy hehe...
Pingse Skrevet 2. mars 2008 #180 Skrevet 2. mars 2008 Fra en mann: "Du har et pent sett tenner" Fra en annen mann, ikke så lenge etter: "Du har så fine avlshofter" Fine hesten! Ikke de søteste komplimentene jeg har fått akkurat, men noen av de jeg husker best, fordi de har gitt meg en god latter Dessuten var de nok ment vel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå