Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Etter å ha blitt mobbet gjennom hele barndommen bl.a. fordi jeg er veldig lys i huden, ble det litt vått i øyekroken da en kunde sa til meg: "Så nydelig hud du har!" Det veide faktisk opp for alle de åra og alle de fæle kommentarene.

Bjørnemannen sier mye fint til meg, men noe av det beste må være "Vi har det så godt sammen, vi!"

Og da svigers skrøt av meg for at jeg var så flink til å ta meg av Vendelin :) Føler at alle klager på svigermora si som blander seg når ungene er små, men min visste akkurat hva jeg trengte å høre, og sa det. Snille svigermor :)

lys hud er jo vakkert da :) Liker ikke brunkrem i det heletatt jeg....

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt største kompliment var da bestekompisen min sto opp klokka 4 om natta for å følge meg til flyplassen da jeg skulle en måned til Cuba. Det er også noe av det fineste noen har gjort for meg.

Skrevet

For en nydelig tråd! Fikk helt tårer i øynene av mye jeg leste her.. :)

Jeg har fått mange komplimenter opp igjennom, men kommer selvsagt ikke på så mange nå.

Nydelig når kjærstn sa "jeg elsker deg" første gang, og han sier hele tiden at jeg er så bra:)

Skrevet

Det er så koselig med komplimenter! Jeg føler meg veldig heldig, for får stadig komplimenter, både av familie og kjæreste og andre.

Da jeg jobbet på gamlehjem og hjemmesykepleie, fikk jeg ofte komplimenter om at jeg har øyne som lyser, og at jeg er snill og god. Det varmer å høre at man blir satt pris på, særlig når man gir mye av seg selv. Eller så var det ofte kompliment nok i seg selv at de skiftet fra å være triste og nedslåtte da jeg kom, til å stråle mot meg og ønske meg en god dag, da jeg dro.

Fikk også komliment fra læreren min etter å ha skrevet et godt arbeide; "Du er suveren! 6+" Det betydde mye for meg.

Ellers får jeg høre fra min kjære at jeg er det beste som har hendt han og at jeg er drømmekvinnen, og at jeg får han til å føle seg sterk og lykkelig. Det er også koselig :yvonne:

Og når mamma sier at jeg er rågod :klemmer:

Skrevet

Åååh, fine tråden, må ha denne på mine innlegg!

Kan nevne de første jeg kommer på.

Fra sjefen i en butikk der jeg var ringevikar (var vikar hos flere): "Vet du, jeg blir så glad når jeg ser det er du som kommer på jobb, du er så utrolig flink!" Lignende kommentarer fikk jeg fra andre butikksjefer også, og det varmet helt utrolig når selve jobben egentlig var ganske så dritt.

Fra tidligere fhs-lærer: "Vet du, du er utrolig dyktig i det du gjør, jeg bare vet at du kommer til å nå veldig langt en dag og at vi kommer til å høre mer fra deg"

Fra tidligere vgs-lærer i et litt kreativt fag: "Jeg håper virkelig du fortsetter innen denne retninga, jeg vet det er hardt å lykkes med dette, men du er så utrolig flink og unik, vær så snill å ikke gi opp dette" (jeg ga likevel opp den drømmen, og jeg angrer heldigvis ikke).

Fra venninne som skulle trøste meg i et lettere panisk øyeblikk: "Hva er det du stresser med, du får jo til alt du bestemmer deg for, dette blir ikke noe unntak."

Fra en som hadde hørt meg lese opp en skoletekst, hun kom gråtende bort til meg og ga meg en klem: "Åh, tusen, tusen takk, det var så utrolig flott."

Fra helt fremmed fyr på treningssenter: "Du har et utrolig vakkert smil! Ha en fin dag!"

Er en stund siden disse kommentarene da, har ikke haglet så veldig med komplimenter de siste månedene (jeg er nyinnflyttet et sted), så det gjør godt å tenke tilbake på slike ting. Som mange sier, det er så lett å tenke på det negative, og glemme alt det positive man har hørt. Da var denne tråden helt perfekt, og den gjør meg også obs på hvor viktig det er å gi andre komplimenter også. Jeg tenker ofte mye fint om andre, men er nok litt feig til å si ifra med mindre jeg kjenner personen veldig godt. Skal skjerpe meg!

Kjæresten min er forøvrig veldig flink til å si fine ting til meg, men kommentarene fra han glemmer jeg ikke så fort, så de skal jeg ikke nevne denne gang...;)

Skrevet

En gang jeg ringte Peppes Pizza sa han som jobbet der "du har en utrolig sexy stemme".. ble passe satt ut :D

• 1 måned senere...
Gjest Lula ikke innlogget
Skrevet

Det desidert flotteste komplimentet jeg har fått:

"Du er så ekte"

Helt uslåelig, synes jeg. Har fått fiiine komplimenter av både barn, mann, venner og andre, men dette er det som har gjort mest inntrykk, og som jeg tenker oftest på. Tar det frem og koser meg med det, samtidig som jeg minner meg selv på å fortsette å være ekte.

Skrevet

Fra min bestekamerat, som jeg før jul så hver dag, og nå kun ser ca en gang i måneden:

"Jeg savner å prate med deg"

"Jeg savner min daglige dose C"

Sukk jeg savner ham også.

Skrevet

Det aller beste komplimentet jeg husker kom fra en kollega:

"Kan vi ikke ta en pasient sammen du og jeg? Jeg synes det er så fint å jobbe sammen med deg".

Det satte jeg stor pris på, for i min jobb bruker jeg så mye av den jeg er. :)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Her om dagen var det en kunde på jobben som var så fornøyd, og han sa med et stort glis "du er en karamell av en jente" det syns jeg var morsomt :D

Skrevet

En jeg er forelsket i, men som jeg bor langt unna møttes for en stund siden. Da vi skulle dra hvert til vårt igjen, snakket vi om hva vi likte ved hverandre og kom til å savne...

Vi skal snart bo på samme sted, og ser veldig frem til det. Begge synes det er viktig å bli godt kjent før man blir sammen, og har tatt det veldig med ro hittil. Rett før jeg skulle gå, sa han: "Neste gang vi sees vil jeg at du skal være kjæresten min!" <3

En jeg var kjempebetatt av for mange år siden sa at jeg var en sånn jente han ville gifte seg med. At jeg var så jordnær, ærlig og til å stole på... Jeg syntes ikke det var gøy å høre da, for vi var så unge og han ville bare "ha det gøy" på den tida, ikke noe seriøst.

Men nå tenker jeg at det var jo igrunnen et fint kompliment.

Gjest Sommertid
Skrevet (endret)

Har lest gjennom hele tråde. Så utrolig heldige alle sammen er som får så mange flotte komplimenter :jepp:

Noen jeg kommer på selv i farten:

Fra mamma: Du er en fantastisk god mor :hjerte:

Fra behandleren min på nav: Du er utrolig flink og har en ståpå vilje som jeg ikke har sett maken til. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å hjelpe deg på beina igjen.

Det varmet utrolig å høre når man er ganske langt nede psykisk.

Edit: Glemte En ting.

Dete var på en skikkelig dårlig dag. Føle meg skikkelig stygg. Så kommer tanteungen min og sier: Tante du ser kjempe flott ut i dag :hjerte: :hjerte:

Endret av Sommertid
Skrevet

Jeg husker mange fine komplimenter, men, jeg var nettopp på tur og ble ganske så bortskjemt av 3menn som jeg satt å pratet med.

Han ene fortalte meg da vi var på tomannshånd at de hadde sittet å "diskutert" meg da jeg var borte et øyeblikk. Han ene hadde spurte " Skala fra 1-10? " Jeg lo godt av at voksnegutter kan sitte slik i det hele tatt, men må jo innrømme jeg ble litt rørt over resultatet, men fyren som fortalte dette, hadde selv sagt 11+. Da han sa et ble jeg jo veldig glad, selvom det var litt av en barnslig måte å gjøre det på. ( å nei, det ble ikkeno på`n. ) :ler:

Skrevet

Det vakreste komplimentet jeg har fått, fikk jeg fra sønnen min da han var 4 år. Jeg hadde lagt meg litt med ham da han skulle sove, og det syns han var stas. Så strøk han på meg og sa: "Mamma, du er så fin. Særlig når du gjeiej deg, da blij du så pen at jeg kan nesten ikke tjo det jeg sej!" DA smelta mamsen, asså.:) Det har jeg aldri glemt. Nå er han 19, og vi morer oss over det enda. Skal sies at han har fortsatt i samme gate, han er fremdeles flink med komplimenter.

Skrevet

Det vakreste komplimentet jeg har fått, fikk jeg fra sønnen min da han var 4 år. Jeg hadde lagt meg litt med ham da han skulle sove, og det syns han var stas. Så strøk han på meg og sa: "Mamma, du er så fin. Særlig når du gjeiej deg, da blij du så pen at jeg kan nesten ikke tjo det jeg sej!" DA smelta mamsen, asså.:) Det har jeg aldri glemt. Nå er han 19, og vi morer oss over det enda. Skal sies at han har fortsatt i samme gate, han er fremdeles flink med komplimenter.

Aw! Barn er jo de mest ærlige også! Å få komplimenter fra barn kan man virkelig ta til seg. :)

Skrevet

Fra behandleren min på nav: Du er utrolig flink og har en ståpå vilje som jeg ikke har sett maken til. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å hjelpe deg på beina igjen.

Det varmet utrolig å høre når man er ganske langt nede psykisk.

Hvor var dette? :) Jeg har tilgode å høre noe særlig fornuftig og koselig av NAV-ansatte...

Det er sånn de alle burde være!

Det beste komplimentet jeg har fått var at jeg har så flott utstråling og gjør vedkommende glad bare ved å være i nærheten.

Skrevet

en flørt: "du er så fin som et jetfly, og da er du fin da!" :)

det var liksom det fineste av det fineste man kunne bli kallt ...hehe =)

har fått flere komplimanger men det va den jeg kom på nå :P

Skrevet

"Du er den eneste jenta jeg noen gang har engang vurdert å ta med hjem til foreldrene mine!" Han var sammen med en jente i over ett år før vi begynte å henge sammen, og hadde noen kortere forhold før det. Han ville at vi skulle bli sammen og tok meg så jeg fikk hilse på foreldrene og resten av familien ganske fort.

Det fikk meg til å forstå hvor mye jeg betød for han og hvor seriøs han var.

"Jeg elsker å våkne ved siden av deg, og ligge å se på deg litt før du våkner. Du er så nydelig!"

Jeg slet litt med komplekser og det var hemmende for meg/oss. Han sa; "Jeg gir blaffen i dèt! For meg er du den nydeligste i verden uansett!"

Skrevet

Av tanten til ei venninne da jeg var 10: Du kommer til å sjarmere mange gutter med de øynene der

Av en random VIF-supporter etter at jeg måtte ta av meg Branndrakta på VIF sin tribune (lang historie... :fnise:): Hu hadde fine pupper da, ihvertfall!

Skrevet

Kjæresten min sa i gårkveld at han helst ville sette meg på en pidestall og kaste blomster på meg.

Skjønneste.. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...