Gå til innhold

Hvor tidlig går dere ut med barna i helgene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er min 3 år og maser om å gå ut fra kl 9 ca 🙊 Drøyer det alltid en stund, det er jo ingen ute så tidlig uansett. Vi har ikke egen hage.

 

Hva med dere?

Anonymkode: 75119...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her slippes eldste ut fra kl. 9, hun er 3 år, i egen hage. Hvis vi skal på lekeplass osv blir klokka fort nærmere 10 før vi går ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min sønn var rundt et år gammel våknet han utrolig tidlig, og da kunne jeg gå ut med han i vogna før kl 7 om morgen. Det føltes veldig rart og ensomt, spesielt i helgene.

Anonymkode: 22203...684

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi ut fra kl. 10. Gutt 3,5 år. Ikke egen hage.

Anonymkode: f3df6...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 Her går vi ut fra kl. 10. Gutt 3,5 år. Ikke egen hage.

 Anonymkode: f3df6...f43

hva finner gutten egentlig på da ?      

Anonymkode: 488c3...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de vil, noen ganger er kl. 8 noen hanger er kl. 11. vi går ut i egen hage når vi føler for det. 

Anonymkode: c166e...1c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i rekkehus med hage. Ungene får gå ut klokken 10.

Anonymkode: ae0b6...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å ta det med ro i helgene. Spiser ikke frokost før 9. Ungene er ikke kledd og klare til å gå ut før nærmere lunsj. 

Hvis det er veldig varmt og sol, så man ikke trenger så mye klær, går de gjerne ut 10.

Anonymkode: b9245...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Her er min 3 år og maser om å gå ut fra kl 9 ca 🙊 Drøyer det alltid en stund, det er jo ingen ute så tidlig uansett. Vi har ikke egen hage.

 

Hva med dere?

Anonymkode: 75119...b7b

Aldri? De går i utebarnehage. Er vel nok utetid, det.

Anonymkode: 24193...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Her er min 3 år og maser om å gå ut fra kl 9 ca 🙊 Drøyer det alltid en stund, det er jo ingen ute så tidlig uansett. Vi har ikke egen hage.

 

Hva med dere?

Anonymkode: 75119...b7b

08.00

Anonymkode: 81e75...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde igjen litt. Mest pga naboer, da vi bor i rekkehus. Men vi går snart ut til lekeplasser og byen. De har spurt et par timer allerede, men leker nå veldig fint. Regn i dag og da. 

Anonymkode: dbe04...c9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er barnet mye større, men jeg slipper han ut når han vil. Som regel er det mest stas å gå ut utover dagen, når det er flere barn ute, men det har også skjedd at han har gått ut kl. 9-10. Forutsetningen er selvsagt at han ikke er til sjenanse for naboer, men det gjelder hele dagen.

Anonymkode: 8c1ac...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da min sønn var rundt et år gammel våknet han utrolig tidlig, og da kunne jeg gå ut med han i vogna før kl 7 om morgen. Det føltes veldig rart og ensomt, spesielt i helgene.

Anonymkode: 22203...684

Det gjorde jeg også. Kiwi åpner kl. 7, så trillet ned å handlet.. Nå går vi ut i 8-tiden, eller 9. Bhg-alder. De er mye og ofte ute i bhg, så vandt med å gå ut så tidlig. Jeg kunne godt tenkt meg å ventet noe timer til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra kl 10. Da jeg var barn, var det også kl 10. For å ikke plage naboene for tidlig i helgene.

Anonymkode: 11e45...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 2,5 år, og står opp mellom 6 og 0630 som oftest. Vi koser oss med lek, tv og frokost, og går ut sånn 0930. Da sykler han, mens jeg småkupert etter, ned til mormor eller morfar, eller bare en runde og drar innom en lekeplass. Eller vi går til byen, på kafe :)

Anonymkode: 42455...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er 2,5 år, og står opp mellom 6 og 0630 som oftest. Vi koser oss med lek, tv og frokost, og går ut sånn 0930. Da sykler han, mens jeg småkupert etter, ned til mormor eller morfar, eller bare en runde og drar innom en lekeplass. Eller vi går til byen, på kafe :)

Anonymkode: 42455...a78

Småløper, ikke småkupert 

Anonymkode: 42455...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg hadde småbarn, så fikk de gå ut ca kl 10 på søndager. Lørdag er/var fremdeles en "vanlig" arbeidsdag for mange, så da var det ikke noe problem om det var tidligere.
Hadde nabobarn som gjerne ringte på litt over kl 7 på søndager, foreldrene sov fremdeles og de kjedet seg. Ikke greit! Bodde i et eneboligfelt med mange småbarnsfamilier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligst kl 10, vi tar hensyn 

Anonymkode: 056ac...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgene går vi ut i 09-10 tiden. Da jeg var i permisjon så kunne vi godt finne på å være på lekeplassen kl 8 på hverdagene.

Nå er ikke lekeplassen vi bruker så veldig nærme hus, og de nærmeste husene har soverom på motsatt side så jeg ser ikke problemet. Hadde vært noe annet om det var snakk om en knirkete trampoline og  unge som roper og bråker, da hadde jeg nok ventet lenger utpå dagen!

Det jeg undrer meg på er at vi aldri møter andre barn utendørs, en sjelden gang like før leggetid kan vi møte 1-2 andre barn. Det kryr av barn i området, hva er det de gjør hele dagene om de ikke er ute?

Anonymkode: 816c2...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem skal man ta hensyn til?

Det er ingen som tar hensyn når de raver forbi boligområder drit fulle, eller ungdommer som er ute roper. Skal man ta hensyn til dem slik at de får sove utpå uforstyrret?

Da må man nesten ta hensyn til nattens helter også, men da kan vi jo ikke lage en lyd før etter kl 15 om dagene.

Anonymkode: 816c2...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...