Gå til innhold

Mobilnr mitt blir søkt på flere ganger gjennom dagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at telefonnummet mitt som er skjult fra nett blir søkt på mange ganger gjennom dagen,nesten hver eneste dag.

Hvem er det som søker på det hele tiden? Er "oppslag" bare tilfeldig? Jeg vet at disse oppslagene også er etter meg når jeg har sjekket det selv,men jeg søker ikke på nummeret mitt over 100x i løpet av en dag. Noen som vet?

Anonymkode: d200d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du se hvor mange ganger noen søker etter deg? 

Anonymkode: c59fa...7e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har lagt merke til at telefonnummet mitt som er skjult fra nett blir søkt på mange ganger gjennom dagen,nesten hver eneste dag.

Hvem er det som søker på det hele tiden? Er "oppslag" bare tilfeldig? Jeg vet at disse oppslagene også er etter meg når jeg har sjekket det selv,men jeg søker ikke på nummeret mitt over 100x i løpet av en dag. Noen som vet?

Anonymkode: d200d...8c3

Det høres veldig rart ut! Søkte nå på mitt, som også er skjult fra nett, og det er totalt søkt på 4 ganger liksom…😅 Er det mulig at ditt nr brukes av svindlere? Jeg vet om flere som har fått nr sitt misbrukt på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan du se hvor mange ganger noen søker etter deg? 

Anonymkode: c59fa...7e7

På 180.no kan man se statistikk og hvor mange ganger nummeret er søkt de siste 3 månedene.

Egentlig så har jeg en følelse av at jeg blir stalket på nett. Har skjedd ting samtidig som at nummeret mitt har blitt søkt på som har fått meg til å lure litt...

 

 

Anonymkode: d200d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charlotte0 skrev (2 minutter siden):

Det høres veldig rart ut! Søkte nå på mitt, som også er skjult fra nett, og det er totalt søkt på 4 ganger liksom…😅 Er det mulig at ditt nr brukes av svindlere? Jeg vet om flere som har fått nr sitt misbrukt på den måten.

Det er jeg ganske sikker at det ikke blir brukt som. 

Anonymkode: d200d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ønsker å finne ut hvor mange ganger ditt nummer har blitt søkt på.

og så går du til 180.no eller what ever, og søker etter ditt telefon-nummer.

dermed kommer vel dine gjentatte søk opp i denne statistikken over hvor mange som har søkt etter telefon-nummeret ditt? 

:hjerter_rundt:   

Anonymkode: 8c178...c7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du ønsker å finne ut hvor mange ganger ditt nummer har blitt søkt på.

og så går du til 180.no eller what ever, og søker etter ditt telefon-nummer.

dermed kommer vel dine gjentatte søk opp i denne statistikken over hvor mange som har søkt etter telefon-nummeret ditt? 

:hjerter_rundt:   

Anonymkode: 8c178...c7c

I alle dager....jeg vet at når jeg har søkt på nr mitt 1 gang eller 5x,så vil det jo gå fra 1 til 5 søk....men det jeg snakker om er at det blir søkt på mange ganger gjennom en hel dag. Jeg kan f.eks søke på nr mitt 1x for å sjekke, og så lar jeg det være i fred til neste dag. Og når jeg da søker på nr mitt og ser på hvor mange oppslag det er blitt gjort dagen før så står det f.eks 50 søk ink det ene søket mitt.....

Anonymkode: d200d...8c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte telefonsvindelen sender jo meldinger der det ser ut for mottakeren som om det kommer fra noen de har lagret på lista si. Kan det være noe sånt? At nummeret ditt misbrukes som skalkeskjul for å ringe fra ex India el Nigeria 

hvis du heter noe veldig norskt som Anne Hansen kan jo det i seg selv være årsaken.

Anonymkode: 02649...489

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fordi du har søkt så mange ganger på deg selv da?

Anonymkode: d12f5...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme opplever jeg. Ikke riktig så hyppig som deg, men sånn 30-50 ganger i uka i de siste ukene. Jeg har attpåtil hemmelig nummer, så det er litt ekkelt...

Anonymkode: f77d8...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 19.58):

På 180.no kan man se statistikk og hvor mange ganger nummeret er søkt de siste 3 månedene.

Kult! Men dette er vel da bare antall ganger nummeret er blitt søkt opp hos 180, og ikke hos andre telefonkataloger på nett? Slik at nummeret kan være søkt opp f.eks. 3 ganger hos 180 men 40 ganger hos 1881. Så man får kanskje et skjevt bilde av den statistikken. 
 

Ser forresten at nettsiden skriver en dato for når et telefonnummer ble verifisert aktivt. Hva menes med det?

Anonymkode: 27f5b...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert scammere som prøver å søke deg opp. så at mitt nummer også var søkt 15 ganger på en dag, og 35 ganger totalt..

flax jeg har skjult nummer 😈

Anonymkode: cf5f5...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare scammere. 

Anonymkode: 7f154...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

sikkert scammere som prøver å søke deg opp. så at mitt nummer også var søkt 15 ganger på en dag, og 35 ganger totalt..

flax jeg har skjult nummer 😈

Anonymkode: cf5f5...e49

men hvordan klarer egentlig sånne "scammere" å få tak i nummeret ditt i det hele tatt, hvis du faktisk har skjult nummer?     

Anonymkode: 8c178...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...