Gå til innhold

Passer navnene Ida og Silje sammen?(det ene navnet har en spesiell betydning for oss)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter tvillinger i September. I fjor ventet jeg også en jente og jeg hadde navnet Silje som favoritt på lista, jeg mistet dessverre. Navnet Silje har jeg likt helt siden barneskolen, hadde ei bestevenninne som het det som dessverre ikke er med oss lengre. Så dette navnet har vi holdt på ganske lenge nå, samtidig som barnefar foreslo Ida når vi fant ut vi ventet tvillinger. Ida synes jeg er fint, men passer de to navnene sammen?🤷‍♀️ 

Anonymkode: 75700...2f5

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de passer fint sammen :)

Anonymkode: 67a96...773

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja supre sammen. og en klem. Håper det blir lyse fine tider for deg og familien. :) 

Anonymkode: add9d...0f9

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja😊

Begge er vakre og jordnære navn som passer kjempegodt sammen, "Ida og Silje" høres veldig naturlig og passende ut☺️

Gå for Ida og Silje☺️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De passer godt sammen. Hvis ikke Ida og Silje skulle passet sammen har "reglene" blitt for strenge. 

Tvillinger, eller andre søsken for den del, trenger jo ikke ha like navn. Det er ingen "regel" som sier at man må bruke akkurat like mange bokstaver, ha samme forbokstav, eller at hvis det ene navnet slutter på -a, så må det andre også gjøre det osv osv. Grunnen til at søsken ofte har navn som "passer sammen" er jo fordi foreldrenes smak gjerne går mer i én retning enn en annen.Derfor er ikke Liam Leander broren til Bjørnar, for å gi et eksempel. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til søsken helt tipp, til dobbelnavn ville jeg vært skeptisk 

Anonymkode: ce149...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til søsken helt tipp, til dobbelnavn ville jeg vært skeptisk 

Anonymkode: ce149...982

 

Anonymkode: 9c68a...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordnære og «vanlige» fine navn begge to.

Anonymkode: 2fd5f...c91

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du mente som fornavn og mellomnavn, da klinger de kanskje ikke så godt sammen. Men som navn på to søsken går det selvsagt helt utmerket. Navn på søsken trenger jo strengt tatt ikke passe sammen i det hele tatt, men siden du først spør så synes jeg de gjør det. Samme stil og helt normale og fine navn.

Anonymkode: 1b96e...6f9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de passet godt sammen😊 

Anonymkode: fac82...868

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine navn. Jeg synes det er fint at tvillinger har litt ulike navn, f.eks Ella og Ebba blir for likt. Ida og Silje er passe forskjellig og i samme stil. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passer fint sammen som søskennavn. Synes det er fint at tvillinger ikke får helt like navn.

Anonymkode: d9a6b...d73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du skal føde to 35-åringer.

Anonymkode: aa632...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som du skal føde to 35-åringer.

Anonymkode: aa632...a6f

unnskyld? 

Anonymkode: 75700...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Høres ut som du skal føde to 35-åringer.

Anonymkode: aa632...a6f

Det skal hun jo, hun skal føde to mennesker som skal være både 5, 35 og 65 år gamle i løpet av livet.

Anonymkode: e5e27...901

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg venter tvillinger i September. I fjor ventet jeg også en jente og jeg hadde navnet Silje som favoritt på lista, jeg mistet dessverre. Navnet Silje har jeg likt helt siden barneskolen, hadde ei bestevenninne som het det som dessverre ikke er med oss lengre. Så dette navnet har vi holdt på ganske lenge nå, samtidig som barnefar foreslo Ida når vi fant ut vi ventet tvillinger. Ida synes jeg er fint, men passer de to navnene sammen?🤷‍♀️ 

Anonymkode: 75700...2f5

Ja, absolutt😃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...