Gå til innhold

Oppfølgingsspørsmål og kommentar til tråden ""Nytt" regelverk og aksept"


Hunter7
Gå til løsning Løst av Edie,

Anbefalte innlegg

Siden innlegget mitt ble besvart følgende (se utheving):

Quote

 

Takk for tilbakemeldingen. Vi tar til oss at du synes vi har gjort et dårlig arbeid, men alle synspunkter som ble fremmet har blitt diskutert. Det betyr ikke at alle forslag er tatt til følge. 

1) I regelpresiseringen er det lagt til eksempler og presiseringer som ikke var der tidligere.

2) I kortversjonen er det lagt ut lenke til regelpresiseringen, slik at man kan åpne denne i en annen nettleser eller inkognitofane hvor man ikke er innlogget. På den måten kan man lese presiseringene før man velger å akseptere reglene.

3) Siterer reglene på slutten av mitt svar her, slik at dere vet at det ikke kommer flere svar fra moderatorteamet: 

Quote

 

 Sitat

Ved avgitt svar om saken fra moderatorteamet, f.eks. med en markert løsning, er saken å anse som ferdigbehandlet og dermed kan ikke videre svar forventes.

 

Edie, adm.

 

ser jeg tvunget til å starte en ny tråd.

1) Ja, KG har simpelthen ikke greid å levere på noen av anke- og forslagspunktene. I nesten to uker har KG valgt å ikke svare på en lang rekke spørsmål vedr. moderering - være seg i denne tråden eller i form av private henvendelser. Det kan altså tolkes dithen at KG har brukt knappe 14 dager på å produsere noe som ved beste evne kan defineres som et middelmådig makkverk. 

Edit: Forventet faktisk KG trampeklapp, stående applaus, prosesjoner, og flagget heist til topps for "jobben"? 

Hvem er det som faktisk har gitt sin endelig godkjennelse til disse nye reglene? 

2) Dette stemmer ikke. Når man trykker på lenken for å komme til presiseringene, blir man omdirigert til "kortversjonen", okke som. Dette er noe samtlige i moderator- og administratorteamet kunne ha sjekket før dere lanserte regelverket, og en slik enkel kontroll ville øyeblikkelig ha avdekket problemet. 
Muligheten som skildres i løsningen er ikke beskrevet på siden, men er uansett ikke saken vedkommende. Faktum er og blir at KGs fremgangsmåte dette tilfellet ikke er korrekt utført. 

I tillegg har KG ikke kunngjort denne kommende regelverksoppdateringen, ikke lagt ved tidligere regelverksutgaver (for å kunne sammenligne), og heller ikke presisert hva som faktisk er nytt. 

3) Saken er åpenbart ikke ferdigbehandlet, og jeg ser meg derfor tvunget til å rapportere administrator til @Forumansvarlig for følgende forhold:

a) Maktdemonstrasjon

b) Forsømmelse

c) Villedende informasjon

d) Trakassering og manglende respekt*

*og her har man et soleklart eksempel på hvorfor KG burde ha tatt seg tid til å lytte til brukermassen ang. kontraktformuleringer. Ikke at jeg skimter noe håp på denne etterhvert beksvarte horisonten, all den tid man såvel vet som får bevist at KG-teamet mer enn gjerne hegner om og beskytter hverandre for enhver pris. Integritet og ryggrad fremstår som fremmedelementer)

 

Endret av Hunter7
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden kommentaren min under et annet innlegg ikke vil bli bevart siden de nye reglene sier at når en moderator anser en tråd for ferdig oppklart og løst (selv om mange spørsmål står ubesvart) og dermed sier reglene at moderator da slutter å svare, så velger jeg å kopiere inn kommentaren min her

Den lyder som følger:

Jeg reagerer veldig på maktforholdet her, dvs det skjeve maktforholdet der det er en bruker alene mot hele moderatorer/tramledm/admin-gjengen. 

Blir man urettferdig behandlet eller man opplever at ei problemstilling ikke blir tatt på alvor så må man nå sende ei melding til et av de nye underforaene. Alle moderatorer+resten av gjengen på toppen kan lese hva som blir skrevet. Mens ingen av brukermassen ser hva man skriver. Brukere som gjerne har samme mening eller opplever det samme.

En moderator svarer deg, og har et annet syn på saken enn deg, og de andre moderatorene PLUSSER svaret til kollegaen sin, så han/hun har alle de andre i ryggen. Brukeren derimot står alene siden igjen andre brukere ser hva som er skrevet. Moderatorene backer hverandre, mens brukeren har ingen til å backe seg. Fullstendig skeivdeling og et fullstendig dårlig maktforhold! 

Ser dere virkelig ikke dette selv? Tror dere mange kommer til å benytte seg av dette og stille seg til hugg for en hel haug med moderator-plussing? 

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har lest og godtatt regelverket i dag, men jeg stiller meg veldig undrende til at kritikken blir løst på denne måten. Så undrende er jeg at jeg nå vurderer om dette er rett forum for meg.

Jeg pleier å tenke at kritikk ofte er satt på spissen og overdrevet, men jeg ble virkelig lang i masken når jeg leste at kritikk heretter skal foregå i lukkede fora og at når moderator er uenig kan de bare si seg ferdig og så er det regelbrudd å fortsette å diskutere.

Dette, sammen med siteringsregelen - som jeg har forbrutt meg mot uten konsekvens i lang tid da jeg ikke kjente til den - gjør at KG fremstår merkelig.

Men det er et fritt liv og et fritt forum, og det er frivillig å være her. 

Jeg stikker til tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (14 minutter siden):

Jeg har lest og godtatt regelverket i dag, men jeg stiller meg veldig undrende til at kritikken blir løst på denne måten. Så undrende er jeg at jeg nå vurderer om dette er rett forum for meg.

Jeg pleier å tenke at kritikk ofte er satt på spissen og overdrevet, men jeg ble virkelig lang i masken når jeg leste at kritikk heretter skal foregå i lukkede fora og at når moderator er uenig kan de bare si seg ferdig og så er det regelbrudd å fortsette å diskutere.

Dette, sammen med siteringsregelen - som jeg har forbrutt meg mot uten konsekvens i lang tid da jeg ikke kjente til den - gjør at KG fremstår merkelig.

Men det er et fritt liv og et fritt forum, og det er frivillig å være her. 

Jeg stikker til tenkeboksen.

De knebler oss som brukere, rett til å  komme med kritiske kommentarer/tilbakemeldinger  ang  mordereringen . Det er en maktdemonstrasjon uten like

Er ledelsen i Egmomt kjent med denne avgjørelsen @Edie @Forumansvarlig

Endret av Lana01
  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (17 minutter siden):

Jeg har lest og godtatt regelverket i dag, men jeg stiller meg veldig undrende til at kritikken blir løst på denne måten. Så undrende er jeg at jeg nå vurderer om dette er rett forum for meg.

Jeg pleier å tenke at kritikk ofte er satt på spissen og overdrevet, men jeg ble virkelig lang i masken når jeg leste at kritikk heretter skal foregå i lukkede fora og at når moderator er uenig kan de bare si seg ferdig og så er det regelbrudd å fortsette å diskutere.

Dette, sammen med siteringsregelen - som jeg har forbrutt meg mot uten konsekvens i lang tid da jeg ikke kjente til den - gjør at KG fremstår merkelig.

Men det er et fritt liv og et fritt forum, og det er frivillig å være her. 

Jeg stikker til tenkeboksen.

Tror jeg blir med i tenkeboksen jeg også.

Vært aktivt medlem her siden 2006, men med den utviklingen ledelsen har tatt og særlig nå etter de siste regelendringene så vet jeg ikke om jeg ønsker å være medlem lengre. Et forum som knebler sine brukere og et forum som krever at man må goda ny-oppdiktede regler, selv om man ikke er enig, før man får tilgang til profilen sin er et forum som har utviklet seg i negativ og diktatorisk retning. En ledelse som ikke vil ta kritiske tilbakemeldinger i det åpne, men i skjulte tråder der ingen andre brukere ser hva som blir skrevet, bare ledelsen

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lana01 said:

De knebler oss som brukere, rett til å  komme med kritiske kommentarer/tilbakemeldinger  ang  mordereringen . Det er en maktdemonstrasjon uten like

Er ledelsen i Egmomt kjent med denne avgjørelsen @Edie @Forumansvarlig

Det viser i det minste at de ikke har tatt innover seg noe som helst av den berettigede og konstruktive kritikken som har blitt reist de siste par månedene etter at de permanent utestengte den unevnelige. Alle regelendringene er innført med sikte på å enkelt kunne utestenge brukere. Det er absolutt ingen spor etter ønske av å skape et godt diskusjonsforum.

Skammelig. Rett og slett.

Endret av trønder
  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • Løsning
Hunter7 skrev (18 timer siden):

Hvem er det som faktisk har gitt sin endelig godkjennelse til disse nye reglene? 

Samtlige brukere må godkjenne det oppdaterte regelverket hvis de vil bruke forumet. Hvis du tenker internt så har moderatorteamet kommet frem til de nye reglene i fellesskap, for å best passe til de daglige problemstillingene som oppstår i forbindelse med moderering av forumet. Egmont Story House har også gått gjennom det oppdaterte regelverket.

skruf skrev (15 timer siden):

Ser dere virkelig ikke dette selv? Tror dere mange kommer til å benytte seg av dette og stille seg til hugg for en hel haug med moderator-plussing? 

Historikken tilsier at det er en svært liten promilleandel av brukermassen som har kommentarer til moderering. Vi har ikke gjort noen antagelser om dette kommer til å endre seg ved bruk av de nye underforaene Private forumhenvendelser. Formålet med de nye underforaene er å kunne gi best mulig svar og gi bedre forklaringer til brukernes spørsmål. I åpent forum er det mye vi ikke kan gi svar på eller forklare slik vi egentlig ønsker fordi det blir brukerdebatt eller på andre måter bryter reglene.

Lana01 skrev (12 timer siden):

Er ledelsen i Egmomt kjent med denne avgjørelsen @Edie @Forumansvarlig

Ledelsen i Kvinneguiden, som er de i Egmont som har ansvar for dette forumet, er kjent med det oppdaterte regelverket.

Edie, adm.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (23 minutter siden):

Historikken tilsier at det er en svært liten promilleandel av brukermassen som har kommentarer til moderering. Vi har ikke gjort noen antagelser om dette kommer til å endre seg ved bruk av de nye underforaene Private forumhenvendelser. Formålet med de nye underforaene er å kunne gi best mulig svar og gi bedre forklaringer til brukernes spørsmål. I åpent forum er det mye vi ikke kan gi svar på eller forklare slik vi egentlig ønsker fordi det blir brukerdebatt eller på andre måter bryter reglene.

Edie, adm.

Det provoserer meg at dere har fredet hverandre for debatt ved å kunne sette «løsning» på tilbakemeldingstråder uten at TS/ brukere kan bekrefte at de selv er fornøyd med, eller i det minste forstår, løsningen. I svaret over så svarer du faktisk ikke på hva @skrufspør om, men markerer fortsatt sak som «løst» og dermed knebler debatten.

Er det virkelig slik dere ønsker å drive, og tror dere brukerne er fornøyde med dette?

Det nye regelverket føles som en spøk. Ingen av forslagene vi har ønsket er tatt med/ endret, det eneste som har blitt lagt til er en ansvarsfraskrivelse for admins, forumansvarlig og moderatorer. 

Jeg regner ikke med å få svar siden dere har markert denne tråden som løst, men det synes jo at dere leser her så da får dere en misfornøyd tilbakemelding dere kan se på i det minste. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Det provoserer meg at dere har fredet hverandre for debatt ved å kunne sette «løsning» på tilbakemeldingstråder uten at TS/ brukere kan bekrefte at de selv er fornøyd med løsningen. I svaret over så svarer du faktisk ikke på hva @skrufspør om, men markerer fortsatt sak som «løst» og dermed knebler debatten.

Er det virkelig slik dere ønsker å drive, og tror dere brukerne er fornøyde med dette?

Det nye regelverket føles som en spøk. Ingen av forslagene vi har ønsket er tatt med/ endret, det eneste som har blitt lagt til er en ansvarsfraskrivelse for admins, forumansvarlig og moderatorer. 

Jeg regner ikke med å få svar siden dere har markert denne tråden som løst, men det synes jo at dere leser her så da får dere en misfornøyd tilbakemelding dere kan se på i det minste. 

Fikk ikke svar i det hele tatt, så hvordan denne tråden står markert som «løst» er en vits. 

Folk kommer ikke til å sende private henvendelser som alle moderatorer kan se og plusse på hverandres svar mens ingen andre brukere av forumet ser hva brukeren skriver og dermed heller ikke backe brukeren sitt problem/spørsmål. 

Jeg synes faktisk ikke at de andre moderatorene skal plusse hverandre når de svarer en bruker som sender ei privat melding som er skjult for de andre å lese. Det vil opplevelse som alle moderatorene går sammen mot en enkelt bruker. Og det kan fort oppleves som en mobbesituasjon. 

Det kan også skje at en bruker vegrer seg for å sende privat melding nettopp pga han ikke vil at alle moderatorene skal lese hva som blir skrevet, av personvern. Hvis man feks har et problem med en av moderatorene. 

Så det at det kommer lite private meldinger er ikke en indikasjon på at folk er fornøyd, det er rett og slett pga folk ikke vil stille seg til huggs og utlevere seg til hele moderatormassen. Å tro at lite meldinger betyr at folk er fornøyde blir for enkelt og dumt 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 minutt siden):

Fikk ikke svar i det hele tatt, så hvordan denne tråden står markert som «løst» er en vits. 

Folk kommer ikke til å sende private henvendelser som alle moderatorer kan se og plusse på hverandres svar mens ingen andre brukere av forumet ser hva brukeren skriver og dermed heller ikke backe brukeren sitt problem/spørsmål. 

Jeg synes faktisk ikke at de andre moderatorene skal plusse hverandre når de svarer en bruker som sender ei privat melding som er skjult for de andre å lese. Det vil opplevelse som alle moderatorene går sammen mot en enkelt bruker. Og det kan fort oppleves som en mobbesituasjon. 

Det kan også skje at en bruker vegrer seg for å sende privat melding nettopp pga han ikke vil at alle moderatorene skal lese hva som blir skrevet, av personvern. Hvis man feks har et problem med en av moderatorene. 

Så det at det kommer lite private meldinger er ikke en indikasjon på at folk er fornøyd, det er rett og slett pga folk ikke vil stille seg til huggs og utlevere seg til hele moderatormassen. Å tro at lite meldinger betyr at folk er fornøyde blir for enkelt og dumt 

Nettopp. Det blir maktmisbruk, og det samme gjelder dette med «marker som løst og dermed slippe å svare på oppfølgingsspørsmål». 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere opplever at det er en liten prosentandel som bruker ris og ros.? Når man ser på historikken av responsen fra moderatorer  i trådene er det kanskje ikke så rart, at mange kvier seg.Det er liten vilje  eller evne til å ta til eg kritikk , og også laber respons i mange tråder, og mye blir stående ubesvart. Mange leser, der er klar og responsen både i antall liker og antall lesere  var veldig høy , når det gjelder tråden  til utestengte bruker, som ikke får nevnes med navn. (22,1k visninger og 298 svar)

Dette virker lite profesjonelt og som et hastverksarbeid. 

Endringen er gjort til moderatorene sin fordel og ikke for  brukerne. Det er klart hvem som blir  verdsatt her

 

Endret av Lana01
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vitner det om at beslutningen er tatt fordi moderatorene ikke evner å håndtere den misnøyen som har oppstått , hos en del av brukermassen. En kan skylde på at denne massen er ubetydelig i den store sammenhengen, men engasjementet her er også fra mange av de brukerne, som flittig har bidratt til orden i trådene. En kan gjerne like å tro at hvordan en håndtere problemer på ikke har konsekvenser. Dette stemner ikke. Det ser en blant annet ved det store engasjementet i covid tråden døde, grunnet moderatorene tok en løsning kun for å bedre situasjonen fra eget ståsted.

Løsningen dere nå har valgt gagner kun dere selv. Dere har overhode ikke lyttet. Dere er avhengige av at brukerne rapportere regelbrudd. Hvordan dette vil bli framover er ikke godt å spå, men å møte brukerne med stengt dør er neppe veien å gå om en ønsker goodwill tilbake.
 

 

Endret av Bendie
  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Edie said:

Samtlige brukere må godkjenne det oppdaterte regelverket hvis de vil bruke forumet. Hvis du tenker internt så har moderatorteamet kommet frem til de nye reglene i fellesskap, for å best passe til de daglige problemstillingene som oppstår i forbindelse med moderering av forumet. Egmont Story House har også gått gjennom det oppdaterte regelverket.

Historikken tilsier at det er en svært liten promilleandel av brukermassen som har kommentarer til moderering. Vi har ikke gjort noen antagelser om dette kommer til å endre seg ved bruk av de nye underforaene Private forumhenvendelser. Formålet med de nye underforaene er å kunne gi best mulig svar og gi bedre forklaringer til brukernes spørsmål. I åpent forum er det mye vi ikke kan gi svar på eller forklare slik vi egentlig ønsker fordi det blir brukerdebatt eller på andre måter bryter reglene.

Ledelsen i Kvinneguiden, som er de i Egmont som har ansvar for dette forumet, er kjent med det oppdaterte regelverket.

Edie, adm.

Det er noe veldig uelegant over å markere en tråd som «problem løst» når det fortsatt gjenstår en rekke ubesvarte spørsmål. 

  • Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (4 minutter siden):

Det er noe veldig uelegant over å markere en tråd som «problem løst» når det fortsatt gjenstår en rekke ubesvarte spørsmål. 

Og ikke minst arrogant. 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (På 19.5.2022 den 10.55):

Det er noe veldig uelegant over å markere en tråd som «problem løst» når det fortsatt gjenstår en rekke ubesvarte spørsmål. 

Jepp,  da  ser ut som vi  fikk rett. Trådene markeres som løst, og det  anses som ferdig behandlet? og forumledelsen kan dermed fratre  sitt ansvar Genial måte å slippe unna spørsmål som er vrient  å svare på.Tendensen har vært tydelig de siste månedene, og nå har man  altså funnet en løsning. Savner også @Forumansvarlig som har glimtet med sitt fravær i flere uker? til tross for å ha  blitt tagget gjentatte ganger av flere 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig at dem ikke har låst postene etter at dem satte dem som løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Duraton said:

Merkelig at dem ikke har låst postene etter at dem satte dem som løst.

Ikke gi dem ideer, for Guds skyld 😛  Samtidig er det jo bare å opprette en ny tråd om samme emnet, slik jeg så meg tvunget til etter at den opprinnelige tråden jeg opprettet ble markert som "løst". 

Man kan jo saktens lure på om det er en utmattelsesteknikk-linje som er valgt. Hvis så, siterer jeg simpelthen Captain America: "I can do this all day" :) 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner om et rapporteringssystem for feil og endringer, der den som blir innrapportert for feil eller feil/mangler ved dennes systemer - selv avgjør om saken er løst. 

Jeg er/har vært bruker av "ticket" systemer fra begge sider, og det er særdeles uvanlig at kunden blir avvist med at saken er løst uten mulighet til å fortsette saken med presiseringer, nye opplysninger eller rett ut påpekning av at saken faktisk ikke er løst slik kunden ba om. 

Det er rett nok ikke uvanlig at systemeier foreslår at henvendelsen er løst, men som kunde blir man bedt om å bekrefte før saken lukkes. 

Fra annet åpent support forum er det kun TS (trådstarter) som kan markere en tråd som løst, ikke moderatorer. 

Løsningen til KG har jeg ikke vært borti.

Hvordan KG tilnærmer seg en løsning på alle henvendelser fra brukere om personvern, moderering og regelverk minner om hvordan noen ingeniører ville forsterke flyene som returnerte fra oppdrag under verdenskrigen der det fantes kulehull - uten å innse at forsterkninger måtte gjøres der det ikke var kulehull (det var jo her flyene ble truffet som ikke returnerte) 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har vært her sammenhengende i mange år og sett mange endringer. I det store og det hele har det vært forbedringer. Denne endringen der moderatorteamet velger å svare på kritikk med knebling er en forverring som ikke jeg ønsker å delta i. Jeg kommer derfor til å be om å bli slettet.

Det kan være jeg kommer tilbake - men akkurat nå ønsker jeg å snakke med skoene og gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...