Gå til innhold

Abort i uke 12?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ClaireKokos skrev (28 minutter siden):

Ingen pekefinger her, men fosteret er jo blitt ganske så stor nå.. Og man angrer ikke på det når den kommer ut. Håper du finner ut av det 😊

Hvis man ikke vil ha barn, så angrer man jo. 

Anonymkode: ad7e0...70f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva med adopsjon?

Anonymkode: 959e6...06a

Det hadde jeg nok aldri klart å gjøre, men takk for innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ditt første evt barn? Isåfall er det det og du har lyst på barn i fremtiden så ville jeg ha beholdt. Du er ikke ung lenger og ingen selvfølge å kunne bli gravid om noen år igjen pga alderen din…

Anonymkode: cca24...0c9

Har barn i tenårene fra før, så var i utgangspunktet «ferdig» faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Amathea er proliv, de prøver alltid å påvirke til å beholde, ikke kun støtte mor

Anonymkode: 96d12...8a5

Synd at denne myten fortsatt eksisterer. Det stemmer ikke!

Anonymkode: d127a...98a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UsikkerKull2 skrev (3 timer siden):

Det hadde jeg nok aldri klart å gjøre, men takk for innspill. 

Fosteret er allerede unnfanget og har kommet ganske langt i sin utvikling allerede. Jeg skjønner at det er vanskelig å forestille seg, men er det bedre med abort da? Med adopsjon får det mulighet til å leve 

Anonymkode: d127a...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synd at denne myten fortsatt eksisterer. Det stemmer ikke!

Anonymkode: d127a...98a

Les deg opp på historien. Hvorfor tror du amathea oppsto?

Anonymkode: 96d12...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UsikkerKull2 skrev (På 14.5.2022 den 9.28):

Jeg gjør det ikke for å beholde mannen, nei. Han er mer positiv til å beholde barnet enn meg. Vurderer abort mest for å beholde meg selv faktisk. 

Da synes jeg du skal lytte til din indre stemme mht hva DU selv føler er riktig. Forstår du er i tvil, selv har jeg flere barn fra før av og ble gravid på pillen med nåværende partner- på det tidspunktet visste vi ikke om det skulle bli oss i fremtiden, og dermed føltes abort mest riktig av hensyn til både barna jeg hadde fra før av, og oss voksne som hadde måttet «kaste oss rundt» for å etablere oss på en annen måte, mye raskere enn vi følte var riktig der og da. Jeg må innrømme jeg noen ganger har kjent små stikk av anger / hva hvis-følelser rundt aborten, men står for den dag i dag at det var riktig avgjørelse der og da. Er mye bedre å bli planlagt gravid den dagen det faktisk er riktig, mht relasjonen med kommende barnefar osv, synes jeg da❤️

Anonymkode: 9f554...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da synes jeg du skal lytte til din indre stemme mht hva DU selv føler er riktig. Forstår du er i tvil, selv har jeg flere barn fra før av og ble gravid på pillen med nåværende partner- på det tidspunktet visste vi ikke om det skulle bli oss i fremtiden, og dermed føltes abort mest riktig av hensyn til både barna jeg hadde fra før av, og oss voksne som hadde måttet «kaste oss rundt» for å etablere oss på en annen måte, mye raskere enn vi følte var riktig der og da. Jeg må innrømme jeg noen ganger har kjent små stikk av anger / hva hvis-følelser rundt aborten, men står for den dag i dag at det var riktig avgjørelse der og da. Er mye bedre å bli planlagt gravid den dagen det faktisk er riktig, mht relasjonen med kommende barnefar osv, synes jeg da❤️

Anonymkode: 9f554...7eb

Jeg tok for øvrig abort i uke 6/7 da. Så ikke kommet like langt..

Anonymkode: 9f554...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Les deg opp på historien. Hvorfor tror du amathea oppsto?

Anonymkode: 96d12...8a5

Det er riktig at det oppsto som «alternativ til abort». Men stiftelsen er noe helt annet i dag. Rådgivningen skal være nøytral, ikke påvirke i den ene eller andre retningen. Kun hjelpe til slik at kvinnen kan ta det valget som hun avgjøre er det beste for henne.

Anonymkode: fc1df...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det svarer på dine spørsmål men skal love deg at medisinsk abort fucker deg opp totalt.  Helt kaos hormonelt lenger etter inngrepet, helt apatisk og tom. De medisinene du får er ikke bare bare... jeg var ikke meg selv i nesten 2 år etter inngrepet, og nei det var ikke samvittigheten som tærte  på fordi jeg hadde gode grunner(dømmer ikke deg, har ingen rett) så både mentalt og fysisk var jeg kjempe dårlig. Som bonus fikk jeg 8kg ekstra.  Har det bedre det  og alt  går sin gang, dette er snakk om 2016, aldri mer. 

Anonymkode: 5cf0f...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om det svarer på dine spørsmål men skal love deg at medisinsk abort fucker deg opp totalt.  Helt kaos hormonelt lenger etter inngrepet, helt apatisk og tom. De medisinene du får er ikke bare bare... jeg var ikke meg selv i nesten 2 år etter inngrepet, og nei det var ikke samvittigheten som tærte  på fordi jeg hadde gode grunner(dømmer ikke deg, har ingen rett) så både mentalt og fysisk var jeg kjempe dårlig. Som bonus fikk jeg 8kg ekstra.  Har det bedre det  og alt  går sin gang, dette er snakk om 2016, aldri mer. 

Anonymkode: 5cf0f...f86

fikk samne tbl etter ma for å få fosteret ut. Kjenner ikke på det etter medisinene så er vel med det som andre ting at folk opplever det ulikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er riktig at det oppsto som «alternativ til abort». Men stiftelsen er noe helt annet i dag. Rådgivningen skal være nøytral, ikke påvirke i den ene eller andre retningen. Kun hjelpe til slik at kvinnen kan ta det valget som hun avgjøre er det beste for henne.

Anonymkode: fc1df...136

de i amatea er veldig greie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Amathea er proliv, de prøver alltid å påvirke til å beholde, ikke kun støtte mor

Anonymkode: 96d12...8a5

nope. Har vært borti amatea selv for en del år siden. de støtter ditt valg uansett og dømmer ingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok kirurgisk abort i uke 11 for en del år siden. Inngrepet gikk greit, men var selvfølgelig mentalt vanskelig. Jeg gikk gjennom en sorgprosess etterpå, naturlig nok. Det var et valg som var riktig for meg, og som jeg lever fint med i ettertid.

Anonymkode: bcc38...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...