Gå til innhold

Trusekant som syntes på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenten på 14 år ønsker bukser med lavt liv og g-streng hvor kantene på trusa synes over buksen. Jeg vet ikke hva jeg tenker om dette og er usikker på om det er passende å være ikledd bukser hvor trusekantene syntes på f.eks. skolen. Hun sier at «alle» andre i klassen bruker det. Hva tenker dere - er det greit eller ikke?

Anonymkode: 03532...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kontaktet kontaktlærer og spurt om de kunne ta det opp på et foreldremøte. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff er det in igjen nå 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: f6e79...b75

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del menn som synes jenter i den alderen er «lekre smårips» 🤢 og man gir jo et eget inntrykk om man går sånn. Du får spørre henne om hva hun ønsker å tiltrekke seg av voksne menn. Hvis hun ikke ønsker det, får hun gå med noe annet. Verden er sånn dessverre. 

Anonymkode: 8cf8b...6e0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Hva har verden blitt til... Hva er neste?
At 13 åringer kommer hjem gråtende etter skolen fordi brystene ikke er store nok? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tiden blitt skrudd tilbake til ca. 2000?

Anonymkode: 3f631...fae

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo en del menn som synes jenter i den alderen er «lekre smårips» 🤢 og man gir jo et eget inntrykk om man går sånn. Du får spørre henne om hva hun ønsker å tiltrekke seg av voksne menn. Hvis hun ikke ønsker det, får hun gå med noe annet. Verden er sånn dessverre. 

Anonymkode: 8cf8b...6e0

At det var ..? At voksne menn blir overgripere skal ikke barnet ta ansvar for!

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jenten på 14 år ønsker bukser med lavt liv og g-streng hvor kantene på trusa synes over buksen. Jeg vet ikke hva jeg tenker om dette og er usikker på om det er passende å være ikledd bukser hvor trusekantene syntes på f.eks. skolen. Hun sier at «alle» andre i klassen bruker det. Hva tenker dere - er det greit eller ikke?

Anonymkode: 03532...dc8

Bare fordi ''alle'' andre gjør noe, betyr ikke det at vi må også gjøre det. Det bør hun lære henne. Gi det gode gamle eksempelet med vennene som hopper fra en bro.

Ellers synes jeg ikke det er en grei påkledning for en 14-åring, nei. Forklar henne hvilke signaler denne påkledninger gir andre og hvordan hun vil oppfattes og fremstå. Svarer hun med ''jeg bryr meg ikke'', må du forklare til henne at hvordan folk behandler henne avgjøres i stor grad av hvordan hun fremstår og at folk vil behandle henne dårligere hvis hun går kledd ut som prostituert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er 16 år, hun går slik. Det som jeg synes er verre er at hun ikke bruker bh. Hun har også ganske store pupper. Hun får nesten gå som hun vil, selv om jeg hater det. 

Anonymkode: 8547a...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo en del menn som synes jenter i den alderen er «lekre smårips» 🤢 og man gir jo et eget inntrykk om man går sånn. Du får spørre henne om hva hun ønsker å tiltrekke seg av voksne menn. Hvis hun ikke ønsker det, får hun gå med noe annet. Verden er sånn dessverre. 

Anonymkode: 8cf8b...6e0

Nei, det er ingen menn som synes fjortiser er lekre smårips. Gutter, ja, menn, nei. 

Anonymkode: 8547a...563

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min datter er 16 år, hun går slik. Det som jeg synes er verre er at hun ikke bruker bh. Hun har også ganske store pupper. Hun får nesten gå som hun vil, selv om jeg hater det. 

Anonymkode: 8547a...563

Si til henne at med store pupper uten bh får hun hengepupper mye tidligere enn hun liker. Verre blir det når hun blir gravid og får barn. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, dette var in da jeg var ungdom, slutten av 90 tallet. Jeg gikk litt sånn en stund, men det var jo ikke spesielt komfortabelt, så jeg vokste det kjapt av meg. Kanskje litt rart å gå slik på skolen, kan ikke huske at jeg gjorde det, tror det var mer på fest og i byen.. 

Anonymkode: bfbc3...71e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ingen menn som synes fjortiser er lekre smårips. Gutter, ja, menn, nei. 

Anonymkode: 8547a...563

Det er mange menn som synes det. Altså godt opp i årene. De driver med grooming for eksempel.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Si til henne at med store pupper uten bh får hun hengepupper mye tidligere enn hun liker. Verre blir det når hun blir gravid og får barn. 

Det er jo faktisk helt feil, så det kan jeg nok ikke si. 

Anonymkode: 8547a...563

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FunnyBoy123 skrev (7 timer siden):

Huff. Hva har verden blitt til... Hva er neste?
At 13 åringer kommer hjem gråtende etter skolen fordi brystene ikke er store nok? 

Var in for 25 år siden også dette. 

Alle hadde trusekant og lave Miss Sixty bukser på slutten av 90 tallet. Også 13 åringer. 

Anonymkode: 05e46...a71

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (25 minutter siden):

Bare fordi ''alle'' andre gjør noe, betyr ikke det at vi må også gjøre det. Det bør hun lære henne. Gi det gode gamle eksempelet med vennene som hopper fra en bro.

Ellers synes jeg ikke det er en grei påkledning for en 14-åring, nei. Forklar henne hvilke signaler denne påkledninger gir andre og hvordan hun vil oppfattes og fremstå. Svarer hun med ''jeg bryr meg ikke'', må du forklare til henne at hvordan folk behandler henne avgjøres i stor grad av hvordan hun fremstår og at folk vil behandle henne dårligere hvis hun går kledd ut som prostituert. 

Svarer hun: jeg bryr meg ikke, så bør mor svare: da får su slutte å bry deg om å være lik alle andre og heller ta på det ordentlige klær 

Anonymkode: 26ac4...3f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Haha, dette var in da jeg var ungdom, slutten av 90 tallet. Jeg gikk litt sånn en stund, men det var jo ikke spesielt komfortabelt, så jeg vokste det kjapt av meg. Kanskje litt rart å gå slik på skolen, kan ikke huske at jeg gjorde det, tror det var mer på fest og i byen.. 

Anonymkode: bfbc3...71e

Husker det godt :)  Der jeg bodde var det helt normalt å gå sånn på skolen også. 

Anonymkode: 05e46...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette hadde jeg hatt problemer med å nekte all den tid jeg gikk slik i den alderen selv. Her tenker jeg at man må velge sine kamper, moteuttrykk er ikke en av de jeg ville valgt. 

Anonymkode: 2664e...b6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...