Gå til innhold

Råd mot oppkast


Lola-Montez

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kastet opp siden mandag og nå er det snart fredag, vært hos lege 2 ganger, fikk noen kvalmestillende men klarer ikke å holde på dem lenge nok til at de virker, kaster opp alt jeg får i meg, vannet er fremdeles kaldt når det kommer i retur, begynner å bli veldig sliten etter så mange dager uten verken mat eller vann. Noen som har noen råd som virker? Er ganske desperat her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lola-Montez skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg har kastet opp siden mandag og nå er det snart fredag, vært hos lege 2 ganger, fikk noen kvalmestillende men klarer ikke å holde på dem lenge nok til at de virker, kaster opp alt jeg får i meg, vannet er fremdeles kaldt når det kommer i retur, begynner å bli veldig sliten etter så mange dager uten verken mat eller vann. Noen som har noen råd som virker? Er ganske desperat her. 

Fortsetter dette kan du bli alvorlig dehydrert. Du må tilbake til legen og få henvisning til sykehus hvor du kan få intravenøs væskebehandling og utredning for hvorfor du kaster opp alt (med mindre du vet det er virus av ymske slag som Covid-19 eller norovirus).

Anonymkode: 0f9b7...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Fortsetter dette kan du bli alvorlig dehydrert. Du må tilbake til legen og få henvisning til sykehus hvor du kan få intravenøs væskebehandling og utredning for hvorfor du kaster opp alt (med mindre du vet det er virus av ymske slag som Covid-19 eller norovirus).

Anonymkode: 0f9b7...9ea

De tok ingen prøver av meg når jeg var der, var bare fort inn og ut, veldig frustrerende da det er så stort tiltak å komme seg til legen når jeg er så dårlig, er dårlig enda. Får vel ta meg en tur til på legevakten 😔ikke at jeg tror jeg får noe hjelp der men, går ikke ann å fortsette sånn som dette, får ikke i meg verken vått eller tørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola-Montez skrev (1 minutt siden):

De tok ingen prøver av meg når jeg var der, var bare fort inn og ut, veldig frustrerende da det er så stort tiltak å komme seg til legen når jeg er så dårlig, er dårlig enda. Får vel ta meg en tur til på legevakten 😔ikke at jeg tror jeg får noe hjelp der men, går ikke ann å fortsette sånn som dette, får ikke i meg verken vått eller tørt. 

God bedring! Du må få i deg væske intravenøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blue Berry said:

God bedring! Du må få i deg væske intravenøst

Tusen takk ❤️ håper legevakten har tid og tar meg seriøst denne gangen nå da, er alt for syk til å drive å renne med dørene der uten å få hjelp.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola-Montez skrev (12 minutter siden):

Tusen takk ❤️ håper legevakten har tid og tar meg seriøst denne gangen nå da, er alt for syk til å drive å renne med dørene der uten å få hjelp.

Høres skikkelig fælt ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lola-Montez skrev (1 time siden):

Tusen takk ❤️ håper legevakten har tid og tar meg seriøst denne gangen nå da, er alt for syk til å drive å renne med dørene der uten å få hjelp.

Uff, håper at du får god hjelp der! God bedring❤️❤️

Anonymkode: fe925...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Blue Berry said:

Høres skikkelig fælt ut :(

Er helt grusomt, er så sliten jeg orker ikke å komme meg på badet engang, sitter med bøtte og spyr 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola-Montez skrev (3 timer siden):

Er helt grusomt, er så sliten jeg orker ikke å komme meg på badet engang, sitter med bøtte og spyr 😔

Stakkars deg! Har du fått snakket med legevakten nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Blue Berry said:

Stakkars deg! Har du fått snakket med legevakten nå?

Ja det sa jeg skulle prøve å knuse tablettene i vann og drikke bare litt, var ikke mer hjelp å få. Er veldig kvalm enda men har ikke kastet de opp igjen enda så mulig det fungerte, er tydeligvis ikke så mye de kan gjøre med oppkast 🤢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola-Montez skrev (6 timer siden):

Ja det sa jeg skulle prøve å knuse tablettene i vann og drikke bare litt, var ikke mer hjelp å få. Er veldig kvalm enda men har ikke kastet de opp igjen enda så mulig det fungerte, er tydeligvis ikke så mye de kan gjøre med oppkast 🤢 

Hvilke tabletter var det? Håper du fikk sove i natt og ikke kastet opp mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Blue Berry said:

Hvilke tabletter var det? Håper du fikk sove i natt og ikke kastet opp mer

Afipran heter det, men kaster opp enda så synst ikke de virker noe særlig 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afipran er tull. Be om Zofran 8 mg smeltetablett. Smeltetablett taes opp uansett, smelter på tungen. Krev dette.  Masse god bedring!! 

Anonymkode: c99c7...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Afipran er tull. Be om Zofran 8 mg smeltetablett. Smeltetablett taes opp uansett, smelter på tungen. Krev dette.  Masse god bedring!! 

Anonymkode: c99c7...32c

Nei, hvis man spyr rett etter å ha inntatt en smeltetablett, så spyr man opp virkestoffet. Smelstetab. smelter på tungen og skal svelges - og kan derfor komme i retur opp rett etterpå. Sublingualtab. og bukkaltab. derimot, de tas opp gjennom slimhinner hhv. under tunga eller mellom kinn og gummen og går rett i systemsirkulasjonen.

Hvis det er sånn at ts enten har blitt matforgiftet eller fått en gastroenteritt, så er det vel dessverre lite annet enn tid som hjelper mot kvalmen og oppkast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg i dag? ❤ Håper legevakten har tatt deg på alvor nå, hvis ikke håper jeg du ringer igjen og krever nettopp det! Du kan bli svært dehydrert etter så mange dager, og legevakten av alle bør jo vite at det kan være farlig. Masse god bedring til deg :klem:

Anonymkode: aa0c9...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går det med deg i dag? ❤ Håper legevakten har tatt deg på alvor nå, hvis ikke håper jeg du ringer igjen og krever nettopp det! Du kan bli svært dehydrert etter så mange dager, og legevakten av alle bør jo vite at det kan være farlig. Masse god bedring til deg :klem:

Anonymkode: aa0c9...06d

Det gikk litt bedre noen timer i dag, klarte å få i mej en halv pakke nudler og 2 bokser cola, men så skulle jeg pusse tennene nå og da gikk det galt, alt kom i retur så da var jeg tilbake til start. Håper jeg i det minste har fått i meg noe av væsken, går å små drikker vann hele tiden og håper jeg får beholde det, men kan tydeligvis ikke pusse tenner lenger, alt som kommer nær brekke refleksen sender maten rett ut 😔også jeg som trodde jeg var på bedringens vei. Tar med meg bøtte opp på soverommet i natt me ja 🙄har nå vært syk en uke, er helt gåen, for ringe lege igjen i morgen og be om de andre tablettene. Hadde jeg bare klart å se på dette som en intens slankekur, men tror faktisk ikke jeg har gått ned noe i vekt engang. Rett og slett urettferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dustete

De første dagene av en slankekur mister man jo met vann da, ikke fett :P

Høres helt forjævelig å kaste opp sånn, god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Dustete said:

De første dagene av en slankekur mister man jo met vann da, ikke fett :P

Høres helt forjævelig å kaste opp sånn, god bedring!

Ja kan ikke huske å ha vært så dårlig så lenge før, får bare beskjed om å holde sengen og prøve å få i meg væske, men om jeg ikke snart er bedre bør jeg vel legges inn mener jeg, føler ikke det er forsvarlig at jeg skal være hjemme alene når jeg er så dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, god bedring 😞❤️❤️

Anonymkode: e589d...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola-Montez skrev (7 minutter siden):

Ja kan ikke huske å ha vært så dårlig så lenge før, får bare beskjed om å holde sengen og prøve å få i meg væske, men om jeg ikke snart er bedre bør jeg vel legges inn mener jeg, føler ikke det er forsvarlig at jeg skal være hjemme alene når jeg er så dårlig. 

Høres ut som du er matforgiftet 😢 ring lege igjen i morgen . Masse god bedring ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...