Gå til innhold

El-testing - hva er din erfaring?


Hirka89

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny på el-tester, og prøver det for første gang denne PP'en. Bruker Makesure strimmel. Jeg har begynt å få el-slim, kribling i underlivet og økt sexlyst. Testen jeg tok i går og i dag fikk super svak strek, og er langt fra positiv. Det jeg lurer på er om testene kan gå fra super svak strek til sterk strek/positiv på kort tid? Eller pleier det å gå gradvis? Tenker de burde øke snart i og med at jeg har begynt å få symptomer på el. Skal sies at jeg pleier å ha symptomer rundt 4-6 dager som regel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg skjer det veldig raskt. Kan få fra super svak til Knall positiv på et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (24 minutter siden):

Hos meg skjer det veldig raskt. Kan få fra super svak til Knall positiv på et døgn.

Så kjekt å høre 😁 da kan det jo hende det er tilfelle for meg også da. Har som sagt symptomer på el nå. Jeg kan ha symptomer så lenge som 1 uke da. Så forventet el er rundt 14-16 mai. Så spent på når testene blir positive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale eltest fra billigtester.no (babyplan sine blå strips). Disse er så billige, og er de beste jeg har prøvd. Lurt å ha flere på lager, så bestiller mellom 20-30 hver gang, slik at jeg kan teste i en hel uke for å være sikker, samt teste to ganger daglig når den begynner å bli positiv.

Anonymkode: a23cb...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vil bare anbefale eltest fra billigtester.no (babyplan sine blå strips). Disse er så billige, og er de beste jeg har prøvd. Lurt å ha flere på lager, så bestiller mellom 20-30 hver gang, slik at jeg kan teste i en hel uke for å være sikker, samt teste to ganger daglig når den begynner å bli positiv.

Anonymkode: a23cb...a2c

Takk for tips 😊 hvis jeg ikke blir gravid denne runden så får jeg kjøpe inn babyplan til neste PP. Men nå er jeg spent på når jeg får noe stigning eller positiv test. Like svak strek på testen til morgenen i dag. Fortsatt EL symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å teste mellom kl 15-18 på ettermiddagen forresten :)

Anonymkode: 1c4ab...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det anbefales å teste mellom kl 15-18 på ettermiddagen forresten :)

Anonymkode: 1c4ab...9c5

Ja vet det. Men lettest å teste på morgenen 😅 har testet på ettermiddagen/kvelden i tillegg da. Foreløpig like svak strek uansett når på døgnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også EL tester er ikke så enkle å tyde men jeg har brukt fra billigetesterpro.no i det siste og synes de er enkle å bruke og lese av. De er utrolp billige og gode tester hvis man har prøvd å bli gravid lenge. 

Jeg anbefaler å bestille fra billigetesterpro.no.

Anonymkode: 00a9e...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (23 timer siden):

Jeg er helt ny på el-tester, og prøver det for første gang denne PP'en. Bruker Makesure strimmel. Jeg har begynt å få el-slim, kribling i underlivet og økt sexlyst. Testen jeg tok i går og i dag fikk super svak strek, og er langt fra positiv. Det jeg lurer på er om testene kan gå fra super svak strek til sterk strek/positiv på kort tid? Eller pleier det å gå gradvis? Tenker de burde øke snart i og med at jeg har begynt å få symptomer på el. Skal sies at jeg pleier å ha symptomer rundt 4-6 dager som regel. 

Jeg tror de kan stige raskt ja.. 

Sist tok jeg digital eggløsningstest og det klaffet første periode vi brukte den. 
 

Denne gangen tok jeg en digital en lørdag/søndag for noen uker siden. Var sent i syklus, men ville bare sjekke for moro skyld. Den ble negativ og jeg så Jo at streken ikke var særlig sterk heller. Uansett, vi hadde ubeskyttet sex, og 14 dager senere fikk jeg meg en liten (koselig) overraskelse.. altså har jeg da fått el kort tid etterpå😅

Jeg har også testet med eggløsningstester nå når jeg mistenkte graviditet. De hadde kun én strek i helgen, og tirsdag var de positive.. 

Anonymkode: a4aac...3e4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt el-symptomer siden tirsdag nå, men super svake streker på el-testene hver dag. Spent på om jeg plutselig får en positiv test snart, for den burde vel bli positiv snart da jeg som regel har el-symptomer en ukes tid. Men er redd kroppen fortsatt surrer etter MA i mars, og at jeg kanskje ikke får el, selv om kroppen prøver (ergo symptomene) 😑

Endret av Hirka89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring har vært at EL kommer mye senere enn når man faktisk har symptomer! Så for min del var det absolutt lurt å teste. Første PP-eneforrige svangerskap før jeg testet la vi inn aksjer typ en uke før EL, så var jo ikke rart det ikke gikk. 

Ellers må jeg si at jeg sverger til CB advanced EL-tester. Dyrt, men verdt det! Gir en utrolig tydelig indikator på EL, med tre digitale symboler for negativ, stigende og positiv! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (7 minutter siden):

Min erfaring har vært at EL kommer mye senere enn når man faktisk har symptomer! Så for min del var det absolutt lurt å teste. Første PP-eneforrige svangerskap før jeg testet la vi inn aksjer typ en uke før EL, så var jo ikke rart det ikke gikk. 

Ellers må jeg si at jeg sverger til CB advanced EL-tester. Dyrt, men verdt det! Gir en utrolig tydelig indikator på EL, med tre digitale symboler for negativ, stigende og positiv! 

Ja da blir det spennende å se om/når jeg får positiv test i forhold til el-symptomene 😅 kanskje el kommer mye senere her også enn jeg ville gjettet basert på symptomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (6 minutter siden):

Ja da blir det spennende å se om/når jeg får positiv test i forhold til el-symptomene 😅 kanskje el kommer mye senere her også enn jeg ville gjettet basert på symptomer

Ja, veldig greit å vite med sikkerhet hvordan syklusen sin funker😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kassiopeia8 skrev (23 minutter siden):

Ja, veldig greit å vite med sikkerhet hvordan syklusen sin funker😊

Det er sant. Har tenkt at jeg har kontroll på syklusene mine, har alltid hatt en del el-symptomer og blitt gravid 2 ganger ved å ha samleie regelmessig den uka med symptomer. Men da jeg ble gravid nå sist trodde jeg vi hadde samleie litt for sent, mem så gikk det. Så kanskje el kommer senere enn jeg tror ja. Får se hva testene kan fortelle meg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette er min første syklus med eggløsningstester også 😊 Jeg begynte å få symptomer på eggløsning 8.mai, men testen slo ikke ut positiv før 12-13.mai! Jeg begynte å teste hyppig når jeg så streken ble sterkere, og LH-toppen varte ikke lenge 🙈 Bare fortsett å test 🤩

54CEC546-EA30-4775-A8E3-5BF478E438C4.jpeg

5EEBBD9D-54A7-4D59-8410-CD7467E59213.jpeg

3EE1AFEC-1297-448C-AAA0-D5E0CB979505.jpeg

FCD033BE-8973-48D7-A5BD-BEBB1B9C2ECF.jpeg

AE94727A-3646-4DDF-8899-75D0102C71C6.jpeg

91589FF1-822B-4354-8E76-763440F4ABD1.jpeg

DA9F1AC8-0D12-47DA-8BA0-3C717458484C.jpeg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (27 minutter siden):

Hei! Dette er min første syklus med eggløsningstester også 😊 Jeg begynte å få symptomer på eggløsning 8.mai, men testen slo ikke ut positiv før 12-13.mai! Jeg begynte å teste hyppig når jeg så streken ble sterkere, og LH-toppen varte ikke lenge 🙈 Bare fortsett å test 🤩

54CEC546-EA30-4775-A8E3-5BF478E438C4.jpeg

5EEBBD9D-54A7-4D59-8410-CD7467E59213.jpeg

3EE1AFEC-1297-448C-AAA0-D5E0CB979505.jpeg

FCD033BE-8973-48D7-A5BD-BEBB1B9C2ECF.jpeg

AE94727A-3646-4DDF-8899-75D0102C71C6.jpeg

91589FF1-822B-4354-8E76-763440F4ABD1.jpeg

DA9F1AC8-0D12-47DA-8BA0-3C717458484C.jpeg

Mine streker enn så lenge er super svake, var nesten ikke synlig strek en gang på den jeg tok i kveld kl.18.00. Og dette er 5 dagen min med symptomer. Når startet du å få gody synlig streker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hirka89 skrev (5 minutter siden):

Mine streker enn så lenge er super svake, var nesten ikke synlig strek en gang på den jeg tok i kveld kl.18.00. Og dette er 5 dagen min med symptomer. Når startet du å få gody synlig streker?

Jeg tok en test 12/5 kl 10:00 med morgenurin, og på tre timer var det en stor endring: 

931881BB-FFDA-4AC2-9124-9B9E188EF8BA.thumb.jpeg.62d9b2a470800ce4e839d3c312d28d26.jpeg

 

Helt frem til den morgenen var testene mine slik: 
38AAFF2C-97E5-40B6-88B5-CF3CBD0E7A0D.thumb.jpeg.01f6d5e4611edeae9e4d8a57cd0a4c17.jpeg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (18 minutter siden):

Jeg tok en test 12/5 kl 10:00 med morgenurin, og på tre timer var det en stor endring: 

931881BB-FFDA-4AC2-9124-9B9E188EF8BA.thumb.jpeg.62d9b2a470800ce4e839d3c312d28d26.jpeg

 

Helt frem til den morgenen var testene mine slik: 
38AAFF2C-97E5-40B6-88B5-CF3CBD0E7A0D.thumb.jpeg.01f6d5e4611edeae9e4d8a57cd0a4c17.jpeg

Åh det gir håp ❤ da får jeg håpe jeg er en av de som går fra super svak til sterk raskt. Håpe på positiv i løpet av et par dager 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (8 timer siden):

Åh det gir håp ❤ da får jeg håpe jeg er en av de som går fra super svak til sterk raskt. Håpe på positiv i løpet av et par dager 🤞

Krysser fingrene for deg 🤞🏼❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...