Gå til innhold

Julegave til fadderbarn?


Gjest :)

Anbefalte innlegg

Jeg er fadder på en liten jente fra Kina på 1.5 år :) Jeg lurer veldig på hva jeg bør gi henne, siden jeg er ny dette fadder-gamet. Hun er veldig aktiv og glad i musikk! Hun har et par dukker, så jeg tror ikke det er så veldg aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan jo være 1 gave. Men som fadder bør man vel gi noe spesielt, og litt mer enn "vanlig"?

Nei... Jeg gjør ikke det. Fadderbarnet mitt har bursdag lille julaften, så jeg passer selvsagt på å skille veldig mellom de dagene. Å få en felles gave for begge dagene er ikke noe ok.

Jeg kjøper alltid noe gøy, ikke klær og sånn, for det synes han er kjedelig. Mulig moren hans ville likt det, men jeg synes det er litt ok å være litt kulere enn som så. Det "spesielle" jeg gjør er at han får et brev hvert år, hvor jeg skriver litt om hva som har skjedd, episoder vi har hatt sammen i løpet av det siste året etc. Jeg vet ikke om moren hans tar vare på det, men jeg håper jo det. Kan jo være hyggelig for han å lese når han blir eldre.

I dåpsgave fikk han penger. Mye fordi jeg ikke er sla begeistret for sølvplett etc., men også fordi han vil ha bruk for penger senere i livet. Foreldrene har opprettet en konto for han, der vil han også få en sum til konfirmasjonen. I dåpen fikk han 1000 kroner, i knofirmasjonsgave blir det nok mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du en jente som bor i Norge og som du kjenner, eller en jente som bor i Kina? *skjønte ikke*

Ja, nei, når jeg tenker meg om er dette kanskje noe ala Plan osv? Jeg mente fadderbarn fra dåpen jeg, så ungen bor kanskje i Kina... :klø:

Jeg har et sånt et og, men vi får ikke lov til å gi gaver med mindre det er til alle, så jeg bare betaler de 200/mnd eller hva det er jeg. Ingen gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Okei, dårlig forklart av meg. Det er fadder som i dåpsfadder ja. Hun er adoptert og kom til Norge i juli. Jeg har dessverre ikke møtt henne så mange ganger siden jeg studerer i en annen by enn hjembyen. Jeg er også med på at det må være noe morsomt, men likevel noe litt spesielt. Syns gaver til barn er vanskelige :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en bok som omhandler Kina, en leke som er vanlig i Kina men ikke Norge el? Kommer selvsagt an på hvordan foreldrene ser på det, men om de er opptatt av at hun skal kjenne til kulturen i landet der hun opprinnelig kommer fra, så kan det kanskje være en grei ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...