Gå til innhold

Dere med begge kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har også tre gutter og aldri møtt noen som synes så synd på meg..?
Men jeg har en venninne som sa «heldigvis fikk jeg to jenter for det er jo mye mer stas enn gutt». Vi to som hørte på hadde begge 3 gutter og bare kikket på hverandre…👀😅 Men hun som sa det har fått en gutt etter to jenter og hun er helt overrasket over hvor stas det var med gutt og ikke minst hvor enkel han er ift jentene. Hun har to kruttønner av noen jenter - helt fra fødsel av omtrent, og en rolig, smilende gutt på snart to år. Hun sier hun har aldri vært så forelsket i ett av barna som hun er i han.

Anonymkode: d0c98...19c

Jeg har møtt mange som synes synd på meg, gitt. Mange ubetenksomme og sårende kommentarer da jeg var gravid med gutt nummer tre. Folk som skulle trøste meg (jeg var ikke lei meg!). Svigermor var kun interessert i å vite kjønn da jeg ble gravid med nummer to og tre, ikke noe annet. Etter at jeg fikk nummer tre, var det ei som presterte å si «Å nei, da har du BARE gutter, da!» - to my face, mens jeg viste frem den nydelige babyen min. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde to gutter først og synes utrolig synd på meg selv. Det var virkelig en sorg å ikke ha jente, selv om guttene mine er skikkelige gode gutter som jeg elsker over alt på jord. Så fikk jeg endelig jenta. Det er veldig fint å ha ei med mer like interesser som meg. Og jeg elsker tanken på at hun vil kunne arve ting som vanligvis settes mer pris på av jenter etter meg (jeg eier en del ting som nok hun vil ha, selv om dt SELVFØLGELIG ikke er en selvfølge bla bla bla. Hun kan bli gutteguttejente og kun like mekk og bil bla bla bla. Foreløpig så har vi som sagt veldig like interesser). Håper du en dag får være så heldig å oppleve å få din egen lille jente 💕

Anonymkode: 8e4ca...d58

Dette beviser vel bare det jeg skrev om enkelhet/ har ikke opplevd virkelige problemer i livet. 🙄 Det kommer ikke til å bli noen liten jente på meg, det er 100% sikkert. Hvorfor skrive sånne ting? 🤷🏻‍♀️ Jeg har ikke overskudd til å få flere BARN (uavhengig av kjønn), og ikke tåler kroppen min det, heller. Å manisk fortsette å få barn man egentlig ikke klarer med bare fordi man skal få et bestemt kjønn er IKKE en god idé, for å si det pent. 

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ønsket meg begge kjønn, ikke kun jenter. Men, hadde jeg hatt to jenter, så hadde det ikke vært så viktig med et tredje barn. Her SKULLE jeg ha et tredje barn, for jeg SKULLE ha jenta. Statistikk viser også at de som har barn av begge kjønn, sjeldnere får det tredje barnet, de som har to jenter, få sjeldnere det tredje barnet, mens de som har to gutter oftere får det tredje barnet. Så dette er ikke bare kg- tull. Mulig det er lettere å være ærlig på kg enn i det virkelige liv? Ingen visste at jeg ville tatt abort om nipt hadde vist gutt i siste svangerskap, det er slikt man forteller på kg, ikke rundt lunsjbordet på jobb.

 

 https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente 

Anonymkode: 8e4ca...d58

Hjelpes. Ja, sånne helt ville og dypt problematiske holdninger tenker jeg det er lurt at du ikke forteller noen om IRL - for jeg dømmer deg i alle fall knallhardt, og det ville jeg også gjort hvis noen jeg kjenner hadde fortalt meg noe slikt. Selektiv abort pga kjønn? WOW.

Jeg hadde egentlig ønsket å skrive noe helt annet, men da blir innlegget bare moderert bort. 
Vær glad du aldri har møtt virkelige problemer i livet ditt. 

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jøss, dette skulle man nesten ikke tro, etter alle disse trådene om hvor fælt det er å bli gravid med gutt nummer 2-3-4 etc. 

Hilsen mamma til tre gutter, som mange utrolig nok synes «synd» på. Altså de synes synd på meg, ikke på ungene 🤣 (håper jeg). 

Når jeg møter folk som er utrooooolig opptatt av å få et bestemt kjønn (vanligvis jente, såklart), da tenker jeg at de har jammen ikke møtt mye motstand her i livet… eventuelt er de rett og slett ganske enkle. 

Anonymkode: 9cc98...88d

Nå høres du bare misunnelig ut 🙈

Anonymkode: 8e4ca...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hjelpes. Ja, sånne helt ville og dypt problematiske holdninger tenker jeg det er lurt at du ikke forteller noen om IRL - for jeg dømmer deg i alle fall knallhardt, og det ville jeg også gjort hvis noen jeg kjenner hadde fortalt meg noe slikt. Selektiv abort pga kjønn? WOW.

Jeg hadde egentlig ønsket å skrive noe helt annet, men da blir innlegget bare moderert bort. 
Vær glad du aldri har møtt virkelige problemer i livet ditt. 

Anonymkode: 9cc98...88d

Selvfølgelig er jeg glad jeg ikke har møtt virkelige problemer i livet. Du har tydeligvis utfordringer med din helse når ikke din kropp tåler en graviditet til en gang. Da vil du faktisk aldri oppleve å få jenta di, og ja, jeg synes skikkelig synd på deg. Du ble jo såret over kommentarer under graviditet, tydelig at de traff et ømt punkt. Men, jeg vet hvordan du har det, det var sårt å ikke ha jente de årene jeg kun hadde gutter 🥲

Anonymkode: 8e4ca...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er jeg glad jeg ikke har møtt virkelige problemer i livet. Du har tydeligvis utfordringer med din helse når ikke din kropp tåler en graviditet til en gang. Da vil du faktisk aldri oppleve å få jenta di, og ja, jeg synes skikkelig synd på deg. Du ble jo såret over kommentarer under graviditet, tydelig at de traff et ømt punkt. Men, jeg vet hvordan du har det, det var sårt å ikke ha jente de årene jeg kun hadde gutter 🥲

Anonymkode: 8e4ca...d58

Jeg har ikke problemer med helsen min. 
Og det er jo ikke rart man blir såret av kommentarer om at barnet man har i magen ikke er «bra nok» i andres øyne. Det handler ikke om at det er et ømt punkt, det handler om mangel på normal folkeskikk. 

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå høres du bare misunnelig ut 🙈

Anonymkode: 8e4ca...d58

Nei, jeg er ikke misunnelig, jeg mener utsagnet oppriktig - og du beviser det i dine innlegg. Hvis man er lite moden og reflektert at man viser sånne holdninger som du gjør i dine innlegg, og til og med er forberedt på å ta abort dersom NIPT viser at man er gravid med en gutt, da er man ganske enkel. Sorry. Alternativt mangler man empati, og det er enda verre.  
Jeg håper virkelig du ikke viser disse problematiske holdningene til guttene dine, også ubevisst (for jeg håper du har vett til å ikke si det rett ut). At de ikke blir skjøvet over sidelinjen nå som du fikk jenta du var desperat etter å få. Jeg kjenner folk som har mistet barna sine i ulykker eller selvmord, eller som har mistet dem pga sykdom. Som har alvorlig syke og funksjonshemmede barn. Selv har jeg også opplevd å få barn med diagnoser og utfordringer som kan begrense livet deres på sikt. Kjønn er SÅ lite viktig i forhold til de store tingene i livet. 

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke problemer med helsen min. 
Og det er jo ikke rart man blir såret av kommentarer om at barnet man har i magen ikke er «bra nok» i andres øyne. Det handler ikke om at det er et ømt punkt, det handler om mangel på normal folkeskikk. 

Anonymkode: 9cc98...88d

Hadde noen sagt til meg mens jeg gikk gravid «uffda, blir det ei jente», så hadde jeg gitt så faen, fordi jeg var så overlykkelig selv. Hadde du vært det, så hadde du også gitt faen. Du derimot, du ble såret… Og som sagt, med god grunn, jeg forstår godt skuffelsen 😢

Anonymkode: 8e4ca...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg er ikke misunnelig, jeg mener utsagnet oppriktig - og du beviser det i dine innlegg. Hvis man er lite moden og reflektert at man viser sånne holdninger som du gjør i dine innlegg, og til og med er forberedt på å ta abort dersom NIPT viser at man er gravid med en gutt, da er man ganske enkel. Sorry. Alternativt mangler man empati, og det er enda verre.  
Jeg håper virkelig du ikke viser disse problematiske holdningene til guttene dine, også ubevisst (for jeg håper du har vett til å ikke si det rett ut). At de ikke blir skjøvet over sidelinjen nå som du fikk jenta du var desperat etter å få. Jeg kjenner folk som har mistet barna sine i ulykker eller selvmord, eller som har mistet dem pga sykdom. Som har alvorlig syke og funksjonshemmede barn. Selv har jeg også opplevd å få barn med diagnoser og utfordringer som kan begrense livet deres på sikt. Kjønn er SÅ lite viktig i forhold til de store tingene i livet. 

Anonymkode: 9cc98...88d

Uff, det er jo bare trist, bare gutter og i tillegg som ikke er friske. 
 

Jeg trekker meg ut av diskusjonen med deg, for det her ble jo bare veldig, veldig trist 😢😢😢

Anonymkode: 8e4ca...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle barna er nydelige på hver sin måte. Personligheten er det som teller, ikke kjønn. 

Anonymkode: e11ee...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk først en gutt og så ei jente. Da vi valgte å gå for nummer 3, så fikk vi flere ganger kommentarer ala "hvorfor det, dere har jo allerede én av hver??"

Latterlig.. vi ønsket oss barn. En familie ♡

Anonymkode: d1a1b...142

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er jeg glad jeg ikke har møtt virkelige problemer i livet. Du har tydeligvis utfordringer med din helse når ikke din kropp tåler en graviditet til en gang. Da vil du faktisk aldri oppleve å få jenta di, og ja, jeg synes skikkelig synd på deg. Du ble jo såret over kommentarer under graviditet, tydelig at de traff et ømt punkt. Men, jeg vet hvordan du har det, det var sårt å ikke ha jente de årene jeg kun hadde gutter 🥲

Anonymkode: 8e4ca...d58

Dette beviser jo at du er nettopp litt enklere på noen områder, og at du også kanskje ble litt såret på et ømt punkt. At du synes synd i de som har gutter..🤔 tanken har ikke slått deg at ikke alle er som deg og synes at gutter er helt perfekt og aldri ville hatt noe annet? Har selv gutt men hvilket kjønn neste er har oppriktig ingen ting å si!

Anonymkode: 5610d...42b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 22.36):

Helt ærlig, er dere akkurat like glad i gutten som jenta? Siden det virker som at det er mer stas med jente?

Anonymkode: 644f0...9b1

Selvfølgelig er jeg like glad i begge. Jeg er også like glad i stedatter som mine egne. Men har jo hatt henne nesten hele livet hennes også 

Anonymkode: cfd31...385

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Tik Tok ligger det mange videoer om hvordan mødre behandler døtre kontra sønner. Mødrene snakker til sønnene med silkestemme, mens de kjefter på døtrene. Disse videoene er selvsagt humoristisk ment, men det ligger en viss sannhet i det. Mødre er ofte ekstremt svake for sønnene sine. Mor/sønn- forhold er noe helt spesielt💙
 

Anonymkode: 7a0a2...67c

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uff, det er jo bare trist, bare gutter og i tillegg som ikke er friske. 
 

Jeg trekker meg ut av diskusjonen med deg, for det her ble jo bare veldig, veldig trist 😢😢😢

Anonymkode: 8e4ca...d58

Wow, du er jo ikke helt rett i hodet. Virkelig. 

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke den barnslige sentimentalt- skapte greia at det er mer stas med barn som er samme kjønn som deg selv. Virkelig ikke. De skal bli selvstendig individer, ikke småkopier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde noen sagt til meg mens jeg gikk gravid «uffda, blir det ei jente», så hadde jeg gitt så faen, fordi jeg var så overlykkelig selv. Hadde du vært det, så hadde du også gitt faen. Du derimot, du ble såret… Og som sagt, med god grunn, jeg forstår godt skuffelsen 😢

Anonymkode: 8e4ca...d58

Jeg tror ikke et sekund på det du sier. Selvsagt hadde du blitt lei deg og oppgitt hvis noen, helt ubedt, kom med direkte frekke kommentarer om kjønnet til babyen din/barnet du ventet. Det viser dårlig folkeskikk, rett og slett. Det blir som om noen hadde sagt rett ut til deg: «babyen din er skikkelig stygg» - du hadde blitt såret selv om du syntes at babyen din er verdens vakreste, og det er frekt og viser mangel på folkeskikk. 

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan si at jeg elsker datteren min mer enn sønnen, men jeg har helt klart en mye bedre kobling til henne. Grunnen er at gutten ligner veldig på mannen og det er ofte jeg ikke kan skjønne han. Jeg elsker at han har fantastisk forhold til faren sin, det er nesten å se mannen min som liten.

Jenta ligner på meg, både utseende og væremåten.

Anonymkode: f85e4...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke et sekund på det du sier. Selvsagt hadde du blitt lei deg og oppgitt hvis noen, helt ubedt, kom med direkte frekke kommentarer om kjønnet til babyen din/barnet du ventet. Det viser dårlig folkeskikk, rett og slett. Det blir som om noen hadde sagt rett ut til deg: «babyen din er skikkelig stygg» - du hadde blitt såret selv om du syntes at babyen din er verdens vakreste, og det er frekt og viser mangel på folkeskikk. 

Anonymkode: 9cc98...88d

Ikke riktig, men hvis du får noe trøst ut av det, så er det helt riktig det du sier 💕 

Anonymkode: 8e4ca...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...