Gå til innhold

Dere med begge kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bare på kvinneguiden det er mer stas med jente. I virkeligheten har jeg inntrykk av at det langt oftere er et spesielt forhold mellom mor og sønn, enn mellom mor og datter. Akkurat som far og datter oftere har et nært forhold enn far og sønn. 

Mor og datter-forhold er ofte preget av krangel, far og sønn-forhold er ofte preget av konkurranse og høye forventninger fra far, som sønn ikke klarer å leve opp til.

Jeg har selv et nært forhold til min egen mor, men når jeg ser på venninner og andre kvinnelige bekjente, får jeg inntrykk av at det nærmest er et unntak. Nesten alle kvinner jeg kjenner har et anspent forhold til mor, men nært forhold til far.

Endret av Anonymus Notarius
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker de alle like høyt, du tenker kanskje mer på om man connecter på et annet plan med jenter enn gutter pga (stereotypiske) kjønnsforskjeller? Jeg har minst like godt forhold med sønnen som med jentene, vi har allid kunnet prate åpent om alt mellom himmel og jord. Men jeg har kanskje hatt litt mer til felles med jentene når de ble eldre, hvor de kanskje beholdt interessen for feks tegning, dans osv og gutten gikk over til fotball og gaming og slikt hvor jeg ikke involverer meg like mye;) 

Må for øvrig si det har vært ekstra stas å kunne flette hår og lakke negler og gjøre sånne jentegreier med jentene, men det betyr ikke at gutten og jeg ikke hadde like fine stunder da han var yngre, vi fant bare andre måter å være sammen på, feks bygge lego og slikt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% like glad i alle tre. Fikk gutt - jente - gutt. Vi planlegger en til og har ikke noe ønske i forhold til kjønn.

Anonymkode: d1a1b...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Jaaa 100% like glad i begge to ❤️ men jeg var helt ærlig redd for å ikke få de samme følelsene for en evt gutt. Men det har aldri noen sinne vært annerledes ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørende å lese❤️ Og så bra at det er sånn mødre er, at man har så stor kjærlighet til barnet sitt, uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 644f0...9b1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja!! 

Hadde litt lyst på 2 jenter, men andremann ble gutt og han er verdens mest fantastiske skapning 😍 Absolutt like stas med begge kjønn! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, dette skulle man nesten ikke tro, etter alle disse trådene om hvor fælt det er å bli gravid med gutt nummer 2-3-4 etc. 

Hilsen mamma til tre gutter, som mange utrolig nok synes «synd» på. Altså de synes synd på meg, ikke på ungene 🤣 (håper jeg). 

Når jeg møter folk som er utrooooolig opptatt av å få et bestemt kjønn (vanligvis jente, såklart), da tenker jeg at de har jammen ikke møtt mye motstand her i livet… eventuelt er de rett og slett ganske enkle. 

Anonymkode: 9cc98...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt forelska i guttebabyen min ❤️ og storesøster er gulljenta 🥰 

elsker de like høyt 🥳

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker de like høyt! Men må innrømme at jeg syntes det er enklere med sønnen min og at vi kanskje er likere på mange måter. Det er mulig at det er fordi datteren min er en hormonell tween snart på vei inn i tenårene.. Men kjærligheten er like sterk til begge. Deilig å kunne si favorittjenta mi og favorittgutten min, for det er sant. 

Anonymkode: 94ad4...c7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Elsker de like høyt! Men må innrømme at jeg syntes det er enklere med sønnen min og at vi kanskje er likere på mange måter. Det er mulig at det er fordi datteren min er en hormonell tween snart på vei inn i tenårene.. Men kjærligheten er like sterk til begge. Deilig å kunne si favorittjenta mi og favorittgutten min, for det er sant. 

Anonymkode: 94ad4...c7a

Enig! Jeg har også en av hver og syntes det er herlig å kunne omtale de som "beste jenta i verden" og "beste gutten i verden". Her er det også gutten som er enklest og som jeg bonder lettest med pga personlighet. Elsker de jo like høyt jeg også, men gutten forstår jeg meg bedre på enn jenta. Har hatt henne i livet mitt i snart ni år men hun er fortsatt et  mysterium 😅❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jøss, dette skulle man nesten ikke tro, etter alle disse trådene om hvor fælt det er å bli gravid med gutt nummer 2-3-4 etc. 

Hilsen mamma til tre gutter, som mange utrolig nok synes «synd» på. Altså de synes synd på meg, ikke på ungene 🤣 (håper jeg). 

Når jeg møter folk som er utrooooolig opptatt av å få et bestemt kjønn (vanligvis jente, såklart), da tenker jeg at de har jammen ikke møtt mye motstand her i livet… eventuelt er de rett og slett ganske enkle. 

Anonymkode: 9cc98...88d

Har også tre gutter og aldri møtt noen som synes så synd på meg..?
Men jeg har en venninne som sa «heldigvis fikk jeg to jenter for det er jo mye mer stas enn gutt». Vi to som hørte på hadde begge 3 gutter og bare kikket på hverandre…👀😅 Men hun som sa det har fått en gutt etter to jenter og hun er helt overrasket over hvor stas det var med gutt og ikke minst hvor enkel han er ift jentene. Hun har to kruttønner av noen jenter - helt fra fødsel av omtrent, og en rolig, smilende gutt på snart to år. Hun sier hun har aldri vært så forelsket i ett av barna som hun er i han.

Anonymkode: d0c98...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jøss, dette skulle man nesten ikke tro, etter alle disse trådene om hvor fælt det er å bli gravid med gutt nummer 2-3-4 etc. 

Hilsen mamma til tre gutter, som mange utrolig nok synes «synd» på. Altså de synes synd på meg, ikke på ungene 🤣 (håper jeg). 

Når jeg møter folk som er utrooooolig opptatt av å få et bestemt kjønn (vanligvis jente, såklart), da tenker jeg at de har jammen ikke møtt mye motstand her i livet… eventuelt er de rett og slett ganske enkle. 

Anonymkode: 9cc98...88d

Jeg hadde to gutter først og synes utrolig synd på meg selv. Det var virkelig en sorg å ikke ha jente, selv om guttene mine er skikkelige gode gutter som jeg elsker over alt på jord. Så fikk jeg endelig jenta. Det er veldig fint å ha ei med mer like interesser som meg. Og jeg elsker tanken på at hun vil kunne arve ting som vanligvis settes mer pris på av jenter etter meg (jeg eier en del ting som nok hun vil ha, selv om dt SELVFØLGELIG ikke er en selvfølge bla bla bla. Hun kan bli gutteguttejente og kun like mekk og bil bla bla bla. Foreløpig så har vi som sagt veldig like interesser). Håper du en dag får være så heldig å oppleve å få din egen lille jente 💕

Anonymkode: 8e4ca...d58

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 23.20):

Selvsagt. Men jeg diller mer med jenta, for hun elsker å få fine fletter og pynte seg litt. Guttene bryr seg katta om hvordan de ser ut. Sånn sett kan det kanskje se ut som at jeg liker jenta bedre hvis man ser oss utenfra… 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c5519...2b5

Dette. Det er ikke at man er mer glad i jentebarn enn i guttebarn, men det er mer dill med fletter og pynte seg med kjøle og sånt som gjør at det fremstår slik. Man er like glad i alle sine barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst har jeg aldri skjønt hvorfor det er mere stas med jente. Det er visst en trend på kg å ønske seg jente. I det virkelige liv har værtfall jeg aldri møtt på damer, som kun ønsker seg kun jenter.  Gutter er akkurat like fantastiske som jenter, nå må vi slutte med dette tullet og heller bli glad for det kjønnet vi får!! 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegumman skrev (4 minutter siden):

Seriøst har jeg aldri skjønt hvorfor det er mere stas med jente. Det er visst en trend på kg å ønske seg jente. I det virkelige liv har værtfall jeg aldri møtt på damer, som kun ønsker seg kun jenter.  Gutter er akkurat like fantastiske som jenter, nå må vi slutte med dette tullet og heller bli glad for det kjønnet vi får!! 

Nettopp fordi det er stigmatisert å ønske seg et bestemt kjønn, snakker ingen ''i det virkelige liv'' om dette. Istedet skriver man anonymt om sitt ønske på KG. 

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegumman skrev (2 minutter siden):

Seriøst har jeg aldri skjønt hvorfor det er mere stas med jente. Det er visst en trend på kg å ønske seg jente. I det virkelige liv har værtfall jeg aldri møtt på damer, som kun ønsker seg kun jenter.  Gutter er akkurat like fantastiske som jenter, nå må vi slutte med dette tullet og heller bli glad for det kjønnet vi får!! 

Jeg har ønsket meg begge kjønn, ikke kun jenter. Men, hadde jeg hatt to jenter, så hadde det ikke vært så viktig med et tredje barn. Her SKULLE jeg ha et tredje barn, for jeg SKULLE ha jenta. Statistikk viser også at de som har barn av begge kjønn, sjeldnere får det tredje barnet, de som har to jenter, få sjeldnere det tredje barnet, mens de som har to gutter oftere får det tredje barnet. Så dette er ikke bare kg- tull. Mulig det er lettere å være ærlig på kg enn i det virkelige liv? Ingen visste at jeg ville tatt abort om nipt hadde vist gutt i siste svangerskap, det er slikt man forteller på kg, ikke rundt lunsjbordet på jobb.

 

 https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente 

Anonymkode: 8e4ca...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ps: Jeg elsker alle mine barn like høyt, jeg ville gitt livet mitt for hver og en av de. Jeg ville ikke byttet guttene mine mine mot ei jente når de først var født. Men, overlykkelig og takknemlig for at jeg har tre friske barn og at jeg har fått opplevd å få begge kjønn. 

Anonymkode: 8e4ca...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg like glad i begge, ja. Men jeg liker sønnen min bedre. I hvert fall for øyeblikket. Datteren min er ekstremt krevende og utfordrer meg hele tiden. 

Anonymkode: 4e996...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jøss, dette skulle man nesten ikke tro, etter alle disse trådene om hvor fælt det er å bli gravid med gutt nummer 2-3-4 etc. 

Hilsen mamma til tre gutter, som mange utrolig nok synes «synd» på. Altså de synes synd på meg, ikke på ungene 🤣 (håper jeg). 

Når jeg møter folk som er utrooooolig opptatt av å få et bestemt kjønn (vanligvis jente, såklart), da tenker jeg at de har jammen ikke møtt mye motstand her i livet… eventuelt er de rett og slett ganske enkle. 

Anonymkode: 9cc98...88d

 

Det er fordi disse trådene eller kommentarene kommer fra noen som bare har jenter eller ikke har barn i det hele tatt ennå, men ønsker seg bare jenter. Innlegget litt lenger opp fra en som ville tatt abort om tredje barnet også var gutt viser dessuten at den siste setningen din stemmer på en prikk, sånne mennesker er rett og slett ganske enkle. 

Anonymkode: 2f6a8...f10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...