Gå til innhold

Bedt til kaffe i konfirmasjon - bunad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er bedt kun til kaffe og kaker i en konfirmasjon til helgen, er det da vanlig å ha på bunad? 😅 Har kun vært i to konfirmasjoner tidligere, og da var vi med på seremonien og maten i tillegg, så ble litt usikker på dette nå

Anonymkode: d916e...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har erfaring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad går fint.

Anonymkode: 7dc67...79f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgfritt

Anonymkode: 5fc3f...4aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er bedt kun til kaffe og kaker i en konfirmasjon til helgen, er det da vanlig å ha på bunad? 😅 Har kun vært i to konfirmasjoner tidligere, og da var vi med på seremonien og maten i tillegg, så ble litt usikker på dette nå

Ja, bunad eller finklær 

Anonymkode: a32f2...760

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst, har du lov. Bunad er jo aldri feil i konfirmasjon. Generelt tenker jeg at skal man være tilstede ved en anledning kler man seg deretter, uansett om man er med på hele eller bare deler av det som foregår. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville brukt bunad

Anonymkode: 4fcb4...a10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare kaffe? Kommer det så mange? Eller er det for å få flest mulig gaver?

Anonymkode: 783bf...718

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Er det vanlig å be gjester puljevis, altså noen til middag + kaffe og andre kun til kaffe, når det gjelder konfirmasjon? 

Aldri hørt om lignende før. 

Man skulle tro alle gjestene ble bedt til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man begynt med kaffegjester i konfirmasjon også nå? 

Jaja, grådigheten har tydeligvis ingen grenser...

• Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cylon skrev (4 minutter siden):

Er det vanlig å be gjester puljevis, altså noen til middag + kaffe og andre kun til kaffe, når det gjelder konfirmasjon? 

Helt vanlig allerede på 70- og 80-tallet. 

Anonymkode: 10759...283

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men så er vi ikke på 70- og 80-tallet nå. Vi er 42-52 år senere. Man har både råd og mulighet til å invitere alle på middag. Og man burde ikke drive på med selektiv ekskludering. Kaffegjest til konfirmasjon, liksom. Hvor lenge varer kaffen? 1 time? En konfirmasjon er kirke, bilder, middag med taler, kaffe og slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her må du spa opp bevis. Jeg nekter å tro deg på dette. Jeg har ca 30 konfirmasjoner jeg har vært i selv + arrangert og kjenner til sikkert over det tidobbelte som har blitt arrangert. ALDRI hørt om kaffegjester i konfirmasjon! Så at dette er HELT VANLIG siden de siste 50 årene bør du virkelig kunne argumentere for.

At man inviterer venner og naboer på kaffe og kakerester dagen etter er vanlig, og mulig du mener dette, men det er ikke en invitasjon til fest, det er for å få unna kakerester samt ha det hyggelig sammen.

Endret av Sonit
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Hadde jeg blitt bedt til noe så uviktig som en kaffegjest i en konfirmasjon, så hadde jeg takket pent nei. 

Virker som om at gjestene ikke er viktig nok, men bes for "syns skyld". Takk, men nei takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var konfirmant var det vanlig med kaffegjester. 

Jeg hadde konfirmant i fjor, da hadde vi alle til middag og kaffe. Altså ikke egne kaffegjester. 

Anonymkode: 34393...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cylon skrev (10 minutter siden):

Men så er vi ikke på 70- og 80-tallet nå. Vi er 42-52 år senere. Man har både råd og mulighet til å invitere alle på middag. Og man burde ikke drive på med selektiv ekskludering. Kaffegjest til konfirmasjon, liksom. Hvor lenge varer kaffen? 1 time? En konfirmasjon er kirke, bilder, middag med taler, kaffe og slutt. 

Hvem i all verden er det du snakker for?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cylon skrev (31 minutter siden):

Enig, det blir å rangere folk. Mistenker at kaffegjestene inviteres for å øke gavebunken. Det forventes sikkert at man gir like mye som de viktigere gjestene. Jeg  har vært kaffegjest 2 ganger i konfirmasjon, irriterende hver gang.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
Batteri skrev (11 minutter siden):

Hvem i all verden er det du snakker for?

Jeg snakker for den store majoriteten av Norge, om ikke de fleste. Man har alltid råd til å skvise inn de få kaffegjestene under en middagsservering, som ofte uansett har stor matoverflod etterpå. Og har man faktisk ikke råd til det, så lar man være å be kaffegjestene.

Har aldri noensinne hørt eller sett at det kommer kaffegjester til en konfirmasjon. Kaffeselskapet er første ledd til å avslutte dagen. De fleste går hjem rett etter at kaffen og kakene har landet i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, det blir å rangere folk. Mistenker at kaffegjestene inviteres for å øke gavebunken. Det forventes sikkert at man gir like mye som de viktigere gjestene. Jeg  har vært kaffegjest 2 ganger i konfirmasjon, irriterende hver gang.

Selvfølgelig er det irriterende. Du kommer som en attpåklatt til et allerede "satt" selskap, og "skviser" deg inn mellom gjestene. Irriterende, kleint og stusselig, spør du meg. 

Kan jeg spørre, hvor lenge varte dette kaffegjestselskapet du var på? I de konfirmasjonene jeg har vært i har kaffen og kakene vært inngangen til å avslutte selskapet, og en del av dagen som varer veldig kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...