Gå til innhold

Hundehaterlandet Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre ikke lenger hundeeier, da jeg mistet min kjære for en mnd siden i en ulykke :( 

Jeg hadde fokus på å ikke være en plage for andre. Han gikk i bånd og plukket alltid opp dritt etter meg. 

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rucula skrev (2 minutter siden):

Jeg er dessverre ikke lenger hundeeier, da jeg mistet min kjære for en mnd siden i en ulykke :( 

Jeg hadde fokus på å ikke være en plage for andre. Han gikk i bånd og plukket alltid opp dritt etter meg. 

Det var da ikke måte på!
Så godt oppdratt hund du hadde da; som plukket opp dritten etter deg, altså. 
Det har jeg aldri hørt om før

Anonymkode: 68604...57d

  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var da ikke måte på!
Så godt oppdratt hund du hadde da; som plukket opp dritten etter deg, altså. 
Det har jeg aldri hørt om før

Anonymkode: 68604...57d

ikke sant! veldig godt oppdratt! Han hadde ikke mye valg stakkars, med en eier som bæsjet overalt, hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er å plukke opp dritt etter hunder i lekeparker, ære være etc.
men vis meg den som plukker opp pisset til hunden sin. det er ikke så jævlig behagelig å ha barna med seg for å leke der det oser av gult fra all slags hunder. 
om det er så forbasket viktig å ha hund, så ta med dyret i skog og mark - da får en selv litt mosjon også. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (7 minutter siden):

en ting er å plukke opp dritt etter hunder i lekeparker, ære være etc.
men vis meg den som plukker opp pisset til hunden sin. det er ikke så jævlig behagelig å ha barna med seg for å leke der det oser av gult fra all slags hunder. 
om det er så forbasket viktig å ha hund, så ta med dyret i skog og mark - da får en selv litt mosjon også. 

Er du sikker på at det er hunder som tisser der da? Kanskje det er mennesker?

Og katter elsker å drite i sandkasser. 

Anonymkode: 4ffcb...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (18 minutter siden):

en ting er å plukke opp dritt etter hunder i lekeparker, ære være etc.
men vis meg den som plukker opp pisset til hunden sin. det er ikke så jævlig behagelig å ha barna med seg for å leke der det oser av gult fra all slags hunder. 
om det er så forbasket viktig å ha hund, så ta med dyret i skog og mark - da får en selv litt mosjon også. 

hjelpes

Anonymkode: bca39...2f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så er debatten i gang igjen. Hvor har man lov til å være med hund og motsatt. 

Ja, jeg er klar over at enkelte hundeeiere ikke plukker opp dritten etter hunden sin. Og det hender at hunder er til ulempe for andre. Men er det virkelig så ille som det blir fremstilt? Med så mange hunder iblant oss synes jeg det er lite problemer, tross alt. De aller fleste hundeeiere går inn i hundeholdet med liv og lyst, går på kurs og tar hensyn. 

Så har vi unntakene, men de er jo heldigvis få. Er det virkelig rett at disse skal få ødelegge for det store flertallet?

I Norge virker det nærmest som hatet mot hunder er stor. Hvorfor er det sånn? De fleste hunder er tross alt snille, biter ikke og går i bånd. De aller fleste hundeeiere vil drt beste både for hunden og mennesker  Om det ikke hadde vært slik hadde vi hatt langt flere hendelser enn det vi har. 

Hva med å være litt generøse og tolerere litt?

NB! Dette er ikke ment å være enda en tråd om dem som ikke rydder opp etter seg. 

Anonymkode: 4ffcb...8af

Har ikke problemer med hunder. Men hunde eiere derimot.... 

At naboens hund gneldrer døgnet rundt når eier er borte, syntes ikke jeg er noe jeg må høre på. Man kan lære hunden å ikke bjeffe på alt som rører på seg. Jeg orker ikke sånt, så da bor jeg i skogen for å slippe. Jeg blir jo da forbanna på hundeeieren som har en hel skog hunden kan drite i. Men som lar den drite rett på innsiden av min innkjøring så jeg tråkket mine nye sandaler rett i ruka. Det lå 4 bæsjer der. Og jeg skjønner da virkelig ikke hvorfor en hunde eier tenker det er ok. Jeg har ikke hund selv, bla fordi jeg ikke orker plen full av hunfebæsj. Og da blir jeg sur når jeg finner andres hundebæsj. 

Jeg blir forbanna på hunde eiere med aggressive hunder, som ikke evner å sikre hunden sin skikkelig. De har faktisk et ansvar i å hindre at hunden deres gjør skade på mennesker og andre dyr. Noen tenker at et lite tau de har gnagd over 100 ganger før, er ok sikring. Og bikkja blir gatas skrekk og frykt. 

Hunde eiere som står å sier hunden er snill, når den flekker renner og sikler mot deg. Burde ikke ha hund. De skjønner ikke selv at hunden ser meg som inntrenger og må ha korrigering av eier, fremfor at de bruker tiden på å fortelle meg den er snill. Snill er den sikkert. Men akkurat nå har den tenkt å ta meg, skjønner du ikke sånt. Bare ikke ha bikkje😡

Også har vi hundeeier turister, som tenker oi, en hel skog MIN hund kan løpe fritt i. Slipper den løs, jager sauer som dør pga løping og frykt eller blir angrepet og drept. Noe også ulven ofte får skylden for. Selv om alle vet at det var en dustete hunde eiers hknd, som var skyld i det. Det er båndtvang hele sommeren i utmark, fordi i utmark så går det beitedyr, og andre skogsdyr med små barn. 

Andre vandrere skal også få slippe å møte en kjører med fkekkede tenner uten bånd på stien de vandrer på. 

Så nei hunder er 0 problem. Problemet er dårlige hunde eiere som ikke har kontroll på hundene sine. Heldigvis er det mange som tar godt ansvar for hundene sine, men desverre alt for få som ikke gjør det. De værste er de som tror hunder er babyer. 

Anonymkode: d0da2...f82

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært så storforlangende, det er jo tross alt eierne som har en gratis støttekontakt. Ethvert menneske hadde krevd mange, mange tusen kroner daglig i betaling om de skulle steppet inn i rollen hunden har. 

 

Anonymkode: 08610...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det er mange som føler seg utrygge på ukjente hunder, og heller ikke alle som liker dyr.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke problemer med hunder. Men hunde eiere derimot.... 

At naboens hund gneldrer døgnet rundt når eier er borte, syntes ikke jeg er noe jeg må høre på. Man kan lære hunden å ikke bjeffe på alt som rører på seg. Jeg orker ikke sånt, så da bor jeg i skogen for å slippe. Jeg blir jo da forbanna på hundeeieren som har en hel skog hunden kan drite i. Men som lar den drite rett på innsiden av min innkjøring så jeg tråkket mine nye sandaler rett i ruka. Det lå 4 bæsjer der. Og jeg skjønner da virkelig ikke hvorfor en hunde eier tenker det er ok. Jeg har ikke hund selv, bla fordi jeg ikke orker plen full av hunfebæsj. Og da blir jeg sur når jeg finner andres hundebæsj. 

Jeg blir forbanna på hunde eiere med aggressive hunder, som ikke evner å sikre hunden sin skikkelig. De har faktisk et ansvar i å hindre at hunden deres gjør skade på mennesker og andre dyr. Noen tenker at et lite tau de har gnagd over 100 ganger før, er ok sikring. Og bikkja blir gatas skrekk og frykt. 

Hunde eiere som står å sier hunden er snill, når den flekker renner og sikler mot deg. Burde ikke ha hund. De skjønner ikke selv at hunden ser meg som inntrenger og må ha korrigering av eier, fremfor at de bruker tiden på å fortelle meg den er snill. Snill er den sikkert. Men akkurat nå har den tenkt å ta meg, skjønner du ikke sånt. Bare ikke ha bikkje😡

Også har vi hundeeier turister, som tenker oi, en hel skog MIN hund kan løpe fritt i. Slipper den løs, jager sauer som dør pga løping og frykt eller blir angrepet og drept. Noe også ulven ofte får skylden for. Selv om alle vet at det var en dustete hunde eiers hknd, som var skyld i det. Det er båndtvang hele sommeren i utmark, fordi i utmark så går det beitedyr, og andre skogsdyr med små barn. 

Andre vandrere skal også få slippe å møte en kjører med fkekkede tenner uten bånd på stien de vandrer på. 

Så nei hunder er 0 problem. Problemet er dårlige hunde eiere som ikke har kontroll på hundene sine. Heldigvis er det mange som tar godt ansvar for hundene sine, men desverre alt for få som ikke gjør det. De værste er de som tror hunder er babyer. 

Anonymkode: d0da2...f82

Kan vi legge til jinde eiere som tar med hunden sin etter beskjed om nei. Har en katt som blir nervøs av hundebesøk, og nesten flytter ut hver gang. Så har sagt ingen hund i mitt hus. Alikevel, så valser de inn døra med hund. En annen gang, så var det en hunde eier som hadde hund som ikke likte barn. Jeg sa i barneselskapet, skal ikke hunden være med til oss. Hunde eier valser inn døra i barneselskap med hund som ikke liker barn, og beit det ene barnet. Så merkelig at hunde eier var overasket over det. Jeg var det ikke, fordi jeg visste hunden ikke likte barn. Jeg har plass ute til hundene. I skyggen under trærne i skogen. Der er de ikke til fare for min pus, eller barna mine. Så da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan sette hundene sine der, om de må ta de med. Å dra de inn, når jeg har sagt klart og tydelig nei til det

Anonymkode: d0da2...f82

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så er debatten i gang igjen. Hvor har man lov til å være med hund og motsatt. 

Ja, jeg er klar over at enkelte hundeeiere ikke plukker opp dritten etter hunden sin. Og det hender at hunder er til ulempe for andre. Men er det virkelig så ille som det blir fremstilt? Med så mange hunder iblant oss synes jeg det er lite problemer, tross alt. De aller fleste hundeeiere går inn i hundeholdet med liv og lyst, går på kurs og tar hensyn. 

Så har vi unntakene, men de er jo heldigvis få. Er det virkelig rett at disse skal få ødelegge for det store flertallet?

I Norge virker det nærmest som hatet mot hunder er stor. Hvorfor er det sånn? De fleste hunder er tross alt snille, biter ikke og går i bånd. De aller fleste hundeeiere vil drt beste både for hunden og mennesker  Om det ikke hadde vært slik hadde vi hatt langt flere hendelser enn det vi har. 

Hva med å være litt generøse og tolerere litt?

NB! Dette er ikke ment å være enda en tråd om dem som ikke rydder opp etter seg. 

Anonymkode: 4ffcb...8af

Vi bor rett ved tursti/skogområde. Men her er båndtvang året rundt, 9/10 hunder vi møter går uten bånd. Og eierne blir rasende når jeg påpeker det er båndtvang. Har blitt kaldt både nazi og hore av fremmede bare pga ett ord. 
 

Jeg føler barna ikke er trygge når vi går tur pga alle disse løse hundene, for ikke snakke om all avføringen som ligger igjen. Jeg hater ikke hunder, men hundeeiere som ikke greier ha bånd på dyret sitt. Og jada jada «han er så snill atte», det sier alle helt til enda et barn blir drept. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan vi legge til jinde eiere som tar med hunden sin etter beskjed om nei. Har en katt som blir nervøs av hundebesøk, og nesten flytter ut hver gang. Så har sagt ingen hund i mitt hus. Alikevel, så valser de inn døra med hund. En annen gang, så var det en hunde eier som hadde hund som ikke likte barn. Jeg sa i barneselskapet, skal ikke hunden være med til oss. Hunde eier valser inn døra i barneselskap med hund som ikke liker barn, og beit det ene barnet. Så merkelig at hunde eier var overasket over det. Jeg var det ikke, fordi jeg visste hunden ikke likte barn. Jeg har plass ute til hundene. I skyggen under trærne i skogen. Der er de ikke til fare for min pus, eller barna mine. Så da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan sette hundene sine der, om de må ta de med. Å dra de inn, når jeg har sagt klart og tydelig nei til det

Anonymkode: d0da2...f82

Jeg hadde en slik veninne, hun respekterte ikke jeg ikke ville ha den røytende svarte hunden inn i leiligheten. Hun skjønte ikke at jeg ikke ville ha hund i sofaen. For stakkars dyret turte ikke være hjemme alene. Vi er ikke venner i dag. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke at folk hater hunder, men det er ikke veldig høy toleranse, nei.

For eksempel er jeg nødt til å ha samtykke med signatur fra alle leilighetene i oppgangen min (jeg eier) for å kunne kjøpe meg ny hund etter at den forrige døde, selv om jeg nærmest kan garantere at hunden min kommer til å lage mindre bråk enn ungene både i leiligheten over og under min.

 

og nei, jeg har aldri opplevd at hunder hopper opp på bordet og tar maten min på kafé, altså, kom med et bedre argument.

Unger, derimot, kan absolutt ødelegge matroen når man er ute og spiser.

 

her i Oslo er dog heldigvis folk stort sett oppegående nok til å skjønne det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rucula skrev (1 time siden):

Norge er det minst tolerante landet i verden når det kommer til hund, kanskje med unntak av de muslimske landene der hunder ansees som skitne. 

Jeg har mye kontakt med Nederland og Frankrike og er det ofte. Og toleransen for hunder er en HELT annen.. I frankrike er det egne hundestrender hvor hundene løper løs. Og de får være med inn på cafeer og butikker. 

Jeg vet ikke hvorfor Nordmenn er som de er mot hunder. Men Nordmenn er generelt et fryktelig lite tolerant folkeslag.  

Enig med muslimene. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener burde være liv som ikke er lov egentlig? Er selv hundeeier og har virkelig null problemer med de norske «reglene».
 

Hater når vi er i utlandet (særlig nederland/portugal som vi besøker ofte) og det er hundedritt over alt fordi ingen plukker opp og hunder går løst. 

Min hund er liten og det er en pest og en plage med løse hunder som kommer løpende hver gang vi er i skogen. Eieren er langt bak, og har selvsagt «full kontroll», og hunden er selvsagt bare snill. Javel, men hold hunden din VEKKE fra min, og om du ikke klarer det, så har du ikke kontroll! 
 

Har mer enn én gang måttet løfte opp hunden for å redde den fra vill «leking» fra løse hunder. Mildt sagt drittirriterende. 
 

Så ja, lurer på hvilke regler som er så grusomme å måtte følge.

Anonymkode: 2c422...90b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Million said:

Det er mange grunner til det. Blant annet fordi hunder er grådige og glupske veldig ofte, og stjeler mat når de ser sitt snitt til det. Skulle tatt seg ut om de folkene på nabobordet var litt uoppmerksomme et øyeblikk og labradoren deres reiser seg på bakbeina og bare napper tak i og glefser i seg baguetten til de ved siden av, der den lå på tallerkenen... Eller at man sitter og prøver å spise i fred og så står det et digert siklende hundebeist rett ved siden av deg og tigger, og eieren ikke bryr seg om å dra den vekk...

For ja, hunder er mat-tyver. Jeg ville heller ikke likt at det flagret hundehår rundt overalt når jeg skal spise ute et sted, fordi det har vært tjue hunder innom den dagen i lokalene. Hunder røyter, og noen røyter enormt!

Jeg er hundeeier selv, men ja, jeg er veldig glad for at hunder ikke er tillatt der det spises mat eller lages mat eller oppbevares mat. De er for upålitelige rundt mat, og røyter, sikler og tygger for mye på ting, rett og slett.

Jeg bor i et land hvor hund er lov på svært mange spisesteder og har aldri opplevd noen av disse tingene. Folk tar ikke med seg en hund som ikke kan oppføre seg på spisested, og labradorer kan trenes til å ikke stjele mat. Hvis den har en tendens til å stjele mat, tar man forbehold om det.

Anonymkode: 35dbd...3e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mamajune11 skrev (1 time siden):

Jeg hadde en slik veninne, hun respekterte ikke jeg ikke ville ha den røytende svarte hunden inn i leiligheten. Hun skjønte ikke at jeg ikke ville ha hund i sofaen. For stakkars dyret turte ikke være hjemme alene. Vi er ikke venner i dag. 

Eeeenig. Hvorfor må folk på ta med seg hunden sin hjem til andre? Hår og pels sitter igjen i tepper, sofa, osv i ukesvis etterpå. La kjøteren bli igjen hjemme eller i bilen! 

Anonymkode: 374e0...65c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer glatt at jeg ikke kan fordra hunder - selv om det vel ofte er eiernes feil. Det er bråk og mas, sikling og røyting, eiere som ikke plukker opp dritten etter dem, hunder som hopper opp på deg og prøver å slikke deg i trynet... Eiere som ikke respekterer båndtvang.

Synes absolutt det er greie regler for hunder i Norge, man kan ha med seg hund de fleste steder utenom spisesteder (og det skulle jo bare mangle at ikke spisesteder skal være frie for hunder). 

Hvis det er så grusomme regler her, får dere la være å ha hund, eller flytte til et mer "tolerant" land.

 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (2 timer siden):

Innrømmer glatt at jeg ikke kan fordra hunder - selv om det vel ofte er eiernes feil. Det er bråk og mas, sikling og røyting, eiere som ikke plukker opp dritten etter dem, hunder som hopper opp på deg og prøver å slikke deg i trynet... Eiere som ikke respekterer båndtvang.

Synes absolutt det er greie regler for hunder i Norge, man kan ha med seg hund de fleste steder utenom spisesteder (og det skulle jo bare mangle at ikke spisesteder skal være frie for hunder). 

Hvis det er så grusomme regler her, får dere la være å ha hund, eller flytte til et mer "tolerant" land.

 

det er jo ikke bare hundehold nordmenn er lite tolerante. Vi vil jo helst skyte eller få fjernet alt som ikke er nyttig for oss... feks ulv og div andre rovdyr. 

Vi er også verdensmestere i å krangle med våre naboer. 

Vi er et surmegga folkeslag! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (4 timer siden):

Enig med muslimene. 

Da finnes det mabge hyggelige land du kan flytte til. 

Anonymkode: bca39...2f6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...