Silva Pluvialis Skrevet 9. mai 2022 #41 Skrevet 9. mai 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #44 Skrevet 9. mai 2022 11 nesten 12 år. Var en skremmende opplevelse, da det var så mye blod at jeg trodde jeg skulle dø. Skulle ønske min mor var flinkere til å snakke om mensen før under og etter. Istedenfor ble det så veldig tabu alt sammen. Anonymkode: 38040...779 2
Minya Skrevet 9. mai 2022 #48 Skrevet 9. mai 2022 6 hours ago, Cyndaquil said: 11 år og 160 cm høy. Jeg var også på det tidspunktet høyest av alle jentene i klassen, og høyrere enn mange av guttene som. Min totale lengde ble 163 cm høy og de andre vaks raskt fra meg på ungdomsskolen . Ei jeg vet fikk mensen «sent», som nermere 15 år, ble 180 com voksen Jeg mener jeg har lest at de som kommer tidlig i pubertet og tidlig menstruasjon, ikke blir veldig høye . Men husker ikke hvor . Kan godt hende jeg surrer Det er ikke så langt unna sannheten. Jenter stopper å vokse i gjennomsnitt ett år etter at de har kommet i puberteten, de færreste vokser mer enn 5 cm i løpet av det siste året. Selv fikk jeg mensen som førstemann på mitt klassetrinn, i en alder av ni. Jeg var en av de høyeste jentene i klassen på det tidspunktet, men jeg stoppet på 1.60 og var en av de korteste i klassen ved utgangen av ungdomskolen. Genetikk har selvfølgelig også noe å si på dette, noen av oss vokser veldig mye rett før menstruasjonen inntreffer, eller vi er lange fra vi er små. I mitt tilfelle har veldig få av damene i familien min fra begge sider har vært høyere enn 1.60. Det er noen grandtanter på pappa sin side som var 1.75 og høyere, pluss pappas søster er rundt 1.75, men begge bestemødrene mine og alle oldemødre, var under 1.60 Jeg var liten og rund som barn, ikke spesielt høy før starten av barneskolen, men jeg hadde minst én sommer med nok voksesmerter til at jeg fortsatt husker hvor mye det verket i knoklene, hvor jeg vokste relativt mye på relativt kort tid.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #50 Skrevet 9. mai 2022 11 Ei i familien min var 9 og ei annen var 14. Anonymkode: 0586a...7a4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #54 Skrevet 9. mai 2022 Jeg fikk mensen den dagen jeg fylte 12, og det samme gjorde min mor. Storesøsteren min fikk dagen før hun fylte 12, lillesøsteren min fire dager etter hun fylte 12. Det er arvelig dette her 😅 Anonymkode: c3cd4...e92
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #55 Skrevet 9. mai 2022 15, den siste i klassen. Husker det som veldig flaut, men skjønner jo ikke nå hvorfor man følte sånn på det Anonymkode: 0fa4d...377
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #56 Skrevet 9. mai 2022 Noen måneder før jeg fylte 13. Var en av de første i klassen. Da vi begynte på ungdomsskolen var vi 2 av 10 som hadde fått mensen. Anonymkode: 18aab...b7e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #57 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 11. Jeg var tynn, og høyest i klassen. Ble 178 cm. Anonymkode: f61f2...013 You and me both, men stoppet på 177 (176 på en god dag) 👍 Anonymkode: 27586...47d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #58 Skrevet 9. mai 2022 11/12. Husker ikke eksakt når, men var på slutten av barneskolen. Anonymkode: 7150e...5c9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #59 Skrevet 9. mai 2022 Usikker på om det var før eller etter jeg ble 12 men den sommeren. Anonymkode: e4721...222
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #60 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Noen måneder før jeg fylte 13. Var en av de første i klassen. Da vi begynte på ungdomsskolen var vi 2 av 10 som hadde fått mensen. Anonymkode: 18aab...b7e Og vi var bare en som ikke hadde fått det. Merkelig hvordan ting hoper seg opp i klynger. Anonymkode: c3cd4...e92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå