Gå til innhold

Når fikk du menstruasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

11

Anonymkode: 89082...1b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15

Anonymkode: 58b42...4cf

AnonymBruker
Skrevet

12 år og 11 måneder. Husker det var rett før 13-årsdagen min. Jeg var senest ute blant mine venner 

Anonymkode: 9fd66...f02

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

13,5 år. Sommeren før 9. klasse.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 16

Anonymkode: 2cb2d...4ce

Skrevet

Samme mnd jeg fylte 13. Min datter 11 1/2.

AnonymBruker
Skrevet

16,5

Anonymkode: 40af5...dd8

AnonymBruker
Skrevet

15 år.

Anonymkode: 5a61a...16f

AnonymBruker
Skrevet

11

Anonymkode: c1a66...c66

AnonymBruker
Skrevet

11, nesten 12 år. 

Anonymkode: 59359...489

AnonymBruker
Skrevet

14

Anonymkode: c6e45...40b

Skrevet

11 år og 160 cm høy. Jeg var også på det tidspunktet høyest av alle jentene i klassen, og høyrere enn mange av guttene som. Min totale lengde ble 163 cm høy og de andre vaks raskt fra meg på ungdomsskolen . Ei jeg vet fikk mensen «sent», som nermere 15 år, ble 180 com voksen 

Jeg mener jeg har lest at de som kommer tidlig i pubertet og tidlig menstruasjon, ikke blir veldig høye . Men husker ikke hvor . Kan godt hende jeg surrer

AnonymBruker
Skrevet
Cyndaquil skrev (24 minutter siden):

11 år og 160 cm høy. Jeg var også på det tidspunktet høyest av alle jentene i klassen, og høyrere enn mange av guttene som. Min totale lengde ble 163 cm høy og de andre vaks raskt fra meg på ungdomsskolen . Ei jeg vet fikk mensen «sent», som nermere 15 år, ble 180 com voksen 

Jeg mener jeg har lest at de som kommer tidlig i pubertet og tidlig menstruasjon, ikke blir veldig høye . Men husker ikke hvor . Kan godt hende jeg surrer

Det har jeg aldri hørt før, men det stemmer for min del. Fikk den ikke før jeg var 16 og ble 178 cm til slutt. 

Anonymkode: a7ad4...753

AnonymBruker
Skrevet
Cyndaquil skrev (26 minutter siden):

Min søster er 177 og fikk mensen som 8-åring. Hun var høy, men ikke såååååå høy da hun var 8 år. Vi er like høye og jeg fikk mensen som 16-åring. Så tja...

Anonymkode: 2cb2d...4ce

• Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Cyndaquil skrev (4 timer siden):

Det stemmer, jo (selvsagt ikke uten unntak). Hos de fleste jenter bremses lengdeveksten når de får mensen, og de vokser gjerne bare noen få cm til.

Vekt har også stor betydning - jenter med relativt høy vekt får som hovedregel mensen tidligere enn de med lav vekt. Det er vel trolig en av grunnene til at alder for første mens har sunket de siste åra, at stadig flere jenter er overvektige. Går man tilbake 200+ år i tid, var det vanlig å være minst 15-16 år før man fikk mensen, nettopp fordi kostholdet var mer ensidig og mange fikk lite mat.

AnonymBruker
Skrevet

14 år

Anonymkode: 0794f...070

Skrevet

12. Jeg var ikke nevneverdig overvektig, helt normalvektig for høyden å være, men jeg hadde mer muskler og var generelt mer utviklet, og derav tyngre enn flere av jentene i klassen, og hadde passert høyden til de fleste. Ble likevel ikke mer enn 163. Var passert 160 da menstruasjonen kom. 

AnonymBruker
Skrevet

11. Jeg var tynn, og høyest i klassen. Ble 178 cm. 

Anonymkode: f61f2...013

AnonymBruker
Skrevet

12

Anonymkode: 5247f...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...