AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #23 Skrevet 9. mai 2022 12 år og 11 måneder. Husker det var rett før 13-årsdagen min. Jeg var senest ute blant mine venner Anonymkode: 9fd66...f02
Cyndaquil Skrevet 9. mai 2022 #32 Skrevet 9. mai 2022 11 år og 160 cm høy. Jeg var også på det tidspunktet høyest av alle jentene i klassen, og høyrere enn mange av guttene som. Min totale lengde ble 163 cm høy og de andre vaks raskt fra meg på ungdomsskolen . Ei jeg vet fikk mensen «sent», som nermere 15 år, ble 180 com voksen Jeg mener jeg har lest at de som kommer tidlig i pubertet og tidlig menstruasjon, ikke blir veldig høye . Men husker ikke hvor . Kan godt hende jeg surrer
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #33 Skrevet 9. mai 2022 Cyndaquil skrev (24 minutter siden): 11 år og 160 cm høy. Jeg var også på det tidspunktet høyest av alle jentene i klassen, og høyrere enn mange av guttene som. Min totale lengde ble 163 cm høy og de andre vaks raskt fra meg på ungdomsskolen . Ei jeg vet fikk mensen «sent», som nermere 15 år, ble 180 com voksen Jeg mener jeg har lest at de som kommer tidlig i pubertet og tidlig menstruasjon, ikke blir veldig høye . Men husker ikke hvor . Kan godt hende jeg surrer Det har jeg aldri hørt før, men det stemmer for min del. Fikk den ikke før jeg var 16 og ble 178 cm til slutt. Anonymkode: a7ad4...753
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #34 Skrevet 9. mai 2022 Cyndaquil skrev (26 minutter siden): 11 år og 160 cm høy. Jeg var også på det tidspunktet høyest av alle jentene i klassen, og høyrere enn mange av guttene som. Min totale lengde ble 163 cm høy og de andre vaks raskt fra meg på ungdomsskolen . Ei jeg vet fikk mensen «sent», som nermere 15 år, ble 180 com voksen Jeg mener jeg har lest at de som kommer tidlig i pubertet og tidlig menstruasjon, ikke blir veldig høye . Men husker ikke hvor . Kan godt hende jeg surrer Min søster er 177 og fikk mensen som 8-åring. Hun var høy, men ikke såååååå høy da hun var 8 år. Vi er like høye og jeg fikk mensen som 16-åring. Så tja... Anonymkode: 2cb2d...4ce 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. mai 2022 #35 Skrevet 9. mai 2022 Cyndaquil skrev (4 timer siden): 11 år og 160 cm høy. Jeg var også på det tidspunktet høyest av alle jentene i klassen, og høyrere enn mange av guttene som. Min totale lengde ble 163 cm høy og de andre vaks raskt fra meg på ungdomsskolen . Ei jeg vet fikk mensen «sent», som nermere 15 år, ble 180 com voksen Jeg mener jeg har lest at de som kommer tidlig i pubertet og tidlig menstruasjon, ikke blir veldig høye . Men husker ikke hvor . Kan godt hende jeg surrer Det stemmer, jo (selvsagt ikke uten unntak). Hos de fleste jenter bremses lengdeveksten når de får mensen, og de vokser gjerne bare noen få cm til. Vekt har også stor betydning - jenter med relativt høy vekt får som hovedregel mensen tidligere enn de med lav vekt. Det er vel trolig en av grunnene til at alder for første mens har sunket de siste åra, at stadig flere jenter er overvektige. Går man tilbake 200+ år i tid, var det vanlig å være minst 15-16 år før man fikk mensen, nettopp fordi kostholdet var mer ensidig og mange fikk lite mat.
powerpuffen Skrevet 9. mai 2022 #37 Skrevet 9. mai 2022 12. Jeg var ikke nevneverdig overvektig, helt normalvektig for høyden å være, men jeg hadde mer muskler og var generelt mer utviklet, og derav tyngre enn flere av jentene i klassen, og hadde passert høyden til de fleste. Ble likevel ikke mer enn 163. Var passert 160 da menstruasjonen kom.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #38 Skrevet 9. mai 2022 11. Jeg var tynn, og høyest i klassen. Ble 178 cm. Anonymkode: f61f2...013
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå