AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #61 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke si at du ble såret, han knuste hjertet ditt og alt sånn der. Men å sende en melding der du sier at det er kjip oppførsel fra hans side og at han heller må si det hvis han ikke er interessert, det er helt innafor. "Hvorfor har du plutselig sluttet å svare meg? Jeg ser jo du er aktiv på nett, da er det kjipt og rart av deg å ikke svare. Hvis du ikke er interessert så må du heller si det.". Det er ikke å gjøre seg liten. Jeg synes det vitner om mer selvrespekt å sende noe sånt enn å late som ingenting. Anonymkode: 44d43...2f0 Jeg støtter denne. Hvis du føler for å sende en melding så gjør du det, hvis du føler det er til ingen nytte så gjør du ikke det. Jeg var på noen dater med en fyr og merket at interessen dabbet av. Merket at det ikke var noe her osv. fra min side og fikk en sånn type melding fra ham. I etterkant har jeg nå startet å heller gi beskjed hvis jeg ikke er interessert og har fått positiv tilbakemelding om at det er bra at jeg gir beskjed slik at de kan komme seg videre. Det samme hvis en fyr sender meg beskjed om at han ikke er så interessert. Han kan evt lære av det til en annen gang og du kan komme deg selv videre. Alt er opp til deg selv. Hva ønsker du? Melding eller ikke melding? Anonymkode: 6fd15...bce
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #62 Skrevet 8. mai 2022 Synes han slipper litt for lett om hun skal la det ligge. Han har godt av å høre hvor barnslig og feig oppførselen hans er. Det handler ikke om å krype for å få ham tilbake, men om å sette ned foten og si fra at slik behandler du ikke andre mennesker. Med mindre han er helt blåst, vil han nok ha dårlig samvittighet. Det er feigheten som gjør at han bare stikker. Anonymkode: 38adf...b6b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #63 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har dere som svarer lest hva ts har skrevet? Han har forpliktelsesangst, en til sms vil bare gjøre han enda mer avskrudd. Ja - hun får lettet hjertet men han vil bare bli enda mer unnvikende og late som den siste meldingen aldri skjedde. Det beste er å heller aldri involvere seg med noen som har forpliktelsesangst og tro det vil være annerledes med en selv. Har stor medlidenhet med ts men en siste melding vil gjøre vondt verre tenker jeg. Ellers er jeg enig i å si ifra når man har blitt behandlet dårlig Anonymkode: 7165e...476 Jeg vet jo ikke 100% sikkert om det er foepliktelsesangst eller om det er bare meg. Men han har aldri vært i noe forhold før som sagt. Ikke en utpreget player-kjekkas heller. Hvordan kan en vite, helt i starten at personen er unnvikende og har foepliktelsesangst? Er ikke akkurat et samtaleemne for date1, men kan en spørre om/oppdage det på annen måte? Anonymkode: aef83...7f5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #64 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Folk som ghoster har store psykiske problemer Anonymkode: 72c4b...3ee For noe tull. Det er ikke pent å ghoste, men det burde ikke være vanskelig å skjønne at det betyr at man ikke ønsker mer kontakt. Mange reagerer veldig negativt på en «avsluttende» samtale/melding, bl.a. derfor er ghosting blitt den enkleste løsningen for mange, uten at det betyr at de som ghoster har problemer. Anonymkode: cfb03...588
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #65 Skrevet 8. mai 2022 Se for deg at du sender melding og han svarer med noe som får deg til å føle deg verre. den avslutningen du vil ha må du lage selv. Det er en god ted talk om «closure”. Han har vært av og på hele veien og fått deg på kroken/hekta. Det i seg selv er dust oppførsel. Hvorfor skulle han respondere positivt på en siste sms fra deg? Se for deg hva du håper han vil svare, tror du han vil skrive det ? Vis nei ikke skriv til han. Anonymkode: 799be...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #66 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Se for deg at du sender melding og han svarer med noe som får deg til å føle deg verre. den avslutningen du vil ha må du lage selv. Det er en god ted talk om «closure”. Han har vært av og på hele veien og fått deg på kroken/hekta. Det i seg selv er dust oppførsel. Hvorfor skulle han respondere positivt på en siste sms fra deg? Se for deg hva du håper han vil svare, tror du han vil skrive det ? Vis nei ikke skriv til han. Anonymkode: 799be...ef0 Jeg vil selvsagt stå opp for meg selv og si fra. Jeg er ikke et svakt og pinglete menneske. Samtidig vet jeg at en sånn melding preller av eller blir misforstått av han. Han er ikke veldig god på kommunikasjon heller. (Når jrg tenker meg om så er det mye ved han som egentlig ikke appellerer...., sånn om jeg skal kjenne virkelig godt etter) Jeg klarer også fint å la dette bare passere nå. Jeg trenger ikke Closure for egen del. Om jeg lar dette passere nå, så kan det jo være vi sees i løpet av sommeren. Og OM vi gjør det, så tar jeg det face to face. Anonymkode: aef83...7f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #67 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg vil selvsagt stå opp for meg selv og si fra. Jeg er ikke et svakt og pinglete menneske. Samtidig vet jeg at en sånn melding preller av eller blir misforstått av han. Han er ikke veldig god på kommunikasjon heller. (Når jrg tenker meg om så er det mye ved han som egentlig ikke appellerer...., sånn om jeg skal kjenne virkelig godt etter) Jeg klarer også fint å la dette bare passere nå. Jeg trenger ikke Closure for egen del. Om jeg lar dette passere nå, så kan det jo være vi sees i løpet av sommeren. Og OM vi gjør det, så tar jeg det face to face. Anonymkode: aef83...7f5 Skjønner at du vil stå opp for deg selv, men hva betyr egentlig det? Du har allerede datet en fyr lenge som har vært av og på, og nå er han av lenger enn vanlig. Send han gjerne melding og si hva du mener, men jeg tror ikke du for så mye ut av det, dessverre Anonymkode: 799be...ef0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #68 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ts her. Det er ikke silent treatment for å være ond med mening eller oppnå noe. Tror heller det er varierende interesse og tid/lyst til å møtes som gjør at det har vært av og på, fra hans side. Jeg vil helst ikke fremstå som crazy lady, men vil gjerne at han skal vite at sånn av/på og nå helt stille i ...er vel snart 3 uker....er vondt og skadelig. jeg trenger å starte sommeren med blanke ark og ikke sitte og vente på han. Ønsker ikke gi uttrykk for at jeg kryper tilbake...men et lite håp om at han skal se lyset og skjerpe seg er det jo. Jeg innser jo at hans interesse for meg er mildt sagt opp og ned etter både tid, sexlyst og evt andre han måtte flørte med. Closure, nei trenger ikke det før å "få fred". Men hadde vært interessant å høre fra han helt ærlig hva greia er. Men det får jeg jo ikke. Om jeg skriver noe så vet jeg det blir en diskusjon, der han blir lei seg og ikke forstår hvorfor jeg ikke vil mer....og deretter ingen endring etterpå. Om jeg bare blokker han så er jo jeg også litt råtten som ikke tør speak up...samme som han. Forpliktelsesvegring har han til de grader! Tror ikke han har hatt noe særlig alvorlige forhold/samboerskap tross langt oppi 30åra. Kanskje han kjenner litt angst nå. Ikke vet jeg. Anonymkode: aef83...7f5 Jeg opplevde det samme, det var veldig vondt. Men jeg tenker at han har vist deg hvem han er, dette er hva han er god for. Han har problemer som gjør at han ikke kan binde seg til deg, her er det han tilbyr deg. Det er opp til deg nå, å sende meldinger og si ting vil ikke gjøre noe annet enn å vise ham at han har deg og du tenker på ham. Om jeg var deg så hadde jeg trukket meg helt tilbake, for min del hadde dette vært over og ingenting mer å snakke om. Pingvinen skrev (9 timer siden): Fordi i starten er de veldig ivrige og lover gull og grønne skoger. Helt til de har oppnådd de de ønsker. Og da er vi hekta dessverre Handling over ord, alltid. Vi må lære oss å ikke føle og reagere over det som blir sagt, men se det som blir gjort. Anonymkode: 969e9...202
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #69 Skrevet 8. mai 2022 Jeg hadde sendt en melding og sagt at du forstår at han har mistet interessen, men at du hadde satt pris på at han var ærlig med deg. Det trenger ikke bli dårlig stemning, men når man har datet i mnd vis fortjener man jo en forklaring. Hvis han ikke svarer deg, så er det faktisk HAN som er taperen. Tenk å være så feig at du ikke tørr å si til den du dater at du ikke vil mer. Lykke til! Vær sterk! Anonymkode: a4550...b9b
Alauda Skrevet 8. mai 2022 #70 Skrevet 8. mai 2022 Jeg tenker at du bare vil føle deg enda verre når du ikke får svar på denne «siste» meldingen. La heller være.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #71 Skrevet 8. mai 2022 Jeg hadde selv en fyr som vekslet mellom å ghoste meg og å avtale ting med meg, for så å komme med helt søkte unnskyldninger. Så var alt plutselig bare helt topp når vi var sammen. Jeg var sjukt betatt, kanskje mest fordi jeg innerst inne visste at han aldri var min. Jeg husker faktisk ikke helt hvordan ting endte, men det ble hvert fall ikke oss til slutt. Nå 15 år senere så tenker jeg på ham som en litt psyk fyr hvor mye skurret, og på hvor mye han faktisk føkka med hodet mitt, f eks for å gi meg dårlig samvittighet for ting. Han var en kjekk og flott fyr og han syntes nok at det var gøy å leke med meg. Men likevel utrolig merkelig å f eks avtale date for så å trekke seg. Det er jo bare 100 % slemt, og jeg hadde aldri stolt på ham med så mye som en femmer selv den dag i dag. Poenget mitt er, at hvis han periodevis har ghostet deg så kan du informere ham på en saklig måte at han fremstår som nokså merkelig og at det er mye som skurrer ved måten han behandler deg på. At han bør lære seg bedre måter å kommunisere på. Men hvis du sender sms fordi du innerst inne vil ha ham tilbake, så la heller være. For han bare leker med deg. Anonymkode: 16ddd...9f3
Gjest Mysticgirl Skrevet 8. mai 2022 #72 Skrevet 8. mai 2022 Hadde aldri sendt noe melding til han , nei. Håper du ikke gjør det. Hva får deg til å tro at han svarer når han har ghostet deg? Han eier ikke empati eller omtanke for andre, ellers så hadde han jo selvsagt ikke bare blitt stille uten å gi deg noen grunn. Hadde ikke kastet en kalori mer på den der fyren. Gå videre og hev deg over han og bare legg det bak deg, er mitt råd. Du kommer til å angre om du skriver at hjertet ditt er knust, skal han få den gleden og? Å vite at du er knust over den drittsekken? Dont do it!!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #74 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er han dansk? Anonymkode: f3bb6...baf Nei. 100 %norsk. Anonymkode: aef83...7f5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #75 Skrevet 8. mai 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Er han dansk? Anonymkode: f3bb6...baf Haha, jeg opplevde en danske på tinder som drev og ba meg ut og så trakk seg uten forklaring flere ganger Anonymkode: 7165e...476
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #76 Skrevet 8. mai 2022 Pingvinen skrev (På 7.5.2022 den 22.58): Fordi i starten er de veldig ivrige og lover gull og grønne skoger. Helt til de har oppnådd de de ønsker. Og da er vi hekta dessverre Også kalt "love bombing". Klassisk manipulasjonsteknikk. Anonymkode: f8ffb...6d9
Alice123 Skrevet 8. mai 2022 #77 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 22.23): Jeg ble ghostet etter noen fantastiske dater. Sendte han en siste melding, og det er jeg så glad for. Han svarte meg selvfølgelig ikke, men jeg sto opp for meg selv. Han bor ikke langt unna meg, så det er muligheter for at vi kan treffe på hverandre tilfeldigvis. Og hvis det skulle skje, så føler jeg at jeg kan møte på han med hevet hode etter min siste melding, i stedet for å føle meg dum og mindreverdig som jeg følte før jeg sendte meldingen. Anonymkode: 0f9d9...110 Jeg har blitt ghostet selv (ikke på datingfronten men med andre relasjoner) og jeg deler din erfaring. Jeg har sendt en ganske nøytal melding om at jeg syntes vedkommendes måte å håndtere situasjonen på er ugrei og at jeg forventet bedre bra hen, men det er deres valg, så ønsker jeg hen lykke til med whatever surreprosjekt hen har gående (min erfaring er at de alltid har et eller annet surr gående). Jeg skriver det som jeg ville skrevet en jobbmail til en kollega, mao. ikke noe hjertesmerte eller bebreidelser. For min del handler det om å få satt et punktum for min egen del, og for å ha siste ord. Men når jeg skriver en sånn melding er jeg ferdig-ferdig med relasjonen. Det et ikke et håp om å gjennopplive noe, men å sette et punktum. I de tilfellene jeg har opplevd at den på andre siden har tatt kontakt igjen (flere måneder etter jeg har sendt siste melding, så det er ikke i forbindelse med det) så har jeg avvist.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #78 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 22.27): Nei, det er det virkelig ikke. Det er uhøflighet, egoisme og fraværende folkeskikk, men ikke psykisk vold. Anonymkode: 86f7c...74d Jo, det er i aller høyeste grad psykisk vold! Les deg opp! Men det er ikke dette ts opplever. Anonymkode: f23e2...dec
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #79 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 15.51): Takk for gode råd damer(og kanskje menn?)! Tross 9 mnd med flørt, hygge, kos, kino, middager, .... så går jeg videre i stillhet. Jeg vet jo at en melding til han ikke kommer til å bry han uansett og at som noen sa...han har ingen sympatiknapp. Anonymkode: aef83...7f5 Du er ikke alene. Har opplevd dette med flere menn. Det er ingen vits å sende en «siste melding», de kommer bare til å synes du er jævla irriterende og teit. De er kun ute etter å bruke folk/få seg en midlertidig kjæreste, for så å kaste på dør og gå til neste. Anonymkode: 425b0...f3d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå