Gå til innhold

Langvarig flørt ble til ghosting. Vil sende en siste melding...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på seminar med noen kollegaer for to uker siden. Vi møtte uventet på ei søt dame som en mannlig kollega holdt på med tidligere. Han ble veldig satt ut av å møte henne. Senere på kvelden/natten fortalte han meg at han hadde ble skikkelig fint med henne, men at han plutselig blokkerte henne, slik han alltid gjør. Jeg spurte hvorfor, og han sa at han har så store problemer med forpliktelser pga oppveksten sin. Han hadde dårlig samvittighet! Det så jeg på han. Han sa at når det blir for seriøst så trekker han seg unna. Han er snart 40 år uten noen langvarige forhold. Kjekk og morsom. Kanskje det var noe tilsvarende som skjedde med din?

Anonymkode: 7f57e...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ghosting i ditt tilfelle, betyr det at han har sluttet å svare deg?

Han har blokkert, sier du? Kan du da sende ham en melding?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke si at du ble såret, han knuste hjertet ditt og alt sånn der. Men å sende en melding der du sier at det er kjip oppførsel fra hans side og at han heller må si det hvis han ikke er interessert, det er helt innafor. "Hvorfor har du plutselig sluttet å svare meg? Jeg ser jo du er aktiv på nett, da er det kjipt og rart av deg å ikke svare. Hvis du ikke er interessert så må du heller si det.". Det er ikke å gjøre seg liten. Jeg synes det vitner om mer selvrespekt å sende noe sånt enn å late som ingenting.

Anonymkode: 44d43...2f0

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (22 minutter siden):

Ghosting i ditt tilfelle, betyr det at han har sluttet å svare deg?

Han har blokkert, sier du? Kan du da sende ham en melding?

Han har sluttet og svare og sender ikke noe. 

Han Tar ikke kontakt mer. 

Ingen har blokkert 

Anonymkode: aef83...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ghostet, og sendte en siste melding. Det gjorde ingenting fra eller til, for hørte ikke noe mer av personen av den grunn. Det kan tenkes at du blir enda mer lei deg av å ikke få tilbakemelding om du sender han en melding om hvordan ghostingen påvirket deg, så det er kanskje best å la være?

Anonymkode: d34b1...fcf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ghoster har store psykiske problemer, vær glad du er kvitt han. Og ghoste andre er slemt og psykisk mishandling. Slike mennesker vil man ikke ha i livet sitt. Se på det som at søplet gikk ut med seg selv. 

Anonymkode: 72c4b...3ee

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Overasskendes mange her som er konfliktsky....

Anonymkode: f27f1...98f

Vil ikke si det har noe med konfliktsky å gjøre. For min del så ønsker jeg ikke å bli oppfattet som needy og gnålete. 

Om ts sender sms da, hva får deg til å tro at den blir lest ?

Nei, gå videre med hevet hode.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du føler at du vil sende medlingen så gjør det. Synes det er bedre enn å angre på at man ikke gjorde det. Er relasjonen over så skader det jo ikke. Bedre at du får satt punktum på din måte, og så gå videre. 

Anonymkode: f0d82...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En langvarig flørt, som bygde seg opp til noe fint og seriøst, endte med  ghosting fra hans side. 

Her sitter jeg knust tilbake. 

Føler for å sende en melding (fordi jeg ikke kommer til å få treffe han igjen), foe å FORTELLE han at han har knust hjertet mitt... 

Vet ikke om det er noe vits, har ikke som mål å få ham tilbake. Men vil bare fortelle han det. 

Eller skal jeg bare glemme, slette og blokke. ?

TS. Det du skriver her er ikke sant. Kanskje du tror det selv, men det er ikke sant. Det finnes bare én grunn for deg til å sende ham «en siste melding». Og det er håpet om at han skal ombestemme seg. Det er det du vil. Innerst inne. 
Men vær så snill, ha litt selvrespekt. Gå videre.

Anonymkode: 4f960...2d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at du skriver meldingen, og så kan den bare ligge i notater. 

Da får du sagt det du vil, vi vet alle at hva du har å si vil ha minimal effekt på han, og du har en referanse når han dukker opp igjen om noen uler/måneder. 

Det er trist at datingkulturen vår han blitt sånn, og at du har opplevd dette nå. Vanskelig å bli trygg i relasjoner når man opplever at det er så lett å slippe noen helt.

Anonymkode: 30471...a25

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du føler at du vil sende medlingen så gjør det. Synes det er bedre enn å angre på at man ikke gjorde det. Er relasjonen over så skader det jo ikke. Bedre at du får satt punktum på din måte, og så gå videre. 

Anonymkode: f0d82...5ac

Ingen som sender en slik melding gjør det for å sette et punktum. De gjør det for å gjenopprette kontakten. Hadde TS vært ferdig med denne mannen, hadde hun ikke følt for å skrive til ham.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Overasskendes mange her som er konfliktsky....

Anonymkode: f27f1...98f

Dette er ingen konflikt. 

Anonymkode: 6dd2d...da5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En langvarig flørt, som bygde seg opp til noe fint og seriøst, endte med  ghosting fra hans side. 

Her sitter jeg knust tilbake. 

Føler for å sende en melding (fordi jeg ikke kommer til å få treffe han igjen), foe å FORTELLE han at han har knust hjertet mitt... 

Vet ikke om det er noe vits, har ikke som mål å få ham tilbake. Men vil bare fortelle han det. 

Eller skal jeg bare glemme, slette og blokke. ?

For hver gang en mann gjør sånt, er det 999 damer som gjør det samme. MAO..Godt å se det motsatte til tider

Anonymkode: b14d3...bdd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er ingen konflikt. 

Anonymkode: 6dd2d...da5

Tror det handler mer om at man ønsker seg en unnskyldning / forklaring . Noe som er lett å forstå at den som er ghostet trenger , for å få opp igjen egenverdet / selvbildet . Men om man får det, er noe helt annet . 

Skrevet

Overse ham, han trenger ikke å bli fortalt at han behandlet deg bedritent, det vet han allerede. Han bare bryr seg ikke. Ikke gi han tilfredsstillelsen av å tenke at du er desperat etter han i tillegg. 

Anonymkode: 40277...c34

Ja, men jeg tenker det er helt innafor å sende en melding om hvorfor ghosting er en rimelig dysfunksjonell og nedbrytende kommunikasjonsform.

Man kan jo si at det er helt i orden å miste interesse - helt OK at det er kleint å si ifra eller at man ikke har noe spesielt interesse i å hensynta andre.

Etter 9 mnd fortjener også de man ikke liker av venner/flørter en helt ordinær avslutning som ikke består av ghosting.

Man kan jo bare avslutte med at man ikke har noen forventning om respons eller et snev av interesse for andres velvære, men at man faktisk trodde denne vedkommende hadde en helt ordinært respektfull måte å forholde seg til andre på.

MEN - skal man gi sånne tilbakemeldinger må det være åpenbart at personen ikke allerede har gitt begrunnelse og tatt en avsluttende samtale. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS. Det du skriver her er ikke sant. Kanskje du tror det selv, men det er ikke sant. Det finnes bare én grunn for deg til å sende ham «en siste melding». Og det er håpet om at han skal ombestemme seg. Det er det du vil. Innerst inne. 
Men vær så snill, ha litt selvrespekt. Gå videre.

Absolutt et element av sannhet. 

Ts 

• Hjerte 1
Skrevet

Hva er vitsen med å krype og kravle for en fyr som ikke bryr seg?

Anonymkode: 16ddd...9f3

Det handler vel mer om å si ifra og stå opp for seg selv?

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Men blir det closure ? For henne? . Tenker hun bare vil føle seg enda verre etterpå. 

Det blir opptil henne å vurdere. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Folk som ghoster har store psykiske problemer, vær glad du er kvitt han. Og ghoste andre er slemt og psykisk mishandling. Slike mennesker vil man ikke ha i livet sitt. Se på det som at søplet gikk ut med seg selv. 

Anonymkode: 72c4b...3ee

Slemt? Ja. Psykisk mishandling å slutte å svare et menneske man ikke ønsker kontakt med? Nei.

Det er ikke ulovlig å ikke ønske kontakt, men det er helt klart råttent gjort å ikke være ærlig om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt et element av sannhet. 

Ts 

Har relasjonen deres vært preget av at han plutselig blir stille og ikke svarer, og så er han på igjen? 

Anonymkode: f8ffb...6d9

Skrevet
Tvillingsjel skrev (2 minutter siden):

Det handler vel mer om å si ifra og stå opp for seg selv?

Det blir opptil henne å vurdere. 

Slemt? Ja. Psykisk mishandling å slutte å svare et menneske man ikke ønsker kontakt med? Nei.

Det er ikke ulovlig å ikke ønske kontakt, men det er helt klart råttent gjort å ikke være ærlig om det.

Enig . Kjemperåttent. Silent treatment er en form for psykisk vold . Å kan svi skikkelig for den som blir utsatt for det. Om hun skal sende en siste melding , blir jo helt opp til henne å bestemme . Slenger man ut et spørsmål om det i en debatt, må man uansett forvente at folk har ulike meninger om det. 

Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Enig . Kjemperåttent. Silent treatment er en form for psykisk vold . Å kan svi skikkelig for den som blir utsatt for det. Om hun skal sende en siste melding , blir jo helt opp til henne å bestemme . Slenger man ut et spørsmål om det i en debatt, må man uansett forvente at folk har ulike meninger om det. 

Ja, hvis det er et mønster i at man slutter å svare for å oppnå noe/manipulere, for å så overøse med godhet, så er det et tegn på psykisk vold. Å slutte å svare, definitivt, fordi man ikke ønsker kontakt blir litt annerledes. Helt klart råttent gjort, men det er ikke alltid det nytter å forklare mennesker heller hvorfor man ikke ønsker kontakt. Noen vil ikke forstå uansett. Sier ikke at det gjelder for ts altså

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...