Gå til innhold

Langvarig flørt ble til ghosting. Vil sende en siste melding...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (17 minutter siden):

Tror det handler mer om at man ønsker seg en unnskyldning / forklaring . Noe som er lett å forstå at den som er ghostet trenger , for å få opp igjen egenverdet / selvbildet . Men om man får det, er noe helt annet . 

En forklaring? Alle vet jo at forklaringen er at han ikke syns hun er interessant nok lenger. Hvorfor er det så viktig å trygle om å få gnidd inn at man ikke er bra nok? 

Anonymkode: 16ddd...9f3

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har relasjonen deres vært preget av at han plutselig blir stille og ikke svarer, og så er han på igjen? 

Anonymkode: f8ffb...6d9

Ja, det har vært litt slik. 

Anonymkode: aef83...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En forklaring? Alle vet jo at forklaringen er at han ikke syns hun er interessant nok lenger. Hvorfor er det så viktig å trygle om å få gnidd inn at man ikke er bra nok? 

Anonymkode: 16ddd...9f3

Just my point 👆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ingen som sender en slik melding gjør det for å sette et punktum. De gjør det for å gjenopprette kontakten. Hadde TS vært ferdig med denne mannen, hadde hun ikke følt for å skrive til ham.

Anonymkode: 4f960...2d6

Jeg har 100% sendt melding bare for å sjelle ut, men det var ikke etter ghosting da. 

Anonymkode: f0d82...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overasskendes mange her som er konfliktsky....

Anonymkode: f27f1...98f

Det motsatte blir raskt crazy lady-opplegg. 🥹

Anonymkode: 91b5d...a40

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Det er ikke silent treatment for å være ond med mening eller oppnå noe.   Tror heller det er varierende interesse og tid/lyst til å møtes som gjør at det har vært av og på, fra hans side. 
Jeg vil helst ikke fremstå som crazy lady, men vil gjerne at han skal vite at sånn av/på og nå helt stille i ...er vel snart 3 uker....er vondt og skadelig. jeg trenger å starte sommeren med blanke ark og ikke sitte og vente på han.

Ønsker ikke gi uttrykk for at jeg kryper tilbake...men et lite håp om at han skal se lyset og skjerpe seg er det jo.
Jeg innser jo at hans interesse for meg er mildt sagt opp og ned etter både tid, sexlyst og evt andre han måtte flørte med.

Closure, nei trenger ikke det før å "få fred".  Men hadde vært interessant å høre fra han helt ærlig hva greia er. Men det får jeg jo ikke.

Om jeg skriver noe så vet jeg det blir en diskusjon, der han blir lei seg og ikke forstår hvorfor jeg ikke vil mer....og deretter ingen endring etterpå.
Om jeg bare blokker han så er jo jeg også litt råtten som ikke tør speak up...samme som han.

Forpliktelsesvegring har han til de grader! Tror ikke han har hatt noe særlig alvorlige forhold/samboerskap tross langt oppi 30åra. Kanskje han kjenner litt angst nå. Ikke vet jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avsluttet med en jeg hadde datet noen uker. Han var tydeligvis hodestups forelsket, mens det for meg gikk over. Jeg sa ifra om at jeg ikke ville fortsette, på en fin måte. Uansett, han klarte ikke å la være å sende meldinger. Kjempefine søte nydelige meldinger, men jeg kunne brydd meg mindre. Er man ferdig så er man ferdig. Ghosting eller ikke. Han kommer sannsynligvis ikke til å bry seg hvis du skriver. Kanskje ikke lese hele meldingen engang. Det er respektløst å ghoste, men bare kom deg videre!

Anonymkode: c988a...821

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det hvis du trenger det for å avslutte det, men uten å forvente å få melding tilbake. Google det på engelsk så kommer det mange fine tekstmeldinger opp som forslag. Ikke bebreide, hold det lett. 

Anonymkode: c1af7...53d

Gjest Ghostface
Skrevet

Det er det ingen vits i. Du hører ikke mer fra den personen uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Var det stone cold stopp på meldingene, eller hardu merket at det dabbet litt av i det siste? Noen andre tegn?

Anonymkode: 991c0...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts her.

Det er ikke silent treatment for å være ond med mening eller oppnå noe.   Tror heller det er varierende interesse og tid/lyst til å møtes som gjør at det har vært av og på, fra hans side. 
Jeg vil helst ikke fremstå som crazy lady, men vil gjerne at han skal vite at sånn av/på og nå helt stille i ...er vel snart 3 uker....er vondt og skadelig. jeg trenger å starte sommeren med blanke ark og ikke sitte og vente på han.

Ønsker ikke gi uttrykk for at jeg kryper tilbake...men et lite håp om at han skal se lyset og skjerpe seg er det jo.
Jeg innser jo at hans interesse for meg er mildt sagt opp og ned etter både tid, sexlyst og evt andre han måtte flørte med.

Closure, nei trenger ikke det før å "få fred".  Men hadde vært interessant å høre fra han helt ærlig hva greia er. Men det får jeg jo ikke.

Om jeg skriver noe så vet jeg det blir en diskusjon, der han blir lei seg og ikke forstår hvorfor jeg ikke vil mer....og deretter ingen endring etterpå.
Om jeg bare blokker han så er jo jeg også litt råtten som ikke tør speak up...samme som han.

Forpliktelsesvegring har han til de grader! Tror ikke han har hatt noe særlig alvorlige forhold/samboerskap tross langt oppi 30åra. Kanskje han kjenner litt angst nå. Ikke vet jeg.

Her skrev du jo det selv, han har forpliktelsesangst. Alle svar på dine spørsmål, ingen grunn til å sende melding. Dette gjør han med alle frem til det blir seriøst, også dame nummer 20 og 40 frem til han ønsker å endre seg selv

Anonymkode: 7165e...476

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det stone cold stopp på meldingene, eller hardu merket at det dabbet litt av i det siste? Noen andre tegn?

Anonymkode: 991c0...195

Dabbet av over et par uker, noen unnskyldninger...og så til slutt hverken svar på meldinger eller noe insj.  Han bruker alltid å gi lyd en gang i løpet av dagen, ihvertfall annenhver dag! 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre kan fortelle deg når du er ferdig med dette, du er ferdig når DU er ferdig, det hjelper ikke å late som, i min erfaring. Si det du vil si om du føler at du må si det. 

Anonymkode: f0d82...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ghostet etter noen fantastiske dater. Sendte han en siste melding, og det er jeg så glad for. Han svarte meg selvfølgelig ikke, men jeg sto opp for meg selv. Han bor ikke langt unna meg, så det er muligheter for at vi kan treffe på hverandre tilfeldigvis. Og hvis det skulle skje, så føler jeg at jeg kan møte på han med hevet hode etter min siste melding, i stedet for å føle meg dum og mindreverdig som jeg følte før jeg sendte meldingen.

Anonymkode: 0f9d9...110

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (5 timer siden):

Silent treatment er en form for psykisk vold .

Nei, det er det virkelig ikke. 

Det er uhøflighet, egoisme og fraværende folkeskikk, men ikke psykisk vold. 

Anonymkode: 86f7c...74d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ble ghostet etter noen fantastiske dater. Sendte han en siste melding, og det er jeg så glad for. Han svarte meg selvfølgelig ikke, men jeg sto opp for meg selv. Han bor ikke langt unna meg, så det er muligheter for at vi kan treffe på hverandre tilfeldigvis. Og hvis det skulle skje, så føler jeg at jeg kan møte på han med hevet hode etter min siste melding, i stedet for å føle meg dum og mindreverdig som jeg følte før jeg sendte meldingen.

Anonymkode: 0f9d9...110

Helt enig i denne!

Anonymkode: f27f1...98f

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det har vært litt slik. 

Da burde du bare ta denne erfaringen med deg videre. Istedenfor å tenke på hva som var så "fint", så burde du heller begynne å reflektere over hvordan virkeligheten egentlig var. Her kommer det frem at du egentlig burde ha sett et par varselsignaler tidligere i relasjonen, men han sjarmerte deg vel - og du var forelsket/betatt. 

Du er lei deg nå, og ser bare det "fine" dere gjorde, men jeg tror faktisk ikke på at det var sånn :). Du trenger å komme deg videre, slett han og ikke ha noe håp. Dere to er ferdige, og han var nok aldri så interessert i deg. Sommeren kan du pent starte med blanke ark, du trenger ikke sende sms eller høre fra han for å starte med blanke ark - du trenger bare å komme deg over det rett og slett, og det gjelder alle slikt gjelder. Har hendt med meg også og det er trist, men slikt skjer - og to personer kan ha to helt ulike oppfatninger av en relasjon, og to helt ulike motivasjoner for en relasjon. 

( Kan se for meg at han sin motivasjon var at han ville ha en flørt, han er sikkert ensom og ble tiltrukket av deg, men han var aldri interessert som en kjæreste. Han holdt deg på gress, og når han fant noen andre var ikke du interessant lengre. Og slik gikk det frem og tilbake, helt til han ikke gadd lengre. Personen som har denne motivasjonen er som regel den som styrer hele relasjonen, personen har all makten. Muligens ubevisst, men mange oppfører seg sånn bevisst også. )

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet

Har dere som svarer lest hva ts har skrevet? Han har forpliktelsesangst, en til sms vil bare gjøre han enda mer avskrudd. Ja - hun får lettet hjertet men han vil bare bli enda mer unnvikende og late som den siste meldingen aldri skjedde. Det beste er å heller aldri involvere seg med noen som har forpliktelsesangst og tro det vil være annerledes med en selv. Har stor medlidenhet med ts men en siste melding vil gjøre vondt verre tenker jeg. Ellers er jeg enig i å si ifra når man har blitt behandlet dårlig 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor jager dere damer menn som åpenbart ikke er interessert i dere?

Anonymkode: cb659...71a

Fordi i starten er de veldig ivrige og lover gull og grønne skoger. Helt til de har oppnådd de de ønsker. Og da er vi hekta dessverre 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Pingvinen said:

Fordi i starten er de veldig ivrige og lover gull og grønne skoger. Helt til de har oppnådd de de ønsker. Og da er vi hekta dessverre 

Slik er mennesker med unnvikende tilknytningsstil også kalt playere. Ikke alltid det er utspekulert på forhånd men en frykt for forpliktelse som tar overhånd. Som ts beskriver. Vær skeptiske og la handling stå over ord i lang tid

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...