PurpleTuliip Skrevet 7. mai 2022 #21 Skrevet 7. mai 2022 Du får nok ikke ha på egen truse. Jeg har operert øyne to ganger og fikk begge gangene utlevert disse lekre nettingtrusene. De er engangs og blir ikke brukt flere ganger. ditt eget undertøy kan de ikke stole på at er rent nok og inne på operasjonsstuen skal alt være rent og sterilt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #22 Skrevet 7. mai 2022 Jeg fikk ha på mine egne klær, men hadde sånn sykehusskjorte over genseren min. Anonymkode: 00708...0cc
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #23 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, hvis du tisser på deg selv under narkosen når du ikke har kateter, så bytter de vel heldigvis undertøy på deg... Anonymkode: 2e30c...6ca Folk tisser ikke på seg under narkose når de ikke har kateter. Det er grunnen til at man scanner blæren med ultralyd og tapper ut urinen om den er full. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men de merker vel ikke om jeg har på mitt eget undertøy? Skjønner det høres teit ut, men jeg deopper operasjon om jeg ikke får ha på eget undertøy….. Tanken på at andre har tisset/bæsjet i undertøyet får meg til å grøsse… Anonymkode: d1c90...667 Du får på en engangstruse fra sykehuset, ingen som har brukt den før deg. Sånne flergangstruser gikk ut av drift for femten år siden. Anonymkode: 20aeb...f01 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #24 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, hvis du tisser på deg selv under narkosen når du ikke har kateter, så bytter de vel heldigvis undertøy på deg... Anonymkode: 2e30c...6ca Har jobbet med anestesi i 15 år. Har aldri opplevd at noen tisser på seg. Anonymkode: d92c4...f41 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #25 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo, når man ligger på bordet under narkose så skal alt være helt ren sone 😜 Så det er fullt sykehus klær sett på alle. Selv for mindre operasjoner Anonymkode: ddc08...521 Neida. På ønh har nesten alle på egne klær. Ikke noe i nesa eller halsen som er rent allikevel. Unntaket er operasjoner utenpå halsen ( thyroidea ) men selv da kan man ha på egen bukse og sokker. Anonymkode: d92c4...f41
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #26 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Folk tisser ikke på seg under narkose når de ikke har kateter. Det er grunnen til at man scanner blæren med ultralyd og tapper ut urinen om den er full. Du får på en engangstruse fra sykehuset, ingen som har brukt den før deg. Sånne flergangstruser gikk ut av drift for femten år siden. Anonymkode: 20aeb...f01 Takk for info.. Får ringe de å høre hva de sier. Liker overhode ikke tanken på alle usikkerhetsmomenter som «om det tar lang tid katetresere vi», lm det er tilfelle ville det føltes som et overgrep. ts Anonymkode: d1c90...667
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #27 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Neida. På ønh har nesten alle på egne klær. Ikke noe i nesa eller halsen som er rent allikevel. Unntaket er operasjoner utenpå halsen ( thyroidea ) men selv da kan man ha på egen bukse og sokker. Anonymkode: d92c4...f41 Virker som det er litt forskjellige erfaringer. Sykehusskjorte går greit, men ønsker gjerne å ha bh på (uten spiler) da jeg ammer og garantert kommer til å lekke melk.. Anonymkode: d1c90...667
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #28 Skrevet 8. mai 2022 Må man kobles opp med ekg? Anonymkode: d1c90...667
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #29 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Virker som det er litt forskjellige erfaringer. Sykehusskjorte går greit, men ønsker gjerne å ha bh på (uten spiler) da jeg ammer og garantert kommer til å lekke melk.. Anonymkode: d1c90...667 Du kan i så fall ikke ha noe metall i bhen (hekter f.eks) fordi de kan gi skader ved bruk at strømførende kniv. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Må man kobles opp med ekg? Anonymkode: d1c90...667 ja selvfølgelig, de må jo kunne overvåke deg når du er i narkose. Hva er det du skal operere egentlig? Anonymkode: 20aeb...f01 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #30 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan i så fall ikke ha noe metall i bhen (hekter f.eks) fordi de kan gi skader ved bruk at strømførende kniv. ja selvfølgelig, de må jo kunne overvåke deg når du er i narkose. Hva er det du skal operere egentlig? Anonymkode: 20aeb...f01 En skade på øyet.. Anonymkode: d1c90...667
Honey Dew Skrevet 8. mai 2022 #31 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men de merker vel ikke om jeg har på mitt eget undertøy? Skjønner det høres teit ut, men jeg deopper operasjon om jeg ikke får ha på eget undertøy….. Tanken på at andre har tisset/bæsjet i undertøyet får meg til å grøsse… Anonymkode: d1c90...667 Det er engangstruser.
Honey Dew Skrevet 8. mai 2022 #32 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men de merker vel ikke om jeg har på mitt eget undertøy? Skjønner det høres teit ut, men jeg deopper operasjon om jeg ikke får ha på eget undertøy….. Tanken på at andre har tisset/bæsjet i undertøyet får meg til å grøsse… Anonymkode: d1c90...667 Undertøyet ditt er ikke sterilt nok og kateter er ikke et overgrep. Du vil da vel ikkw tisse på deg? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #33 Skrevet 8. mai 2022 Honey Dew skrev (9 minutter siden): Undertøyet ditt er ikke sterilt nok og kateter er ikke et overgrep. Du vil da vel ikkw tisse på deg? Har lest det jeg kan lese om dette, og det er veldig sjeldent man tisser på seg. Jeg veit at det ikke er et overgrep, men det ville føltes sånn for meg. Det å ikke ha kontroll eller kunne si nei er veldig ubehagelig. Anonymkode: d1c90...667
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #34 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har lest det jeg kan lese om dette, og det er veldig sjeldent man tisser på seg. Jeg veit at det ikke er et overgrep, men det ville føltes sånn for meg. Det å ikke ha kontroll eller kunne si nei er veldig ubehagelig. Anonymkode: d1c90...667 Du får ringe sykehuset og høre deres praksis ved den type operasjon du skal ha. Om de sier de må sette inn kateter, så må du ta et valg selv om du vil gjennomgå operasjonen eller ikke. Jeg skjønner frykten din. Men du bestemmer hva som skjer med din kropp. Men da må det være avklart på forhånd. Om det ikke er mulig uten kateter, så kan DU velge å ikke ta operasjonen. Men jeg råder deg å evt snakke med fastlegen om dette først, om operasjonen din er helsemessig nødvendig eller ei ift hva du utsettes for under en evt operasjon Anonymkode: ddc08...521
Honey Dew Skrevet 8. mai 2022 #35 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har lest det jeg kan lese om dette, og det er veldig sjeldent man tisser på seg. Jeg veit at det ikke er et overgrep, men det ville føltes sånn for meg. Det å ikke ha kontroll eller kunne si nei er veldig ubehagelig. Anonymkode: d1c90...667 Da har du et virkelig stort problem. De gjør det for å hjelpe deg, ikke for å krenke deg. Kanskje en god psykolog kunne hjulpet deg? Narkose er kjempegøy og deilig 🤩
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #36 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får ringe sykehuset og høre deres praksis ved den type operasjon du skal ha. Om de sier de må sette inn kateter, så må du ta et valg selv om du vil gjennomgå operasjonen eller ikke. Jeg skjønner frykten din. Men du bestemmer hva som skjer med din kropp. Men da må det være avklart på forhånd. Om det ikke er mulig uten kateter, så kan DU velge å ikke ta operasjonen. Men jeg råder deg å evt snakke med fastlegen om dette først, om operasjonen din er helsemessig nødvendig eller ei ift hva du utsettes for under en evt operasjon Anonymkode: ddc08...521 Det skal jeg gjøre. Bare så redd leger/sykepleier ikke «bryr» seg under en evt. operasjon.. Anonymkode: d1c90...667
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #37 Skrevet 8. mai 2022 Honey Dew skrev (2 timer siden): Da har du et virkelig stort problem. De gjør det for å hjelpe deg, ikke for å krenke deg. Kanskje en god psykolog kunne hjulpet deg? Narkose er kjempegøy og deilig 🤩 Jeg skjønner de gjør det for å hjelpe meg, men når man har en frykt for noe tenker man desverre ikke så nøye over akkurat det.. Anonymkode: d1c90...667 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #38 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det skal jeg gjøre. Bare så redd leger/sykepleier ikke «bryr» seg under en evt. operasjon.. Anonymkode: d1c90...667 Jeg har tidligere blitt utsatt for voldtekt, som jeg informerte om. Man trenger heller ikke å ha blir utsatt for noe vondt, for å kunne sette sine grenser. Om du på forhånd sier «INGEN skal ned der», så skal de respektere det. Det er VELDIG strenge regler på dette. Men det er viktig at det blir avklart på forhånd! Du burde kontakte enten sykehuset eller fastlege, helst begge to, for å fortelle om frykten din. Og du burde fortelle det igjen når du ankommer sykehuset, for din egen forsikring at du får bekreftelser fra dem før de begynner. Når er operasjonen din? Har du fått innkallelse og time enda? På noen operasjoner, er det også mulig å slippe full narkose. At du får medisiner som slår deg ut, men ikke sover helt. kanskje det kan være en mulighet for deg? (Om det er mulig på din type operasjon). Når du skal spørre om alt dette, så trenger du heller ikke å gi noe stor forklaring. Bare si «Tro meg, jeg har mine grunner. Ønsker ikke si mer enn det» 😊 Anonymkode: ddc08...521
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #39 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har tidligere blitt utsatt for voldtekt, som jeg informerte om. Man trenger heller ikke å ha blir utsatt for noe vondt, for å kunne sette sine grenser. Om du på forhånd sier «INGEN skal ned der», så skal de respektere det. Det er VELDIG strenge regler på dette. Men det er viktig at det blir avklart på forhånd! Du burde kontakte enten sykehuset eller fastlege, helst begge to, for å fortelle om frykten din. Og du burde fortelle det igjen når du ankommer sykehuset, for din egen forsikring at du får bekreftelser fra dem før de begynner. Når er operasjonen din? Har du fått innkallelse og time enda? På noen operasjoner, er det også mulig å slippe full narkose. At du får medisiner som slår deg ut, men ikke sover helt. kanskje det kan være en mulighet for deg? (Om det er mulig på din type operasjon). Når du skal spørre om alt dette, så trenger du heller ikke å gi noe stor forklaring. Bare si «Tro meg, jeg har mine grunner. Ønsker ikke si mer enn det» 😊 Anonymkode: ddc08...521 Tusen takk for et ordentlig svar. ja, jeg har fått time til operasjon om et par uker.. Fikk bare beskjed om at siden det er en stor operasjon i øyet må jeg i narkose, så det må jeg nok bare forholde meg til. Skal ringe de i morgen for å snakke med dem, som du sier.. Jeg har mine grunner for at jeg må ha full kontroll på hva som skjer.. Anonymkode: d1c90...667
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #40 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for et ordentlig svar. ja, jeg har fått time til operasjon om et par uker.. Fikk bare beskjed om at siden det er en stor operasjon i øyet må jeg i narkose, så det må jeg nok bare forholde meg til. Skal ringe de i morgen for å snakke med dem, som du sier.. Jeg har mine grunner for at jeg må ha full kontroll på hva som skjer.. Anonymkode: d1c90...667 Og om du har dine grunner, så skal de tilrettelegge for dette! Om du trenger nødvendig helsehjelp for øyet, men pga frykt vurderer droppe dette, så skal de tilrettelegge! Om det er noe trøst, så ble jeg møtt veldig bra av helsevesenet ift min frykt. Og igjen, bare si tydelig i fra at du har dine grunner og stå på ditt! Det er ikke deres valg å definere om du skal bli tilrettelagt for uansett hva grunnen til frykten din er. Om du ønsker at det er en privat sak, så er det det! Ring de i morgen 😊 Det er viktig å si ifra, i tilfelle de må tilrettelegge noe. Da kan det hende timen din blir flyttet på. Så de trenger vite om sånt på forhånd. Anonymkode: ddc08...521
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå