Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg velge? Hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må ha en bil som går på lite. Elbil passer dårlig her. Så jeg har bestemt meg for enten hybrid eller diesel eller bensin som går på lite drivstoff 

Elsker min rav 4. Men vi har to, og tenker vi beholder en og kjøper i tillegg en annen på mindre forbruk. 

Jeg bor ikke i by, og har i tillegg til lite forbruk satt kriterier på at den også må ha forhjulstrekk. Og bør ikke ha for kort avstand mellom hjulene. Så bilen klyver på sporet vei. 

Har sett på Suzuki swift hybrid med diesel. Den står oppført med 0,45l pr mil. Men aner lite om driftsikkerhet, reparasjons kostnader osv. Så lurer på om du er fornøyd, også iht verkstedpriser. 

Bil nr 2 så har jeg sett på mini morris Cooper mountyman dette er en 2012 modell jeg har sett på kommentarer man kanskje bør styre unna. Men denne går også på 0,45l pr mil iht diesel. Jeg har vært svak for morris siden jeg var liten. Men har tenkt bilen er for liten. Men nå skal jeg for det meste frakte et stort barn i den. Så da går det bra. Har lest at mountyman er ganske driftsikker. Men har hørt det er endel tull og at det er dyrt å reparere. Denne ligger mer i prisklassen jeg har tenkt på. 

Har du tanker om en annen bil som kunne passe meg? Med lite forbruk, litt bredde mellom hjulene og som som fungerer bra på ukant kjøring og med firehjulstrekk er jeg åpen for det også. Tenker helst pris fra ca 30K til 100K. Men er bilen et godt valg kan jeg gå litt over. 

Hvilken har du og er er du fornøyd? Og er den dyr å fikse på? 

(har alltid reparert selv, men ikke på nyere biler) 

Anonymkode: f865e...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg må ha en bil som går på lite. Elbil passer dårlig her. Så jeg har bestemt meg for enten hybrid eller diesel eller bensin som går på lite drivstoff 

Elsker min rav 4. Men vi har to, og tenker vi beholder en og kjøper i tillegg en annen på mindre forbruk. 

Jeg bor ikke i by, og har i tillegg til lite forbruk satt kriterier på at den også må ha forhjulstrekk. Og bør ikke ha for kort avstand mellom hjulene. Så bilen klyver på sporet vei. 

Har sett på Suzuki swift hybrid med diesel. Den står oppført med 0,45l pr mil. Men aner lite om driftsikkerhet, reparasjons kostnader osv. Så lurer på om du er fornøyd, også iht verkstedpriser. 

Bil nr 2 så har jeg sett på mini morris Cooper mountyman dette er en 2012 modell jeg har sett på kommentarer man kanskje bør styre unna. Men denne går også på 0,45l pr mil iht diesel. Jeg har vært svak for morris siden jeg var liten. Men har tenkt bilen er for liten. Men nå skal jeg for det meste frakte et stort barn i den. Så da går det bra. Har lest at mountyman er ganske driftsikker. Men har hørt det er endel tull og at det er dyrt å reparere. Denne ligger mer i prisklassen jeg har tenkt på. 

Har du tanker om en annen bil som kunne passe meg? Med lite forbruk, litt bredde mellom hjulene og som som fungerer bra på ukant kjøring og med firehjulstrekk er jeg åpen for det også. Tenker helst pris fra ca 30K til 100K. Men er bilen et godt valg kan jeg gå litt over. 

Hvilken har du og er er du fornøyd? Og er den dyr å fikse på? 

(har alltid reparert selv, men ikke på nyere biler) 

Mountyman =contryman (skrivekonttroll feil) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde beholdt rav-en. 

Anonymkode: 19c48...71d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde beholdt rav-en. 

Anonymkode: 19c48...71d

Har to rav. Og må kjøre endel og kan ikke bruke opp mot 10k på drivstoff i mnd. Så må ha en billigere å kjøre. Ellers hadde jeg absolutt beholdt rav4. Drømmebil å kjøre. Og kan bruke den på værste kjøre dager på vinteren evnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som har noen gode råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av bilene jeg har hatt så var vw passat helt klart billigst i drift

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor mye kjører du i pr dag? Tenker kanskje en annen Toyota enn RAV. De bruker jo lite og kommer i hybrid. 

Anonymkode: 99c77...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har VW Tiguan i diesel, dog med 4- hjulstrekk og automat, men bruker ikke mye drifstoff. Den kan du få med 2-hjulsdrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye kjører du i pr dag? Tenker kanskje en annen Toyota enn RAV. De bruker jo lite og kommer i hybrid. 

Har sett på city. Men den ser litt smal ut mellom hjulsettet. Og her er det ofte mye kuler i veien, så kommer til å klyve på hjulsporene. Men har du et forslag? Aner ikke helt hva jeg skal se etter, det er mange modeller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kommer til å måtte kjøre 8 mil tur retur en til to ganger om dagen pga en situasjon som er oppstått.  Så mellom 8 til 16 mil pr dag x 5 dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har VW Tiguan i diesel, dog med 4- hjulstrekk og automat, men bruker ikke mye drifstoff. Den kan du få med 2-hjulsdrift. 

Firehjulstrekk er nødvendig pga veien opp til huset. Har hatt to hjukstrekk i mange år. Men det gidder jeg ikke mer. Er lei av å ikke komme hjem, og måtte gå ned varer 1km opp i bratt bakke. Etter jeg fikk forhjulstrekk, har jeg ikke måtte det en eneste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke Suzuki. Jeg har kjørt veldig mange forskjellige bilmerker i jobben og Suzuki var blant de dårligste på vinterføre. Generelt er småbiler dårlige på det. Hvis jeg hadde måttet kjøpe en liten bil så hadde jeg prøvd meg på de vw, Skoda eller Volvo. Det er stødige biler også når de ikke har 4x4. En annen bil jeg liker godt både på langkjøring og vinterføre er Nissan qashqai men den er kanskje litt lik rav4. Ellers kan du også se på Mazda. Kan være at du må opp litt i budsjett hvis du skal få alt du ønsker og samtidig en GOD bil. 

Anonymkode: 9caa5...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Firehjulstrekk er nødvendig pga veien opp til huset. Har hatt to hjukstrekk i mange år. Men det gidder jeg ikke mer. Er lei av å ikke komme hjem, og måtte gå ned varer 1km opp i bratt bakke. Etter jeg fikk forhjulstrekk, har jeg ikke måtte det en eneste gang

Du skriver jo du må ha forhjulstrekk og firehjulstrekk om hverandre, bestem deg! 

Anonymkode: 4d9e3...cab

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toyota auris har jeg er fornøyd. Hadde rav 4 før bruker enormt med drivstoff. 

Anonymkode: 2de5d...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Avensis eller auris kan jo være et alternativ. Avensis er noe bredere. 

Anonymkode: 03fb6...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...